inhouden/plofjes vol gas

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

inhouden/plofjes vol gas

Bericht door CelicaTwinCAm »

Beste leden,

sinds ik mijn boost controller heb geinstalleerd en op 1 bar heb ingesteld heb ik (soms) bij vol gas dat mijn rev2 turbo 1 seconde inhoud en er een plof (of vlam?) uit de uitlaat komt om vervolgens lekker door te trekken. Iemand enig idee wat dit is, of het goed is (vlammen = goed) of dat er iets niet helemaal goed gaat?

Rev2 jdm turbo 1992, 3"inch berk downpipe en uitlaat, apexi intake, greddy style sidemount ic, mbc op 1 bar.
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

Als hij inhoudt dan is er inderdaad iets niet goed afgesteld en moet er juist iets worden afgesteld.

Heb je dit ook op de standaard turbo druk?
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door CelicaTwinCAm »

zou ik even moeten proberen door de boost controller terug te schroeven. Ik heb laatste tijd ook last van 1700 toeren stationair, zou dit gerelateerd kunnen zijn?
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

Dat lijkt mij niet. Heb je niet een vacuumlek?
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door CelicaTwinCAm »

nou het dubieuze is dat ik dit stationair probleem vorig jaar winter 1 week heb gehad. Toen is het uit zichzelf weg gegaan maar nu is het weer terug en al 2 maanden nu. Ik heb de groene temp sensor al vervangen, de sensor daaronder (cold start injection timer) en al mijn vacuumslangetjes. Daarnaast zou het probleem dan altijd moeten bestaan? Nu is het zo dat wanneer ik afrem en naar zn vrij schakel de stationair 1 seconde naar normaal gaat (800 toeren) om vervolgens weer omhoog te gaan.
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

gasklep huis is na kijken
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door CelicaTwinCAm »

het stationair probleem is nu al 2 dagen afwezig:) Nog wat meer info over het inhouden: als ik op 60% tot 4000 toeren ga en dan vol gas geef trekt ie wel lekker door en boost ie ook goed, alleen als ik bij 3000 toeren vol gas geef begint ie te sputteren.. Ontsteking misschien niet fris? Bougies zijn pas jaar oud, irridiums, wel in originele graad dus niet 1 graad kouder zoals het hoort bij 1 bar?
Gebruikersavatar
De achterbank
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:01

Bericht door De achterbank »

Op 1 bar kun je best originele bougies gebruiken. Heb je alle aanverwante ontstekingsdelen ook al vervangen? Ik gok toch ergens op een vacuumlek. Werkt de MAF sensor nog naar behoren?
Lotus Elise sport135 :driving:
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door CelicaTwinCAm »

Geen id, hoe kan ik de maf sensor controleren? Aanverwante ontstekingsdelen nog niet vervangen nee... Bobinekabel, bougiekabel, verdelerkap en rotor vervangen dus?

Stationair probleem is ook weer terug, zou schoonmaken van het gasklephuis daar iets kunnen brengen?
Gebruikersavatar
De achterbank
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:01

Bericht door De achterbank »

Het is een beetje leesvoer maar wel duidelijk over hoe te testen:

http://easyautodiagnostics.com/misc-ind ... t-basics-1

Gasklephuis reinigen kan nooit kwaad. Als het nooit is gedaan zal die aardig vet zijn wat ook weer zijn weerslag kan hebben op hoe de motor presteert bij stationair en deel/vollast
Lotus Elise sport135 :driving:
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door CelicaTwinCAm »

YEAH. Eindelijk m'n bougiekabels, bougies, rotor etc binnen gekregen uit Engeland en hij loopt weer als een zonnetje!
Gebruikersavatar
De achterbank
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:01

Bericht door De achterbank »

Mooi dat het nu opgelost is man :dux-blij_thumb-up:
Lotus Elise sport135 :driving:
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door CelicaTwinCAm »

haha gisteren maar gelijk n stoere marokkaan met een CLA op z'n plek gezet, hij dacht t ff te proberen:)
Plaats reactie