Engine compariment ventilator

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Engine compariment ventilator

Bericht door Mr2-wouter »

Net na een stukje rijden, ff tanken (15km), naar stad. Uurtje later weer terug. Starten begint rode lampje van ventilator op de intercooler branden.

Zekeringen nog in orde, bij het loskoppelen van de stekker aan de temp sensor deed hij nog steeds niks. Terwijl dan meestal al begint te lopen.

Komt het door de regen? Kortsluiting en is die overleden of vocht in een kabeltje gekropen? Wat kan ik proberen :P

Groeten

Wouter
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Misschien de wind die in tegengestelde richting te hard blaast zodat de fan stilstaat?

[Fluistermodus on]
'T is een turbo man, dan weet je toch genoeg? We hebben je gewaarschuwd... nee das flauw, maar kon het niet laten...;)
[Fluistermodus off]

Johnwoo zal je vast wel uitleg kunnen geven. Meestal is het zo dat als je de sensor lostrekt dat de fan begint te draaien, maar dat geld voor de fan van het motorcompariment, of dat voor de intercooler ook geld durf ik niet te zeggen.
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
TomMR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 314
Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:49

Bericht door TomMR2 »

Heb het bij mezelf niet uitgeprobeerd en ben het eigenlijk ook niet van plan (Nu werkt het allemaal nog Goed ;D) Maar volgens mij werkt het gewoon netzoals bij een normale fan
Afbeelding
MR2_SW20

Bericht door MR2_SW20 »

wow da was ik weer vergeten .......bedankt voor herrineren.

ik heb dat engine fannetje nog nooit horen/zien draaien......maar het oranje waarschuwings lampje reageert niet....brand wel met contact aan zetten...

ik heb horen zeggen dat mischien temp meter stuk is waar kan ik deze vinden want t devies was ff een fohn op die meter houden dan moet je fan gaan draaien...

grt Coen
Gebruikersavatar
TomMR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 314
Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:49

Bericht door TomMR2 »

MR2_SW20 schreef:wow da was ik weer vergeten .......bedankt voor herrineren.

ik heb dat engine fannetje nog nooit horen/zien draaien......maar het oranje waarschuwings lampje reageert niet....brand wel met contact aan zetten...

ik heb horen zeggen dat mischien temp meter stuk is waar kan ik deze vinden want t devies was ff een fohn op die meter houden dan moet je fan gaan draaien...

grt Coen
Sensor zit aan de onderzijde van je Motorkap en als je de stekker eraf trekt gaat de fan draaien en doet ie dat niet dan is er iets kapot,
zal nog ff kijken of ik een foto ergens heb
Afbeelding
Gebruikersavatar
TomMR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 314
Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:49

Bericht door TomMR2 »

en gevonden

Afbeelding

Is dan wel turbouitvoering maar sensor (blauw omcirkelde) ziet er hetzelfde uit en scheelt niet veel kwa plaatsing :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
hydraMR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:22
Type MR2: AW11

Bericht door hydraMR2 »

als je de sensor loshaalt dan gaat de fan draaien...zoniet dan is de fan kapot of er is storing.
Kijk er zaterdag wel even naar wouter...
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

dus als je bij die sensor een fohn houd dan gaat als het goed is de ventilator van de intercooler draaien, geld dit dan ook voor de gti uitvoering?? maar i.p.v. de intercooler die er geen op zit begint dan de ventilator in het motorruim en die van de radiator te draaien??
Afbeelding
funn is never a straight line::)
Edje Turbo
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 408
Lid geworden op: 30 dec 2006, 00:38
Type MR2: AW11

Bericht door Edje Turbo »

Ik heb laatst precies het zelfde gehad...lampje gaat branden en je schrikt..want rode lampjes die gaan branden zijn nooit fijn...

Als je de stekker los klikt zoals in een vorige post omschreven (met foto) en de auto op het contact hebt staan (stand voor het starten) dan moet de fan gaan lopen doet hij dat niet dan kun je als het goed is bij het losklikken van de stekker (temp sensor onder de kap) een relais horen klappen. Het is dan zeker je fan die defect is... Ik heb net een bijna nieuwe fan gekocht en mooi opgepoetst die heerlijk werkt en te koop is, ik heb hem van een 2.2 afgehaald ( dus weing gedraaid want daar blijft het onder de kap een stuk koeler dan bij een turbo) Een nieuwe fan kost bijna 200 Euro de mijne mag je hebben voor 30 Euro.
Ik heb namelijk een IC kit gekocht met een Spal fan erbij, en heb hem daarom niet meer nodig.;D
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Goed gelezen iedereen ;D Hij deed het dus niet als ik die stekker wat Tom omcirkelde lostrok.

Maar gister avond moest ik nog ff de deur uit en toen deed die het weer ;D Lang leven toyota ;D
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

dus als je de sensor los trekt moet deze gaan draaien...
Afbeelding
funn is never a straight line::)
Gebruikersavatar
hydraMR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:22
Type MR2: AW11

Bericht door hydraMR2 »

Ik heb er nog 3 liggen en die zijn gratis voor wouter mocht het probleem daar in zitten....
Almost done building the NEW one............@Buurman;)
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

rmmr2 schreef:dus als je de sensor los trekt moet deze gaan draaien...

idd, die wat aan je klep hangt kun je gewoon lostrekken, gaat je fan gewoon draaien 8)

@Josh, ben je toch behulpzaam ;D zie je morgen 8)
MR2_SW20

Bericht door MR2_SW20 »

OK ik trek stekker los er gebeurd niets....WAT NU?

en by the way mijn waarschuwingslampje brand ook NIET.(wel als ik contact aan zet!gaat weer uit als motor loopt net als de andere lampjes)


is dit ernstig...?

Groetjes Coen.
MR2_SW20

Bericht door MR2_SW20 »

???
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

op contact, stekker los trekken, begint die te lopen. Zo niet kan die overleden zijn, kan zekering kapot zijn. Zeker dat je goeie stekker los trok? Lampje brand alleen als die echt stuk is of er iets mis is. In principe niet zo erg. Temperatuur van de koelvloeistof in de gaten houden ;)
Plaats reactie