schokbrekers!!
Moderator: Pieten
schokbrekers!!
Hallo ik heb vorige week een hele mooie geheel orginele sw21 turbo gekocht!USA uitvoering is bij Willie Hermans compleet gereviseerd en jaren in onderhoud geweest.
Met welke verlagings veren hebben jullie goede ervaringen.
De auto is nu nog niet verlaagt en de banden maat is op dit moment 205-225.
Moeten in de toekomst nog wat breder worden zat te denken aan 225-245.Moet er wel een beetje comfortabel mee kunnen rijden geen echte stuiter car!!gr Jak:)
Met welke verlagings veren hebben jullie goede ervaringen.
De auto is nu nog niet verlaagt en de banden maat is op dit moment 205-225.
Moeten in de toekomst nog wat breder worden zat te denken aan 225-245.Moet er wel een beetje comfortabel mee kunnen rijden geen echte stuiter car!!gr Jak:)
Allereerst heel erg welkom hier en veel veilige kms gewenst! Al eerder een turbo gehad? Zo niet, dan eerst even aanwennen om de turbo even rustig te laten uitlopen voordat je de motor afzet. minuutje is genoeg nadat je gestopt bent, dan gaat ie al heel wat langer mee.
Ik raad aan om eerst ff een tijdje met je MR2 (overigens heet de turbo SW22, de SW21 is de 2.2. liter met 130 pk, de minst vermogende uit de SW serie) te gaan rijden en dan te kijken of je nog wat wil doen met de vering. Als je geen stuiterbak wil dan moet denk ik niet teveel uithalen met de vering, de MR2 is van zichzelf natuurlijk al eens stukje minder comfortabel dan een normale auto. Verder zijn er genoeg mensen hier die hem verlaagd hebben, die kunnen je vast wel van advies zijn mbt merken enzo.
Ik raad aan om eerst ff een tijdje met je MR2 (overigens heet de turbo SW22, de SW21 is de 2.2. liter met 130 pk, de minst vermogende uit de SW serie) te gaan rijden en dan te kijken of je nog wat wil doen met de vering. Als je geen stuiterbak wil dan moet denk ik niet teveel uithalen met de vering, de MR2 is van zichzelf natuurlijk al eens stukje minder comfortabel dan een normale auto. Verder zijn er genoeg mensen hier die hem verlaagd hebben, die kunnen je vast wel van advies zijn mbt merken enzo.
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris
duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Je topic-titel geeft aan dat je iets over schokbrekers wilt weten en in je topic heb je het over verlagingsveren, wat bedoel je nu precies?
Oh ja, en gefeliciteerd met je aankoop!
Oh ja, en gefeliciteerd met je aankoop!
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
- Dokter Rob
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3886
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
- Type MR2: AW11
- tilma800
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Welkom!
Ik heb goede ervaringen met TRD veren en Koni schokbrekers. Wel vind ik dat je dan als je van een beetje comfort houdt niet een te grote velg moet kiezen. Bij mijn 17" wielen (zie signature) stuitert het behoorlijk, maar met de originele 14" wielen valt alles mooi op z'n plaats. Alleen heb je in snelle bochten wel iets last van de hoge wang van de banden. Een middenweg zou 16" kunnen zijn.
Wat breedte van de banden betreft kan je voor niet breder als 215 voordat de bande ergens beginnen aan te slijten. Achter kan veel breder, maar ik zou het verschil tussen voor en achter net als standaard ongeveer 1" laten zijn. Dus 215 voor en 235 of 245 achter.
Ik heb goede ervaringen met TRD veren en Koni schokbrekers. Wel vind ik dat je dan als je van een beetje comfort houdt niet een te grote velg moet kiezen. Bij mijn 17" wielen (zie signature) stuitert het behoorlijk, maar met de originele 14" wielen valt alles mooi op z'n plaats. Alleen heb je in snelle bochten wel iets last van de hoge wang van de banden. Een middenweg zou 16" kunnen zijn.
Wat breedte van de banden betreft kan je voor niet breder als 215 voordat de bande ergens beginnen aan te slijten. Achter kan veel breder, maar ik zou het verschil tussen voor en achter net als standaard ongeveer 1" laten zijn. Dus 215 voor en 235 of 245 achter.
Bedankt voor de leuke reacties!!
Ik heb al vanaf 1998 een sw20 gehad!!En na 3 jaar verkocht i.v.m.werk.
Heb vorig jaar eindelijk er weer een gekocht een rode sw20 uit 1992.
Deze auto heb ik nog in bezit mijn vrouwtje rijd ermee naar haar werk(nog steeds zonder schade!!)
Maar deze sw22 turbo stond gewoon op marktplaats en heb eens gebeld en die jongen was bereid om hem naar Volkel te brengen voor een grondige inspectie.
Uiteraard op mijn kosten omdat die in Giethorn te koop stond.Ik had toen de wagen nog niet eens gezien!
Willie hermans was erg posetief over de goede staat van de carroserie.
En de moter bleek nog niet zo lang geleden nog in Volkel compleet gereviseerd te zijn dat geld ook over de versnellingsbak en de Turbo.
De auto is ook gekocht in Volkel bij Hermans en altijd in onderhoud geweest.Foto s komen nog.gr jak
Ik heb al vanaf 1998 een sw20 gehad!!En na 3 jaar verkocht i.v.m.werk.
Heb vorig jaar eindelijk er weer een gekocht een rode sw20 uit 1992.
Deze auto heb ik nog in bezit mijn vrouwtje rijd ermee naar haar werk(nog steeds zonder schade!!)
Maar deze sw22 turbo stond gewoon op marktplaats en heb eens gebeld en die jongen was bereid om hem naar Volkel te brengen voor een grondige inspectie.
Uiteraard op mijn kosten omdat die in Giethorn te koop stond.Ik had toen de wagen nog niet eens gezien!
Willie hermans was erg posetief over de goede staat van de carroserie.
En de moter bleek nog niet zo lang geleden nog in Volkel compleet gereviseerd te zijn dat geld ook over de versnellingsbak en de Turbo.
De auto is ook gekocht in Volkel bij Hermans en altijd in onderhoud geweest.Foto s komen nog.gr jak
dat gereviseerd dit en gereviseerd dat ken ik nou inmiddels wel .... ik heb nu al 3 of 4 x een turbo die gerviseerd zou zijn na C&E gebracht , en daar bleek die nog nooit uit elkaar geweest te zijn.
ditto met gereviseerde motoren .. incl ik zelf ... men haale de motor open en dan blijkt dat ze misschien ?? een doekje met thinner door de motor hebben gehaald ... maar alles is nog fabrieksaf ... en blijkbaar waren ze allemaal zo ontzettend oplettend dar er niks gemarkeerds te bekennen viel ... uberhaupt nog geen nieuw ofvervangen onderdeel kunnen vinden .. reist mij de vraag ... als alles origineel is... waarom is die gerviseerd heh ...
en ditto gaat dat grapje op voor bakken .... of iedereen legt de shims beter weg dan mij , en herbruikt ieder pakkingtje en raakt geen cit clip kwijt .... maar dat heele gereviseerd link , recht . blok boe bah daar geloof ik niet zo snel meer wat van , mits ik een bon zie ... en dan bel ik nog na ook ... en wil een betaal bewijs zien .....
moraal van weer zo'n zeik opmerking van Peter .....
iedereen blijkt tegenwoordig te koop te lopen met net gereviseerd ... dat is makkelijk .. vooral die geene die net bij de verhuizing de bon zijn kwijt geraakt ... ..ik kan doorgaan maar de meeste snappen wel waar ik op doel.... ik zeur niet ... wil je alleen laten weten dat de waarheid niet altijd even mooi is als dat men zegt.
i.i.g veel plezier met je nieuwe auto ... hou hem heel ! en w zien je vast op een meeting ... ik ben die het clublid in de mooiste wagen van het veld .... kan niet missen ... moest wel een Honda zijn natuurlijk :p
ditto met gereviseerde motoren .. incl ik zelf ... men haale de motor open en dan blijkt dat ze misschien ?? een doekje met thinner door de motor hebben gehaald ... maar alles is nog fabrieksaf ... en blijkbaar waren ze allemaal zo ontzettend oplettend dar er niks gemarkeerds te bekennen viel ... uberhaupt nog geen nieuw ofvervangen onderdeel kunnen vinden .. reist mij de vraag ... als alles origineel is... waarom is die gerviseerd heh ...
en ditto gaat dat grapje op voor bakken .... of iedereen legt de shims beter weg dan mij , en herbruikt ieder pakkingtje en raakt geen cit clip kwijt .... maar dat heele gereviseerd link , recht . blok boe bah daar geloof ik niet zo snel meer wat van , mits ik een bon zie ... en dan bel ik nog na ook ... en wil een betaal bewijs zien .....
moraal van weer zo'n zeik opmerking van Peter .....
iedereen blijkt tegenwoordig te koop te lopen met net gereviseerd ... dat is makkelijk .. vooral die geene die net bij de verhuizing de bon zijn kwijt geraakt ... ..ik kan doorgaan maar de meeste snappen wel waar ik op doel.... ik zeur niet ... wil je alleen laten weten dat de waarheid niet altijd even mooi is als dat men zegt.
i.i.g veel plezier met je nieuwe auto ... hou hem heel ! en w zien je vast op een meeting ... ik ben die het clublid in de mooiste wagen van het veld .... kan niet missen ... moest wel een Honda zijn natuurlijk :p
Hey Jak,
Ik heb Apex veren, rondom 4 cm verlaagd
Bevallen prima.
Die 16 of 17 inch velgen, die je wil, krijg je nog wel kwijt, no problemo.
Zou idd ook meteen voor andere (stuggere) struts gaan, zoals hierboven reeds geopperd. KONI, EIBACH, KYB en TEIN zijn veel gehoorde namen. Als je verstelbare neemt, heb je ook nog een beetje comfort op de weg, wanneer gewenst.
Ik heb Apex veren, rondom 4 cm verlaagd
Bevallen prima.
Die 16 of 17 inch velgen, die je wil, krijg je nog wel kwijt, no problemo.
Zou idd ook meteen voor andere (stuggere) struts gaan, zoals hierboven reeds geopperd. KONI, EIBACH, KYB en TEIN zijn veel gehoorde namen. Als je verstelbare neemt, heb je ook nog een beetje comfort op de weg, wanneer gewenst.
-