schokbrekers!!

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jak
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2007, 12:54
Type MR2: AW11

schokbrekers!!

Bericht door jak »

Hallo ik heb vorige week een hele mooie geheel orginele sw21 turbo gekocht!USA uitvoering is bij Willie Hermans compleet gereviseerd en jaren in onderhoud geweest.
Met welke verlagings veren hebben jullie goede ervaringen.
De auto is nu nog niet verlaagt en de banden maat is op dit moment 205-225.
Moeten in de toekomst nog wat breder worden zat te denken aan 225-245.Moet er wel een beetje comfortabel mee kunnen rijden geen echte stuiter car!!gr Jak:)
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: AW11

Bericht door BST »

Allereerst heel erg welkom hier en veel veilige kms gewenst! Al eerder een turbo gehad? Zo niet, dan eerst even aanwennen om de turbo even rustig te laten uitlopen voordat je de motor afzet. minuutje is genoeg nadat je gestopt bent, dan gaat ie al heel wat langer mee.

Ik raad aan om eerst ff een tijdje met je MR2 (overigens heet de turbo SW22, de SW21 is de 2.2. liter met 130 pk, de minst vermogende uit de SW serie) te gaan rijden en dan te kijken of je nog wat wil doen met de vering. Als je geen stuiterbak wil dan moet denk ik niet teveel uithalen met de vering, de MR2 is van zichzelf natuurlijk al eens stukje minder comfortabel dan een normale auto. Verder zijn er genoeg mensen hier die hem verlaagd hebben, die kunnen je vast wel van advies zijn mbt merken enzo.
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Je topic-titel geeft aan dat je iets over schokbrekers wilt weten en in je topic heb je het over verlagingsveren, wat bedoel je nu precies?

Oh ja, en gefeliciteerd met je aankoop!
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

Gefeliciteerd met je aankoop, welkom hier en uiteraard veel veilige kilometers!



ps, is het de automaat die bij Willie staat / stond?
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Welkom!

Ik heb goede ervaringen met TRD veren en Koni schokbrekers. Wel vind ik dat je dan als je van een beetje comfort houdt niet een te grote velg moet kiezen. Bij mijn 17" wielen (zie signature) stuitert het behoorlijk, maar met de originele 14" wielen valt alles mooi op z'n plaats. Alleen heb je in snelle bochten wel iets last van de hoge wang van de banden. Een middenweg zou 16" kunnen zijn.
Wat breedte van de banden betreft kan je voor niet breder als 215 voordat de bande ergens beginnen aan te slijten. Achter kan veel breder, maar ik zou het verschil tussen voor en achter net als standaard ongeveer 1" laten zijn. Dus 215 voor en 235 of 245 achter.
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Gefeliciteerd met je tweetje, en vele veilige kilometers gewenst :)
Dokter Rob schreef:ps, is het de automaat die bij Willie staat / stond?
Zal wel niet, want de turbo is niet met automaat geleverd.
AfbeeldingAfbeelding
BlackMR2

Bericht door BlackMR2 »

gefeliciteerd met je MR2, hou em heel
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4424
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door erikmr »

8) welkom hier en veel plezier ;)
AfbeeldingAfbeelding

DUDERSTADT 2022 28 07 tot 31 07
Gebruikersavatar
jak
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2007, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door jak »

Bedankt voor de leuke reacties!!
Ik heb al vanaf 1998 een sw20 gehad!!En na 3 jaar verkocht i.v.m.werk.
Heb vorig jaar eindelijk er weer een gekocht een rode sw20 uit 1992.
Deze auto heb ik nog in bezit mijn vrouwtje rijd ermee naar haar werk(nog steeds zonder schade!!)
Maar deze sw22 turbo stond gewoon op marktplaats en heb eens gebeld en die jongen was bereid om hem naar Volkel te brengen voor een grondige inspectie.
Uiteraard op mijn kosten omdat die in Giethorn te koop stond.Ik had toen de wagen nog niet eens gezien!
Willie hermans was erg posetief over de goede staat van de carroserie.
En de moter bleek nog niet zo lang geleden nog in Volkel compleet gereviseerd te zijn dat geld ook over de versnellingsbak en de Turbo.
De auto is ook gekocht in Volkel bij Hermans en altijd in onderhoud geweest.Foto s komen nog.gr jak
roald

Bericht door roald »

ik ken die denk ik wel, ik was een beetje wantrouwig omdat ik die gene om het half jaar te koop heb zien staan op marktplaats, en ook nog door een andere eigenaar meende ik
tis een rode toch he?

iig succes met je mr2 :)
Gebruikersavatar
lucca3000
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 168
Lid geworden op: 02 jan 2007, 15:09
Type MR2: AW11

Bericht door lucca3000 »

Gefeliciteerd met je aankoop!
The Honda Kit

Bericht door The Honda Kit »

dat gereviseerd dit en gereviseerd dat ken ik nou inmiddels wel .... ik heb nu al 3 of 4 x een turbo die gerviseerd zou zijn na C&E gebracht , en daar bleek die nog nooit uit elkaar geweest te zijn.

ditto met gereviseerde motoren .. incl ik zelf ... men haale de motor open en dan blijkt dat ze misschien ?? een doekje met thinner door de motor hebben gehaald ... maar alles is nog fabrieksaf ... en blijkbaar waren ze allemaal zo ontzettend oplettend dar er niks gemarkeerds te bekennen viel ... uberhaupt nog geen nieuw ofvervangen onderdeel kunnen vinden .. reist mij de vraag ... als alles origineel is... waarom is die gerviseerd heh ...

en ditto gaat dat grapje op voor bakken .... of iedereen legt de shims beter weg dan mij , en herbruikt ieder pakkingtje en raakt geen cit clip kwijt .... maar dat heele gereviseerd link , recht . blok boe bah daar geloof ik niet zo snel meer wat van , mits ik een bon zie ... en dan bel ik nog na ook ... en wil een betaal bewijs zien .....

moraal van weer zo'n zeik opmerking van Peter .....

iedereen blijkt tegenwoordig te koop te lopen met net gereviseerd ... dat is makkelijk .. vooral die geene die net bij de verhuizing de bon zijn kwijt geraakt ... ..ik kan doorgaan maar de meeste snappen wel waar ik op doel.... ik zeur niet ... wil je alleen laten weten dat de waarheid niet altijd even mooi is als dat men zegt.


i.i.g veel plezier met je nieuwe auto ... hou hem heel ! en w zien je vast op een meeting ... ik ben die het clublid in de mooiste wagen van het veld .... kan niet missen ... moest wel een Honda zijn natuurlijk :p
Gebruikersavatar
Peerke
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2033
Lid geworden op: 24 dec 2006, 12:18
Type MR2: ZZW30
Locatie: Langenboom

Bericht door Peerke »

Heb jij die oranje NSX gekocht? :kus:
Afbeelding
Afbeelding
The Honda Kit

Bericht door The Honda Kit »

als ik zou liegen ....


JA !

als ik eerlijk ben , ga ik nu enigsinds af ....
het is een mini nsx ... :*( ... S2000 ?
Gebruikersavatar
Peerke
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2033
Lid geworden op: 24 dec 2006, 12:18
Type MR2: ZZW30
Locatie: Langenboom

Bericht door Peerke »

Een S2000.
Hoe kom jij in de clubkas...........;D ;D
Afbeelding
Afbeelding
The Honda Kit

Bericht door The Honda Kit »

heb ik geleerd van een insider.

hint ... ging van een turkwaazig gti van de 1 op de andere dag over na peper duure uber Rare spider sw20. :lach:


maar voor de rest hebben we het er maar niet meer over ... ;)
Joske
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 360
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:05

Bericht door Joske »

Hey Jak,

Ik heb Apex veren, rondom 4 cm verlaagd
Bevallen prima.

Die 16 of 17 inch velgen, die je wil, krijg je nog wel kwijt, no problemo.

Zou idd ook meteen voor andere (stuggere) struts gaan, zoals hierboven reeds geopperd. KONI, EIBACH, KYB en TEIN zijn veel gehoorde namen. Als je verstelbare neemt, heb je ook nog een beetje comfort op de weg, wanneer gewenst.
-
Plaats reactie