Kent iemand dit 2ZZ-GE blok? (marktplaats)

Verkoop van onderdelen van de EIGEN ZZW30 (3e generatie MR2). Alleen ZZW30 gerelateerd! FOTO PLUS PRIJS VERPLICHT!!!!

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Samuel
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 195
Lid geworden op: 08 mar 2010, 11:15

Kent iemand dit 2ZZ-GE blok? (marktplaats)

Bericht door Samuel »

Kent iemand dit blok? De verkoper heeft er een MR2 spruitstuk bij en ook de ECU. Start en loopt goed. Zou een mooie upgrade kunnen zijn met 192 PK.
http://link.marktplaats.nl/m1010734459
1998-2004: Zwarte SW20 van 1993, S14a Racing Edition. Nu een zwarte ZZW30
VincentM
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jan 2014, 15:52

Bericht door VincentM »

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

Slecht te zien met zulke kleine fotos. Wat me iig opvalt is dat ie al eerder in een MR2 gezeten heeft waarschijnlijk (oliepeilstok zit al aan de goede kant). Daarnaast zit er een andere carterpan onder (baffled? zelfbouw?). Prijs is heel gunstig voor een blok met deze km-stand, eigenlijk TE gunstig. Heb je het blok zelf horen lopen? En uit welke MR2 komt ie? Waarom wordt het blok verkocht?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Samuel
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 195
Lid geworden op: 08 mar 2010, 11:15

Bericht door Samuel »

De verkoper zegt dat hij het blok in zijn MR2 wilde bouwen, maar wegens tijdgebrek ervan af ziet. Ik twijfel inderdaad ook en het is voor mij nogal een eind rijden.
1998-2004: Zwarte SW20 van 1993, S14a Racing Edition. Nu een zwarte ZZW30
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door CelicaTwinCAm »

maar de verkoper is hier niet bekend? Je zou zeggen dat als iemand de swap wil doen hij zich wel orienteert op fora?
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

Mwah, dat hoeft dan niet meteen dit forum te zijn. Er zijn genoeg andere fora waar meer info over de 2z-swap te krijgen is. Maar: tijdgebrek lijkt me een slechte reden om de swap niet te doen als je al zover bent dat je de onderdelen hebt en voor een deel ook al gemonteerd hebt. Even voor het idee: die carterpan alleen al komt op een paar honderd euro (als het is wat ik denk dat het is). En als je aan het swappen bent heb je over het algemeen een redelijk idee wat het spul waard is. Maar wie weet is dit gewoon de deal van de eeuw. Hoe komt de verkoper aan het blok?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Samuel
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 195
Lid geworden op: 08 mar 2010, 11:15

Bericht door Samuel »

Ik ga zelf voor een 1ZZ-FE turbokit, dus als iemand interesse heeft voor dit blok (en er zit inderdaad een Moroso carterpan of iets gelijkwaardigs onder): Voel je vrij om de verkoper te contacteren.
1998-2004: Zwarte SW20 van 1993, S14a Racing Edition. Nu een zwarte ZZW30
Otomo
Knop gevonden hoor !
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mar 2014, 10:39

Bericht door Otomo »

Hallo,

Ik ben Richard de aanbieder van het motorblok op marktplaats.
Hierbij wil ik graag een aantal dingen duidelijk maken.

Ben zelf enige tijd bezig geweest met dit project en het blok heeft gelopen.
Aangezien ik een andere auto wou kopen heb ik besloten het hele project nu te verkopen en er verder geen tijd meer voor heb.

Mochten er nog meer vragen zijn dan hoor ik ze graag via het forum of marktplaats.
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

Hi Richard,

Welkom hier. Je schrijft dat je een aantal dingen wil duidelijk maken, maar welke dan? Het enige dat ik lees is dat het een project is, en dat je er geen tijd meer in wil steken. Maar wat interessant is voor iemand die dit blok zou willen overnemen, is bijvoorbeeld:

- Wat zit er allemaal bij? Intake? ECU? (en zo a, welke) Uitlaatspruitstuk?
- Uit welk jaar is het blok? En uit welk type auto komt ie oorspronkelijk?
- Is het blok open geweest tijdens je project?
- Heb je alle swap- onderdelen er eventueel bij? (motorsteun, swap harness, luchtfilterbuis/filter etc)
- Waarom is de prijs zo laag? (een goede 2ZZ met deze km-stand doet over het algemeen rond de 2000 EUR, een marterpan zoals op de foto zit rond de 400 EUR)

Als je daar wat antwoorden op zou kunnen geven, wordt het wat duidelijker of dit een goede investering is voor iemand die een 2ZZ in zijn ZZW30 wil leggen.
Afbeelding
Otomo
Knop gevonden hoor !
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mar 2014, 10:39

Bericht door Otomo »

Motor komt uit een Toyota corolla bj 2003

Bij de motor zit:

Ecu.swap Motorsteun.Moroso carterpan.

Uitlaatspruitstuk merk ppe kan ik er bij leveren voor een meer prijs van 300 euro.

De prijs is laag omdat er een aantal dingen ontbreken.

Wat nog ontbreekt is:

Kabelboom, versnellingsbak en luchtfilterbuis.
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

De prijs die ik noemde is ook zonder de componenten die je noemt. Voor degenen die een swap overwegen: Je hebt hier nog een Celica-ECU bij nodig en evt een swap-harnas (om je kabelboom om te pluggen), maar je kunt ook de boom zelf redelijk eenvoudig aanpassen. Luchtfilterbuis+luchtfilter heb je ook nodig (2,75"), je originele buis heeft niet voldoende diameter.

Ergo: als het blok goed is dan is dit een prima deal.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Inderdaad, vind maar eens een marterpan ! ;D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

Precies! Is origineel alleen maar geleverd in Japan als optie om je kabelboom te beschermen. Zeer zeldzaam!
Afbeelding
Plaats reactie