wel of geen hoes onder de carport?

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: AW11

wel of geen hoes onder de carport?

Bericht door BST »

Aangezien ik geen dubbele garage heb, moet de AW11 het helaas doen met de carport. Nu viel me op dat er bij harde regen toch wel behoorlijk wat water op de AW terecht komt, dus heb ik bedacht om er maar een (buiten) hoes overheen te trekken. Toen ik dat tegen een kennis zei, vroeg die zich af of je dan geen last krijgt met optrekkend vocht waardoor je alsnog roest stimuleert. hij had een keer zoiets had gehad met een motorfiets.

Wat vinden jullie het beste, wel of geen hoes, als je er vanuit gaat dat hij alleen als het mooi weer is gaat rijden, dus ook wel eens 3 of meer weken op zijn plek zal blijven staan.
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

BST schreef:Aangezien ik geen dubbele garage heb, moet de AW11 het helaas doen met de carport. Nu viel me op dat er bij harde regen toch wel behoorlijk wat water op de AW terecht komt, dus heb ik bedacht om er maar een (buiten) hoes overheen te trekken. Toen ik dat tegen een kennis zei, vroeg die zich af of je dan geen last krijgt met optrekkend vocht waardoor je alsnog roest stimuleert. hij had een keer zoiets had gehad met een motorfiets.

Wat vinden jullie het beste, wel of geen hoes, als je er vanuit gaat dat hij alleen als het mooi weer is gaat rijden, dus ook wel eens 3 of meer weken op zijn plek zal blijven staan.
Aan een motorfiets zit vaak veel aluminium en chroom en dat Oxideert als een gek.

Ik denk dat het voor je emmer geen kwaad kan, ik zou persoonlijk in het zelfde geval een hoes er overheen trekken. Ik heb niet het idee dat een hoes het oxidatie/ roest proces versnelt.
Mocht je twijfelen dan kun je hem er altijd op een droge dag even afhalen om te laten luchten.
Don't shoot the messenger!
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Ik heb laatst zo'n waterdichte hoes gekocht en op de verpakking werd aangeraden de auto niet meer dan 4 dagen eronder te laten staan. Ik denk dat het anders ook wel behoorlijk vochtig wordt onder zo'n hoes. Naast roest lijkt me voor je interieur ook niet erg fris.
Gebruikersavatar
Peerke
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2033
Lid geworden op: 24 dec 2006, 12:18
Type MR2: ZZW30
Locatie: Langenboom

Bericht door Peerke »

Je hebt toch ook van de meeademende zeilen.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

Is het ook een idee om de carport zelf af te zeilen? je hebt tegenwoordig overal van die reclamedoeken die op een frame gespannen zijn. carport = frame. Leuke foto op het doek laten printen, vastrijgen met een elastieken koord, klaar!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ewoud
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1624
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:25

Bericht door Ewoud »

Zolang je de hoes maar niet zover over de AW11 trekt dat ieop de gond ligt, want dat kan er geen wind onderdoor. Beetje wind eronderdoor zorg dat het droog blijft.

Zelf heb ik jaren de AW11 met een hoes erover onder de carport gehad in de winter, nooit problemen gehad met vocht/roest/condens doordat er een hoes om zat. Moet ik er wel eerlijk bijzeggen: mijn hoes was iets kleiner en bedekte de AW11 dus slechts de vanaf de voorruit tot aan de achterbumper. Leek t net een CRX :P
Afbeelding
AW11 in storage for '14/15, now driving turbobricks.
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

El Butre schreef:Is het ook een idee om de carport zelf af te zeilen? je hebt tegenwoordig overal van die reclamedoeken die op een frame gespannen zijn. carport = frame. Leuke foto op het doek laten printen, vastrijgen met een elastieken koord, klaar!
Print je een dikke Ferrari o.i.d. op het doek :P
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: AW11

Bericht door BST »

Dat dichtmaken van de carport is een aardig idee waar ik ook al aan gedacht heb,maar dat mag dus niet. Een eigenschap van een carport is dat hij minimaal aan 2 kanten open moet zijn,anders is het een schuur (met allerlei interessante bijeffecten qua vergunningen en de woz waarde van min huis waar ik niet op zit te wachten..)
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

Daarom iets met doek doen, bij klachten is het met 5 minuten weer weg. maw geen permanente afdekking. (geen verstand van regelgeving, dus kan best zijn dat ook dat niet mag, just thinking along)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

^ Inderdaad, niet te druk om maken en gewoon op http://www.drukwerkdeal.nl een doek bestellen.

Mocht je steigerbuizen nodig hebben, http://www.steigerbuis-online.nl/

Should do the job ;)
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: AW11

Bericht door BST »

Bedankt voor het meedenken, dat is wel een idee. Eens ff kijken of dat mag en wat het zoal gaat kosten..
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Zolang je onder de 1.81 blijft (uit mijn hoofd) valt het onder een schutting....
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
mvdheide
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 410
Lid geworden op: 21 aug 2010, 21:25

Bericht door mvdheide »

Onder de hoes hebben is mij minder goed bevallen (heb ik nog wel liggen voor je) omdat hij toch vocht door liet.
Daarna werd hij haast niet meer droog omdat het toch teveel af dicht. Maar dat was wel in de open lucht omdat mijn witje toen binnen stond. Ik zou inderdaad de regen invloed beperken met zeildoek, niet helemaal, maar b.v alleen de bovenlaag en die alleen plaatsen als je regen verwacht. Dan gaat niemand er last van hebben. Of je maakt een foto vanaf de weg en print die op zo'n canvas doek. Knappe kop die dat dan ziet. Hehe;D
Marcel van der Heide
Gebruikersavatar
Ewoud
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1624
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:25

Bericht door Ewoud »

De situatie verschilt natuurlijk ook per carport. Zo was de carport waar ik de AW11 had staan, eigenlijk maar aan 1 kant open..
Afbeelding
AW11 in storage for '14/15, now driving turbobricks.
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: AW11

Bericht door BST »

mvdheide schreef:Onder de hoes hebben is mij minder goed bevallen (heb ik nog wel liggen voor je) omdat hij toch vocht door liet.
Daarna werd hij haast niet meer droog omdat het toch teveel af dicht. Maar dat was wel in de open lucht omdat mijn witje toen binnen stond. Ik zou inderdaad de regen invloed beperken met zeildoek, niet helemaal, maar b.v alleen de bovenlaag en die alleen plaatsen als je regen verwacht. Dan gaat niemand er last van hebben. Of je maakt een foto vanaf de weg en print die op zo'n canvas doek. Knappe kop die dat dan ziet. Hehe;D

In mijn geval denk ik alleen na over een oplossing die het water dat onder de carport waait af houdt, er zit wel gewoon een dak boven en een schutting aan 1 kant. Aan de voorkant en zijkant is hij dan open (omdat dat nou eenmaal moet om te voldoen aan de voorschriften van een carport). Daarom denk ik ook aan een hoes, omdat ik ander zeil aan de zijkant ga spannen, maar dan waait het er nog steeds van de voorkant in ;D Maar wellicht dat het al een heel eind meevalt als ik alleen de zijkant wat dichter maak. Niettemin, wat voor hoes had jij er overheen?
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
Gebruikersavatar
mvdheide
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 410
Lid geworden op: 21 aug 2010, 21:25

Bericht door mvdheide »

Ik heb zo'n grijze hoes van het huismerk van de Halfords. Precies pas voor de AW11
Marcel van der Heide
Gebruikersavatar
Leliev
Zere vingers van het typen..
Berichten: 4462
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:56
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Leliev »

Het huismerk van halfords? Ben je bang voor het woord Carpoint?
Afbeelding
El Butre schreef:Paul zegt niet vaak wat nuttigs, maar zijn avatar klopt nog steeds....
mr2PUNTfreak schreef:Paul jij snapt het tenminste!:dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: AW11

Bericht door BST »

Ik heb al gezien dat het ook van de andere kant onder de carport waait, omdat (aan de kant van de buren) de schutting niet dicht zit. Maar eens even kijken wat ik daar op moet verzinnen, maar vooralsnog denk ik dat een hoes beter is dan niets. Eerst dat maar eens regelen, vervolgens verder kijken naar wat anders als de carport dichtmaken aan een paar kanten.
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
Gebruikersavatar
mvdheide
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 410
Lid geworden op: 21 aug 2010, 21:25

Bericht door mvdheide »

Leliev schreef:Het huismerk van halfords? Ben je bang voor het woord Carpoint?
Nee, gewoon geen idee wat het merk was hehe.
Je weet toch ondertussen wel dat ik niet zoveel moeite heb met byzondere zaken
Marcel van der Heide
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Zelfs met 2,5 kant 'dicht' krijg je dit:

:X

Afbeelding
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Plaats reactie