Koppelings pedaal blijft hangen.

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
andria korte

Koppelings pedaal blijft hangen.

Bericht door andria korte »

Mijn pedaal v.d. koppeling blijft beneden vast hangen. Een paar maanden (6mndn) geleden deed hij dat voor het eerst en toen ik hem met m'n voet weer omhoog had getrokken was dit probleem voorbij. Tot twee weken geleden en nu doet hij het heel vaak en ik krijg hem af en toe ook niet goed in de versnelling zonder dat hij z'n tanden gaat poetsen. Weet iemand wat de oorzaak hiervan kan zijn?

Andria.
Roland

Bericht door Roland »

Iets met de drukgroep of de cilinder in de hydraulica van de koppeling.
Misschien door een technisch iemand even die cilinder laten checken.
Wanneer er wat met drukgroep aan de hand is zou ik wel de hele koppeling vervangen, als in een kit.
andria korte

Bericht door andria korte »

Roland schreef:Iets met de drukgroep of de cilinder in de hydraulica van de koppeling.
Misschien door een technisch iemand even die cilinder laten checken.
Wanneer er wat met drukgroep aan de hand is zou ik wel de hele koppeling vervangen, als in een kit.

Ik heb al even de BGB doorgenomen en daar stond ook in dat het een v.d. door jouw genoemde punten kan zijn, had eigenlijk gehoopt op een eenvoudig probleempje. Dit weekend maar even weer gaan sleutelen.

Bedankt voor je reactie.

Andria.
jrw

Bericht door jrw »

Kijk voordat je gaat sleutelen even je reservoir met koppelingsvloeistof na.. !
Heb hetzelfde gehad totdat het pedaal helemaal onderin bleef staan. Bleek dat een membraampje een beetje sterk verouderd was. Kan je voor weinig een nieuwe in laten zetten.
andria korte

Bericht door andria korte »

jrw schreef:Kijk voordat je gaat sleutelen even je reservoir met koppelingsvloeistof na.. !
Heb hetzelfde gehad totdat het pedaal helemaal onderin bleef staan. Bleek dat een membraampje een beetje sterk verouderd was. Kan je voor weinig een nieuwe in laten zetten.

Bedankt voor de tip, kijk ik daar eerst even naar.

Grtn,

Andria.
andria korte

Bericht door andria korte »

Gisteren even naar het vloeistof gekeken maar dat was in orde, nu had ik niet zo'n zin om de drukgroep los te halen omdat ik dan weer moet ontluchten aan het eind. Wou het al uitstellen tot vandaag. Maar gelukkig dook m'n vader met z'n hoofd onder het dashboard en ging even naar m'n pedaal kijken. Bleek dat er een pennetje en plastic busje totaal was versleten als ook het gat waar het pennetje in zat ovaal was geworden.

Op deze foto is het het gat met het blauwe randje wat bij mij versleten is.(Zal straks nog een foto maken van het pennetje.)

Afbeelding

Afbeelding

Ik had bij mr2oc gelezen dat ze dit probleem oploste door het plastic busje te vervangen door een naald lagertje, maar daar had ik geen zin in. Hier kun je lezen hoe hij dat gedaan heeft.

http://mr2oc.com/showthread.php?t=234491

Ik heb een andere padaal opgehaald bij JAPOTO voor €40,- en die zet ik er op.

Dus als je koppelings pedaal begint te piepen/kraken als je hem intrapt en je naar een tijdje moeilijker kan schakelen dan zou ik even kijken of het plastic busje niet is versleten.

Grtn,

Andria.
franksmits

Bericht door franksmits »

Bedank je vader maar, scheelt een hoop moeite :D

Fijn dat het in ieder geval geregeld is nu (Y)
Bremo

Bericht door Bremo »

Kijk, zo leer je nog eens iets! Zal eens kijken hoe het er in mijn emmer mee staat! :dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

andria korte schreef: Dus als je koppelings pedaal begint te piepen
Jep. De ruimte is alleen nogal krap daaronder, dus heb het nooit echt goed kunnen bekijken...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
andria korte

Bericht door andria korte »

Green Goblin schreef:Jep. De ruimte is alleen nogal krap daaronder, dus heb het nooit echt goed kunnen bekijken...

Bij #6 tweede foto kun je zien dat het pennetje wordt vastgehouden met zo'n borg pin. Als je die loshaald kun je hem eruit halen en kijken of hij versleten is. (stoel naar achteren en op de knieen, m'n vader is 65 en die had hem binnen een paar tellen eruit)

Hier is hij omcirkeld in het rood.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

andria korte schreef:m'n vader is 65 en die had hem binnen een paar tellen eruit)[/IMG]
Heeft je vader het druk op het moment ? ;D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
andria korte

Bericht door andria korte »

Green Goblin schreef:Heeft je vader het druk op het moment ? ;D

Ja met die auto van mij heeft hij z'n handen vol, mensen gebruiken mijn mr2 namelijk als bots auto. Ik heb nu net de vierde schade in iets van 6 maanden tijd. :-/ En niet door mij veroorzaakt.
andria korte

Bericht door andria korte »

Zo, gisteren even de nieuwe pedaal erop gezet. Even, vijf uur bezig geweest met dat k** ding. Bleek dat Japoto hem toch niet had, dus m'n pa ergens anders een opgehaald. Zag er goed uit, dus ik vol enthousiasme m'n oude eraf gehaald. Blijkt dus dat er verschil in zit. Niet zo'n probleem, alle onderdelen van die "goede" pedaal past op de orginele. Het gat wat versleten was even opgevuld (gelast) en toen weer naar de juiste maat gevijld. Nog niets aan de hand, totdat ik in m'n hernia positie lag om alles weer in elkaar te zetten. Geen ruimte om er goed bij te kunnen en omdat de veer het geheel op een gegeven moment onder spanning zet kreeg ik de laatste van de drie pennen (bout) er niet in. Hoe moet je het nou doen. Gewoon de veer loshalen (alle twee), de boel in elkaar zetten en dan aan het eind de veren weer erop zetten. Dit kwartje viel bij mij na een half uur vloeken.

Eind resultaat, een koppeling die weer werkt als nieuw.

Grtn,

Andria.
Plaats reactie