3rd gen 3S-GTE

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
jeffry3sgte

3rd gen 3S-GTE

Bericht door jeffry3sgte »

Hallo!

Allereerst zal ik me is voorstellen. Ik ben Jeffry uit Rijssen, service engineer voor lasers van beroep.

De auto is een 1992 celica st182 met een 3sge.

Afbeelding

Afgelopen jaar ben ik begonnen met het inbouwen van een JDM 3rd gen 3S-GTE uit een MR2.
De motor heet nog geen 70.000 Km gelopen en woont op dit moment al een tijdje in mijn celica. Starten doet ie ook en ik heb er zelfs al een paar meter mee gereden ;D
Gezien er toch wat verschillen zijn tussen de celica versie en die van een MR2, heb ik besloten mij hier ook aan te melden op het forum. Zodoende kan ik misschien aan antwoorden op vragen komen waar ze op verschijdene celica fora (of is het forums?) geen antwoord op weten.

De mods tot nu toe zijn:

- FMIC + Piping
- Apexi dual Funnal filter
- Apexi AVC-r boostcontroller
- Zeitronix wideband O2 sensor/meter + display
- 3" Downpipe
- 3"open uitlaat.
- Brandstofpomp uit een celica WRC
- HKS bov

Om dan ook maar meteen met een vraag te beginnen:

Wie weet waar deze vacuumleidingen naar toe gaan bij een MR2?
(let niet op de foto... hier moets de versn.bak even weer gedemonteerd worden i.v.m. verkeerd uitwerplager)

Afbeelding
Niels
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 92
Lid geworden op: 29 apr 2007, 14:13

Bericht door Niels »

Hallo jeffry, welkom!

De bovenste leiding gaat rechtdoor naar de hotpipe (loopt van turbo naar ic) en die grotere komt volgensmij op de bov.

suc6
Gebruikersavatar
ROB-E
Berichten: 2505
Lid geworden op: 02 apr 2007, 23:05
Type MR2: AW11

Bericht door ROB-E »

hey jeffry

heb jouw topic op tccn zo nu en dan eens bekeken.

welkom hier!

en nee heb geen verstand van turbo's;)
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
jeffry3sgte

Bericht door jeffry3sgte »

Tijdje niks van me laten horen.

Gisteren was het dan zover. De celica mocht op de pijnbank bij Verhoeven Tuning.
Samen met wat andere celica's, supra's een paar SAAB's en een verdwaalde mazda kon er gebankt worden op de Dyno.
Helaas geen aanmeldingen van MR2's.

Het resultaat van mijn 3rd gen 3sgte viel me wel wat tegen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Zoals je kan zien hield mijn run veel te snel op. Bij ongeveer 5800 toeren gaat hij al in de begrenzing.
Aanvankelijk dacht ik dat ik nog wat vacuumissues had waardoor mijn boost niet verder oploopt tot 0.75 bar met boostcontroller aan.
Zonder boostcontroller aan heb ik max maar 0.6 bar turbodruk.
Veel te laag dus en daarom zo'n slecht resultaat. Standaard turbodruk is iets van 1.0 bar. Lekkages heb ik niet dus daar kan het niet aan liggen.
Na een testritje samen met Gert van B (voor sommigen misschien wel bekend uit het toyota wereldje) werd ons duidelijk dat het wellicht aan de ECU of snelheidssignaal kan liggen.
Mijn 3rd gen 3SGTE komt uit een JDM MR2, dus met begrensde ECU. Misschien ligt hier het probleem.

Daarom de vraag ook maar even hier voorleggen aangezien hier wellicht meer mensen zijn met een 3rd gen 3sgte en ervaring hiermee.
Wat kan ik veranderen waaroor ik wel gewoon standaard een turbodruk van 1 bar kan halen en dus fatsoenlijke cijfers op de bank kan behalen.
Ligt het aan de ECU of moet ik het toch ergens anders zoeken?

Alvast bedankt!


hier nog even een linkje naar een verslag van de dynodag bij Verhoeven:

http://www.shoarmateam.nl/forum/viewtop ... =22&t=1117
franksmits

Bericht door franksmits »

Zit de speedlimit er nog op? (standaard boost 0.8?)
Gebruikersavatar
hydraMR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:22
Type MR2: AW11

Bericht door hydraMR2 »

welke igniter gebruik je?
Almost done building the NEW one............@Buurman;)
jeffry3sgte

Bericht door jeffry3sgte »

Speedlimiter zit er nog op. Standaard draai ik minder dan 0.8 bar. Ook gebruik ik de stock igniter.
Plaats reactie