turbo druk valt weg en krijgt motor storing na 0,7 bar ??

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

De meesten zitten toch wel tegen de 0.7 bar (sommigen lopen al tegen fuel cut aan na montage van een open uitlaat, waardoor de druk iets oploopt).
Toyota is nogal ruim in hun specificatie; ze zien alles tussen de 0.50 en 0.83 bar als standaard turbodruk (zie BGB), dus het kan wel iets verschillen per auto. Maar als je op 0.50 bar zit ga je het opgegeven vermogen (200 hp) zeker niet halen.
AfbeeldingAfbeelding
Broekie

Bericht door Broekie »

Ik heb het probleem met de boost cut ook.... en zou dit graag opgelost hebben.

Bij mij begint de motorstoring ergens bij 0.85 - 0.95 bar. (volgens mij afhankelijk van de hoogte van het koppel) het is namelijk zo dat ik dit bij optrekken in 4e of 5e versnelling bij laag toeren eerder krijg als bij het draaien van hoge toeren.

Nu weet ik niet of ik een gen 2 of gen 3 heb, iemand die mij dit kan vertellen/ vertellen hoe ik daar achter kom (Amerikaanse mr2 van 1991)
maar mocht ik een gen 2 hebben welk kabeltje moet ik dan doorknippen en afdoppen?


Ik had namelijk gehoord dat ik hiervoor een andere computer nodig heb, omdat de standaard computer niet meer bar aankan. had hiervoor een apexi power fc in de planning staan, maar als dat niet nodig is, scheelt natuurlijk een hoop geld.
franksmits

Bericht door franksmits »

Paarse kabeltje uit je ECU (Experts?) Voor zover ik weet is de japanse ECU agressiever gemapt. As je er zo 1 koopt ben je goedkoper dan met een Power fc, scheelt weeer wat centjes (als je niet meer plannen hebt.. anders zou ik toch voor de power fc gaan.. Ook een boostcontroller erbij kopen).
Lucien

Bericht door Lucien »

Naast het inlaatspruitstuk aan de distributie zijde zit een vacuumpotje met 1 slangetje en een stekkertje met een stuk of 3 draadjes knip het vacuum slangetje door en dicht het aan bijde zijden af en je bent van je probleem af!
Ik heb het zelfde probleem gehad en het werkt 100% goed nu heb ik 0,9 bar zonde problemen en ik denk dat jij ook een gen 2 hebt in verband met de storing bij deze turbo druk een gen 3 heeft namelijk een hogere druk en dus dit probleem ook pas bij een hogere druk :D ;)
Lucien

Bericht door Lucien »

Ik zou geen kabeltjes door gaan knippen dan heb je mischien kans dat het lampje van je motorstoring blijft branden! Vacuumslangetje is in dit geval het beste!
Broekie

Bericht door Broekie »

Tjah aangezien ik meer plannen heb met wat betreft het vermogen (in een later stadium) is het voor mij denk ik de beste optie om toch de power fc aan te schaffen.

Boost controler heb ik zoiezo al 1 van HKS (de EVC) mits deze niet verkocht wordt bouw ik m zelf in, wordt deze verkocht dan heb ik nog altijd een (minder uitgebreide) Greddy....
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Het risico van het slangetje afdoppen is dat je behoorlijk overboost mocht er een keer wat misgaan (je wastegate blijft plakken bv, of het vacuumslangetje van de actuator raakt los/lek).
Een veiliger optie is om het fuel-cut punt te verhogen met een FCD (ik heb al voor een paar mensen een traploos instelbare gebouwd), dan behoud je de beveiliging wel. Ik heb zelf de turbodruk op 14 psi staan en de FCD op 16.5 psi.
Met een EMS speelt dit natuurlijk niet, die hebben vaak een in software instelbare fuel-cut.
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
base86
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 400
Lid geworden op: 27 jan 2007, 10:59
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door base86 »

johnwoo schreef:De meesten zitten toch wel tegen de 0.7 bar (sommigen lopen al tegen fuel cut aan na montage van een open uitlaat, waardoor de druk iets oploopt).
Toyota is nogal ruim in hun specificatie; ze zien alles tussen de 0.50 en 0.83 bar als standaard turbodruk (zie BGB), dus het kan wel iets verschillen per auto. Maar als je op 0.50 bar zit ga je het opgegeven vermogen (200 hp) zeker niet halen.

Thnx, dan ga ik toch eens testen zodra ik mn auto terug heb (en weer auto mag rijden :boos: )

Maar jij zegt dat ik met stock IC en uitlaat gewoon op 0.7/0.8 kan rijden ?
Gebruikersavatar
base86
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 400
Lid geworden op: 27 jan 2007, 10:59
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door base86 »

johnwoo schreef:Het risico van het slangetje afdoppen is dat je behoorlijk overboost mocht er een keer wat misgaan (je wastegate blijft plakken bv, of het vacuumslangetje van de actuator raakt los/lek).
Een veiliger optie is om het fuel-cut punt te verhogen met een FCD (ik heb al voor een paar mensen een traploos instelbare gebouwd), dan behoud je de beveiliging wel. Ik heb zelf de turbodruk op 14 psi staan en de FCD op 16.5 psi.
Met een EMS speelt dit natuurlijk niet, die hebben vaak een in software instelbare fuel-cut.

Wat vraag je voor zo'n home made FCD ?

Gr
Bas
Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

Bericht door dooierick »

ik reed eerst gewoon altijd op 1,1 bar en het is nog steeds niet stuk dus dat moet gewoon kunnen
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

Bericht door dooierick »

als iemand een power fc gaat kopen en een gen2 heeft dan moet die wel rekening houden met dat er nog al wat dingen bij gekocht moeten worden omdat de power fc eigenlijk alleen met de gen 3 werkt dus je de gen2 naar gen 3 moet om bouwen
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

nee ap-engineering maakt powerfc's die geschikt zijn voor gen2...
Broekie

Bericht door Broekie »

wat is hun website ??
Plaats reactie