Temperatuursensor open luchtfilter

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
robbert
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 dec 2006, 10:13
Type MR2: AW11

Temperatuursensor open luchtfilter

Bericht door robbert »

Ik heb net een green luchtfilter erin gehangen, op zich zit hij best oké. De meegeleverde steun sluit net niet goed aan, maar jammer dan, hij zit wel vast.


Geeft een lekker geluidje, maar met een koude motor hoor ik een voor mij nog nooit eerder gesuis, wat ik niet helemaal kan plaatsen. (kon er niet veel mee rijden want links voor ontbreekt een wielmoer).

Ik kom er niet helemaal uit met het aansluiten van de temperatuursensor, moet hij er nou helemaal in, of alleen het puntje? Het gaatje is namelijk even groot als het puntje, maar ik geloof dat je de sensor er ook helemaal in kan. Wie weet het?
jacob

Bericht door jacob »

dat gesuis is volgens mij de lucht die in je nieuwe luchtfilter wordt gezogen
met een orgineel hoorde je dat dus niet

het censor staafje er een eindje induwen is wel genoeg als hij dan maar goed vast zit
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Je wilt zo weinig mogelijk wervelingen creëren in de luchtstroom, dus niet te ver door laten steken, als de sensor de temperatuur maar oppikt.
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
Gebruikersavatar
robbert
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 dec 2006, 10:13
Type MR2: AW11

Bericht door robbert »

jacob schreef:dat gesuis is volgens mij de lucht die in je nieuwe luchtfilter wordt gezogen met een orgineel hoorde je dat dus niet

Ik vond het vreemd dat het zo duidelijk hoorbaar was in z'n nutraal/stationair...

Thanks voor de info trouwens, hij zit er nu idd een klein stukje in, had dat dus toch goed gedaan gelukkig
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Bij de turbo hoort het echt leuk als je het gas intrapt. Echt een heel erg aanzuig geluid. Zoals eerder gezegd zal het je zo goed als geen pk winst opleveren, maar je krijgt er wel interessante geluiden voor terug :P

Voor de performance zou een vervangend inlegfilter van K&N in de standaard box beter zijn, aangezien die box al op het koudste plekje in de motorruimte staat (is getest op het mr2oc.com)
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
Edje Turbo
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 408
Lid geworden op: 30 dec 2006, 00:38
Type MR2: AW11

Bericht door Edje Turbo »

Voor het eerst op het nieuwe forum...het ziet er goed uit hoor!
beter dan het vorige forum.

Ik meen in het nieuwe blad van MR2 only gelezen te hebben dat men een rollerbank test gedaan heeft orgineel, en daarna met een Apexi openkit erop en dit scheelde 9 pk! weet even niet of dit een turbo of NA was:huh:
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Dat is op een rollerbank en zonder wind door de zij-openingen.

Een open-air filter heeft wel de potentie om meer lucht door te laten. Maar het verschil tussen een goed open-air filter en een goed inlegfilter lijkt me te verwaarlozen.
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
dehea

Bericht door dehea »

Het tssssssssgeluid is inderdaad de aanzuiging van je open filter, je hoort het goed, omdat je bijna naast de plek zit waar de lucht wordt aangezogen.
Verwacht geen PK-boost, maar het klinkt wel leuk toch????

sucses, Mark.
Gebruikersavatar
robbert
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 dec 2006, 10:13
Type MR2: AW11

Bericht door robbert »

dehea schreef:Het tssssssssgeluid is inderdaad de aanzuiging van je open filter, je hoort het goed, omdat je bijna naast de plek zit waar de lucht wordt aangezogen.
Verwacht geen PK-boost, maar het klinkt wel leuk toch????

sucses, Mark.

Idd geen extra PK's, maar je gaat wel harder hoor (door het geluid :-) )
Plaats reactie