Intrax schroefkit cirquit spec NIEUW

Verkoop van onderdelen van de EIGEN ZZW30 (3e generatie MR2). Alleen ZZW30 gerelateerd! FOTO PLUS PRIJS VERPLICHT!!!!

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
MR2DIE4
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 467
Lid geworden op: 28 dec 2006, 12:32
Type MR2: AW11
Contacteer:

Intrax schroefkit cirquit spec NIEUW

Bericht door MR2DIE4 »

Wegens het stopzetten van project cirquit MR-S bieden we deze op maat gemaakte cirquit spec intrax ophanging aan.

Het gaat om een volledig op maat gemaakte schroefkit van het type "1K2" met 45mm veerpoten, hoofdveren en voorspanningsveren en volledig instelbaar in hoogte en hardheid en bijgeleverde springbouten voor de camber extra bij te regelen op de hubs.

Wij hebben deze laten maken bij intrax in nederland (auto heeft daar paar weken gelogeerd) en is geplaatst en afgesteld + uitgewogen en uitgelijnd door intrax zelf.

De schroefkit is 100% nieuw en heeft 0 (lees: geen enkele!) km op cirquit gereden, er is amper 150km mee gereden, van intrax naar mijn garage in belgie.

Er is dus niets mis mee ofzo, we stoppen gewoon met dit project (lotus elise op komst).

Wij hebben deze set 3200€ betaald en we willen er nog graag zelf 3000€ van terug aangezien deze 100% nieuw is.
Bieden kan ook uiteraard, doe een aannemelijk bod en we bekijken de mogelijkheden.

Ook mogelijk is inleveren van jouw std veren en dempers + opleg van jouw kant.

info kan je vragen via:
info@st-autosport.com en kristof_deroover@skynet.be


technische uitleg over de kit:
1K2 schokdemper
De 1K2 is een “high-end” in hoogte en demping verstelbare schokdemperset met veren (ook wel “schroefset” genoemd) schokdemperset voor veeleisend straat- en wedstrijdgebruik; modulair en opgebouwd uit de meest edele materialen. Het is en is gebaseerd op dezelfde technologie die Schumacher aan zijn wereldkampioenschap heeft geholpen.
Hydraulische bumpstop
De 1K2 demper is voorzien van een hydraulische bumpstop. Deze vergroot de demping bij grote hobbels zoals verkeersdrempels en voorkomt dit dat de auto te ver inveert. Hierdoor kan op de straat “laag” gereden worden, zonder problemen met de grondspeling en met een verhoogd comfort.

Verstelbare demping
Het binnenwerk is uitgebreider dan bij de RS en RSA demper. Anders dan vele concurrenten, kiest Intrax bewust voor één knop voor de demping verstelling van “soepel” tot “sportief/hard”. Met deze ene knop kan over een stelbereik van 40 posities gelijktijdig de ingaande- en de uitgaande demping versteld worden. Door één knop te gebruiken blijft de verhouding tussen ingaande- en uitgaande demping altijd correct. Ook anders dan bij de meeste concurrenten, wordt met deze knop niet alleen de uitgaande maar ook de ingaande knop versteld.

Thermostaat voor constante demping
De 1K2 demper is voorzien van een inwendige thermostaat. De thermostaat houdt de demping constant bij wisselende temperatuur. Hierdoor wordt het “stugge” rijden van een auto op een koude ochtend vermeden en blijft de demping in de “hitte van de strijd”op niveau.

Grote diametersAfbeelding
De behuizing is van hoogwaardig 7075 aluminium. Dit garandeert een laag gewicht, maximale sterkte en optimale koeling. De 1K2 schokdemper wordt altijd in de grootst mogelijke diameter gekozen voor een nog nauwkeurigere regeling van de demping; meestal een 46mm behuizing met 40mm zuiger. Mc. Pherson poten worden daar waar mogelijk als upside-down uitgevoerd met een 40 of 45mm diameter i.p.v. de standaard (meestal 22mm) diameter.

Black Titan versie
De 1K2 kan optioneel met de “Black Titan” coating besteld worden op de geleide- en zuigerstang. Deze coating kan niet roesten en is extreem hard en glad. Deze coating verlaagt de wrijving. Hierdoor verhoogt het comfort, het aanspreken op kleine hobbels (dus de tractie) en verlaagt het de olietemperatuur. “Black Titan” is een luxe die, als u het zich kunt permitteren, zeker aan te raden is.

Veerversteller
Als de inbouwruimte het toelaat, is de 1K2 optioneel te voorzien van een “veerversteller” waarmee de stugheid van de veer (niet te verwarren met de rijhoogte/veervoorspanning) te verstellen is. Zie voor meer informatie de categorie producten > veerversteller.

Settingen
Wij nemen wegligging serieus. Daarom leveren wij voor de meeste toepassingen verschillende settings voor de veren, de “shim stacks” en de dempings-zuigers:
* Fast Street / occasional trackday. Dit is een upgrade van de standaard onderdelen naar de sportievere kant. Dagelijks comfort en het minimaliseren van trillingen en geluidsniveau’s zijn net zo belangrijk als de “handling” van de auto. Geoptimaliseerd rondom de Nederlandse wegen.
* Trackday / bumpy race circuit / Nordschleife. Dit is een vering om te racen op zowel vlakke- als oneffen circuits. Het is mogelijk om naar het circuit te rijden en weer naar huis. De rijhoogte is voldoende om op de openbare weg te rijden. Rondetijden en controleerbaarheid van de auto is belangrijker dan comfort.
* Full-race / rally. Stugge vering, ontworpen om te gebruiken in combinatie met slicks en rolkooien. Geoptimaliseerd op rondetijd.

[size=+0][SIZE=+0]Afbeelding[/SIZE][/SIZE]



[size=+0][SIZE=+0][/SIZE][/SIZE]

Intrax is een Nederlandse fabrikant van hoogstaande veringtechnologie met meer dan 30 jaar intensieve ervaring op het allerhoogste niveau in de racewereld. Intrax ontwerpt en produceert schokdempers, vering en ondersteltechniek voor Formule 1 auto’s, straatauto’s en alles daartussen. In aanvulling op een uitgebreid straat- en competitie programma levert Intrax ook “maatpakken” op ondersteltechniek. Informeer vrijblijvend wat wij voor u kunnen betekenen.
enkele fotos van de kit gemonteerd op de auto:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie