van GTI naar turbo geswapt

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

Markk
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 214
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:53
Type MR2: AW11

Bericht door Markk »

Green Goblin schreef:Als Joshma zo snel is, waarom is jouw auto dan nog steeds niet klaar Marco ? ;D
Omdat Joshma omkomt in het werk ;) , Eigen huis helemaal verbouwen en dan nog de tweetjes :)
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Green Goblin schreef:Als Joshma zo snel is, waarom is jouw auto dan nog steeds niet klaar Marco ? ;D

Turbomotoren doet hij met zijn ogen dicht.

Bij mij moeten er nog een paar 'kleinigheden' gebeuren (hopelijk lukt dat nog vóór Oostenrijk, wat wel in de planning stond een paar weken terug).
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Markk schreef:Omdat Joshma omkomt in het werk ;) , Eigen huis helemaal verbouwen en dan nog de tweetjes :)

Die van jou heb ik pas zien staan daarzo (maand geleden).
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Markk
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 214
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:53
Type MR2: AW11

Bericht door Markk »

MarcoTwo schreef:Die van jou heb ik pas zien staan daarzo (maand geleden).
afgelopen zaterdag opgehaald ;)
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Tijdje geduurd en nu alles verholpen?
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Markk
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 214
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:53
Type MR2: AW11

Bericht door Markk »

MarcoTwo schreef:Tijdje geduurd en nu alles verholpen?
Nog een paar kleine dingetje, maar dat komt snel goed. Hij gaat iig weer als de brandweer ;D
Gebruikersavatar
tweakmaster
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2186
Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
Type MR2: AW11

Bericht door tweakmaster »

Hopelijk niet als deze:

[youtube]G3uoVOOlT2s[/youtube]
Surferdude schreef:Je hebt toch wel een beetje gelijk Tweaky
Afbeelding
Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

Bericht door dooierick »

het is ook niet zo moeilijk hoor dat swappen ;) deed het van het weekend in 13 uur

oefening baart kunst ;) het is alleen duur oefenen
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
WIDE_MR2

Bericht door WIDE_MR2 »

oke bedankt.

ik zal joshma vanavond eens even bellen
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

dooierick schreef:het is ook niet zo moeilijk hoor dat swappen ;) deed het van het weekend in 13 uur

oefening baart kunst ;) het is alleen duur oefenen
Dan drink jij laat koffie....;D :koffie:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Lucien

Bericht door Lucien »

13 uur??? haha oefen nog maar even dan;D 8:00 uur brengen en om 17:00 uur naar huis rijden met een geswapte mr2.
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

jep, en als je het echt goed doet, vervang je de benzinetank ook voor de brandstofpomp, en dan ben je zo 3uur meer kwijt..
als je alleen bent, en ook de distributieriem waterpomp enzo vervangt heb je behoorlijk te halen in 13 uur tijd,
Afbeelding
Lucien

Bericht door Lucien »

Als je de brandstofpomp enzo ook vervangt ben je inderdaad wel iets langer bezig:) . Ik ga dan uit van een kant en klaar liggende motor met kabelboom zekeringkast ecu wielnaven enz. Als je zelf ook de distributie en waterpomp er bij gaat verangen en de brandstofpomp ben je idd zo 13 uur verder. Maar het gaat sneller om even je pomp om te wisselen voor een walbro dan ben je direct klaar voor eventueel een upgrade, en hoef je niet de hele tank er onder weg te halen.
Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

Bericht door dooierick »

brandstof pomp had ik eerder al gedaan ;) moest nu een ander koppeling der in zetten
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

als je de pomp vervangt moet de tank er onderuit.. hij zit namelijk in de tank.. en die kan alleen aan de bovenkant open,
Afbeelding
Lucien

Bericht door Lucien »

De tank aan 1 kant laten zakken is voldoende als je dan een beetje lenig bent kun je de moertjes net los draaien en de pomp er uit halen:P , zo is het mij wel gelukt met de inbouw van een walbro pomp.
Lucien

Bericht door Lucien »

Maar Het Is Kolere Werk!!
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

ja en als je pech hebt heb je daarna een scheur bij je vulbuis aansluiting

ik deed het ook zo, totdat ik lekkages kreeg,
als je hem laat hangen tordeer je de vulbuis
Afbeelding
Lucien

Bericht door Lucien »

Dan heb ik dus geluk gehad haha
Plaats reactie