Animocheck Cusco ABV kopie 4A-GZE

Alles over de AW11. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de AW11.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
MzKzM
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 160
Lid geworden op: 12 mar 2009, 21:48

Animocheck Cusco ABV kopie 4A-GZE

Bericht door MzKzM »

Ik denk dat ik na enig verder onderzoek mijn Cusco ABV (Air Bypass Valve) kan laten namaken. Hiermee is de druk dus in te stellen en kan je (in combinatie met een andere poulie) een hogere druk uit de SC halen.

Vraag hier is dus of er mensen geïnterreseerd zijn in een complete instelbare ABV, gelijk aan die Cusco destijds verkocht in Japan.

Prijzen kan ik nog niets zinnigs over zeggen, wel dat het enkel gaat tegen inlevering (naderhand mag ook) van een originele werkende ABV!

Ik hoop dat dit het juiste forum is, is heb nog geen foto's (ik moet het immers nog laten maken) dus het mag niet bij het te koop gedeelte staan volgens da rules. Anders vertrouw ik erop dat een moderator het topic verplaatst naat het juiste forum?
Coffe is what makes civilized life possible in these demanding times...
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Prima keuze qua forum en mooi initiatief hoor, maar er zijn hier niet zo veel 4A-GZE rijders..
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
MzKzM
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 160
Lid geworden op: 12 mar 2009, 21:48

Bericht door MzKzM »

Weet ik, heb het ook al bij het corollaforum gezet aangezien ik daar wat vaker kom omdat ik de AW11 in de verkoop heb en de AE92 nog lang niet wegdoe. Het is meer dat ik een idee heb of ik tzt 10 stuks moet laten maken of 100.
Coffe is what makes civilized life possible in these demanding times...
RowanMR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 621
Lid geworden op: 29 dec 2006, 20:31

Bericht door RowanMR2 »

Waarom hang je eigenlijk de 4AGZE niet in de AW11 en doe je de Corolla weg?? ;D
Gebruikersavatar
MzKzM
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 160
Lid geworden op: 12 mar 2009, 21:48

Bericht door MzKzM »

uhhhmmm tja waar zal ik eens beginnen... De AW11 is een project auto, dat wil zeggen dat ie gewoon wat liefde nodig heeft (emmers vol) om hem weer in showroomstaat te krijgen. De AE92 liftback is roestvrij (moet nog wel naar de spuiterij mar dat terzijde) en ik heb een schuur vol onderdelen staan die nog ingebouwd moeten worden (denk aan dry sump systeem, ST205 remmerij, turbo voor twincharger, originele cruise control, TEMS, inklapbare spiegels, ect, ect)

En heeeeeeel misschien gaat er in de toekomst nog wel een 4WD versie van gemaakt worden maar da's nog lang niet van toepassing.

Maar goed, daar ging dit topic niet over natuurlijk ;D
Coffe is what makes civilized life possible in these demanding times...
la_fusion

Bericht door la_fusion »

Ik heb een 4A-GZE uit een AE101 Levin in mijn AW11 liggen maar wil vooralsnog niet direct allerlei zaken gaan aanpassen. Vooral om eerst eens te kijken hoe het motorisch allemaal in elkaar steekt en blijft steken ;)

Mogelijk in de toekomst een keer!
Plaats reactie