zap's R34 :P

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Mightyzap
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 462
Lid geworden op: 17 okt 2009, 22:04
Type MR2: AW11

zap's R34 :P

Bericht door Mightyzap »

ok hier wat foto's :P

bij aanschaf:

Afbeelding

Afbeelding



onder het afbreken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
jaja....ENKEI velgjes :P


meer als ie weer in elkaar zit...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Mooi apparaat, maar dat wist je natuurlijk al! Mooie kleur ook! Het is toch een Gts-t? Succes met het afbouwen!
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
bankma
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 332
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:58

Bericht door bankma »

Stoer ding hoor, wat ga je ermee doen?
:dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
Mightyzap
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 462
Lid geworden op: 17 okt 2009, 22:04
Type MR2: AW11

Bericht door Mightyzap »

bankma schreef:Stoer ding hoor, wat ga je ermee doen?
rijden ?
/facepalm
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mightyzap
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 462
Lid geworden op: 17 okt 2009, 22:04
Type MR2: AW11

Bericht door Mightyzap »

Sherwin schreef:Mooi apparaat, maar dat wist je natuurlijk al! Mooie kleur ook! Het is toch een Gts-t? Succes met het afbouwen!
ja gtt is het :D
gtr wil ik niet om de bekende redenen (99% afgestampt en r34 gtr kost 30k)

daarnaast is de r34 gtt sneller dan de r32/33 gtr
RB26DETT heb 260pk standaard geloof ik
de RB25DET-neo heb 280pk standaard

maar ik heb m omdat het een skyline r34 is...niet om m gaar te stampen :D
blok is goed, loopt rustig en dat wil ik graag zo houde :P
met n r34 hoef je nix te bewijzen he. hoewel ik toch van mening ben dat met 0-50 de mr2 sneller is, maar dat kan de snelheidbeleving zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MR2Pierre
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 275
Lid geworden op: 05 dec 2009, 17:32
Type MR2: AW11

Bericht door MR2Pierre »

Mightyzap schreef:ja gtt is het :D
gtr wil ik niet om de bekende redenen (99% afgestampt en r34 gtr kost 30k)

daarnaast is de r34 gtt sneller dan de r32/33 gtr
RB26DETT heb 260pk standaard geloof ik

de RB25DET-neo heb 280pk standaard

maar ik heb m omdat het een skyline r34 is...niet om m gaar te stampen :D
blok is goed, loopt rustig en dat wil ik graag zo houde :P
met n r34 hoef je nix te bewijzen he. hoewel ik toch van mening ben dat met 0-50 de mr2 sneller is, maar dat kan de snelheidbeleving zijn.
De RB26DETT heeft ook 280pk (begrensd). Je gaat me niet zeggen dat een 2.5 liter single turbo beter is dan een 2.6 liter twin turbo.

Met een paar kleine mods pers je zo 450 betrouwbare pk's uit. :dux-blij_thumb-up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Heb laatst met een gtst, r33 (280pk turbo?) meegereden... Denk dat mn Mr2 sneller is(2zz in een zzw30 dan) maar deze zou wel wat sneller kunnen zijn...

Hoe zit het met 't gewicht?
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
Metal_Carnage
Zere vingers van het typen..
Berichten: 732
Lid geworden op: 08 jul 2008, 15:30
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Metal_Carnage »

Twin turbo setups zijn niet per definitie beter dan single turbo's... wat je vaak ziet is dat er van een twin setup afgestapt word en er een joekel van een single turbo op gaat. Die spoelt later op maar met een hogere piek.

Skyline's zijn in de sprint vaak niet het snelst nee, maar vanaf de 3e versnelling begint ie pas echt lekker te lopen en gaan de cilinders meetellen :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Kan het zijn dat ik die 2 vrijdagen geleden bij de Mac in zeist zag staan?
Gebruikersavatar
Mightyzap
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 462
Lid geworden op: 17 okt 2009, 22:04
Type MR2: AW11

Bericht door Mightyzap »

MR2Pierre schreef: Met een paar kleine mods pers je zo 450 betrouwbare pk's uit. :dux-blij_thumb-up:
mja zonder onderdelen vervangen kan je +- 600pk uit een rb trekken.

Code: Selecteer alles

 It is widely known for its strength and extreme power potential.
 It is  not uncommon for 600 hp to be achieved without modification of 
the  engine internals. With extreme modification, the RB26 motor is 
capable of  power in excess of 1 [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Megawatt]megawatt[/URL] (or over 1,340 hp).
meschien iets voor als ie over paar jaar gaar word, opgefokte rb26 erin lepelen ::) alleen zal dat niet lukken voor de koffie...
Afbeelding
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

joh iedereen heeft het fout vandaag.. zal het even uitleggen


RB26DETT heeft op papier 280pk.. in real life ligt dit rond de 315/320pk
de RB26 kan onaangepast tot zoon 500pk.. en ja kortstondig ook wel 600 of 700pk.. maar doe dan geen snelweg sprint.
met boven de 500pk ploffen of je zuigers, of je drijfstangen breken.., heb je 500pk kom je bij het volgende punt,
heb je een r32/r33 zit je met een versnellingsbak die echt maar tot 550/600pk hebben kan.. daarboven breken simpelweg de tanden van de tandwielen.. of de
hoofdas breekt.., een aangepaste bak kost zoon 7500 euro,- dat is de vanafprijs., dan heb je nog een punt dat het voordiff niet meer dan 250pk kan hebben,
dit gebeurd hydraulisch in de bak en die ziet niet of jij 300,600 of 1000pk hebt, dus die gooid gewoon tot 40% van het vermogen op de voorwielen, en op een bepaald punt zegt dat zeker knak.., een beetje diff en pignonwiel die het wel kan hebben kost zoon 1500/2000 euro

RB25DET heeft stock 250pk, en heeft dat in real life ook., is redelijk makkelijk richting de 380pk te trekken (max haalbaar op stock turbo)

een RB25det kan ongeopend zoon 380/400pk hebben, daarboven breken je drijfstangen gegarandeerd, de stock kop flowed maar tot zoon 450pk.. daarboven kun je lucht erin persen wat je wilt.. je zult er echter niet veel mee winnen.. een gebouwde kop is dus een pré, hierbij komt het zelfde verhaal van de versnellingsbak..

tevens is de stock ic van een rb25det veel te klein.., zeg gerust mr2 formaat.. vervang die dus voor een frontmount ic
de turbo kan niet meer druk leveren dan 0,95 a 1 bar.. daarboven lopen ze stuk

De RB25det NEO heeft 280pk, maar in real life valt dit tegen en de motoren kampen vaak met onstekings problemen door heet lopen van de coilpacks, dit komt door de armere verbranding blijkbaar.. (onstekings problemen hebben andere RB's ook, maar neo in het bijzonder)
een setje coilpacks maakt je zo even 500,- lichter.
Het NEO refereert naar de cilinderkop, deze heeft andere inlaat poorten en andere nokkenassen met hogere duritatie en de kleppen hebben meer lift.. mede hierdoor komen ze aan het hogere vermogen, tevens heeft deze kop weer mechanische klepstoters idpv hydraulische (die bij andere blokken ook vaak stuk zijn of lekken als de motor koud is)
de RB25det NEO heeft een verstelbare inlaat nokkenas.. dit gebeurd hydraulisch en is extreem moeilijk te tunen op een stand alone systeem (omdat het niet te regelen is en op de meest willekeurige moment intreed)

en dan nog even voor de duidelijkheid.. ik heb veel RB's in mijn handen gehad, en de reden daarvan is dat ze absoluut niet betrouwbaar zijn.. zowel de RB25 als de 26 zijn gewoon echt slecht gebouwd motoren, als je ze vergelijkt met een 1jz/2jz/3sgte

doe je hem simpel met wat BPU's tunen kun je wel even rijden hoor dat is het punt niet...

echt serieus 90% van de import skylines zijn afgetrapt. en dat merk je niet direct,, een flink los getrapte motor loopt erg soepel en stil dus zie dat niet meteen als een perfecte motor.. doe een lek en compressie test, dat zegt veel meer van de staat van de motor, een RB mag maar 1 bar verschil in compressie hebben tussen de cilinders

wil je een echt goede en betrouwbare skyline hebben?
motor eruit en rivisie, al dan niet met forged internals

meest standaard probleempjes van skylines zijn :

onstekings problemen
turbo's vaak rot rond de 100.000km, ook de rb25det
gieren van de versnellingsbak
spelingen op de voorwielophanging
voorste wiellagers
roest
oliepomp die er spontaan mee ophouden
slechte oliepomp (lage oliedruk) niet je stock meter geloven!
stock warmte wisselaar voor de olietempregeling gaan lekken soms, waardoor er koelvloeistof bij de olie komt.
houten drijfstangen..
verbruik is absurd
stock ecu's staan veel te fel afgesteld, (euro98 is al een minimale grens)
stuurbekrachtigingspompen lopen stuk en lekken vaak
als ze stuk zijn zijn ze klote om aan te sleutelen, helemaal een GTR

ik vind het super mooie auto's om te zien.. maar heb met men neus op de feiten gestaan kwa skylines.. bij mij zal er nooit 1 op de stoep staan tenzij ik er eerst 25 a 30.000 euro in kan steken om hem motorisch aan te passen

oja en je moet het zelf weten, maar ik zou helmond kwa skyline shops ontwijken ;), ik weet wel een paar hele goede adresjes voor je als je wilt.

oww en een GTT is niet sneller als een mr2 turbo.. bij lange na niet zelfs.. zelfs een R34 GTR red dat niet
De R32 GTR is het snelste van de skylines, omdat deze maar 1260 kilo weegt
de RB26DETT's zijn een heel stuk sneller als een NEO.. de NEO is de prius onder de skylines en is zowat de traagste van de groep, mede door de brandstof efficiënte rotzooi die op de motor zit.. wel 280pk maar levert dit niet zoals een RB26DETT dit levert
Afbeelding
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Ik krijg spontaan een Tubo-PePe dejavu.. ;D
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

verschil is dat peter in het wild lulde en ik daadwerkelijk bijna een jaar lang alleen maar skyline motoren gebouwd en getuned heb :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

frankie-turbo schreef:en ik daadwerkelijk bijna een jaar lang alleen maar skyline motoren gebouwd en getuned heb :P
Maar ik begrijp uit jouw verhaal dat die motoren wel steeds allemaal kapot gingen ....;D ;D ;D ;D :P
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

jep.. en toen eenmaal gebouwd/gereviseerd waren bleven ze wel heel.
sommige redde niet eens de rit van engeland naar nederland

een zweed kocht er 1 in engeland, en onderweg naar huis strande hij bij eindhoven, net 15.000 euro betaald.. kan er weer minimaal 10.000 bij voor een nieuwe motor, de oliepomp begaf het op de snelweg.. wat overgens een erg nette R32 GTR

het feit is gewoon dat ze 9 van de 10 keer gaar zijn.. en ze erg duur zijn om te fiksen wil je het goed doen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
J_MR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 770
Lid geworden op: 25 jul 2007, 18:00
Type MR2: AW11

Bericht door J_MR2 »

Goed verhaal Frankie ;)
I don't always whistle at girls, but when i do, it's with my turbo :mexico-smile:
Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

Bericht door dooierick »

:D

en als je uit een standaard mr2 gti komt gaat alles met een turbo kei hard;)
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
Gebruikersavatar
Timmo Wijker
Zere vingers van het typen..
Berichten: 989
Lid geworden op: 14 jan 2008, 10:13
Type MR2: AW11

Bericht door Timmo Wijker »

hhahahahah wat frankie zegt, een snelle mr2 turbo hou je met een skyline niet bij!!

een Skyline is een super mooie auto, maar echt een bodemloze put kwa financien!! Maar zo zijn er wel meer mooie auto's doe niet TE betalen zijn om mee te rijden!!
gorsche schreef:Timmo`s got Talent!

Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Gewoon een AYGO nemen of een VW Polo Slowmotion, zijn best te betalen.:P
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

Bericht door dooierick »

zeker waaar en het rijd vaak beter dan een mr2 :P
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
Plaats reactie