zap's R34 :P
Moderator: Pieten
zap's R34 :P
ok hier wat foto's
bij aanschaf:
onder het afbreken:
jaja....ENKEI velgjes
meer als ie weer in elkaar zit...
bij aanschaf:
onder het afbreken:
jaja....ENKEI velgjes
meer als ie weer in elkaar zit...
ja gtt is hetSherwin schreef:Mooi apparaat, maar dat wist je natuurlijk al! Mooie kleur ook! Het is toch een Gts-t? Succes met het afbouwen!
gtr wil ik niet om de bekende redenen (99% afgestampt en r34 gtr kost 30k)
daarnaast is de r34 gtt sneller dan de r32/33 gtr
RB26DETT heb 260pk standaard geloof ik
de RB25DET-neo heb 280pk standaard
maar ik heb m omdat het een skyline r34 is...niet om m gaar te stampen
blok is goed, loopt rustig en dat wil ik graag zo houde
met n r34 hoef je nix te bewijzen he. hoewel ik toch van mening ben dat met 0-50 de mr2 sneller is, maar dat kan de snelheidbeleving zijn.
De RB26DETT heeft ook 280pk (begrensd). Je gaat me niet zeggen dat een 2.5 liter single turbo beter is dan een 2.6 liter twin turbo.Mightyzap schreef:ja gtt is het
gtr wil ik niet om de bekende redenen (99% afgestampt en r34 gtr kost 30k)
daarnaast is de r34 gtt sneller dan de r32/33 gtr
RB26DETT heb 260pk standaard geloof ik
de RB25DET-neo heb 280pk standaard
maar ik heb m omdat het een skyline r34 is...niet om m gaar te stampen
blok is goed, loopt rustig en dat wil ik graag zo houde
met n r34 hoef je nix te bewijzen he. hoewel ik toch van mening ben dat met 0-50 de mr2 sneller is, maar dat kan de snelheidbeleving zijn.
Met een paar kleine mods pers je zo 450 betrouwbare pk's uit.
- Metal_Carnage
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 732
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 15:30
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Twin turbo setups zijn niet per definitie beter dan single turbo's... wat je vaak ziet is dat er van een twin setup afgestapt word en er een joekel van een single turbo op gaat. Die spoelt later op maar met een hogere piek.
Skyline's zijn in de sprint vaak niet het snelst nee, maar vanaf de 3e versnelling begint ie pas echt lekker te lopen en gaan de cilinders meetellen
Skyline's zijn in de sprint vaak niet het snelst nee, maar vanaf de 3e versnelling begint ie pas echt lekker te lopen en gaan de cilinders meetellen
mja zonder onderdelen vervangen kan je +- 600pk uit een rb trekken.MR2Pierre schreef: Met een paar kleine mods pers je zo 450 betrouwbare pk's uit.
Code: Selecteer alles
It is widely known for its strength and extreme power potential.
It is not uncommon for 600 hp to be achieved without modification of
the engine internals. With extreme modification, the RB26 motor is
capable of power in excess of 1 [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Megawatt]megawatt[/URL] (or over 1,340 hp).
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
joh iedereen heeft het fout vandaag.. zal het even uitleggen
RB26DETT heeft op papier 280pk.. in real life ligt dit rond de 315/320pk
de RB26 kan onaangepast tot zoon 500pk.. en ja kortstondig ook wel 600 of 700pk.. maar doe dan geen snelweg sprint.
met boven de 500pk ploffen of je zuigers, of je drijfstangen breken.., heb je 500pk kom je bij het volgende punt,
heb je een r32/r33 zit je met een versnellingsbak die echt maar tot 550/600pk hebben kan.. daarboven breken simpelweg de tanden van de tandwielen.. of de
hoofdas breekt.., een aangepaste bak kost zoon 7500 euro,- dat is de vanafprijs., dan heb je nog een punt dat het voordiff niet meer dan 250pk kan hebben,
dit gebeurd hydraulisch in de bak en die ziet niet of jij 300,600 of 1000pk hebt, dus die gooid gewoon tot 40% van het vermogen op de voorwielen, en op een bepaald punt zegt dat zeker knak.., een beetje diff en pignonwiel die het wel kan hebben kost zoon 1500/2000 euro
RB25DET heeft stock 250pk, en heeft dat in real life ook., is redelijk makkelijk richting de 380pk te trekken (max haalbaar op stock turbo)
een RB25det kan ongeopend zoon 380/400pk hebben, daarboven breken je drijfstangen gegarandeerd, de stock kop flowed maar tot zoon 450pk.. daarboven kun je lucht erin persen wat je wilt.. je zult er echter niet veel mee winnen.. een gebouwde kop is dus een pré, hierbij komt het zelfde verhaal van de versnellingsbak..
tevens is de stock ic van een rb25det veel te klein.., zeg gerust mr2 formaat.. vervang die dus voor een frontmount ic
de turbo kan niet meer druk leveren dan 0,95 a 1 bar.. daarboven lopen ze stuk
De RB25det NEO heeft 280pk, maar in real life valt dit tegen en de motoren kampen vaak met onstekings problemen door heet lopen van de coilpacks, dit komt door de armere verbranding blijkbaar.. (onstekings problemen hebben andere RB's ook, maar neo in het bijzonder)
een setje coilpacks maakt je zo even 500,- lichter.
Het NEO refereert naar de cilinderkop, deze heeft andere inlaat poorten en andere nokkenassen met hogere duritatie en de kleppen hebben meer lift.. mede hierdoor komen ze aan het hogere vermogen, tevens heeft deze kop weer mechanische klepstoters idpv hydraulische (die bij andere blokken ook vaak stuk zijn of lekken als de motor koud is)
de RB25det NEO heeft een verstelbare inlaat nokkenas.. dit gebeurd hydraulisch en is extreem moeilijk te tunen op een stand alone systeem (omdat het niet te regelen is en op de meest willekeurige moment intreed)
en dan nog even voor de duidelijkheid.. ik heb veel RB's in mijn handen gehad, en de reden daarvan is dat ze absoluut niet betrouwbaar zijn.. zowel de RB25 als de 26 zijn gewoon echt slecht gebouwd motoren, als je ze vergelijkt met een 1jz/2jz/3sgte
doe je hem simpel met wat BPU's tunen kun je wel even rijden hoor dat is het punt niet...
echt serieus 90% van de import skylines zijn afgetrapt. en dat merk je niet direct,, een flink los getrapte motor loopt erg soepel en stil dus zie dat niet meteen als een perfecte motor.. doe een lek en compressie test, dat zegt veel meer van de staat van de motor, een RB mag maar 1 bar verschil in compressie hebben tussen de cilinders
wil je een echt goede en betrouwbare skyline hebben?
motor eruit en rivisie, al dan niet met forged internals
meest standaard probleempjes van skylines zijn :
onstekings problemen
turbo's vaak rot rond de 100.000km, ook de rb25det
gieren van de versnellingsbak
spelingen op de voorwielophanging
voorste wiellagers
roest
oliepomp die er spontaan mee ophouden
slechte oliepomp (lage oliedruk) niet je stock meter geloven!
stock warmte wisselaar voor de olietempregeling gaan lekken soms, waardoor er koelvloeistof bij de olie komt.
houten drijfstangen..
verbruik is absurd
stock ecu's staan veel te fel afgesteld, (euro98 is al een minimale grens)
stuurbekrachtigingspompen lopen stuk en lekken vaak
als ze stuk zijn zijn ze klote om aan te sleutelen, helemaal een GTR
ik vind het super mooie auto's om te zien.. maar heb met men neus op de feiten gestaan kwa skylines.. bij mij zal er nooit 1 op de stoep staan tenzij ik er eerst 25 a 30.000 euro in kan steken om hem motorisch aan te passen
oja en je moet het zelf weten, maar ik zou helmond kwa skyline shops ontwijken , ik weet wel een paar hele goede adresjes voor je als je wilt.
oww en een GTT is niet sneller als een mr2 turbo.. bij lange na niet zelfs.. zelfs een R34 GTR red dat niet
De R32 GTR is het snelste van de skylines, omdat deze maar 1260 kilo weegt
de RB26DETT's zijn een heel stuk sneller als een NEO.. de NEO is de prius onder de skylines en is zowat de traagste van de groep, mede door de brandstof efficiënte rotzooi die op de motor zit.. wel 280pk maar levert dit niet zoals een RB26DETT dit levert
RB26DETT heeft op papier 280pk.. in real life ligt dit rond de 315/320pk
de RB26 kan onaangepast tot zoon 500pk.. en ja kortstondig ook wel 600 of 700pk.. maar doe dan geen snelweg sprint.
met boven de 500pk ploffen of je zuigers, of je drijfstangen breken.., heb je 500pk kom je bij het volgende punt,
heb je een r32/r33 zit je met een versnellingsbak die echt maar tot 550/600pk hebben kan.. daarboven breken simpelweg de tanden van de tandwielen.. of de
hoofdas breekt.., een aangepaste bak kost zoon 7500 euro,- dat is de vanafprijs., dan heb je nog een punt dat het voordiff niet meer dan 250pk kan hebben,
dit gebeurd hydraulisch in de bak en die ziet niet of jij 300,600 of 1000pk hebt, dus die gooid gewoon tot 40% van het vermogen op de voorwielen, en op een bepaald punt zegt dat zeker knak.., een beetje diff en pignonwiel die het wel kan hebben kost zoon 1500/2000 euro
RB25DET heeft stock 250pk, en heeft dat in real life ook., is redelijk makkelijk richting de 380pk te trekken (max haalbaar op stock turbo)
een RB25det kan ongeopend zoon 380/400pk hebben, daarboven breken je drijfstangen gegarandeerd, de stock kop flowed maar tot zoon 450pk.. daarboven kun je lucht erin persen wat je wilt.. je zult er echter niet veel mee winnen.. een gebouwde kop is dus een pré, hierbij komt het zelfde verhaal van de versnellingsbak..
tevens is de stock ic van een rb25det veel te klein.., zeg gerust mr2 formaat.. vervang die dus voor een frontmount ic
de turbo kan niet meer druk leveren dan 0,95 a 1 bar.. daarboven lopen ze stuk
De RB25det NEO heeft 280pk, maar in real life valt dit tegen en de motoren kampen vaak met onstekings problemen door heet lopen van de coilpacks, dit komt door de armere verbranding blijkbaar.. (onstekings problemen hebben andere RB's ook, maar neo in het bijzonder)
een setje coilpacks maakt je zo even 500,- lichter.
Het NEO refereert naar de cilinderkop, deze heeft andere inlaat poorten en andere nokkenassen met hogere duritatie en de kleppen hebben meer lift.. mede hierdoor komen ze aan het hogere vermogen, tevens heeft deze kop weer mechanische klepstoters idpv hydraulische (die bij andere blokken ook vaak stuk zijn of lekken als de motor koud is)
de RB25det NEO heeft een verstelbare inlaat nokkenas.. dit gebeurd hydraulisch en is extreem moeilijk te tunen op een stand alone systeem (omdat het niet te regelen is en op de meest willekeurige moment intreed)
en dan nog even voor de duidelijkheid.. ik heb veel RB's in mijn handen gehad, en de reden daarvan is dat ze absoluut niet betrouwbaar zijn.. zowel de RB25 als de 26 zijn gewoon echt slecht gebouwd motoren, als je ze vergelijkt met een 1jz/2jz/3sgte
doe je hem simpel met wat BPU's tunen kun je wel even rijden hoor dat is het punt niet...
echt serieus 90% van de import skylines zijn afgetrapt. en dat merk je niet direct,, een flink los getrapte motor loopt erg soepel en stil dus zie dat niet meteen als een perfecte motor.. doe een lek en compressie test, dat zegt veel meer van de staat van de motor, een RB mag maar 1 bar verschil in compressie hebben tussen de cilinders
wil je een echt goede en betrouwbare skyline hebben?
motor eruit en rivisie, al dan niet met forged internals
meest standaard probleempjes van skylines zijn :
onstekings problemen
turbo's vaak rot rond de 100.000km, ook de rb25det
gieren van de versnellingsbak
spelingen op de voorwielophanging
voorste wiellagers
roest
oliepomp die er spontaan mee ophouden
slechte oliepomp (lage oliedruk) niet je stock meter geloven!
stock warmte wisselaar voor de olietempregeling gaan lekken soms, waardoor er koelvloeistof bij de olie komt.
houten drijfstangen..
verbruik is absurd
stock ecu's staan veel te fel afgesteld, (euro98 is al een minimale grens)
stuurbekrachtigingspompen lopen stuk en lekken vaak
als ze stuk zijn zijn ze klote om aan te sleutelen, helemaal een GTR
ik vind het super mooie auto's om te zien.. maar heb met men neus op de feiten gestaan kwa skylines.. bij mij zal er nooit 1 op de stoep staan tenzij ik er eerst 25 a 30.000 euro in kan steken om hem motorisch aan te passen
oja en je moet het zelf weten, maar ik zou helmond kwa skyline shops ontwijken , ik weet wel een paar hele goede adresjes voor je als je wilt.
oww en een GTT is niet sneller als een mr2 turbo.. bij lange na niet zelfs.. zelfs een R34 GTR red dat niet
De R32 GTR is het snelste van de skylines, omdat deze maar 1260 kilo weegt
de RB26DETT's zijn een heel stuk sneller als een NEO.. de NEO is de prius onder de skylines en is zowat de traagste van de groep, mede door de brandstof efficiënte rotzooi die op de motor zit.. wel 280pk maar levert dit niet zoals een RB26DETT dit levert
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Ik krijg spontaan een Tubo-PePe dejavu..
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
jep.. en toen eenmaal gebouwd/gereviseerd waren bleven ze wel heel.
sommige redde niet eens de rit van engeland naar nederland
een zweed kocht er 1 in engeland, en onderweg naar huis strande hij bij eindhoven, net 15.000 euro betaald.. kan er weer minimaal 10.000 bij voor een nieuwe motor, de oliepomp begaf het op de snelweg.. wat overgens een erg nette R32 GTR
het feit is gewoon dat ze 9 van de 10 keer gaar zijn.. en ze erg duur zijn om te fiksen wil je het goed doen.
sommige redde niet eens de rit van engeland naar nederland
een zweed kocht er 1 in engeland, en onderweg naar huis strande hij bij eindhoven, net 15.000 euro betaald.. kan er weer minimaal 10.000 bij voor een nieuwe motor, de oliepomp begaf het op de snelweg.. wat overgens een erg nette R32 GTR
het feit is gewoon dat ze 9 van de 10 keer gaar zijn.. en ze erg duur zijn om te fiksen wil je het goed doen.
- Timmo Wijker
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 989
- Lid geworden op: 14 jan 2008, 10:13
- Type MR2: AW11