Walgelijke actie van de firma ROOBOL

Ouwehoer hier een end weg

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Leliev
Zere vingers van het typen..
Berichten: 4462
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:56
Type MR2: AW11
Contacteer:

Walgelijke actie van de firma ROOBOL

Bericht door Leliev »

Van de week contact gehad met de firma Roobol over het stofferen van de trap in mijn moeders huis. Door omstandigheden kan mijn moeder het voorlopig niet meer opbrengen om het bekleden door te laten gaan. Tijdens de verkoop hebben ze druk uitgeoefend zodat mijn moeder een aanbetaling zou doen en hiervoor zou tekenen. Jahaa, heeft de firma Roobol even in de kleine lettertjes gezet dat bij annulering je 30% van het totaalbedrag kwijt bent. En waarom? Volgens de (weinig klantvriendelijke) heer aan de telefoon is dat vanwege misgelopen inkomsten. Nou kan ik meneer Roobol vertellen dat hij hierdoor nog meer inkomsten mis gaat lopen. Zowiezo 6 meter om een trap te bekleden. Ik woon niet in paleis noordeinde. Daarbij komt ook nog eens dat de prijs die ze vragen voor een trap belachelijk hoog is en dat de verkopers bij Roobol vinden dat er een ondervloer nodig is voor een houten trap, geen onderburen, geen vocht en een tapijt met een juten onderkant. Professioneel hoor. Er is nog niks gedaan qua meten, bekijken of wat dan ook. Het enige dat ze gelukt is, is mijn moeder pijn in haar buik bezorgd. Goed bezig Roobol, zo hoor je met klanten om te gaan.
Afbeelding
El Butre schreef:Paul zegt niet vaak wat nuttigs, maar zijn avatar klopt nog steeds....
mr2PUNTfreak schreef:Paul jij snapt het tenminste!:dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
Beer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1872
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:21

Bericht door Beer »

Vervelend Paul. Toch is die aanbetaling vrij gewoon maar kan je natuurlijk vooraf eisen dat dit niet voor jou geldt.

Roobol is wel CBW erkend, dus je kan dit voorleggen aan de geschillencommissie. Misschien komen jullie er dan wel uit.

http://www.cbwerkend.nl
Gebruikersavatar
Leliev
Zere vingers van het typen..
Berichten: 4462
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:56
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Leliev »

Bedankt voor de tip. Ga ik zeker eens wat mee doen. En inderdaad, een aanbetaling is normaal en dat er een boetebedrag zit aan een annulering kan ik ook nog wel begrinpen, maar zo'n percentage over zo'n bedrag? Voor dat geld kan je bij beun de haas je hele trap laten bekleden, maar je gaat er vanuit dat een bedrijf als roobol klantgericht is. Daarom ga je in eerste instantie daarheen.
Afbeelding
El Butre schreef:Paul zegt niet vaak wat nuttigs, maar zijn avatar klopt nog steeds....
mr2PUNTfreak schreef:Paul jij snapt het tenminste!:dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

tegenwoordig zijn bedrijven alleen nog maar gericht richting hun eigen winst.. en dat halen ze binnen of buitenom..
ze hebben nog geen kosten gemaakt, en toch willen ze geld vanwege misgelopen winst, zo kunnen ze net zo goed heel nederland een acceptgiro sturen vanwege misgelopen winst..

succes.. en geef niet op
Afbeelding
Gebruikersavatar
mrgeel
Berichten: 2511
Lid geworden op: 22 dec 2006, 22:39

Bericht door mrgeel »

Sorry triest verhaal maar:

Jij bekijkt het vanuit een emotioneel uitgangspunt.

Roobol vanuit een zakelijk.

Als ik het verhaal van jou lees over de firma Roobol dan zijn de verkoopvoorwaarden heel normaal te noemen.
Uiteraard zit de firma niet voor liefdadigheid maar om geld te verdienen net als ieder ander!!!!

Ook weet ik dat een trap bekleden niet echt goedkoop is maar;

Of je gaat accoord met de prijs en zet je een handtekening onder een overeenkomst.
Vind je het te duur, doe je het toch gewoon niet en zoek je lekker verder.


Groetjes, GEEL8)
Gebruikersavatar
mrgeel
Berichten: 2511
Lid geworden op: 22 dec 2006, 22:39

Bericht door mrgeel »

frankie-turbo schreef:tegenwoordig zijn bedrijven alleen nog maar gericht richting hun eigen winst.. en dat halen ze binnen of buitenom..
ze hebben nog geen kosten gemaakt, en toch willen ze geld vanwege misgelopen winst, zo kunnen ze net zo goed heel nederland een acceptgiro sturen vanwege misgelopen winst..

Nee Frankie,

Die bedrijven zijn er om vliegen te vangen en hebben geen rekeningen en bv. geen loonkosten enz. te betalen!!!

En wat betreft die acceptgiro;

Jij betaald ze gewoon zoder dat jou diensten zijn geleverd???

Bij mij gaan ze gewoon de prullenbak in!!!

Groetjes, GEEL
Gebruikersavatar
gorsche
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 456
Lid geworden op: 12 apr 2008, 19:57
Type MR2: AW11

Bericht door gorsche »

Opzich toch niet iets heel raars??

Op het moment dat je de overeenkomst voor de bestelling ondertekend weet je dat je er aan vast zit. Het zal ook niet zo zijn dat ze die 30% er "even" bij gezet hebben, dit zijn volgens mij gewoon hun algemene voorwaarden.

Dat die 30% flink is daar valt misschien wel over te disucusseren, aan de andere kant is het wel zo dat er een handtekening is gezet onder een overeenkomst zonder deze te lezen.

Dat de betreffende verkoper er een ondervloer bij verkocht heeft en een overeenkomst heeft laten tekenen is ook niet raar, volgens mij is dat zijn werk.

Dat ze niet klantvriendelijk zijn aan de telefoon is jammer en misschien zelfs wel een gemiste kans maar ze doen volgens mij niets onrechtmatigs.

Het is natuurlijk vervelend maar denk dat je er weinig aan kan doen het hangt vaak af van de bereidheid van de winkelier in hoeverre deze je tegemoet wil komen.

Hier nog zo`n voorbeeldje http://www.juridischloket.nl/overhetjur ... lijk!.aspx

Is het niet simpel weg geen optie om de levering te verplaasten naar een later tijdstip?
Gebruikersavatar
Leliev
Zere vingers van het typen..
Berichten: 4462
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:56
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Leliev »

Ze doen inderdaad ook niks onrechtmatigs, maar het gaat om een boel factoren bij elkaar wat het tot een oncourant bedrijf maakt.
Afbeelding
El Butre schreef:Paul zegt niet vaak wat nuttigs, maar zijn avatar klopt nog steeds....
mr2PUNTfreak schreef:Paul jij snapt het tenminste!:dux-blij_thumb-up:
Plaats reactie