Ik heb in mijn mr2 een gen2 motor, met de ecu van een gen3.
Het probleem is:
Hij is (naar mijn idee) niet zo vlot als hij moet zijn. Onder in de toeren geen probleem, maar tussen de 4k en de 6k mis ik echt vermogen. Ook ruikt hij behoorlijk naar onverbrande benzine. Foutcodes uitlezen gaf code 21 en 47.
21 zou lambdasonde moeten zijn, en 47 zou volgens dit forum te weinig bier betekenen.
Ik heb een andere lambdasonde geprobeerd, maar het probleem veranderd niet.
Ik heb ook met de multimeter voltage gemeten zoals in het grote boek van sinterklaas staat. Hierbij zou het voltage minstens 8 keer in 10 seconden heen en weer moeten gaan. Dit doet die van mij ook.
Ik heb in mijn mr2 een gen2 motor, met de ecu van een gen3.
Het probleem is:
Hij is (naar mijn idee) niet zo vlot als hij moet zijn. Onder in de toeren geen probleem, maar tussen de 4k en de 6k mis ik echt vermogen. Ook ruikt hij behoorlijk naar onverbrande benzine. Foutcodes uitlezen gaf code 21 en 47.
21 zou lambdasonde moeten zijn, en 47 zou volgens dit forum te weinig bier betekenen.
Ik heb een andere lambdasonde geprobeerd, maar het probleem veranderd niet.
Ik heb ook met de multimeter voltage gemeten zoals in het grote boek van sinterklaas staat. Hierbij zou het voltage minstens 8 keer in 10 seconden heen en weer moeten gaan. Dit doet die van mij ook.
Iemand een idee?
Zegt het grote boek niet Weerstand meten bij kamer temperatuur?
code 47 zou een ghost code zijn.
tractie controle code, denk dat je die niet hebt? ECU resetten en hij zou voorlopig weg moeten zijn.
Accu is er een dag af geweest, is de ecu dan niet gereset? Ook tussendoor heb ik de zekering eruit gehad, accupool eraf. Van alles geprobeerd, maar codes komen gelijk terug.
Ik heb vanaf de stekker van de lambda naar de stekker van de ecu doorgemeten, is gewoon goed. Voor de duidelijkheid: De storing komt na het "resetten" zonder te starten gelijk terug.
Kun je de lambdasonde op een andere manier testen?
edit: lambda was inderdaad gebruikt, maar heb er niet mee gegooid
ArjenMR2 schreef:Ik heb vanaf de stekker van de lambda naar de stekker van de ecu doorgemeten, is gewoon goed. Voor de duidelijkheid: De storing komt na het "resetten" zonder te starten gelijk terug.
Kun je de lambdasonde op een andere manier testen?
edit: lambda was inderdaad gebruikt, maar heb er niet mee gegooid
jij misschien niet.. maar de vorige eigenaar..of de post..
als je ecu zegt dat ie stuk is.. dan is ie echt stuk..
Kan hij daardoor ook kut lopen, of is dat een ander probleem?
Toevallig heb ik een 4-draads lambda liggen. Zo'n ding heeft 4 draden (duh!). 2 zwarte een blauwe, en een witte. Ik kan in de schema's er niet achter komen welke waarvoor is. Weet jij dit toevallig?
geen flauw idee. moety je ff op de schema's kijken
ik weet dat de blauwe het signaal is naar de ecu pinout : Ox1
en de witte is een massa.. alleen dat gaat via de kabelboom
en de zwarte zijn heaters.. en iig 1 daarvan moet naar de ecu.. pinout HT1 of HT