benzineverbruik 3sgte gen3
Moderator: Pieten
benzineverbruik 3sgte gen3
Kan iemand mij vertellen wat het gemiddelde benzineverbruik is van een 3sgte gen3? Varierend van stadsverkeer tot snelweg/provinciale weg?
Ik kan er weinig over vinden.
Thanks;)
Ik kan er weinig over vinden.
Thanks;)
- Paul vd Plas
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 28 mei 2011, 23:10
Kan je die van mijn gen 2 wel even geven,
Alle bolt ons, behalve ic.
rustig rijden
snelweg, rijkswegen/provinciale 1;10 a 1;12
Stad 1;8 a 1;10
Tenzij je GAS gaat geven, dan word het echt dramaaaa! Half uur, 3 kwartier tank bijna leeg. Maarja mag ook niet anders verwachten.
Zal met een gen3 niet veel verschillen
Als je motorswap gaat doen en toch vanalles aan wilt/moet aanpassen, gaat dan gelijk voor een gen 4 caldina-motor!
Je zal toch brandstofpomp, ic, inlaat, uitlaat moeten aanpassen. Eventueel Boostcontroller etc. Kwa prijs zal het uiteindelijk om het even worden. Paar meijer verschil. Denk dat deze wel een "klein" stukje zuiniger gaat zijn, dat je net kilometertje of 1 a2 verschil meer haalt per liter.
Met een gen 3 liefst 1 van na bj 1996, is de sterkere versie, voor als je in toekomst verder wilt opvoeren.
Alle bolt ons, behalve ic.
rustig rijden
snelweg, rijkswegen/provinciale 1;10 a 1;12
Stad 1;8 a 1;10
Tenzij je GAS gaat geven, dan word het echt dramaaaa! Half uur, 3 kwartier tank bijna leeg. Maarja mag ook niet anders verwachten.
Zal met een gen3 niet veel verschillen
Als je motorswap gaat doen en toch vanalles aan wilt/moet aanpassen, gaat dan gelijk voor een gen 4 caldina-motor!
Je zal toch brandstofpomp, ic, inlaat, uitlaat moeten aanpassen. Eventueel Boostcontroller etc. Kwa prijs zal het uiteindelijk om het even worden. Paar meijer verschil. Denk dat deze wel een "klein" stukje zuiniger gaat zijn, dat je net kilometertje of 1 a2 verschil meer haalt per liter.
Met een gen 3 liefst 1 van na bj 1996, is de sterkere versie, voor als je in toekomst verder wilt opvoeren.
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
ben ik het niet helemaal mee eens
als je naar gen4 swapt kun je zoiezo geen set nemen, je moet een losse bak met assen en fusee's zoeken, een vliegwiel, je ic moet voledig costum gemaakt worden, je downpipe moet costum, je kabelboom moet vanaf nul gemaakt worden ect ect.., omdat je alles los moet kopen ben je een stuk duurder uit als dat je een swap neemt.
en een gen4 is niets sterker als een gen3
ik heb zelf een gen4.. en weet uit ervaring dat dit duurder is en ingewikkelder, je moet bijvoorbeeld al naar een trunck-mount ic of chargercooler.. (of een niet voldoende koelende air-air intercooler)
je brandstof leidingen zijn ook niet 1 op 1 over te zetten, en zul je costum of met Earl connectors moeten maken,
je downpipe komt voor geen meter uit.. en zul je vanaf nul zelf moeten maken
en een gen3 swap gaat er op een paar kabeltjes die je om moet pinnen na zo in... een complete swap heb je voor 2750-3000, en dan heb je alles om hem stock te swappen op een uitlaatje na..
een goed gen4 blok zit op 2000,- dan nog een lsd bak met alles erbij van ongeveer 750-1000,- en dan nog een brandstofpomp 100/150,- intercooler setje 400/500,-, luchtfilter 200,-, klein aanpas materiaal (zit je vlug aan 200 euro), downpipe (100??,-).. kabelboom laten maken 250,-(raad je aan niet zelf te doen) dus dan zit je snel p 3800/4000,- of meer
kwa rij eigenschappen en kwaliteit kun je idd het beste een gen4 nemen als geld geen rol speelt, maar als je gewoon wilt swappen naar turbo en je wilt het met beperkte kennis zelf doen moet je gewoon een gen3 nemen
ook als je de swap wilt laten doen kun je het beste een gen3 nemen, een gen4 swap neemt ongeveer 3x zoveel tijd in beslag, dus de montage kosten zullen ook uit de klauwen lopen...
als je naar gen4 swapt kun je zoiezo geen set nemen, je moet een losse bak met assen en fusee's zoeken, een vliegwiel, je ic moet voledig costum gemaakt worden, je downpipe moet costum, je kabelboom moet vanaf nul gemaakt worden ect ect.., omdat je alles los moet kopen ben je een stuk duurder uit als dat je een swap neemt.
en een gen4 is niets sterker als een gen3
ik heb zelf een gen4.. en weet uit ervaring dat dit duurder is en ingewikkelder, je moet bijvoorbeeld al naar een trunck-mount ic of chargercooler.. (of een niet voldoende koelende air-air intercooler)
je brandstof leidingen zijn ook niet 1 op 1 over te zetten, en zul je costum of met Earl connectors moeten maken,
je downpipe komt voor geen meter uit.. en zul je vanaf nul zelf moeten maken
en een gen3 swap gaat er op een paar kabeltjes die je om moet pinnen na zo in... een complete swap heb je voor 2750-3000, en dan heb je alles om hem stock te swappen op een uitlaatje na..
een goed gen4 blok zit op 2000,- dan nog een lsd bak met alles erbij van ongeveer 750-1000,- en dan nog een brandstofpomp 100/150,- intercooler setje 400/500,-, luchtfilter 200,-, klein aanpas materiaal (zit je vlug aan 200 euro), downpipe (100??,-).. kabelboom laten maken 250,-(raad je aan niet zelf te doen) dus dan zit je snel p 3800/4000,- of meer
kwa rij eigenschappen en kwaliteit kun je idd het beste een gen4 nemen als geld geen rol speelt, maar als je gewoon wilt swappen naar turbo en je wilt het met beperkte kennis zelf doen moet je gewoon een gen3 nemen
ook als je de swap wilt laten doen kun je het beste een gen3 nemen, een gen4 swap neemt ongeveer 3x zoveel tijd in beslag, dus de montage kosten zullen ook uit de klauwen lopen...
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
benzine verbruik ligt rond de 1:10 a 1:11 op de snelweg als je heel rustig rijdt en niet in boost komt, gemiddeld zal het verbruik rond de 1:8 bij normaal gebruik.. heb je een net iets zwaardere voet zit je op de 1:5
op circuit zit je op de 1:2,5 op zijn best.. dit is afhankelijk van je intercooler setup, bij standaard/aftermarket sidemount word de inlaat temp hoog, 50/60 graden, en dan gaat de ecu extra brandstof inspuiten en de onsteking verlaten...
op circuit zit je op de 1:2,5 op zijn best.. dit is afhankelijk van je intercooler setup, bij standaard/aftermarket sidemount word de inlaat temp hoog, 50/60 graden, en dan gaat de ecu extra brandstof inspuiten en de onsteking verlaten...
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 14 apr 2010, 15:28
- Type MR2: AW11
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Ricardos
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1930
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Gefeliciteerd met je gen3ruud1337 schreef:Thanks voor de info!
Joshma heeft bij mij de gen3 erin gelepeld, was gewoon benieuwd wat het gemiddelde verbruik daarvan was.
Want heb nu halve tank leeg en 300 km gereden. Veelal hiervan was provinciale weg, maar ook paar keer goed doorgetrokken.
Wat Frankie zegt inderdaad normaal gebruik zo rond de 1 op 11/12, en bij planken heb je gewoon geen tijd om naar de tankinhoud te kijken, kijk liever naar de toerentellen
De mijnes rijd geloof het maar als je rustig rijd, gemiddeld 110 km per uur 1op 14,5 op de snelweg.Ricardos schreef:Gefeliciteerd met je gen3
Wat Frankie zegt inderdaad normaal gebruik zo rond de 1 op 11/12, en bij planken heb je gewoon geen tijd om naar de tankinhoud te kijken, kijk liever naar de toerentellen
Ietsje harder 115 km dan rijd de mijnes 1op 13,5 op een afstand van 215 km en dan 1 keer goed optrekken.
Het is raar,maar waar.
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Het is een sport van me om zo zuinig mogelijk te rijden ,dat deed ik al toen ik 10 jaar geleden een AW11 had.frankie-turbo schreef:ja echt netjes.. met een n/a red je dat met heel veel moeite
en dan ga je helemaal niet meer vooruit
Mijn vorige motor was ook zo zuinig.
Dus rustig aan en af en toe even het gas intrappen als iemand je bijna tegen je kont aan rijd.
En dan hebben hun het nakijken prachtig zoiets dat is pas kicken.
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- The Elementz
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 303
- Lid geworden op: 30 jul 2008, 23:45
- Type MR2: AW11
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Ik rij de tank nooit leeg,na ongeveer 215 km (dat is de afstand naar mijn vriend) gooi ik de tank weer vol en wat er dan ingaat ga ik omrekenen dus wat er ingaat gedeeld door het aantal kilometers die ik heb gedraaid.Tank nu wel altijd bij de zelfde pompstation,omdat sommige wel eens verschillen.Mr2lover2 schreef:Dus 725km op een tank?
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer: