Toyota Altezza RS200
Moderator: Pieten
Toyota Altezza RS200
Na een tijdje niets van me te laten horen ben ik weer terug...
Sterker nog; ik ben terug met een 'nieuwe' Toyota! Geen MR2 maar een heuze Altezza RS200; dus met blacktop Beams (210pk).
Af-fabriek met LSD, TRD-bodykit (Legana type), TRC, Snow-functie, electrisch inklapbare spiegels, 4 electrische ramen, Privacy-ramen achter (lekker donker).
De auto heb ik zelf geinporteerd vanuit Japan, altijd spannend natuurlijk; een auto kopen zonder hem te kunnen zien, ruiken, voelen enz. De auto in Japan zag er toen zo uit:
De auto is vorige week aangekomen en ik heb haar vrijdag in Rotterdam opgehaald. Op de auto-ambulance gezet en toen zag ze er zo uit:
Bij mn garagebox aangekomen natuurlijk meteen even gestart:
Starten, lopen... Waar een echte Jap toch wel bekend om staat!
Zoals verwacht is de auto wel erg vuil geworden (niet gek na 6 weken op de boot) en goeie poetsbeurt is dus het eerste dat er aan zal gebeuren.
Verder ziet de auto er erg netjes uit; een paar gebruikerssporen aan de buitenzijde (en de montagegaatjes van een spoiler die er ooit op heeft gezeten).
Het interieur ziet er zéér netjes uit; net als de motorruimte!
Voor de kentekenaanvraag ga ik de auto technisch eerst eens een goeie beurt geven; alle vloeistoffen, rubbers, kabels, remmen enz. controleren/verversen.
Er zitten mooie 17'' AVS (level5) velgen onder met nog redelijke Yokohama banden.
Momenteel staat ze er zo bij:
What to do:
- Koplampen vervangen voor EU-lampen
- Mistachterlicht aansluiten
- Interieur reinigen
- Grote beurt (motorische)
- Grote poets/was/klei beuert (optisch)
- Gaatjes in achterklep dicht maken en (laten) spuiten
- Radio monteren (welke?? origineel of aftermarket dubbeldin??)
- Claxon en ruitenwisser repareren (misschien gewoon een zekering..?)
Voor zover mijn nieuwe project-topic.
Zodra er veranderen zijn komen die hier natuurlijk in te staan
Ik wil de auto voor het voorjaar op de weg hebben; optijd dus voor het meeting-seizoen:driving:
Sterker nog; ik ben terug met een 'nieuwe' Toyota! Geen MR2 maar een heuze Altezza RS200; dus met blacktop Beams (210pk).
Af-fabriek met LSD, TRD-bodykit (Legana type), TRC, Snow-functie, electrisch inklapbare spiegels, 4 electrische ramen, Privacy-ramen achter (lekker donker).
De auto heb ik zelf geinporteerd vanuit Japan, altijd spannend natuurlijk; een auto kopen zonder hem te kunnen zien, ruiken, voelen enz. De auto in Japan zag er toen zo uit:
De auto is vorige week aangekomen en ik heb haar vrijdag in Rotterdam opgehaald. Op de auto-ambulance gezet en toen zag ze er zo uit:
Bij mn garagebox aangekomen natuurlijk meteen even gestart:
Starten, lopen... Waar een echte Jap toch wel bekend om staat!
Zoals verwacht is de auto wel erg vuil geworden (niet gek na 6 weken op de boot) en goeie poetsbeurt is dus het eerste dat er aan zal gebeuren.
Verder ziet de auto er erg netjes uit; een paar gebruikerssporen aan de buitenzijde (en de montagegaatjes van een spoiler die er ooit op heeft gezeten).
Het interieur ziet er zéér netjes uit; net als de motorruimte!
Voor de kentekenaanvraag ga ik de auto technisch eerst eens een goeie beurt geven; alle vloeistoffen, rubbers, kabels, remmen enz. controleren/verversen.
Er zitten mooie 17'' AVS (level5) velgen onder met nog redelijke Yokohama banden.
Momenteel staat ze er zo bij:
What to do:
- Koplampen vervangen voor EU-lampen
- Mistachterlicht aansluiten
- Interieur reinigen
- Grote beurt (motorische)
- Grote poets/was/klei beuert (optisch)
- Gaatjes in achterklep dicht maken en (laten) spuiten
- Radio monteren (welke?? origineel of aftermarket dubbeldin??)
- Claxon en ruitenwisser repareren (misschien gewoon een zekering..?)
Voor zover mijn nieuwe project-topic.
Zodra er veranderen zijn komen die hier natuurlijk in te staan
Ik wil de auto voor het voorjaar op de weg hebben; optijd dus voor het meeting-seizoen:driving:
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Michelinmannetje
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 547
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 15:22
- Type MR2: AW11
- Michelinmannetje
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 547
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 15:22
- Type MR2: AW11
- Dorifto Deuce
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:32
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- johnwoo
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1025
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Stoere bak! Ik ben al jaren fan Standaard ook al een lekker geluidje uit de uitlaat. Heb je een instapmodel, of Z- of L-edition?
Als ik ooit een achterbank nodig heb is het een kandidaat (mede omdat m'n 3S-GTE eventueel over te plaatsen is )
Als ik ooit een achterbank nodig heb is het een kandidaat (mede omdat m'n 3S-GTE eventueel over te plaatsen is )
RS200 was er wel als automaat (met paddles), maar dan heeft 'ie maar 200pk, kennelijk kan die bak niet zo goed met het vermogen overweg...Michelinmannetje schreef:Ow wacht ik zat in verwarring met de IS300 Lekker poken dus!
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
mooi bak... vind het zoiezo mooie auto's... hele goede basis voor een 2jzgte of 1GZ-FE (v12)
de standaard beams motor vind ik een beetje underpowerd voor een rs200..
een is300 is namelijk al sneller met automaat als een een rs200..
maar als het je daar niet direct om gaat zijn het erg leuke speeldingetjes..
je bent iig al goed bezig door een 6-bak te nemen... en op de motor ken je vrij simpel een supercharger of turbo bouwen om toch dat beetje extra te krijgen...
ik zie hem wel een keer op een show neem ik aan?
de standaard beams motor vind ik een beetje underpowerd voor een rs200..
een is300 is namelijk al sneller met automaat als een een rs200..
maar als het je daar niet direct om gaat zijn het erg leuke speeldingetjes..
je bent iig al goed bezig door een 6-bak te nemen... en op de motor ken je vrij simpel een supercharger of turbo bouwen om toch dat beetje extra te krijgen...
ik zie hem wel een keer op een show neem ik aan?
- johnwoo
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1025
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Nee, de motorisering staat los van de uitvoering. Zowel de RS200 (met de blacktop Beams) als de AS200 (met de 6-in-lijn, welke bij ons de IS200 was) waren in 3 uitvoeringen te krijgen: basis, Z-edition en L-edition (de meest luxe). Zie hier de verschillen: http://www.japanvehicles.com/newcars/to ... pRS200.htmTomr2 schreef:@johnwoo: dit is de Z-edition (het daadwerkelijk verschil weet ik alleen niet precies; is het instap model niet met de 6-in lijn motor?)
@donny_s: ook daar doen ze bij ons niet zo moeilijk over
De RS200 is stock sneller dan de IS300. Lexus geeft 8.2 seconden op voor 0-100 in de IS300 AT. De RS200 MT doet het in 7.2, en de RS200 AT 8.0. Bovendien schijnt de handling met de lichtere, verder naar achter geplaatste Beams een stuk beter te zijn dan met de 6-in-lijn.frankie-turbo schreef:mooi bak... vind het zoiezo mooie auto's... hele goede basis voor een 2jzgte of 1GZ-FE (v12)
de standaard beams motor vind ik een beetje underpowerd voor een rs200..
een is300 is namelijk al sneller met automaat als een een rs200..
maar als het je daar niet direct om gaat zijn het erg leuke speeldingetjes..
je bent iig al goed bezig door een 6-bak te nemen... en op de motor ken je vrij simpel een supercharger of turbo bouwen om toch dat beetje extra te krijgen...
ik zie hem wel een keer op een show neem ik aan?