Geen kilometerteller of snelheidsmeter, motorstoringslampje en traction control lampj

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Geen kilometerteller of snelheidsmeter, motorstoringslampje en traction control lampj

Bericht door CelicaTwinCAm »

Beste Forumleden,

toen ik gister de snelweg opschoot zakte mijn snelheidsnaald naar beneden, mn kilometerstand bleef hangen en kreeg 2 storingslampjes: Traction Control blijft branden en het algemene motorstoringslampje blijft geel branden..

Auto rijdt verder goedt, zijn deze twee lampjes puur om aan te geven dat de snelheidssensor bijvoorbeeld kapot is? Iemand ervaring?

met vriendelijke groet,

Jochem
Gebruikersavatar
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1930
Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Ricardos »

Waarschijnlijk de snelheidssensor, maar probeer hm eerst maar eens uit te lezen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

re: Kilometerteller

Bericht door CelicaTwinCAm »

jup het is inderdaad de snelheidssensor, hij is besteld, nu nog maar even mn telefoon als snelheidsmeter gebruiken. De waarschuwingslampjes zijn in ieder geval weg, misschien dat ze na een x aantal kilometers weer aan gaan.
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

voor de volledigheid

Bericht door CelicaTwinCAm »

nog ff een update voor de volledigheid van informatie..
de sensor is op het moment in bestelling, ik rij ondertussen gewoon door.. Het storingslampje en het traction control lampje gaan pas aan wanneer ik 100 km p/u of harder rij. Mis handig om te weten voor mijn mede mr2 rijders..
Dennis16v
Zere vingers van het typen..
Berichten: 510
Lid geworden op: 08 jan 2008, 00:50
Type MR2: AW11

Bericht door Dennis16v »

Ik had hier nog een goede snelheidssensor voor je liggen. Hoefde je geen nieuwe te kopen ;-)
Afbeelding
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door CelicaTwinCAm »

ja dat is mooi, ze hebben nu namelijk de verkeerde. heb je zo n foto van de jouwe? als je ff mailt naar jochemheuvel1989@hotmail.com gaat het wellicht sneller, ik kan hier geen foto geupload krijgen. De sensor die ze besteld hadden was een stuk te kort.. Het tandwieltje wat erbij zat over gezet op de oude as maar dan werkt het nog niet, dus ik vermoed dat er een groter tandwiel op hoort...
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door CelicaTwinCAm »

hotmail is trouwens offline, stuur de mail maar naar jja.vandenheuvel@student.avans.nl
Dennis16v
Zere vingers van het typen..
Berichten: 510
Lid geworden op: 08 jan 2008, 00:50
Type MR2: AW11

Bericht door Dennis16v »

ik zie zojuist dat dit alleen voor een NA is... Daar kun jij niets mee, omdat de Turbo een rechthoekige stekker heeft, en de NA een cirkelvormige...

Sorry :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door CelicaTwinCAm »

haha ja daar kwamen ze bij de garage ook achter... **** toyota dat ze de turbo nooit in NL geleverd hebben
Plaats reactie