Chiptuning ZZW30
Moderator: Pieten
Chiptuning ZZW30
Beste liefhebbers!
Iemand ervaring met chiptuning(Piggyback) van Vtune uit Huizen?
Ik overweeg gebruik te maken van de februari aanbieding??
Ik hoor het weer graag, vriendelijke groet:-/
Iemand ervaring met chiptuning(Piggyback) van Vtune uit Huizen?
Ik overweeg gebruik te maken van de februari aanbieding??
Ik hoor het weer graag, vriendelijke groet:-/
Vtune biedt de maand februari ipv 300,- voor 250,- aan voor de ZZW30. Misschien kunnen we samen afspreken of wellicht nog meer geintresseerden? Het schijnt een gastvrij bedrijf te zijn:koffie: , best leuk om er in de keuken te kijken. Wie weet kunnen we met meerderen ook nog wat voordeel halen + een interessante meeting.
Daar ik behoorlijk zuinig op mn emmer ben, weet ik alleen nog niet of het een aanrader is of niet??:-/
Daar ik behoorlijk zuinig op mn emmer ben, weet ik alleen nog niet of het een aanrader is of niet??:-/
Hoewel ik eerder begrepen heb dat onze zzw30 motor ontworpen is voor zuinigheid ipv vermogen ben ik toch wel geintresseerd. Lijkt me alleen een lastig verhaal omdat de standard chip in onze emmer " zelflerend" zou zijn, vandaar ook het verhaal om te resetten om zo het maximale uit de motor te halen. Maw, waar ik bang voor ben is dat als je de chiptuning uitvoert en vervolgens een tijdje rustig aan rijdt (bijvoorbeeld woon werk verkeer), de zelflerende chip weer terugvalt in standaard waardes. Zoals je ziet, ik heb er te weinig verstand van om hierover een uitspraak te doen, echter, als Vtune hier een goede uitleg over heeft wil ik graag met ze van gedachten wisselen. Zijn we in ieder geval al met z'n drietjes....
Heb even vtune gebeld en uitleg gevraagd over de zelflerende computer,
De ecu kan niet worden herschreven maar het gaat via een Piggyback. dit apparaat komt tussen de ecu en de motor in en op deze manier word de aansturing van de motor aangepast.
heb ff door gevraagt over de prijs bij 5 auto's en meer 25 euro extra korting
Gr Eric
De ecu kan niet worden herschreven maar het gaat via een Piggyback. dit apparaat komt tussen de ecu en de motor in en op deze manier word de aansturing van de motor aangepast.
heb ff door gevraagt over de prijs bij 5 auto's en meer 25 euro extra korting
Gr Eric
- Remmel
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 761
- Lid geworden op: 10 nov 2008, 16:30
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Wil jullie droom niet verstoren echter chiptuning werkt vooral goed voor turbomotoren, zowel benzine als diesel.
Bij normale atmosferische motoren is er weinig te halen.
OK de allernieuwste motoren zijn soms iets te zuinig afgesteld om in een hogere energieklasse te vallen maar in de tijd van de ZZW30 was dit nog niet het geval.
Bij normale atmosferische motoren is er weinig te halen.
OK de allernieuwste motoren zijn soms iets te zuinig afgesteld om in een hogere energieklasse te vallen maar in de tijd van de ZZW30 was dit nog niet het geval.
Jean-Pierre
Thnx....en helemaal eens. Geven er ook meer aan op internet.
Echter als er echt 14 pk en een 20 nM te halen zijn voor een acceptabele prijs, kan me dit toch wel bekoren:adhd:
Datatechnic schrijft mij het volgende als ik info vraag:
Zoals gezegd is het geen probleem om de 1.8 VVTI 140 PK te tunen.
We tunen vaker speciale auto`s . We hebben hier laatst zelfs een Mazda RX-8 gedaan ( Wankel motor ), iets waar niemand aan wilde beginnen.
De Toyota`s zijn , neem ik aan , standaard. Geen LPG , andere inlaat , uitlaat of zware aanpassingen.
Een normale , maatwerk , tuning zou 499,- bedragen. Dit is incl. een uitgebreide diagnose vooraf.
Ik zou voorstellen om de auto`s bv op 1 locatie te zetten en ze dan door een monteur te laten uitlezen en tunen.
De combinatie van de 3 auto`s zou dan gedaan kunnen worden voor 425,- p/st , op locatie.
Ik vraag hem alsnog om meer specificaties wat er evt. Te halen valt? Hij vraagt wel beduidend meer aan geld:huh:
Toch wel leuk om eens goed uit te zoeken hoe nu een en ander in zijn werk gaat. In ieder geval tot nog toe niemand gehoord die zijn zzw30 heeft laten tunen en enthousiast is hierover;D
Echter als er echt 14 pk en een 20 nM te halen zijn voor een acceptabele prijs, kan me dit toch wel bekoren:adhd:
Datatechnic schrijft mij het volgende als ik info vraag:
Zoals gezegd is het geen probleem om de 1.8 VVTI 140 PK te tunen.
We tunen vaker speciale auto`s . We hebben hier laatst zelfs een Mazda RX-8 gedaan ( Wankel motor ), iets waar niemand aan wilde beginnen.
De Toyota`s zijn , neem ik aan , standaard. Geen LPG , andere inlaat , uitlaat of zware aanpassingen.
Een normale , maatwerk , tuning zou 499,- bedragen. Dit is incl. een uitgebreide diagnose vooraf.
Ik zou voorstellen om de auto`s bv op 1 locatie te zetten en ze dan door een monteur te laten uitlezen en tunen.
De combinatie van de 3 auto`s zou dan gedaan kunnen worden voor 425,- p/st , op locatie.
Ik vraag hem alsnog om meer specificaties wat er evt. Te halen valt? Hij vraagt wel beduidend meer aan geld:huh:
Toch wel leuk om eens goed uit te zoeken hoe nu een en ander in zijn werk gaat. In ieder geval tot nog toe niemand gehoord die zijn zzw30 heeft laten tunen en enthousiast is hierover;D
Vandaag meer info gekregen van DATATECHNIC chiptuning in Goor.
Zie bijgaand:
Bijkomend probleem is dat veel mensen een mening hebben en weinigen weten wat er gebeurd.
De ECU van de Toyota`s behoren tot de best beveiligden op de markt. Ik werk hier voor een 4 wheel drive center in Saasveld waar men meerdere Toyota Landcruisers per maand getuned wil hebben. Omdat het dichtbij is sturen we daar altijd een monteur naar toe.
Hoewel we de tuningen altijd voorbereiden blijft het afstellen aan de auto een kwestie van fingerspitzengefuel . Er zit variatie in iedere auto , in alle sensoren enz. Dat houdt in dat een monteur altijd nog kleine afstellingen op het laatste moment moet doen. Soms een paar proefritten moet maken voor dat we tevreden zijn.
Simpelweg een stukje standaard software er in zetten en wegwezen gaat dus niet.
Stomweg gezegd ( niet verkeerd begrijpen aub…. ) wat met een gemiddeld hok uit begin jaren 90 kan , moet je niet bij een Toyota proberen.
Het meest zekere is , als je dat leuk vind , dat je met z`n allen hier komt. Dat hebben we soms met clubdagen zoals Swift club en MX5 club`s ook wel. Gewoon met een paar auto`s op een zaterdag hier naar toe en laten uitlezen/meten e.d.
We hebben hier 3 werkplekken dus je kunt tegelijk naar binnen , koffie regelen we voor jullie.
Dus......zou dit wat zijn?.......liefhebbers om hier eens af te spreken op een zaterdag?
Zie bijgaand:
Bijkomend probleem is dat veel mensen een mening hebben en weinigen weten wat er gebeurd.
De ECU van de Toyota`s behoren tot de best beveiligden op de markt. Ik werk hier voor een 4 wheel drive center in Saasveld waar men meerdere Toyota Landcruisers per maand getuned wil hebben. Omdat het dichtbij is sturen we daar altijd een monteur naar toe.
Hoewel we de tuningen altijd voorbereiden blijft het afstellen aan de auto een kwestie van fingerspitzengefuel . Er zit variatie in iedere auto , in alle sensoren enz. Dat houdt in dat een monteur altijd nog kleine afstellingen op het laatste moment moet doen. Soms een paar proefritten moet maken voor dat we tevreden zijn.
Simpelweg een stukje standaard software er in zetten en wegwezen gaat dus niet.
Stomweg gezegd ( niet verkeerd begrijpen aub…. ) wat met een gemiddeld hok uit begin jaren 90 kan , moet je niet bij een Toyota proberen.
Het meest zekere is , als je dat leuk vind , dat je met z`n allen hier komt. Dat hebben we soms met clubdagen zoals Swift club en MX5 club`s ook wel. Gewoon met een paar auto`s op een zaterdag hier naar toe en laten uitlezen/meten e.d.
We hebben hier 3 werkplekken dus je kunt tegelijk naar binnen , koffie regelen we voor jullie.
Dus......zou dit wat zijn?.......liefhebbers om hier eens af te spreken op een zaterdag?
Vandaag meer info gekregen van DATATECHNIC chiptuning in Goor.
Zie bijgaand:
Bijkomend probleem is dat veel mensen een mening hebben en weinigen weten wat er gebeurd.
De ECU van de Toyota`s behoren tot de best beveiligden op de markt. Ik werk hier voor een 4 wheel drive center in Saasveld waar men meerdere Toyota Landcruisers per maand getuned wil hebben. Omdat het dichtbij is sturen we daar altijd een monteur naar toe.
Hoewel we de tuningen altijd voorbereiden blijft het afstellen aan de auto een kwestie van fingerspitzengefuel . Er zit variatie in iedere auto , in alle sensoren enz. Dat houdt in dat een monteur altijd nog kleine afstellingen op het laatste moment moet doen. Soms een paar proefritten moet maken voor dat we tevreden zijn.
Simpelweg een stukje standaard software er in zetten en wegwezen gaat dus niet.
Stomweg gezegd ( niet verkeerd begrijpen aub…. ) wat met een gemiddeld hok uit begin jaren 90 kan , moet je niet bij een Toyota proberen.
Het meest zekere is , als je dat leuk vind , dat je met z`n allen hier komt. Dat hebben we soms met clubdagen zoals Swift club en MX5 club`s ook wel. Gewoon met een paar auto`s op een zaterdag hier naar toe en laten uitlezen/meten e.d.
We hebben hier 3 werkplekken dus je kunt tegelijk naar binnen , koffie regelen we voor jullie.
Dus......zou dit wat zijn?.......liefhebbers om hier eens af te spreken op een zaterdag?
Zie bijgaand:
Bijkomend probleem is dat veel mensen een mening hebben en weinigen weten wat er gebeurd.
De ECU van de Toyota`s behoren tot de best beveiligden op de markt. Ik werk hier voor een 4 wheel drive center in Saasveld waar men meerdere Toyota Landcruisers per maand getuned wil hebben. Omdat het dichtbij is sturen we daar altijd een monteur naar toe.
Hoewel we de tuningen altijd voorbereiden blijft het afstellen aan de auto een kwestie van fingerspitzengefuel . Er zit variatie in iedere auto , in alle sensoren enz. Dat houdt in dat een monteur altijd nog kleine afstellingen op het laatste moment moet doen. Soms een paar proefritten moet maken voor dat we tevreden zijn.
Simpelweg een stukje standaard software er in zetten en wegwezen gaat dus niet.
Stomweg gezegd ( niet verkeerd begrijpen aub…. ) wat met een gemiddeld hok uit begin jaren 90 kan , moet je niet bij een Toyota proberen.
Het meest zekere is , als je dat leuk vind , dat je met z`n allen hier komt. Dat hebben we soms met clubdagen zoals Swift club en MX5 club`s ook wel. Gewoon met een paar auto`s op een zaterdag hier naar toe en laten uitlezen/meten e.d.
We hebben hier 3 werkplekken dus je kunt tegelijk naar binnen , koffie regelen we voor jullie.
Dus......zou dit wat zijn?.......liefhebbers om hier eens af te spreken op een zaterdag?
Niemand?...... Tja...begrijp ik ook wel. Is en blijft een klap geld voor abracadabra....?!?
Ik rij er in het voorjaar wel eens langs om ter plaatse eens te kijken wat die mannen nu eigenlijk doen. Cold air intake wellicht een redelijke optie voor wat vermogenswinst ennuh.....eigenlijk rijdt de emmer al zo lekker:driving:
Ik rij er in het voorjaar wel eens langs om ter plaatse eens te kijken wat die mannen nu eigenlijk doen. Cold air intake wellicht een redelijke optie voor wat vermogenswinst ennuh.....eigenlijk rijdt de emmer al zo lekker:driving:
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
Zoek maar eens op Unichip op dit forum. Een goede verfijning kán alleen op een testbank!
En qua driveability valt er een hoop te winnen (wel vantevoren wat andere mods monteren, zoals een goed uitlaatsysteem en bijvoorbeeld een K&N luchtfilter en zorgen dat het onderhoud recent is (bougies!) en ook iets in de piek, maar qua soepelheid kun je er enorm op vooruit gaan op het juiste adres.
En qua driveability valt er een hoop te winnen (wel vantevoren wat andere mods monteren, zoals een goed uitlaatsysteem en bijvoorbeeld een K&N luchtfilter en zorgen dat het onderhoud recent is (bougies!) en ook iets in de piek, maar qua soepelheid kun je er enorm op vooruit gaan op het juiste adres.
- Remmel
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 761
- Lid geworden op: 10 nov 2008, 16:30
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Denk ook eens aan;
- lichtere velgen
- semislicks
- sportonderstel
- dikkere stabi's
- teflon bussen ipv standaard rubbers
Met 1 van bovenstaande aanpassingen krijg je een groter verschil in rijbeleving dan met +10pk als dat al gaat lukken.
Beide kan natuurlijk ook, maar met minder dan 400 euro heb je rondom een setje Federal 595 RS-R's en dat rijdt echt geweldig.
- lichtere velgen
- semislicks
- sportonderstel
- dikkere stabi's
- teflon bussen ipv standaard rubbers
Met 1 van bovenstaande aanpassingen krijg je een groter verschil in rijbeleving dan met +10pk als dat al gaat lukken.
Beide kan natuurlijk ook, maar met minder dan 400 euro heb je rondom een setje Federal 595 RS-R's en dat rijdt echt geweldig.
Jean-Pierre
Hey JP,
reeds op jouw advies verleden jaar rondom Federals, Eibach -30 etc. gebouwd en rijdt iid stukken beter hiermee. Ook wat Strudbars enzo gemonteerd, wordt helemaal super!!:lach: Zelf van t jaar 8 kg afgevallen dus moet nu helemaal als een speer gaan;D
Nu leuke aanbieding van Bullpower gekregen voor evt. chiptuning en met die mannen ga ik toch eens praten............wie weet??ziet er vertrouwd uit.
@marco: heb nog pm naar je verzonden
reeds op jouw advies verleden jaar rondom Federals, Eibach -30 etc. gebouwd en rijdt iid stukken beter hiermee. Ook wat Strudbars enzo gemonteerd, wordt helemaal super!!:lach: Zelf van t jaar 8 kg afgevallen dus moet nu helemaal als een speer gaan;D
Nu leuke aanbieding van Bullpower gekregen voor evt. chiptuning en met die mannen ga ik toch eens praten............wie weet??ziet er vertrouwd uit.
@marco: heb nog pm naar je verzonden