Deze AW11 die te koop staat: bijzonder
Moderator: Pieten
- Vortrex
- Knop gevonden hoor !
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 05 apr 2015, 15:59
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Deze AW11 die te koop staat: bijzonder
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/toyo ... ousPage=lr
Met die km-stand en de onderdelen die erin zitten en de werk aan onderhoud dat gedaan is, die prijs is een STEAL!!!
Kijk, als die nou +200k op de teller had staan was het een goede prijs, zelfs dan al goedkoop. Maar ik kan die km stand niet geloven...
Plus je krijgt een volledige KONI set van 900 waard, de populaire mk1a stuur. Het is de mk1b, dus sterkere blok en bak. RVS uitlaat, prolyure bush/rubb. En t-top.
En dan nog eens al die werk aan roest wegwerken!
Kent iemand de eigenaar?
Nou als iemand een aw11 wil kopen, en als de gegevens kloppen plus die prijs: is dit een juweel!
Met die km-stand en de onderdelen die erin zitten en de werk aan onderhoud dat gedaan is, die prijs is een STEAL!!!
Kijk, als die nou +200k op de teller had staan was het een goede prijs, zelfs dan al goedkoop. Maar ik kan die km stand niet geloven...
Plus je krijgt een volledige KONI set van 900 waard, de populaire mk1a stuur. Het is de mk1b, dus sterkere blok en bak. RVS uitlaat, prolyure bush/rubb. En t-top.
En dan nog eens al die werk aan roest wegwerken!
Kent iemand de eigenaar?
Nou als iemand een aw11 wil kopen, en als de gegevens kloppen plus die prijs: is dit een juweel!
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Mijn rode AW11 uit '87 uit Duitsland had idd 116 pk met kat, mijn witte '87-er heeft 124 pk. Zou zelfs zeggen dat de 116 pk versie sneller aanvoelde. Maar dat kan ook door het veranderde vergelijkingsmateriaal komen:D .
Heb ook nog een MR2 brochure uit Duitsland uit 1987, daar staan beide versies in beschreven, er was daar toen keuze uit twee versies. Volgens mij is die keuze er in Nederland nooit officieel geweest en heeft de importeur na de facelift alleen de kat-versie geïmporteerd. Indien er geïnteresseerden zijn kan ik het datablad met technische gegevens wel eens scannen en uploaden...
Heb ook nog een MR2 brochure uit Duitsland uit 1987, daar staan beide versies in beschreven, er was daar toen keuze uit twee versies. Volgens mij is die keuze er in Nederland nooit officieel geweest en heeft de importeur na de facelift alleen de kat-versie geïmporteerd. Indien er geïnteresseerden zijn kan ik het datablad met technische gegevens wel eens scannen en uploaden...
MR2 + 2CV = MR2CV
Hoe goed de roest is weggewerkt staat er niet bij en zoiets is pas op waarde te schatten als je het in het echt ziet. En ook dan: er valt veel te verdoezelen, dus staar je daar niet blind op.
Verder is er kleurverschil bij de voorschermen aldus de advertentie. En als ik kijk naar de overgespoten stootstrips is de gehele auto al eens eerder lelijk overgespoten. Als men de stootstrips overspuit is de kans groot dat ze bij overspuiten niet eens gedemonteerd zijn geweest....
Een setje Koni schokdempers kost je ook geen 900, maar stukken minder.
Dus voor alle enthousiastelingen: ga eerst maar eens bij die auto kijken, voordat je m als koopje van de eeuw aanprijst
En de kmstand, ik denk simpelweg een 0 te weinig ingetikt, dus 246k gelopen.
Verder is er kleurverschil bij de voorschermen aldus de advertentie. En als ik kijk naar de overgespoten stootstrips is de gehele auto al eens eerder lelijk overgespoten. Als men de stootstrips overspuit is de kans groot dat ze bij overspuiten niet eens gedemonteerd zijn geweest....
Een setje Koni schokdempers kost je ook geen 900, maar stukken minder.
Dus voor alle enthousiastelingen: ga eerst maar eens bij die auto kijken, voordat je m als koopje van de eeuw aanprijst
En de kmstand, ik denk simpelweg een 0 te weinig ingetikt, dus 246k gelopen.
Klopt als een zwerende vinger! de '87er origineel NL is katloos (blauwe letters op de kleppendeksel) is 124PKGreen Goblin schreef:Een paar overgangsmodellen, Rob-E heeft er ook één, maar dat zijn uitzonderingen.
De '89 origineel NL heeft een kat (rode letters op het kleppendeksel) is 116Pk En een wereld van verschil kwa rijden. de 124Pk heeft (gevoelsmatig) ook meer koppel onderin.
De kat er onderuit halen heeft totaal geen zin, daar komen die 8 trappelende paardjes er niet van bij.
De ecu's zijn verschillend, de '89 heeft een lambda sensor en de 124Pk niet.
De brandstof regelingen zijn anders, en als ik mij niet vergis zijn de pinouts van de ecu's ook verschillend. ff een ecu van een '86 of jonger en in beunen word lastig.
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Turill
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:03
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Dit is wel interessant informatie. Ik heb een Duitse '89er waar momenteel geen kat onder zit en ik ook recent de EGR van heb afgedopt (ja ik heb zo'n Economy lampje in m'n tellerhuis).ROB-E schreef:Klopt als een zwerende vinger! de '87er origineel NL is katloos (blauwe letters op de kleppendeksel) is 124PK
De '89 origineel NL heeft een kat (rode letters op het kleppendeksel) is 116Pk En een wereld van verschil kwa rijden. de 124Pk heeft (gevoelsmatig) ook meer koppel onderin.
De kat er onderuit halen heeft totaal geen zin, daar komen die 8 trappelende paardjes er niet van bij.
De ecu's zijn verschillend, de '89 heeft een lambda sensor en de 124Pk niet.
De brandstof regelingen zijn anders, en als ik mij niet vergis zijn de pinouts van de ecu's ook verschillend. ff een ecu van een '86 of jonger en in beunen word lastig.
Deze ECU's zijn niet te "unlocken" toch? Dus om motormanagement toe te passen is zo'n standalone ecu nodig lijkt me?
Black '89 AW11
EGR afdoppen heeft wel zin, maar voor het lage en midden toeren gebied.
Als het goed is gaat de EGR bij volle belasting (vol gas) dicht. ofwel dan komen de 116PeeKaatjes er uit rollen.
Heb verder geen ervaringen met de ecu, maar idd met een stand alone kan je veel meer bereiken.
Als het goed is gaat de EGR bij volle belasting (vol gas) dicht. ofwel dan komen de 116PeeKaatjes er uit rollen.
Heb verder geen ervaringen met de ecu, maar idd met een stand alone kan je veel meer bereiken.
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
- Turill
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:03
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Ik had mijn twijfels bij de werking van mijn EGR. Normaal gesproken zou het Economy lampje naar rood moeten gaan als hij dicht gaat. Echter bleef hij altijd op groen.
Het kan zijn dat het lampje gewoon niet meer naar rood ging, maar het kan natuurlijk ook dat de EGR altijd open bleef staan. Dat is mede de reden dat ik hem heb weggehaald.. naast het feit dat de motorruimte weer een stukje opgeruimd is .
Het kan zijn dat het lampje gewoon niet meer naar rood ging, maar het kan natuurlijk ook dat de EGR altijd open bleef staan. Dat is mede de reden dat ik hem heb weggehaald.. naast het feit dat de motorruimte weer een stukje opgeruimd is .
Black '89 AW11
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer: