Jochem's snelle MR2 Turbo
Moderator: Pieten
- CelicaTwinCAm
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
- Type MR2: SW20/21/22
Jochem's snelle MR2 Turbo
beste Forumleden,
een aantal weken geleden heb ik uit de UK mijn tweede MR2 turbo gehaald. Deze gaat dienst doen als 'snelle' auto, waar mijn andere turbo de daily is. Ik heb deze week de papieren ontvangen, nu dus even snel APK erop, platen laten maken en ik kan rijden! Auto in kwestie was voorheen van Craig Robinson (voor degenen die hem kennen) en zit op dit moment op 533 pk @ 1.6 bar. Dit uit een 2 liter 3S-GTE met een GT3582R van ATS Racing.
In UK te wachten voor we de boot op kunnen:
eerste poging om een kenteken te krijgen in Rijen ging niet helemaal goed, ik had alleen het overschrijvingsbewijs om de auto in UK op kenteken te kunnen zetten.
Knappe motor:
Speclijst is vrij lang, hier komt ie:
Motor
Toyota Rev1/2 onderblok (ultrasoon getest op wanddiktes)
Toyota 3S krukas (verlicht en gebalanceerd tot 9000 tpm)
Carillo drijfstangen
Wossner 86.5 mm zuigers (8.0.1. compressie)
ACL race lagers
ARP bouten
Aluminium krukas poelie
Toyota OEM waterpomp
Toyota OEM 5S-FE oliepomp met Syvecs krukas sensor
Kop
Toyota 3S-GTE Rev3 kop gepoort en gepolijst
HKS 1.5 mm koppakking
Toyota OEM kleppen
Piper 264 nokkenassen
Piper klepveren
Fidanza verstelbare poelies
Turbo/Uitlaat
ATS Racing GT3582R Garret turbo (Dual ball bearing)
ATS Racing 3" downpipe
ATS Racing screamer pipe
Tial 38mm externe wastegate
KO Racing R1 single uitlaat
Toyota 3S-GTE OEM Rev3 uitlaat spruitstuk
Inlaat
Toyota 3S-GTE OEM Rev3 inlaatspruitstuk
Toyota 3S-GTE OEM Rev3 gasklephuis
ATS Racing 4" inlaat
Nissan Skyline R35 GTR 5" bootmount intercooler met SPAL fan
3" intercooler pijpen
Transmission
Toyota OEM E153 5 versnellingsbak (gereviseerd)
TRD 1.5 way limited slip differential
Fidanza 3.5 kg vliegwiel
Toyota OEM aandrijfas driveshaft seals and speedo drive
ACT 6-puck clutch (rated up to 950 nm)
Brass shifter bushings
Electronics
Syvecs 6GP ECU
Syvecs 3S-GTE adaptor
Syvecs knock sensor
Syvecs/Porsche 911 turbo boost solenoid
Syvecs flat shift switch
Syvecs traction control
Syvecs calibration switch (8 pos)
ATS Racing top feed fuel rail
ID1000 top feed injectors
Toyota OEM 1ZZ coil packs (4)
HKS kevlar timing belt
Distributor delete (acting as cam sensor only)
Suspension
Bilstein black suspension
ROC -30 mm front springs
Eibach -25 mm rear springs
TRD anti-roll bars with SBITS polybushes
Toyota OEM droplinks
Toyota OEM track rod ends
Toyota OEM lower ball joints
Tom's front strut brace
Cusco rear strut brace
Brakes
Nissan 200SX S14a 4-pot calipers (front)
Toyota Supra MKIV TT discs (UK spec, front)
Endless fast road pads (front)
Toyota OEM Rev2+ calipers (rear)
Mazda RX8 front discs (rear)
EBC Red Stuff pads (rear)
Steel braided lines all round
Toyota 5.1 fluid
ABS delete
Wheels & tyres
SSR GP-O Delcote 2 piece wheels
17x7" front wheels, Yokohama 205/40/17 tyres
17x8" rear wheels, Nankang NS-2 225/45/17 tyres
Exterior
Repainted in Peugeot Gris Kazan metallic (2010)
Toyota OEM 3S-FE front bumper
Aeroware front lip
Border sideskirts
Border rear add-ons
Autopista rear spoiler
ASK sport engine lid (F40 style)
Rogue revision 6 headlights
Carbon fibre scuttle panel
Subaru OEM STI bonnet scoop
Toyota OEM indiglo MR2 badge
Custom Frogmann rear centre panel
Carbon fiber side vent scoops
Interior
AEM Wideband gauge
NGT Wideband
Stack boost gauge
Stack oil pressure gauge
Stack oil temperature gauge
Stack water temperature gauge
Retrimmed stock leather seats
Alan Bryson centre console (3x52mm gauge)
Toyota OEM ZZW30 steering wheel
een aantal weken geleden heb ik uit de UK mijn tweede MR2 turbo gehaald. Deze gaat dienst doen als 'snelle' auto, waar mijn andere turbo de daily is. Ik heb deze week de papieren ontvangen, nu dus even snel APK erop, platen laten maken en ik kan rijden! Auto in kwestie was voorheen van Craig Robinson (voor degenen die hem kennen) en zit op dit moment op 533 pk @ 1.6 bar. Dit uit een 2 liter 3S-GTE met een GT3582R van ATS Racing.
In UK te wachten voor we de boot op kunnen:
eerste poging om een kenteken te krijgen in Rijen ging niet helemaal goed, ik had alleen het overschrijvingsbewijs om de auto in UK op kenteken te kunnen zetten.
Knappe motor:
Speclijst is vrij lang, hier komt ie:
Motor
Toyota Rev1/2 onderblok (ultrasoon getest op wanddiktes)
Toyota 3S krukas (verlicht en gebalanceerd tot 9000 tpm)
Carillo drijfstangen
Wossner 86.5 mm zuigers (8.0.1. compressie)
ACL race lagers
ARP bouten
Aluminium krukas poelie
Toyota OEM waterpomp
Toyota OEM 5S-FE oliepomp met Syvecs krukas sensor
Kop
Toyota 3S-GTE Rev3 kop gepoort en gepolijst
HKS 1.5 mm koppakking
Toyota OEM kleppen
Piper 264 nokkenassen
Piper klepveren
Fidanza verstelbare poelies
Turbo/Uitlaat
ATS Racing GT3582R Garret turbo (Dual ball bearing)
ATS Racing 3" downpipe
ATS Racing screamer pipe
Tial 38mm externe wastegate
KO Racing R1 single uitlaat
Toyota 3S-GTE OEM Rev3 uitlaat spruitstuk
Inlaat
Toyota 3S-GTE OEM Rev3 inlaatspruitstuk
Toyota 3S-GTE OEM Rev3 gasklephuis
ATS Racing 4" inlaat
Nissan Skyline R35 GTR 5" bootmount intercooler met SPAL fan
3" intercooler pijpen
Transmission
Toyota OEM E153 5 versnellingsbak (gereviseerd)
TRD 1.5 way limited slip differential
Fidanza 3.5 kg vliegwiel
Toyota OEM aandrijfas driveshaft seals and speedo drive
ACT 6-puck clutch (rated up to 950 nm)
Brass shifter bushings
Electronics
Syvecs 6GP ECU
Syvecs 3S-GTE adaptor
Syvecs knock sensor
Syvecs/Porsche 911 turbo boost solenoid
Syvecs flat shift switch
Syvecs traction control
Syvecs calibration switch (8 pos)
ATS Racing top feed fuel rail
ID1000 top feed injectors
Toyota OEM 1ZZ coil packs (4)
HKS kevlar timing belt
Distributor delete (acting as cam sensor only)
Suspension
Bilstein black suspension
ROC -30 mm front springs
Eibach -25 mm rear springs
TRD anti-roll bars with SBITS polybushes
Toyota OEM droplinks
Toyota OEM track rod ends
Toyota OEM lower ball joints
Tom's front strut brace
Cusco rear strut brace
Brakes
Nissan 200SX S14a 4-pot calipers (front)
Toyota Supra MKIV TT discs (UK spec, front)
Endless fast road pads (front)
Toyota OEM Rev2+ calipers (rear)
Mazda RX8 front discs (rear)
EBC Red Stuff pads (rear)
Steel braided lines all round
Toyota 5.1 fluid
ABS delete
Wheels & tyres
SSR GP-O Delcote 2 piece wheels
17x7" front wheels, Yokohama 205/40/17 tyres
17x8" rear wheels, Nankang NS-2 225/45/17 tyres
Exterior
Repainted in Peugeot Gris Kazan metallic (2010)
Toyota OEM 3S-FE front bumper
Aeroware front lip
Border sideskirts
Border rear add-ons
Autopista rear spoiler
ASK sport engine lid (F40 style)
Rogue revision 6 headlights
Carbon fibre scuttle panel
Subaru OEM STI bonnet scoop
Toyota OEM indiglo MR2 badge
Custom Frogmann rear centre panel
Carbon fiber side vent scoops
Interior
AEM Wideband gauge
NGT Wideband
Stack boost gauge
Stack oil pressure gauge
Stack oil temperature gauge
Stack water temperature gauge
Retrimmed stock leather seats
Alan Bryson centre console (3x52mm gauge)
Toyota OEM ZZW30 steering wheel
Re: Jochem's snelle MR2 Turbo
ik heb het al een aantal keer ind e chat gezegd, maar: damn die is cool man!
- CelicaTwinCAm
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
- Type MR2: SW20/21/22
Re: Jochem's snelle MR2 Turbo
Bedankt kan echt niet wachten om te gaan rijden komend weekend (dan is hopelijk de APK geregeld).baka schreef:ik heb het al een aantal keer ind e chat gezegd, maar: damn die is cool man!
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10
Re: Jochem's snelle MR2 Turbo
Leuke auto, genoeg vermogen Rijd dat nog een beetje lekker op de straat, stel me voor dat al het vermogen bovenin het toerenbereik zit? En die koppeling, wat vind je daarvan? Ik had een act 6 puck maar heb 'm gewisseld voor een andere omdat het net een aan/uit knop was en het pedaal erg zwaar ging.
Maar is zeker leuk zo'n auto, hopelijk kom ik je nog een tegen met die auto
Maar is zeker leuk zo'n auto, hopelijk kom ik je nog een tegen met die auto
- CelicaTwinCAm
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
- Type MR2: SW20/21/22
Re: Jochem's snelle MR2 Turbo
Jazeker, rijden ga ik eind van deze week hopelijk flink doen, tot nu toe alleen maar het ritje van UK naar huis en 2 x naar RDW gehad (1 x Rijen, 1 x Den Bosch). En stiekem illegaal n stukje om m'n vader / vriendin te laten voelen hoe het voelt.
Het vermogen zit (uiteraard ) bovenin, vanaf 4.500 rpm begint er iets te gebeuren in de gerrit maar pas bij 5.000+ rpm komt ie echt op druk. Hier wil ik in de toekomst eventueel nog wel iets aan gaan doen, al blijft dat de schaduwzijde van een flinke gerrit (GT3582R). Auto is in principe gebouwd voor meer turbodruk dan de huidige 1.6 bar. De toerenbegrenzer zit nu ook nog op de 'beginnersstand' @ 7.600 rpm maar deze gaat binnekort omhoog. Dit zal waarschijnlijk niet heel veel helpen met het euvel wat ik heb(1 x gas geven in de 2e versnelling en je zit in de toerenbegrenzer) maar geeft net iets meer speelruimte.
Daarnaast wordt de map aangepast om ipv RON99 (UK Shell V-power) op RON98 (NL BP Ultimate) te kunnen rijden. Nu heb ik iedere keer nog Competition 102 getankt maar daarvoor moet ik de tankstops inplannen, wat niet ideaal is.
De koppeling is iets waar ik voor ik de auto ophaalde erg m'n twijfels over had (omdat ik meteen een flinke rit vanuit UK naar huis voor de boeg had) maar deze valt me alles mee. Het is uiteraard niet hetzelfde als de OEM turbo clutch ( hallo zeer lichte Toyota koppeling ) maar zeker niet zo erg als ik op het interwebs had gelezen.
Als het goed is ben ik komend weekend op Showoff Festival aanwezig met nog een aantal andere forumleden / emmer eigenaren.
Het vermogen zit (uiteraard ) bovenin, vanaf 4.500 rpm begint er iets te gebeuren in de gerrit maar pas bij 5.000+ rpm komt ie echt op druk. Hier wil ik in de toekomst eventueel nog wel iets aan gaan doen, al blijft dat de schaduwzijde van een flinke gerrit (GT3582R). Auto is in principe gebouwd voor meer turbodruk dan de huidige 1.6 bar. De toerenbegrenzer zit nu ook nog op de 'beginnersstand' @ 7.600 rpm maar deze gaat binnekort omhoog. Dit zal waarschijnlijk niet heel veel helpen met het euvel wat ik heb(1 x gas geven in de 2e versnelling en je zit in de toerenbegrenzer) maar geeft net iets meer speelruimte.
Daarnaast wordt de map aangepast om ipv RON99 (UK Shell V-power) op RON98 (NL BP Ultimate) te kunnen rijden. Nu heb ik iedere keer nog Competition 102 getankt maar daarvoor moet ik de tankstops inplannen, wat niet ideaal is.
De koppeling is iets waar ik voor ik de auto ophaalde erg m'n twijfels over had (omdat ik meteen een flinke rit vanuit UK naar huis voor de boeg had) maar deze valt me alles mee. Het is uiteraard niet hetzelfde als de OEM turbo clutch ( hallo zeer lichte Toyota koppeling ) maar zeker niet zo erg als ik op het interwebs had gelezen.
Als het goed is ben ik komend weekend op Showoff Festival aanwezig met nog een aantal andere forumleden / emmer eigenaren.
- CelicaTwinCAm
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
- Type MR2: SW20/21/22
Re: Jochem's snelle MR2 Turbo
en APK afkeur is hier:
- Screamer pipe
- CO stationair te hoog
- Mistlamp aan verkeerde kant (uk kant)
- Kentekenverlichting kapot (zowel behuizing als lampje)
- Cutout onder kofferbak (tbv trunkmount intercooler) wordt gezien als roestgat en moet dicht zijn.
morgen 2e poging
- Screamer pipe
- CO stationair te hoog
- Mistlamp aan verkeerde kant (uk kant)
- Kentekenverlichting kapot (zowel behuizing als lampje)
- Cutout onder kofferbak (tbv trunkmount intercooler) wordt gezien als roestgat en moet dicht zijn.
morgen 2e poging
- bond
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2202
- Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:39
- Type MR2: AW11
Re: Jochem's snelle MR2 Turbo
Nou suc6 morgen dan.
- De achterbank
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 163
- Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:01
Re: Jochem's snelle MR2 Turbo
Mistlamp kun je gewoon weghalen. Heb je niet nodig voor de apk
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 750
- Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:20
- Type MR2: SW20/21/22
Re: Jochem's snelle MR2 Turbo
Stekkers eraf halen is al genoeg, ze hoeven het niet te doen. ook al zitten ze er wel.De achterbank schreef:Mistlamp kun je gewoon weghalen. Heb je niet nodig voor de apk
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10
Re: Jochem's snelle MR2 Turbo
Ben wel benieuwd of die nu door de apk is eigenlijk. Heb nog overwogen om gisteren naar Dongen te rijden, maar is er uiteindelijk niet van gekomen.
- CelicaTwinCAm
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
- Type MR2: SW20/21/22
Re: Jochem's snelle MR2 Turbo
hij is door de apk. Moet alleen niet vragen hoe