Racewortel
Moderator: Pieten
is het niet zo dat er een looprol van de v-snaar vast zit? misschien een lager in de dynamo ofzo dat is vastgelopen. Zo'n snaar knapt namelijk ook niet zo maar. Of hij was misschien al erg oud en uitgedroogd.
misschien wanneer je de accu helemaal hebt opgeladen even de EFI zekering er 5 minuten uit laten en weer terug zetten. Met dit kan je de computer resetten. Misschien zijn er namelijk foutcodes ontstaan doordat je met een te lage accu spanning hebt gereden.
misschien wanneer je de accu helemaal hebt opgeladen even de EFI zekering er 5 minuten uit laten en weer terug zetten. Met dit kan je de computer resetten. Misschien zijn er namelijk foutcodes ontstaan doordat je met een te lage accu spanning hebt gereden.
- Racewortel
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 16 jun 2010, 23:47
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Racewortel schreef:
@phaebo
Rollen lopen allebij als hij start en krijg ook geen melding op dashboard.
Heb een nacht de accu eruit gehad, heeft toch hetzelfde effect als zekering eruit halen?
oow jah klopt je hebt de accu der al af gehad. Dit zou inderdaad het zelfde effect moeten hebben. Maar misschien kun je evengoed de diagnose stekker doorverbinden om te kijken of je een foutcode hebt. stekker Te1 en e1 geloof ik en dan contact aan doen. Als het goed is gaat dan je motormanegement lampje knipperen
- Racewortel
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 16 jun 2010, 23:47
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
@phaebo
Vertel me eens wat meer over die stekkers en foutcodes, weet er weinig van.
Na veel te lang stil te hebben gestaan onder haar pyjama omdat ik het te druk had met opvoeren van mijn R1, de MR2 eindelijk naar de Toyota gesleept.
Tijden het slepen ff in 2e versnelling gezet en koppeling op laten komen en liep weer meteen als een zonnetje
Was waarschijnlijk gewoon verzopen omdat ik met lege accu nog net half stilvallend thuis aan kwam.
Toch doorgereden naar Toyota garage omdat hij toch gekeurd moest worden.
Spoiler moest er even af maar daarna wel gelijk goed gekeurd
Verder was de kabel van mijn frunk zo gerafeld dat frunk niet meer sloot, heb ze gelijk nieuwe kabel laten plaatsen.
Ook heb ik gevraagd of ze naar mijn lekkende raam wilden kijken waar ik echt helemaal knettergek van word, elke keer fokking zwembad bij mn poten
Heb rubbers rondom al vernieuwd, raam afgesteld en blijft lekken.
Denk zelf dat het aan de vleugeldeur schanieren ligt, hoop dat ze het daar opgelost krijgen..
Kwam trouwens mijn wagen weer ergens tegen:
http://www.gepimped.nl/car/speciale-mr2
Heb het idee dat ze nogal wat mee heeft gemaakt, krijg steeds meer het gevoel om een jonge turbo te kopen en alles gewoon over te zetten ipv hier een 3sgte gen3 in te hangen.
Wat denken jullie?
Hier nog wat plaatjes van mijn Japanse speeltjes samen:
Beetje off-topic maar toch paar plaatjes van tunen van de R1 op testbank bij Tovami:
[youtube]8J-cg9dlIuI[/youtube]
Uiteindelijke resultaat was 185 achterwiel pk'tjes
(Uitdraai is zonder effectieve ram-air die tot 10pk extra leverd)
Vertel me eens wat meer over die stekkers en foutcodes, weet er weinig van.
Na veel te lang stil te hebben gestaan onder haar pyjama omdat ik het te druk had met opvoeren van mijn R1, de MR2 eindelijk naar de Toyota gesleept.
Tijden het slepen ff in 2e versnelling gezet en koppeling op laten komen en liep weer meteen als een zonnetje
Was waarschijnlijk gewoon verzopen omdat ik met lege accu nog net half stilvallend thuis aan kwam.
Toch doorgereden naar Toyota garage omdat hij toch gekeurd moest worden.
Spoiler moest er even af maar daarna wel gelijk goed gekeurd
Verder was de kabel van mijn frunk zo gerafeld dat frunk niet meer sloot, heb ze gelijk nieuwe kabel laten plaatsen.
Ook heb ik gevraagd of ze naar mijn lekkende raam wilden kijken waar ik echt helemaal knettergek van word, elke keer fokking zwembad bij mn poten
Heb rubbers rondom al vernieuwd, raam afgesteld en blijft lekken.
Denk zelf dat het aan de vleugeldeur schanieren ligt, hoop dat ze het daar opgelost krijgen..
Kwam trouwens mijn wagen weer ergens tegen:
http://www.gepimped.nl/car/speciale-mr2
Heb het idee dat ze nogal wat mee heeft gemaakt, krijg steeds meer het gevoel om een jonge turbo te kopen en alles gewoon over te zetten ipv hier een 3sgte gen3 in te hangen.
Wat denken jullie?
Hier nog wat plaatjes van mijn Japanse speeltjes samen:
Beetje off-topic maar toch paar plaatjes van tunen van de R1 op testbank bij Tovami:
[youtube]8J-cg9dlIuI[/youtube]
Uiteindelijke resultaat was 185 achterwiel pk'tjes
(Uitdraai is zonder effectieve ram-air die tot 10pk extra leverd)
Racewortel schreef:@phaebo
Vertel me eens wat meer over die stekkers en foutcodes, weet er weinig van.
Toch doorgereden naar Toyota garage omdat hij toch gekeurd moest worden.
Spoiler moest er even af maar daarna wel gelijk goed gekeurd
Verder was de kabel van mijn frunk zo gerafeld dat frunk niet meer sloot, heb ze gelijk nieuwe kabel laten plaatsen.
Ook heb ik gevraagd of ze naar mijn lekkende raam wilden kijken waar ik echt helemaal knettergek van word, elke keer fokking zwembad bij mn poten
Heb rubbers rondom al vernieuwd, raam afgesteld en blijft lekken.
Denk zelf dat het aan de vleugeldeur schanieren ligt, hoop dat ze het daar opgelost krijgen..
Kwam trouwens mijn wagen weer ergens tegen:
http://www.gepimped.nl/car/speciale-mr2
Uiteindelijke resultaat was 185 achterwiel pk'tjes
(Uitdraai is zonder effectieve ram-air die tot 10pk extra leverd)
Hey racewortel
mooi dat je auto gelijk is goed gekeurd. En ook een zeer net resultaat van je andere speeltje, die heeft nog meer pk's dan je auto dus. En is zoieso al een heel snel ding.
Grappig dat je je auto daar bent tegengekomen. De mijne staat daar geloof ik ook ergens nog van de vorige eigenaar.
Zie ik alleen op die fotos dat je dak oranje is? ziet er wel appart uit
Maarre dat uitlezen van foutcodes is niet zo heel moeilijk.
achterin je moterruimte zit een grijs kapje waar " Diagnose " op staat.
Daaronder zit een stekker en aan de onderkant van dat kapje van diagnose kun je zien welk pinnetje welke is.
Nou pak je bijvoorbeeld een ijzerdraadje en deze prik je met de ene zijde in het "Te1" gaatje en de andere kant prik je in het "E1" gaatje.
Hierna zet je je contact aan en gaat als het goed is je motormanegement lampje knipperen.
Als hij regelmatig knippert dus ongeveer zo - - - - - - - - - - - met steeds dezelfde tijd tussen alle knippers, dan is hij goed.
Als hij onregelmatig knippert bijvoorbeeld -- --- -- --- dan zie je dat hij bijvoorbeeld eerst 2 x knippert en daarna 3 keer. Dan heeft hij foutcode 23 ( ik noem maar wat.)
moet je dat even doen en kijken hoe vaak hij knippert dan kan ik wel even voor je opzoeken welke foutcode het dan zou zijn.
succes
- Racewortel
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 16 jun 2010, 23:47
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
@Sherwin
Thnx man, maar ben nog niet klaar
@Ricardos
Dat was 2 blokken terug, voor zover ik weet is dit het 3e blok.
@phaebo
Ja die R1 is echt ziek speelgoed.
Zeg het niet snel maar eigenlijk zou dit niet legaal op de weg moeten kunnen.
Kom de wortel overal tegen lijkt het wel, vraag me af hoeveel eigenaren hij al niet gehad heeft :s
Thnx voor de tip over de foutcodes!
Heb hem eindelijk weer terug van de Toyota en ben weer een rooitje armer.
Hij is dan wel gekeurd, nieuwe ruitenwissers, koplamp unit vervangen en mijn lekkende raam is eindelijk gefixt.
Bleek dat er ergens en waterafvoerslangetje ontbrak :s
Moet eerlijk zeggen dat ik begin te twijfelen of ik in deze 'oude' wagen geld moet blijven pompen..
Thnx man, maar ben nog niet klaar
@Ricardos
Dat was 2 blokken terug, voor zover ik weet is dit het 3e blok.
@phaebo
Ja die R1 is echt ziek speelgoed.
Zeg het niet snel maar eigenlijk zou dit niet legaal op de weg moeten kunnen.
Kom de wortel overal tegen lijkt het wel, vraag me af hoeveel eigenaren hij al niet gehad heeft :s
Thnx voor de tip over de foutcodes!
Heb hem eindelijk weer terug van de Toyota en ben weer een rooitje armer.
Hij is dan wel gekeurd, nieuwe ruitenwissers, koplamp unit vervangen en mijn lekkende raam is eindelijk gefixt.
Bleek dat er ergens en waterafvoerslangetje ontbrak :s
Moet eerlijk zeggen dat ik begin te twijfelen of ik in deze 'oude' wagen geld moet blijven pompen..
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11
- Racewortel
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 16 jun 2010, 23:47
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Racewortel
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 16 jun 2010, 23:47
- Type MR2: AW11
- Contacteer: