Ricardos SW20 3S-GTE Gen3
Moderator: Pieten
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 30 dec 2006, 00:38
- Type MR2: AW11
- Ricardos
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1930
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Ik ben er nog niet helemaal uit, ik ben langs Pro Import Motorsports in Amstelveen geweest. Daar had ik wel een goed gevoel over, maar ik heb begrepen dat dat bedrijf een andere eigenaar heeft en ik weet niet of dezelfde mapper er nog werkt.Edje Turbo schreef:Mooi, mooi...spul .vraagje, .bij wie ga je hem straks laten afstellen op de bank?
Suggesties?
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 30 dec 2006, 00:38
- Type MR2: AW11
- Ricardos
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1930
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
[youtube]FkjWPiqsuao[/youtube]
Het irritante van een gen 3 met kleppenstellen is dat je eerst de nokkenassen er in moet doen, dan meten, dan er weer uit moet halen, de "emmertjes" er uit en de diktes van de plaatjes meten, de juiste bestellen/omwisselen, plaatjes er weer in, nokkenassen er weer in en weer meten of je het goed hebt gedaan.
Best een tijdrovende klus.
Het irritante van een gen 3 met kleppenstellen is dat je eerst de nokkenassen er in moet doen, dan meten, dan er weer uit moet halen, de "emmertjes" er uit en de diktes van de plaatjes meten, de juiste bestellen/omwisselen, plaatjes er weer in, nokkenassen er weer in en weer meten of je het goed hebt gedaan.
Best een tijdrovende klus.
- Ricardos
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1930
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Bijpassend K&N luchtfilter
Diverse AN slangen
Wat extra koeling in de motorkap en een beetje bling
Aeromotive brandstofdrukregelaar
Vast wat spul op het blok gemonteerd
Exedy Hyper single met verlicht vliegwiel
Even kloten met al die slangen!
Vies!!!!
Nieuw!!!
Kleine wijziging van plannen, ATS Engle klepveren voor 8000+ rpm!
Speciaal gereedschap om de klepveren te verwijderen aangezien de kop al op t blok zit
Nieuwe klepveer, oude en de rest
Om er voor te zorgen dat de kleppen niet naar beneden vallen heb ik touw via het bougiegat naar binnen geduwd, ongeveer 30 meter dus daar moet je wel geduld voor hebben
Nu kan ik natuurlijk weer opnieuw klepspeling meten en de nokkenassen moesten er voor de klepveren weer uit
- Ricardos
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1930
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Alles er weer op en op tijd gezet
Jammer dat je straks het vliegwiel niet meer zien
Bak en het blok zijn blij elkaar weer te zien!
Brandstoftank er onder vandaan, leuk klusje!
Deatschwerks DW300 brandstofpomp, 340 l/h en erg stil!
PLX Wideband
Masjihmamsiotoooo, en ik kan het niet aanbevelen, de pas is echt ruk!!!!
Radiatorsteun zat nog maar op één laspunt vast, zit nu beter vast dan af fabriek!
Alle bekabeling dr op
Auto is er klaar voor!
Auto langzaam laten zakken op het blok
- Ricardos
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1930
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
bijna!
Zonder de hulp van MRtin was het natuurlijk nooit gelukt!
The belly of the beast!
Alles aansluiten is nog een flink klusje!
Luchtfilter + nieuwe buis
Intercooler buizen dr in
Kleine wire tuck gedaan: De weerstanden en relais die hier bij een turbo normaal zitten zijn verplaatst naar de kofferbak, een op maat gemaakt steun voor de brandstofdrukregelaar, de koolstoffilter is ook verdwenen, dat geeft een hoop extra ruimte en een minder rommelige indruk
Klaar voor de eerste start!
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 30 dec 2006, 00:38
- Type MR2: AW11