Project MRdelta2
Moderator: Pieten
- Project-MR2
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 23 mar 2010, 16:41
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
We zijn gisteren tot diep in de nacht bezig geweest met de MR2 en zijn echt flink op geschoten
We hebben de distributieriem er opgelegd en de deksel daarvan erover heen gedaan. Daarna het kleppendeksel erop en vast gezet, waarna het uitlaatspruitstuk erop kon. Toen deze erop zat meteen het flexibel stuk eraan gezet. Hierna konden we alle hitteschilden plaatsen.
Ook zijn de achterlichten er opnieuw opgezet
Altijd fijn om te zien dat het weer op een MR2 gaat lijken
We hebben de distributieriem er opgelegd en de deksel daarvan erover heen gedaan. Daarna het kleppendeksel erop en vast gezet, waarna het uitlaatspruitstuk erop kon. Toen deze erop zat meteen het flexibel stuk eraan gezet. Hierna konden we alle hitteschilden plaatsen.
Ook zijn de achterlichten er opnieuw opgezet
Altijd fijn om te zien dat het weer op een MR2 gaat lijken
Check Project-MR2.nl voor mijn eigen (MR2) projecten en info!
- Project-MR2
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 23 mar 2010, 16:41
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Sherwin schreef:volgens mij, ga jij behooorlijk wat mensen jaloers maken met je enginebay (vooral 1998mr2!)
Check Project-MR2.nl voor mijn eigen (MR2) projecten en info!
- Project-MR2
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 23 mar 2010, 16:41
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Na weer een aantal uurtjes erin gestoken te hebben is de motor helemaal in elkaar gezet en voor de eerste keer gestart! Wel zonder uitlaat, dus dat zorgde voor nogal wat herrie
Hier een aantal foto's van de motorruimte:
Zo was ie:
Zo is ie:
Zo was ie:
Zo is ie:
Maar daarmee zijn we nog niet klaar.
Het volgende is het wat er nog moet gebeuren voordat de MR2 naar de APK mag;
- Decat monteren
- Uitlaat monteren (als deze binnen komt)
- Alarm inbouwen
- Radio inbouwen
- Motorkap monteren
- Achterklep + Spoiler monteren
- Koplamp afstellen
- Voorbumper zijkanten monteren
- Knipperlichten voorbumper en zijkant monteren
- Olie verversen
- Stoelen monteren
- Dashboard af monteren
- Race gaas monteren
- Interieur plaatsen
- Motorkruis monteren
Er is dus nog genoeg te doen, maar met een beejte hulp kom ik een heel eind
Hier een aantal foto's van de motorruimte:
Zo was ie:
Zo is ie:
Zo was ie:
Zo is ie:
Maar daarmee zijn we nog niet klaar.
Het volgende is het wat er nog moet gebeuren voordat de MR2 naar de APK mag;
- Decat monteren
- Uitlaat monteren (als deze binnen komt)
- Alarm inbouwen
- Radio inbouwen
- Motorkap monteren
- Achterklep + Spoiler monteren
- Koplamp afstellen
- Voorbumper zijkanten monteren
- Knipperlichten voorbumper en zijkant monteren
- Olie verversen
- Stoelen monteren
- Dashboard af monteren
- Race gaas monteren
- Interieur plaatsen
- Motorkruis monteren
Er is dus nog genoeg te doen, maar met een beejte hulp kom ik een heel eind
Check Project-MR2.nl voor mijn eigen (MR2) projecten en info!
- Project-MR2
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 23 mar 2010, 16:41
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Leuk om te horen! Ik kan niet wachten totdat ie klaar is.pierre schreef:ik ben blij dat het zo goed gaat het ziet er echt geweldig uit.
ik mis de auto nog dagelijks maar als ik zie hoe jij ermee bezig bent doet dat toch weer goed.
Ik heb nu 2 weken vakantie en dan wil ik hem graag helemaal af hebben om er weer lekker mee te rijden Zo nu en dan rijd ik in een Mini Cooper S (163Pk, zwart met wit dak, sport interieur, awesome dus ), en dat is zeker wel een gave en snelle auto, maar het kan echt niet tippen aan het gevoel dat ik krijg in een MR2! Een MR2 is gewoon 100% pure awesomeness!!!
En dat moment dat ik weer in een MR2 rijd komt steeds dichter bij!
Zo is de uitlaat eindelijk weer terug gekomen!
Maar zo blij was ik er niet mee toen ik de doos optilde...
Er viel WEER een bout uit, en WEER was de uitlaat niet goed verpakt.
Wederom was deze los in de doos gemieterd wat mij behoorlijk frustreerde.
De sierstukken hebben gelukkig geen beschadigingen en er zat geen bout of moer in de uitlaat, dus dat is een meevaller
Dezelfde dag als dat de uitlaat binnen kwam, hebben we hem eronder gehangen (met dank aan mn pa ). Pasvorm van de Decat en de uitlaat is perfect, dus zonder al teveel moeite hebben we deze eronder gekregen.
En zie hier het resultaat:
Een filmpje met het geluid komt nog, er moet nog het een en ander afgesteld worden aan de motor, dus nog even geduld Dit heb ik vooral tegen mezelf, kan niet wachten om het geluid van de Remus in het echt te horen
Daarnaast zijn er nog een aantal kleine dingen gedaan, maar die wel cruciaal zijn naar mijn mening.
De volgende onderdelen zijn gemonteerd:
- Decat monteren
- Uitlaat monteren (als deze binnen komt)
- Motorkap monteren
- Achterklep + Spoiler monteren
- Koplamp afstellen
- Motorkruis monteren
Daarbij heb ik vandaag een nieuwe gel-accu aangeschaft.
De oude accu was misschien nog wel goed, maar ik heb behoorlijk wat spul in de MR2 zitten dat nogal wat van een accu kan vragen, vandaar een nieuwe.
Ook zijn de nummerplaten vernieuw met opgelegde letters!
Het is maar een klein detail maar het maakt wel een verschil vindt ik.
Kosten waren iets van 40 Euro dus goed te doen
Check Project-MR2.nl voor mijn eigen (MR2) projecten en info!
- Project-MR2
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 23 mar 2010, 16:41
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Eindelijk!
De MR2 is klaar! Nou ja, rijdbaar.
Er zijn nog een aantal punten die verbeterd moeten worden maar er kan gereden worden met de MR2!
Gisteren naar de APK geweest en hij was helaas afgekeurd.
Verkeerde lampjes, koplampen moeten worden afgesteld en de achterbanden moeten vervangen worden.
Vandaag weer terug geweest en eindelijk goedgekeurd!
Hier een aantal foto's;
Zo, nu eerst ff een stukje cruisen!
Dit betekent echter niet dat het project klaar is.
Er moet nog genoeg gebeuren totdat deze MR2 weer in topstaat is.
Zo komt er nog lederen bekleding in, ander stuur, andere pook, nieuwe remmen met remblokken en nog veel meer.
De MR2 is klaar! Nou ja, rijdbaar.
Er zijn nog een aantal punten die verbeterd moeten worden maar er kan gereden worden met de MR2!
Gisteren naar de APK geweest en hij was helaas afgekeurd.
Verkeerde lampjes, koplampen moeten worden afgesteld en de achterbanden moeten vervangen worden.
Vandaag weer terug geweest en eindelijk goedgekeurd!
Hier een aantal foto's;
Zo, nu eerst ff een stukje cruisen!
Dit betekent echter niet dat het project klaar is.
Er moet nog genoeg gebeuren totdat deze MR2 weer in topstaat is.
Zo komt er nog lederen bekleding in, ander stuur, andere pook, nieuwe remmen met remblokken en nog veel meer.
Check Project-MR2.nl voor mijn eigen (MR2) projecten en info!
- SpeedDevil
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1711
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:20
- Type MR2: AW11
- Project-MR2
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 23 mar 2010, 16:41
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Ik heb een hand pompje langs m'n stoel gemonteerd om de druk te regelenMelle schreef:Ziet er goed uit!!
Moet je nog steeds met die pomp de motor op druk krijgen?
Check Project-MR2.nl voor mijn eigen (MR2) projecten en info!
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 14 apr 2010, 15:28
- Type MR2: AW11
- Project-MR2
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 23 mar 2010, 16:41
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Het heeft even geduurd maar er is weer een update!
Er is racegaas gemonteerd in de voorbumper. Dit ter bescherming van mijn radiateur aangezien deze al een keer kapot is gegaan. En dat is toch een duur geintje.
Daarnaast zijn de achterlichten gemodificeerd, waardoor de auto wat breder lijkt voor mijn gevoel. Alle functies van de achterlichten werken nog steeds.
Sorry voor de slechte kwaliteit, maar het is lastig om s'nachts een foto te maken van achterlichten
Ook zijn de ramen gefixt waardoor deze weer omlaag en omhoog kunnen.
De kabels waren doorgeknipt... heel vreemd.
Na deze weer vast te hebben gemaakt werken allebei de ramen weer en dat is toch best handig!
Via een tutorial op de MR2club.nl website heb ik het bestuuringspaneel aangepast voor de ramen.
Hierdoor kan het raam aan de bestuurders kant automatisch omhoog ipv alleen omlaag.
Klein dingetje maar toch verrekte handig!
Ook heb ik de asbak opnieuw overgespoten. Deze was zilver maar ik vond het toch niet zo mooi.
Met simpele pianolak overgespoten en het ziet er weer netjes uit. En het is heel, dat is al heel wat voor een asbak van een MR2!
Er is racegaas gemonteerd in de voorbumper. Dit ter bescherming van mijn radiateur aangezien deze al een keer kapot is gegaan. En dat is toch een duur geintje.
Daarnaast zijn de achterlichten gemodificeerd, waardoor de auto wat breder lijkt voor mijn gevoel. Alle functies van de achterlichten werken nog steeds.
Sorry voor de slechte kwaliteit, maar het is lastig om s'nachts een foto te maken van achterlichten
Ook zijn de ramen gefixt waardoor deze weer omlaag en omhoog kunnen.
De kabels waren doorgeknipt... heel vreemd.
Na deze weer vast te hebben gemaakt werken allebei de ramen weer en dat is toch best handig!
Via een tutorial op de MR2club.nl website heb ik het bestuuringspaneel aangepast voor de ramen.
Hierdoor kan het raam aan de bestuurders kant automatisch omhoog ipv alleen omlaag.
Klein dingetje maar toch verrekte handig!
Ook heb ik de asbak opnieuw overgespoten. Deze was zilver maar ik vond het toch niet zo mooi.
Met simpele pianolak overgespoten en het ziet er weer netjes uit. En het is heel, dat is al heel wat voor een asbak van een MR2!
Check Project-MR2.nl voor mijn eigen (MR2) projecten en info!