Pagina 4 van 8

Geplaatst: 05 jun 2011, 00:51
door Sherwin
En vandaag was het zo ver... BLOK ERIN!

ik heb vandaag zo veel mogelijk gedaan, zoals alles aansluiten (en heel veel niet swap gerelateerde dingen) maar heb toch wat foto's genomen voor de update;

Afbeelding

Afbeelding

hier zie je mooi de inlaat verdwijnen
Afbeelding

waar ik de kabelboom laat
Afbeelding

nieuwe motorsteun
Afbeelding

kabelskabelskabels
Afbeelding

wauw <3
Afbeelding

Afbeelding

hier zie je de dipstick
Afbeelding

trouwens, gister heb ik mijn Crossmember nog voorzien van een rust converter behandeling, en 2 nieuwe lagen mat zwarte lak

Afbeelding

close up
Afbeelding

hint voor swappers:
houd de motor op een krik/takel zodat hij nog niet op de swap motorsteun rust, zet hem dan vast, op deze manier krijg je alle bouten er makkelijker in, anders is het nog een vrezelijk gekloot!

nu is het grootste gedeelte gedaan! Vooral al het kleine spul moet nog terug maar dat komt nog wel! (moet ook nog wachten op een levering van Toyota!)

Geplaatst: 05 jun 2011, 13:15
door phaebo
jij gaat echt snel !! netjes man, mooie detail fotos

Geplaatst: 05 jun 2011, 17:05
door mr2PUNTfreak
Ziet er goed uit, ben benieuwd wanneer ze weer loopt!:dux-blij_thumb-up:

Geplaatst: 05 jun 2011, 17:47
door shenron
Goed bezig, waneer denk je weer te kunnen rijden ??

Geplaatst: 05 jun 2011, 23:11
door Sherwin
Morgen hoop ik!

Moet morgen wat spul gaan ophalen bij Toyota, even een Endlink scoren (!), en dan morgen eigenlijk alleen aan beide kanten de remschijven etc monteren banden... En toebehorene

Dan compleet uitlaatsysteem... Bumper erop, en kvs erin...


Misschien heeft ze dan wel zin om te starten!!!

Geplaatst: 05 jun 2011, 23:38
door Sherwin
Foto update:
[Assen geinstalleerd]
Afbeelding

Afbeelding

Daarna gelijk de bak gevult met nieuwe olie

[Crossmember geinstalleerd]
Afbeelding

Afbeelding

Nieuwe sticker! Haha!
Afbeelding

Verder ben ik lang bezig geweest de kabels goed weg te werken, de ecu aan te sluiten... En de koppeling te ontluchten (wat een werk!!!)

Geplaatst: 06 jun 2011, 11:43
door decipherer
Mooi werk! Misschien heb ik het gemist, maar is dat inlaatspruitstuk ook van de celica? Lijkt me dat er daar toch wat meer ruimte is om dat spruitstuk wat van boven af te laten komen wat toch wat meer gebruikelijk is.

Geplaatst: 06 jun 2011, 14:34
door UndaGrwnD
neem aan dat je ff naar charlois komt als tie klaar is ;)

Geplaatst: 06 jun 2011, 15:53
door Sherwin
decipherer schreef:Mooi werk! Misschien heb ik het gemist, maar is dat inlaatspruitstuk ook van de celica? Lijkt me dat er daar toch wat meer ruimte is om dat spruitstuk wat van boven af te laten komen wat toch wat meer gebruikelijk is.
K snap niet echt wat je bedoelt?

Geplaatst: 07 jun 2011, 00:57
door Sherwin
vandaag alle laatste beetjes erin, kvs erin, de assen terug, complete ophanging, alles aangedraait...

Custom air intake gemaakt en gemonteerd: :D
Afbeelding

Afbeelding

wilde ik dus gaan starten, maar ze start niet, ik krijg geen vonk...

morgen maar even kijken of het een massa probleem is of het toch echt de immobilizer is... :(

Geplaatst: 07 jun 2011, 08:56
door barra
immobilizer, knippert er dan niet een lampje op het dashboard, als dat het probleem zou zijn tenminste of een sleuteltje(lampje) dat blijft branden.

Geplaatst: 07 jun 2011, 09:57
door decipherer
Indien de werking hetzelfde is als bij een 2GR zal de motor wel aanslaan met de immobilizer. Hij zal echter na 1 a 2 seconden weer uitvallen. Je hoort hem dan wel duidelijk even starten.

Geplaatst: 07 jun 2011, 12:15
door Sherwin
Ja lampje blijft branden, ik ga even mijn schema's nakijken

Geplaatst: 07 jun 2011, 12:45
door Sherwin
Sherwin vs. Immobilizer
1:0

Hij klinkt gruwelijk hard jongens! Ik ga snel mijn endlink halen! Dan kan ik dr testen op de weg!

Geplaatst: 07 jun 2011, 12:52
door decipherer
Goed gedaan! Wat was het probleem?

Geplaatst: 07 jun 2011, 13:29
door krijger
Snel gedaan!

Geplaatst: 07 jun 2011, 17:32
door Metal_Carnage
Toppie kerel!

Geplaatst: 07 jun 2011, 18:53
door phaebo
Woow jij hebt dat ding echt snel derin hangen zeg :) Gaaf dat ie nu al loopt. Wat was er nou met de immobalizer?

Geplaatst: 07 jun 2011, 22:08
door Sherwin
Had mijn ecu-stekkers ge repinned op de USA ECU, vandaag 2 draden helemaal opgespoord, aangesloten en gestart!!

Ze rijdt geweldig! Heerlijk dat vermogen... Heb t idee dat ze meer koppel onderin heeft... En valve lift... Wauw!!!


Post zo wel een update

Geplaatst: 07 jun 2011, 22:08
door Sherwin
Dus ben de eerste 2ZZ powered Spyder in NL!