Dubbeledraaideur's MR-2
Moderator: Pieten
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11
Vandaag gaan we de boel onderzoeken. Compressietest etc. Eventueel gaan we het blok openhalen.
Stel de compressie is 0.2 bar ofzow. Dan ga ik het blok niet openhalen, dan ga ik ff kijken of ik hem ergens voor 1500 kan reviseren.
Als de compressie een beetje lager is van 1 van de cilinders. Dan gaan we hem openmaken.
Stel de compressie is 0.2 bar ofzow. Dan ga ik het blok niet openhalen, dan ga ik ff kijken of ik hem ergens voor 1500 kan reviseren.
Als de compressie een beetje lager is van 1 van de cilinders. Dan gaan we hem openmaken.
Van het weekend mijn auto aan de voorkant verlaagd 3.5 cm.
Achter moet nog gebeuren. Uitgebreid een test gedaan op lage snelheid en hoge snelheid. Het is wel te merken dat achter nog moet gebeuren, maar het is wel veilig en niet storend om ermee te rijden. Het is voornamelijk dat je ik het voel wanneer ik een uitwijkmanoeuvre moet maken
Achter moet nog gebeuren. Uitgebreid een test gedaan op lage snelheid en hoge snelheid. Het is wel te merken dat achter nog moet gebeuren, maar het is wel veilig en niet storend om ermee te rijden. Het is voornamelijk dat je ik het voel wanneer ik een uitwijkmanoeuvre moet maken
And yet again....
Ja ik weet het op dit moment is het zo, dat ik een haat/liefde verhouding heb met mn mr2.. Als ik hem helemaal perfect wil hebben, zal ik er flink geld in moeten stoppen. Maar dat heb ik niet.
Toen mn band lek was geraakt, wilde ik eigenlijk direct van de mr2 af.
Omdat ik al zoveel dingen heb meegemaakt met de mr2 en hij toen regelmatig zwalkte bij bochten en hobbels.
Toevallig hebben we eindelijk na een half jaar het probleem eindelijk gevonden. De weersomstandigheden maakte het mogelijk om ernaar te kijken, omdat mn pa niet meer op een ijskoude garagevloer kan gaan liggen Er is een bout van de ophanging rechtsachter die het wiel verbind met het subframe, waarschijnlijk afgebroken of dol (we hebben deze bout nog nooit aangeraakt).
Als ik deze vervang dan zou de emmer weer goed moeten rijden.
Gisteren had ik dan een proefrit met een Peugeot 206 GTI gemaakt, maar deze heeft niet het gevoel en de uitstraling van een snelle auto. En ik zie teveel 206jes rijden op de weg. Een mr2 kom je maar zelden tegen.
Waarom zit ik nog steeds te twijfelen om mn auto weg te doen:
Als ik aan het rijden ben op de snelweg en ff het gas opentrek, dan voelt het goed en krijg ik weer kriebels in mijn buik. En ik weet als ik hem weer goed heb, dat hij lekker rijdt en als ik dan in het komende seizoen aan het touren ben en naar autoshow ga. Is dat te leuk om te laten staan.
Dus betreft financiën wil ik hem weghebben, maar betreft gevoel wil ik hem maar al te graag houden.
Ow en ik ben behoorlijk impulsief met mijn uitspraken als ik een beetje pissed ben.. Daar probeer ik aan te werken dat ik niet altijd alles op het forum zet en eerst goed nadenk of ik het er wel op moet zetten.
Ja ik weet het op dit moment is het zo, dat ik een haat/liefde verhouding heb met mn mr2.. Als ik hem helemaal perfect wil hebben, zal ik er flink geld in moeten stoppen. Maar dat heb ik niet.
Toen mn band lek was geraakt, wilde ik eigenlijk direct van de mr2 af.
Omdat ik al zoveel dingen heb meegemaakt met de mr2 en hij toen regelmatig zwalkte bij bochten en hobbels.
Toevallig hebben we eindelijk na een half jaar het probleem eindelijk gevonden. De weersomstandigheden maakte het mogelijk om ernaar te kijken, omdat mn pa niet meer op een ijskoude garagevloer kan gaan liggen Er is een bout van de ophanging rechtsachter die het wiel verbind met het subframe, waarschijnlijk afgebroken of dol (we hebben deze bout nog nooit aangeraakt).
Als ik deze vervang dan zou de emmer weer goed moeten rijden.
Gisteren had ik dan een proefrit met een Peugeot 206 GTI gemaakt, maar deze heeft niet het gevoel en de uitstraling van een snelle auto. En ik zie teveel 206jes rijden op de weg. Een mr2 kom je maar zelden tegen.
Waarom zit ik nog steeds te twijfelen om mn auto weg te doen:
Als ik aan het rijden ben op de snelweg en ff het gas opentrek, dan voelt het goed en krijg ik weer kriebels in mijn buik. En ik weet als ik hem weer goed heb, dat hij lekker rijdt en als ik dan in het komende seizoen aan het touren ben en naar autoshow ga. Is dat te leuk om te laten staan.
Dus betreft financiën wil ik hem weghebben, maar betreft gevoel wil ik hem maar al te graag houden.
Ow en ik ben behoorlijk impulsief met mijn uitspraken als ik een beetje pissed ben.. Daar probeer ik aan te werken dat ik niet altijd alles op het forum zet en eerst goed nadenk of ik het er wel op moet zetten.
- MMaddict
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
- Type MR2: AW11
Nick,
Je kunt het ook anders bekijken...
Elke auto is een keer aan onderhoud toe, met een andere auto weet je ook niet wat er gaat komen en autorijden is nu eenmaal een dure hobby.
Met een emmer maak je het ten minste wel een leuke hobby!
Nu met je eigen emmer weet je ondertussen wel wat er al is gedaan en alles wat je nu moet vervangen heb je weer een hele poos plezier van.....
Van dat zwabberen ben je, als je shocks goed zijn, met wat werk en ± €150-250 euro weer van af en dan ben je weer jaren onder de pannen.
Gewoon een PU bussen set kopen. bussen er uit en PU bussen er weer in.
Als het van achterkomt en je zit ff wat krap bij kas dan begin je met alleen achter...
Pu bussen slijten praktisch niet en hebben geen last van zout, het weer o.i.d.
Daarna wel ff laten uitlijnen maar dat kost de wereld niet! (zit bij de prijsberekening in)
Ik kan geen andere auto vinden die betaalbaarder is en het zelfde bied als de emmer, sta er maar eens bij stil:
- Achterwiel aandrijving
- Midden motor
- targa dak
- handling (mits in orde!)
- Super support van de hobbyist en after market producenten
- exclusiviteit
- tijdloos design
En dat allemaal voor de prijs van een 10 jaar jongere Opel!
Je kunt het ook anders bekijken...
Elke auto is een keer aan onderhoud toe, met een andere auto weet je ook niet wat er gaat komen en autorijden is nu eenmaal een dure hobby.
Met een emmer maak je het ten minste wel een leuke hobby!
Nu met je eigen emmer weet je ondertussen wel wat er al is gedaan en alles wat je nu moet vervangen heb je weer een hele poos plezier van.....
Van dat zwabberen ben je, als je shocks goed zijn, met wat werk en ± €150-250 euro weer van af en dan ben je weer jaren onder de pannen.
Gewoon een PU bussen set kopen. bussen er uit en PU bussen er weer in.
Als het van achterkomt en je zit ff wat krap bij kas dan begin je met alleen achter...
Pu bussen slijten praktisch niet en hebben geen last van zout, het weer o.i.d.
Daarna wel ff laten uitlijnen maar dat kost de wereld niet! (zit bij de prijsberekening in)
Ik kan geen andere auto vinden die betaalbaarder is en het zelfde bied als de emmer, sta er maar eens bij stil:
- Achterwiel aandrijving
- Midden motor
- targa dak
- handling (mits in orde!)
- Super support van de hobbyist en after market producenten
- exclusiviteit
- tijdloos design
En dat allemaal voor de prijs van een 10 jaar jongere Opel!
Don't shoot the messenger!
Valt het nu pas op? De titel Lol...
Kan het niet aanpassen. Had ik in het verleden al geprobeerd.
Over 2 weken gaat de mr2 weer op de krik. Hoop ik. Dan halen we die bout los en controleren we of het nou dat busje is. Of de schroefdraad die naar de klote is.
Als het het busje is. Zal ik dat setje aanschaffen, als het alleen de schroefdraad is. Dan kan mn pa dat wel repareren. Er zit geen speling op die bout, hij kan alleen niet goed vastgedraaid worden.
Kan wel dat spul aanschaffen. Maar als de vorige eigenaar dat er al erin heeft gezet. Dan heeft het weinig zin.
Kan het niet aanpassen. Had ik in het verleden al geprobeerd.
Over 2 weken gaat de mr2 weer op de krik. Hoop ik. Dan halen we die bout los en controleren we of het nou dat busje is. Of de schroefdraad die naar de klote is.
Als het het busje is. Zal ik dat setje aanschaffen, als het alleen de schroefdraad is. Dan kan mn pa dat wel repareren. Er zit geen speling op die bout, hij kan alleen niet goed vastgedraaid worden.
Kan wel dat spul aanschaffen. Maar als de vorige eigenaar dat er al erin heeft gezet. Dan heeft het weinig zin.
Lol dacht ik dat die bout naar de klote was. Is dat een bijkomstigheid. Ik ben der bijna van overtuigd dat mn schokbreker links ook kapot is.
Mn emmer heeft me dat best wel duidelijk gemaakt. Toen ik een bocht naar rechts nam en hij linksachter soort van op en neer ging. Ook het nemen van drempels, is het duidelijk dat hij la niet zo stug is als ra.
Van de week een afspraak maken bij een garage met een schokbreker tester. Dan weet ik het 100% zeker.
Mn emmer heeft me dat best wel duidelijk gemaakt. Toen ik een bocht naar rechts nam en hij linksachter soort van op en neer ging. Ook het nemen van drempels, is het duidelijk dat hij la niet zo stug is als ra.
Van de week een afspraak maken bij een garage met een schokbreker tester. Dan weet ik het 100% zeker.
Ja klopt, hoe ouder de auto. Hoe versletener alles is.
Ook mn dorpels beginnen te roesten.. Dat ga ik ook binnenkort aanpakken. Moet alleen was plaatstaal halen en mn pa vragen of hij wilt gaan lassen.
Slijp ik roest weg en lassen we er een nieuw stuk in. Bak plamuur ertegenaan en het is weer zgan
schokbrekers zijn binnengekomen dus aankomend weekend, of de weekend erop gaat we weer aan de bak. (ligt aan de middag temperatuur, als deze niet boven de 10 graden komt, is het te koud om in een onverwarmde garage erin te werken).
Ook mn dorpels beginnen te roesten.. Dat ga ik ook binnenkort aanpakken. Moet alleen was plaatstaal halen en mn pa vragen of hij wilt gaan lassen.
Slijp ik roest weg en lassen we er een nieuw stuk in. Bak plamuur ertegenaan en het is weer zgan
schokbrekers zijn binnengekomen dus aankomend weekend, of de weekend erop gaat we weer aan de bak. (ligt aan de middag temperatuur, als deze niet boven de 10 graden komt, is het te koud om in een onverwarmde garage erin te werken).
Beter dat je de draad weer oppikt. Zou zonde zijn als er weer een 2tje uit Den Bosch zou verdwijnen
Succes met het herstel.
Oja, mocht je er met de dorpels niet uitkomen, in Sprang Cappele zit een schadebedrijf (Verhagen) welke me een jaartje (of 2) geleden prima heeft geholpen aan compleet nieuwe dorpels.
Succes met het herstel.
Oja, mocht je er met de dorpels niet uitkomen, in Sprang Cappele zit een schadebedrijf (Verhagen) welke me een jaartje (of 2) geleden prima heeft geholpen aan compleet nieuwe dorpels.
Nou eindelijk die schokbrekers vervangen.
Heb wat foto's gemaakt van de oude en nieuwe schokbrekers.
Rechtsachter lekte, linksachter ging wat moeilijker eruit. Maar toen hij eruit kwam, toen zag net als de andere er zo uit:
Beide schokbrekers had ik vervolgens zonder enige moeite helemaal uit elkaar liggen:
Is dat normaal bij deze schokbrekers, dat je ze zo uit elkaar haalt?
Maar is het probleem opgelost? Nee
Er is 1 bout die we zijn vergeten na te kijken. Die bout die in het subframe zit en een deel van de ophanging vasthoudt.
Kan het zo niet uitleggen helaas.
Heb wat foto's gemaakt van de oude en nieuwe schokbrekers.
Rechtsachter lekte, linksachter ging wat moeilijker eruit. Maar toen hij eruit kwam, toen zag net als de andere er zo uit:
Beide schokbrekers had ik vervolgens zonder enige moeite helemaal uit elkaar liggen:
Is dat normaal bij deze schokbrekers, dat je ze zo uit elkaar haalt?
Maar is het probleem opgelost? Nee
Er is 1 bout die we zijn vergeten na te kijken. Die bout die in het subframe zit en een deel van de ophanging vasthoudt.
Kan het zo niet uitleggen helaas.
Nou probleem opgelost.
Ergste van alles is, het waren 2 bouten van de stabilisatorstangen die was losser waren gekomen....
2 slagen aan beide kanten aaandd problems are gone...
(1 van die bouten wilde niet vast enkele weken geleden, maar die zit nu ook goed vast, waarschijnlijk vuil ertussen gekropen).
Moet nog een lange rit maken, om te kijken of de problemen idd wegblijven. Maar met een testrit die ik zaterdag had gedaan, leek het weg te zijn.
Voor de zekerheid volgende week of de week erop een brug huren en alle bouten van het onderstel eens nakijken.
Ergste van alles is, het waren 2 bouten van de stabilisatorstangen die was losser waren gekomen....
2 slagen aan beide kanten aaandd problems are gone...
(1 van die bouten wilde niet vast enkele weken geleden, maar die zit nu ook goed vast, waarschijnlijk vuil ertussen gekropen).
Moet nog een lange rit maken, om te kijken of de problemen idd wegblijven. Maar met een testrit die ik zaterdag had gedaan, leek het weg te zijn.
Voor de zekerheid volgende week of de week erop een brug huren en alle bouten van het onderstel eens nakijken.
- MMaddict
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
- Type MR2: AW11
Mooi dat ie nu vervangen is, dat zal een wereld van verschil zijn!dubbeledraaideur schreef:Nou probleem opgelost.
Ergste van alles is, het waren 2 bouten van de stabilisatorstangen die was losser waren gekomen....
2 slagen aan beide kanten aaandd problems are gone...
(1 van die bouten wilde niet vast enkele weken geleden, maar die zit nu ook goed vast, waarschijnlijk vuil ertussen gekropen).
Moet nog een lange rit maken, om te kijken of de problemen idd wegblijven. Maar met een testrit die ik zaterdag had gedaan, leek het weg te zijn.
Voor de zekerheid volgende week of de week erop een brug huren en alle bouten van het onderstel eens nakijken.
Je bussen zijn minstens net zo belangrijk.... ik heb de mijne er pas uit geperst, alle rubbers zijn naar 20+ jaar vergaan en zitten vol scheuren. Het is echt geen overbodige luxe!
Don't shoot the messenger!