hankook banden ervaring

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
flip
Berichten: 574
Lid geworden op: 11 feb 2009, 23:27
Type MR2: ZZW30

hankook banden ervaring

Bericht door flip »

hallo

ik wil een setje nieuwe banden aanschaven

nu hoor ik van mensen dat hankook heel goeie grip banden zijn

ma hun ervaring if op een voorwielaangedreven voorinligende motor gebaseerd

heeft iemand ook ervaring met deze (of ongeveer) deze banden op een mr2???

mvg flip (sory als dit verkeerd staat)
-koop nooit een rode bikini dan kan je eigenlijk het beste n witte kope net als met n auto-
-turbo`s are (stil) for people who can't build engines-
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Ik zou geen Hankook nemen op een MR2, de MR2 luisterd vrij nauw als het om banden gaat.
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

Het wordt iedere keer gezegd, neem goede banden zoals bv, Toyo's, Continental, Goodyear..

Als je het geld er nog niet voor hebt, spaar dan even door. Het is zonde wanneer je een ongeluk krijgt met je mr2 door slechte banden.
Gebruikersavatar
whitespyder
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 367
Lid geworden op: 03 jul 2008, 22:30

Bericht door whitespyder »

Dacht altijd dat hancook zo slecht was. Heb weleens testen gezien in de consumentengids....
Wiki_Maaike

Bericht door Wiki_Maaike »

krijger schreef:Het wordt iedere keer gezegd, neem goede banden zoals bv, Toyo's, Continental, Goodyear..

Als je het geld er nog niet voor hebt, spaar dan even door. Het is zonde wanneer je een ongeluk krijgt met je mr2 door slechte banden.

Niet gelijk zo met dat vingertje wijzen Krijger ;)

Flip vroeg om advies aan mr2-rijders omdat de anderen die de banden aanprezen in voorwielaangedreven auto's rijden...

Als ik van allerlei mensen hoor dat de banden waar zij op rijden echt perfect zijn ben ik ook geneigd dat te geloven.
Ook al is het een ander type auto...

Wees blij dat flip t nog vraagt zodat jullie met jullie ervaring nog tips kunnen geven... :P
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door BST »

ik rijd op Toyo banden, prima spul..
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
Gebruikersavatar
Leliev
Zere vingers van het typen..
Berichten: 4462
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:56
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Leliev »

Wiki_Maaike schreef:Flip vroeg om advies aan mr2-rijders
En dus NIET aan preloeder-rijders..
Let even op het plaatje in mijn onderschrift..
Afbeelding
El Butre schreef:Paul zegt niet vaak wat nuttigs, maar zijn avatar klopt nog steeds....
mr2PUNTfreak schreef:Paul jij snapt het tenminste!:dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

Wiki_Maaike schreef:Niet gelijk zo met dat vingertje wijzen Krijger ;)

Flip vroeg om advies aan mr2-rijders omdat de anderen die de banden aanprezen in voorwielaangedreven auto's rijden...

Als ik van allerlei mensen hoor dat de banden waar zij op rijden echt perfect zijn ben ik ook geneigd dat te geloven.
Ook al is het een ander type auto...

Wees blij dat flip t nog vraagt zodat jullie met jullie ervaring nog tips kunnen geven... :P

Daar heb je een zoekfunctie voor.::) Er zijn talloze topics over de voor en tegens van diverse soorten banden.;D
Wiki_Maaike

Bericht door Wiki_Maaike »

Dus? :P
Tis toch een kleine moeite... ;)

Verder liggen er onder de blauwe van ons ook Toyo banden.
En daar ben ik persoonlijk erg tevreden over/blij mee...
Vooral na een regenbuitje...
Gebruikersavatar
Arnie
Zere vingers van het typen..
Berichten: 932
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:50
Type MR2: AW11

Bericht door Arnie »

Al jaren op toyo-rubbers aan het rondtoeren, bevalt nog steeds prima ;D
Afbeelding
Fun is not a Straight line, have fun.
Afbeelding
xander

Bericht door xander »

ikzelf heb goodyear eagle f1 en ben er tevreden over . maar me volgende worden bridgstone potenza s , die heeft me broertje eronder en die blijven echt tot het bot grip houden dat is niet normaal meer !
Gebruikersavatar
N!co
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:43

Bericht door N!co »

De hankook RS2 schijnt toch een behoorlijk goede band te zijn. Is wel een heel zachte compound, megaveel grip maar ook snelle slijtage. Word wel eens voor trackdays gebruikt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
BlackJax
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 287
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:21
Type MR2: AW11

Bericht door BlackJax »

Heb geen ervaring met Hankook. Ik rijdt zelf op Falken FK-452 en die bevalt erg goed en is naar verhouding erg betaalbaar. Ongeveer €150 euri per stuk meen ik waar je met andere merken zo over de €200 zit. Toyo's vroeger gehad, ook lekker maar hoge slijtage en wat minder op nat.

Groeten!
Gebruikersavatar
tweakmaster
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2186
Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
Type MR2: AW11

Bericht door tweakmaster »

Ik heb zelf ook Toyo, de T1-R.. zeer goede wegligging bij droog, redelijk goed met nat. De t1-s is drama met nat maar die is ook niet meer te koop ;)
Surferdude schreef:Je hebt toch wel een beetje gelijk Tweaky
Afbeelding
Gebruikersavatar
Knuckles
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 413
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:14
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door Knuckles »

Ik rijd net als BlackJax ook op Falkens. Heb ze een aantal maanden geleden besteld en ben zeer tevreden over deze bandjes. Zowel met droog weer als met dat "zeikweer" van de afgelopen dagen.
Overigens zijn die geen 150 euro zoals BlackJax aangeeft, op www.autobandenmarkt.nl heb je ze voor rond de 100 euro per band.
Schappelijk prijsje in mijn ogen voor deze band.
Afbeelding
Gebruikersavatar
whitespyder
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 367
Lid geworden op: 03 jul 2008, 22:30

Bericht door whitespyder »

Had hier een paar tetsten gevonden:
http://www.195-65-r15.nl/bandentests/

Verbazingwekkend, hancook doet het hier nog niet eens zo slecht, alleen hopen dat het niet gaat regenen. Prijsverschillen zijn ook niet echt groot.
Dan zou t snel duidelijk worden, merkbanden hebben toch vaak een mooier profiel ook.
Verder denk ik nog dat de tests nog niet genoeg uitwijzen daar je weer per merk zoveel verschillende types hebt.
Heb zelf Toyos, en die bevallen goed, alleen in de testen zo te zien scoren ze niet echt hoog.
Met andere woorden zo'n slecht topic is dit eigenlijk nog niet:D
Gebruikersavatar
BlackJax
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 287
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:21
Type MR2: AW11

Bericht door BlackJax »

Knuckles schreef:Ik rijd net als BlackJax ook op Falkens. Heb ze een aantal maanden geleden besteld en ben zeer tevreden over deze bandjes. Zowel met droog weer als met dat "zeikweer" van de afgelopen dagen.
Overigens zijn die geen 150 euro zoals BlackJax aangeeft, op www.autobandenmarkt.nl heb je ze voor rond de 100 euro per band.
Schappelijk prijsje in mijn ogen voor deze band.

Ja de exacte prijs weet ik niet meer, mss dat het net iets andere maten waren of zo. Was bij mij trouwens wel incl. montage en al die gein en nieuwe wielmoeren. Wat je zegt, ze zijn in ieder geval voor een nette prijs te koop.
Gebruikersavatar
flip
Berichten: 574
Lid geworden op: 11 feb 2009, 23:27
Type MR2: ZZW30

Bericht door flip »

ik geef liever 1000€ aan goede banden uit dan 500€ aan slechte banden

maar zoals ik zij ik hoor veel goede dingen over die hankook banden en prijs was niet extreem duur (dus heb je 2 goede dingen)

zoals met 80km/h over een rotonde ganke
weer een ander zij dat ie nu met regen meer grip heeft dan met droog (dus met droog heelemaal veel meer)
(ik wouw eerst bridgestone potenza) ma de man die ze verkocht zij dat hij onder zijn auto die ook had gehad maar de hankook meer grip had
en die verkooper had ook falkens verkocht en die kerel ging met 30 over een rotonde al glijde (ma blijkbaar gaat dat onder een mr2 dus weer wel goed)

en ik heb zelf toyo`s gehad en dat beviel K*T met grote hooftleters

en het ging mij niet over de ervaring over verschilende auto`s ma echt puur op de mr2 :P (dus sory krijger ;) )
-koop nooit een rode bikini dan kan je eigenlijk het beste n witte kope net als met n auto-
-turbo`s are (stil) for people who can't build engines-
Gebruikersavatar
flip
Berichten: 574
Lid geworden op: 11 feb 2009, 23:27
Type MR2: ZZW30

Bericht door flip »

bedankt voor de site autobandenmarkt.nl hier zijn ijgenlijk alle banden echt goed betaalbaar zelfs de absoluute topmerken :)

ik ga denk ik tog ma voor de bridgestone potenza :D
weet iemand welke het beste is ? want er zijn nogal wat verschilende nummers? (achter mijn bandenmaat zegma)
-koop nooit een rode bikini dan kan je eigenlijk het beste n witte kope net als met n auto-
-turbo`s are (stil) for people who can't build engines-
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

flip schreef:bedankt voor de site autobandenmarkt.nl hier zijn ijgenlijk alle banden echt goed betaalbaar zelfs de absoluute topmerken :)

ik ga denk ik tog ma voor de bridgestone potenza :D
weet iemand welke het beste is ? want er zijn nogal wat verschilende nummers? (achter mijn bandenmaat zegma)

Wijze keuze de Bridgestone potenza.:dux-blij_thumb-up:
Plaats reactie