RutgerMR2's Platina 99er.

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
RutgerMR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 537
Lid geworden op: 21 okt 2009, 18:29

RutgerMR2's Platina 99er.

Bericht door RutgerMR2 »

Gegroet.

Mijn naam is Rutger ben 29 jaar en nu al 7 jaar de trotse eigenaar van mijn Beige/platina 1999 MR2.
Dit is de allerlaatste MR2 die importeur Louwman naar Nederland heeft gehaald en daar ben ik wel een beetje trots op. :)
Ik geniet al 7 jaar van mijn MR2tje en ben er nog even trots op als de dag dat ik hem bij de Toyota dealer gekocht had.
Ben ook al 7 jaar lid van dit gezellige forum alleen vanwege de aanschaf en opbouw van een Toyota Corolla AE86 is het rondom de MR2 een tijd stil geweest.
Maar alle aandacht kan weer vollop naar mijn MR2 dus een topicje is mischien wel op zijn plaats. :)

Vanwege het gebrek aan een goede camera op dit moment moet ik even fotos plaatsen die met mijn telefoon gemaakt zijn maar ik hoop daar snel verandering in te kunnen brengen.

Afbeelding

Afbeelding
bankma
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 332
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:58

Bericht door bankma »

Wat een net apparaat zeg, hulde!
:dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
RutgerMR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 537
Lid geworden op: 21 okt 2009, 18:29

Bericht door RutgerMR2 »

Na al die jaren mij nooit in de steek gelaten te hebben besloot ik dus eindelijk weer eens wat terug te doen voor mijn MR2.

Dit begond met nieuwe Revision 6 lowrise headlights.

Afbeelding

Daarna heb ik een Intrax RSA laten monteren.
Hier ben ik echt zeer tevreden mee.
Ik kom precies doorgeven hoe ik ze qua demping en hoogte hebben wou.
Hen hebben toen helemaal met de hand de schroefset gebouwd zoals ik hem het best vond.
Ze hebben proefgereden afgesteld nogmeer proefgereden en nogmeeer afgesteld net zo lang dat voor mij de demping precies goed was en ze alle de onderstuur eruit hebben kunnen krijgen.
Ik vind echt dat mijn MR2 nu echt geweldig rijd.
Ook is deze set alsnog in 40 klikken vestelbaar mocht ik het iets anders willen.
en anders kun je ook altijd nog bij ze langs en passen ze zo je dempers weer aan. :)
Super bedrijf en super service.
Ze kwamen zelfs mijn auto savonds naar mijn huis brengen vanuit braband toen hij klaar was.
Ik zeg petje af.
Sportief maar met comfort. :)
Ik heb nog geen fotos gemaakt van de schroefset mara doe dat wanneer ik mijn nieuwe velgen erop zet.

Dat brengt mij bij de volgende upgrade.
De aanschaf van mij Lenso RS5 velgen.
Moet nog even op mijn spacers wachten voor ik ze monteer maar heb wat fotos van het passen.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
RutgerMR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 537
Lid geworden op: 21 okt 2009, 18:29

Bericht door RutgerMR2 »

Vandaag ben ik aan een nieuw project begonnen.
Namelijk het monteren van electronisch inklapbare spiegels.
Het is alleen de bedoeling dat deze niet alleen automatisch inlkappen maar ook verwarmd worden.
We zijn bijna uit de bedradings nachtmerrie dus hopelijk kunnen we ze binnenkort op de MR2 monteren.

Afbeelding
Gebruikersavatar
RutgerMR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 537
Lid geworden op: 21 okt 2009, 18:29

Bericht door RutgerMR2 »

Oh en ik zou bijna mijn nieuwe Skytune vergeten :D
Ook hier zal ik binnenkort wel een betere foto van maken.

Afbeelding
-MR2-
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 333
Lid geworden op: 02 nov 2009, 16:07
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door -MR2- »

nu nog een 98er spoiler erop en dat is tie echt geweldig mooi!
Gebruikersavatar
ThomasK
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 329
Lid geworden op: 17 aug 2008, 12:47

Bericht door ThomasK »

Werden in '99 nog MR2's zonder spoiler geleverd? Of heb je die er zelf afgehaald?
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

RutgerMR2 schreef:Gegroet.

Mijn naam is Rutger ben 29 jaar en nu al 7 jaar de trotse eigenaar van mijn Beige/platina 1999 MR2.
Dit is de allerlaatste MR2 die importeur Louwman naar Nederland heeft gehaald en daar ben ik wel een beetje trots op. :)

Nice ride, wel grappig dat iemand de vleugel eraf gehaald heeft, hoewel hij me wel bekend voorkomt ergens van.

Overigens: Louwman moest per 5 MR2's in een kleur bestellen, hoe weet je dat dit de laatste is die ze besteld hebben?

Het is niet de laatste qua kenteken, er zijn er nog 8 daarna gekomen (zelfs twee in 2000, een oranje en een witte) en dat zijn nog die bekend zijn.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
RutgerMR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 537
Lid geworden op: 21 okt 2009, 18:29

Bericht door RutgerMR2 »

De vorige en eerste eigenaar van mijn MR2 heeft de spoiler eraf laten halen. Ik ben deze meneer en mevrouw tegengekomen bij de Toyota dealer te amsterdam waar ook hun de auto gekocht hadden en toen is mij dat hele verhaal verteld.
Hij zou ook 1 van de eerste MR2's gekocht hebben toen ze net uitkwamen het zou hierbij om een grijze gaan.
Het was nou niet bepaald een persoon die om dit soort dingen zou liegen.
Dus ben er vanuit gegaan dat dit waar was.
Tegenspraak van de Toyota dealer kreeg ik ook niet.

Vandaar :P

Ik weet dat de oranje in 2000 op kenteken gegaan is maar als ik het mij goed herriner is deze al vanaf 1998 in nederland.
De rest heb ik geen idee van.

Nogmaals ik heb dit van de vorige en tevens eerste eigenaar die mij vol trots zijn levensverhaal met de beige MR2 heeft verteld.
Gebruikersavatar
RutgerMR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 537
Lid geworden op: 21 okt 2009, 18:29

Bericht door RutgerMR2 »

Eindelijk de Spiegels werkend gekregen :)
Nu even wachten op de bestede soldeer machine en hopelijk dit weekend de auto in :)

[youtube]K3HOWVfXCEs[/youtube]
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

RutgerMR2 schreef:De vorige en eerste eigenaar van mijn MR2 heeft de spoiler eraf laten halen. Ik ben deze meneer en mevrouw tegengekomen bij de Toyota dealer te amsterdam waar ook hun de auto gekocht hadden en toen is mij dat hele verhaal verteld.
Hij zou ook 1 van de eerste MR2's gekocht hebben toen ze net uitkwamen het zou hierbij om een grijze gaan.
Het was nou niet bepaald een persoon die om dit soort dingen zou liegen.
Dus ben er vanuit gegaan dat dit waar was.
Tegenspraak van de Toyota dealer kreeg ik ook niet.

Vandaar :P

Ik weet dat de oranje in 2000 op kenteken gegaan is maar als ik het mij goed herriner is deze al vanaf 1998 in nederland.
De rest heb ik geen idee van.

Nogmaals ik heb dit van de vorige en tevens eerste eigenaar die mij vol trots zijn levensverhaal met de beige MR2 heeft verteld.

Mensen zijn soms erg blij enthousiast, geef ze eens ongelijk.

Als je het chassisnummer hebt, kan ik de jouwe wel met de oranje vergelijken.;)
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
RutgerMR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 537
Lid geworden op: 21 okt 2009, 18:29

Bericht door RutgerMR2 »

Ik PM hem je even :)
Nu maak je mij nieuwsgierig :P
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Wow!! dat systeem voor je spiegels ziet er vet uit ! btw spoilerloos staat m goed!
Ravager

Bericht door Ravager »

mooie auto , en die velgen staan hem goed !;D
Gebruikersavatar
Jap_DMM
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 226
Lid geworden op: 18 mei 2009, 13:05
Type MR2: AW11

Bericht door Jap_DMM »

Heel netjes, inderdaad zeer knappe velgen.
En ik ben toch ook wel benieuwd naar een plaatje van die AE86;D
Afbeelding
Gebruikersavatar
RutgerMR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 537
Lid geworden op: 21 okt 2009, 18:29

Bericht door RutgerMR2 »

Na hard werk, veel zweet en uren met de bedrading te zijn bezig geweest zijn mij electrisch inklapbare spiegels een feit. :)
Alle pijn en moeite is niet voor niks geweest.
Meet veel dank aan mijn broertje die alle bedrading uitgevogeld heeft en alles heel netjes heeft aangesloten en weggewerkt.
Hier een filmpje :)

[youtube]POj7V73wN6Q[/youtube]
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Das mooi! Maak je meteen even een "Hoedoetiedat?" ::)
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
RutgerMR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 537
Lid geworden op: 21 okt 2009, 18:29

Bericht door RutgerMR2 »

Ik heb die van iemand anders gebruikt (gedeeltelijk dan)
en wat andere schemas en moest een kleine aanpassing doen maar ik kan dat alles wel even in een topic plaatsen.
De inklapbare spiegens zijn ook niet verwarmd dus dat hebben we ook aangepast maar dat staat ook beschreven.
Ik ga mijn best doen.
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Je bent een goed mensch! :dux-blij_thumb-up:
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

Ziet er heel netjes uit!


Een pro-upgrade!
Plaats reactie