Pr0j3ct
Moderator: Pieten
- m4rcu5
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 13 mei 2011, 15:42
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Pr0j3ct
Goeden avond allen,
Zo eindelijk eens tijd gevonden mij zelf voor te stellen en mijn project online te zetten.
Om te beginnen, ik ben Marcus, 21 jaar en heb mei dit jaar een SW20 uit 1991 over genomen van een forum lid.
Het was een ongoing project, maar het uiterlijk van de auto had me over gehaald om hem aan te schaffen. Al wist ik dat de motor nog wel wat werk kon gebruiken.
Nu ben ik zelf niet zo thuis in auto mechanica, de elektronica is meer mijn ding. Maar gelukkig heeft een vriend aangeboden mij te helpen met de auto en zo is het besluit gekomen de auto op een trailer te laden en naar huis te halen.
Dat is dan ook meteen de eerste foto, en de -56k WARNING!-
Eenmaal thuis en van de aankoop bekomen was het tijd om de auto eens goed te onderzoeken. Met name de motor.
Het boven blok was gereviseerd, maar helaas lekte er toch olie uit het kleppen deksel. Verder rookte de auto gigantisch van de olie.
Op naar stap 1, de motor zal de auto moeten verlaten en zich zelf helemaal bloot geven.
Nadat het blok eruit was is mn sleutel maat verder gegaan aan de bak. Waarna het volgende MMSje in mn inbox zat met de vraag of ik nog wist hoe die in elkaar zat
Na de bak moest ook de rest van het blok eraan geloven, immers moesten we toch uit vinden waar die olie vandaan kwam.
De olieschrapers zaten helemaal vast en verklaren waarschijnlijk ook het roken van de motor. Verder zullen er meteen wat lagers vervangen worden nu we er toch zijn. Het is nu wachten op de onderdelen tot we verder kunnen.
Tot onze grote verbazing kwamen we wel het volgende tegen onder in de carter pan.
Updates volgen zeker als we weer verder gaan.
Ik heb al een aantal topics open met onderdelen gezocht. En zal ook zeker nog wat vragen gaan stellen.
Opmerkingen en zeker tips zijn altijd welkom!
-m4rcu5
Zo eindelijk eens tijd gevonden mij zelf voor te stellen en mijn project online te zetten.
Om te beginnen, ik ben Marcus, 21 jaar en heb mei dit jaar een SW20 uit 1991 over genomen van een forum lid.
Het was een ongoing project, maar het uiterlijk van de auto had me over gehaald om hem aan te schaffen. Al wist ik dat de motor nog wel wat werk kon gebruiken.
Nu ben ik zelf niet zo thuis in auto mechanica, de elektronica is meer mijn ding. Maar gelukkig heeft een vriend aangeboden mij te helpen met de auto en zo is het besluit gekomen de auto op een trailer te laden en naar huis te halen.
Dat is dan ook meteen de eerste foto, en de -56k WARNING!-
Eenmaal thuis en van de aankoop bekomen was het tijd om de auto eens goed te onderzoeken. Met name de motor.
Het boven blok was gereviseerd, maar helaas lekte er toch olie uit het kleppen deksel. Verder rookte de auto gigantisch van de olie.
Op naar stap 1, de motor zal de auto moeten verlaten en zich zelf helemaal bloot geven.
Nadat het blok eruit was is mn sleutel maat verder gegaan aan de bak. Waarna het volgende MMSje in mn inbox zat met de vraag of ik nog wist hoe die in elkaar zat
Na de bak moest ook de rest van het blok eraan geloven, immers moesten we toch uit vinden waar die olie vandaan kwam.
De olieschrapers zaten helemaal vast en verklaren waarschijnlijk ook het roken van de motor. Verder zullen er meteen wat lagers vervangen worden nu we er toch zijn. Het is nu wachten op de onderdelen tot we verder kunnen.
Tot onze grote verbazing kwamen we wel het volgende tegen onder in de carter pan.
Updates volgen zeker als we weer verder gaan.
Ik heb al een aantal topics open met onderdelen gezocht. En zal ook zeker nog wat vragen gaan stellen.
Opmerkingen en zeker tips zijn altijd welkom!
-m4rcu5
"If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull." - W. C. Fields
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Welkom!
Om even op je 56K warning in te gaan: post je foto's in max 800 x 600, dan hoef je nooit meer te waarschuwen
Om even op je 56K warning in te gaan: post je foto's in max 800 x 600, dan hoef je nooit meer te waarschuwen
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3347
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Mooi om te zien dat er toch wat moois met deze MR2 gaat gebeuren. Overigens vind ik het zelf gewoon fijner als de updates gewoon normaal post ipv in de begin posts... Maar dat ben ik
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Website:http://mymr2.nl/
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Daar ben je zeker niet de enige in..
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
- m4rcu5
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 13 mei 2011, 15:42
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Voor de zekerheid alles gemarkeerd en op volgorde.
Thanks Bas, Hopelijk gaat het helemaal goed komen met de motor. Daarna de laatste hand aan het interieur. EN ik ben toch echt nog op zoek naar de witte bumberlichten, wel OEM natuurlijk.
Maar heb jij een verklaring voor het bladwerk?
Echter ben ik me van een deel niet helemaal zeker en dat zijn de vacuüm slangetjes? Heeft iemand het schema voor een 1991 3s-ge? ik kan hem allen voor een 3s-gte vinden (BGB).
Ik kwam namelijk helemaal geen klep tegen tussen het koolstoffilter en de inlaat. Het lijkt mij dat deze er wel zou moeten zijn?
Thanks Bas, Hopelijk gaat het helemaal goed komen met de motor. Daarna de laatste hand aan het interieur. EN ik ben toch echt nog op zoek naar de witte bumberlichten, wel OEM natuurlijk.
Maar heb jij een verklaring voor het bladwerk?
Echter ben ik me van een deel niet helemaal zeker en dat zijn de vacuüm slangetjes? Heeft iemand het schema voor een 1991 3s-ge? ik kan hem allen voor een 3s-gte vinden (BGB).
Ik kwam namelijk helemaal geen klep tegen tussen het koolstoffilter en de inlaat. Het lijkt mij dat deze er wel zou moeten zijn?
"If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull." - W. C. Fields
- MMaddict
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
- Type MR2: AW11
http://www.mr2.com/forums/mk-2-mr2-sw20 ... anual.htmlm4rcu5 schreef: Echter ben ik me van een deel niet helemaal zeker en dat zijn de vacuüm slangetjes? Heeft iemand het schema voor een 1991 3s-ge? ik kan hem allen voor een 3s-gte vinden (BGB).
m4rcu5 schreef:Voor de zekerheid alles gemarkeerd en op volgorde.
Thanks Bas, Hopelijk gaat het helemaal goed komen met de motor. Daarna de laatste hand aan het interieur. EN ik ben toch echt nog op zoek naar de witte bumberlichten, wel OEM natuurlijk.
Maar heb jij een verklaring voor het bladwerk?
Echter ben ik me van een deel niet helemaal zeker en dat zijn de vacuüm slangetjes? Heeft iemand het schema voor een 1991 3s-ge? ik kan hem allen voor een 3s-gte vinden (BGB).
Ik kwam namelijk helemaal geen klep tegen tussen het koolstoffilter en de inlaat. Het lijkt mij dat deze er wel zou moeten zijn?
Blaadje zal wel ingekomen zijn toen de carterpan er af lag. Hij ziet er niet uit alsof hij door het gehele oliecircuit heen geweest is.
Vacuum slangen zitten goed, heb er toen ook een schema bij gehad, vervolgens is hij nog naar de Toyota dealer in Rhenen geweest, waar ik het nog nagevraagd heb en goedkeuring gekregen heb.
- m4rcu5
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 13 mei 2011, 15:42
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Even een kleine update.
Deze avond besteed aan het schoonmaken van de kleppen en zuigers. Daarna de eerste rij kleppen ook weer in de kop geplaatst.
En de ontbrekende thermische klep van de vacuüm slang tussen koolstof filter en gasklephuis gevonden. Hij zat er wel maar was niet meer aangesloten, nu missen we alleen nog de 1-weg klep.
Voor de rest was het veelal de bestellijst in orde maken zodat we alles in huis kunnen halen.
Nog even snel in de kofferbak gezocht en eindelijk de Vehicle Speed Sensor draad gevonden Hij zit er dus wel op een 1991er met een mechanische teller!
Deze week de ontbrekende onderdelen bestellen. Donderdag nog een beetje schoonmaken, en maandag/dinsdag weer verder met het in elkaar bouwen. Dan ook weer even fototjes maken, is mij vandaag helemaal ontgaan.
Deze avond besteed aan het schoonmaken van de kleppen en zuigers. Daarna de eerste rij kleppen ook weer in de kop geplaatst.
En de ontbrekende thermische klep van de vacuüm slang tussen koolstof filter en gasklephuis gevonden. Hij zat er wel maar was niet meer aangesloten, nu missen we alleen nog de 1-weg klep.
Voor de rest was het veelal de bestellijst in orde maken zodat we alles in huis kunnen halen.
Nog even snel in de kofferbak gezocht en eindelijk de Vehicle Speed Sensor draad gevonden Hij zit er dus wel op een 1991er met een mechanische teller!
Deze week de ontbrekende onderdelen bestellen. Donderdag nog een beetje schoonmaken, en maandag/dinsdag weer verder met het in elkaar bouwen. Dan ook weer even fototjes maken, is mij vandaag helemaal ontgaan.
"If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull." - W. C. Fields
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11
- m4rcu5
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 13 mei 2011, 15:42
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Werkend vanaf dit schema http://dump.marcusvandam.nl/files/Toyot ... AGRAMS.pdfmr2PUNTfreak schreef:Waar ligt die draad dan volgens jou, ik heb hem niet kunnen vinden. En waar haalt die dan het signaal weg?
Heb ik hem kunnen vinden in de kofferbak. De kabelboom welke direct naar de cabine gaat, dat zou connector A moeten zijn. Dan op pin 9. De kleur is Violet-Wit.
Volgens dat schema word hij gevoed vanuit de Combinatie meter voorin, waar de mechanische draad op zit. Ik heb dit nog niet met eigen ogen gezien, en heb alleen de kabel in de kofferbak kunnen bevestigen. Het lijkt me wel logisch dat de ECU deze informatie heeft.
Ik kwam op het idee om verder te spitten na dit stukje van het mr2.com forum:
Maar jij heb deze kabel niet liggen? Of heb ik nu gewoon een dode mus gevonden zonder signaal?CJMR2T@mr2.com schreef: The early cable drive speedo's pulse a ground for the Engine ECU and the P/S ECU. The cruise speed sensor does the same thing so there is no need to use a transistor as I said before. Why toyota added the sensor on cruise equiped cars is beyound me. It seems they only did it on Manual trans cars, but not on auto trans cars... Auto trans cars have the cruise speed signal tapped off the speedo head unit along with the other ECU's.... Basically the manual cars with cruise was a redundent adding of wiring and parts....
93 and later cars use a standard VSS and an electronic speedo. The VSS from these cars output a pulsed 12v signal. If you were to use a VSS, then you would need to use the NPN transistor as I mentioned above...
"If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull." - W. C. Fields
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer: