Patrick's MR2 MZW20 project

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Resolve schreef:90366-40023 LH bearing: Nachi 40KB681 A1
90366-40016 RH bearing: HC Koyo TRA 080702

In het BGB kun je terugvinden welke waar hoort op je diff.


De Nachi lijkt wel verkrijgbaar, echter de Koyo is waarschijnlijk afgeschermd voor de algemene industrie en alleen leverbaar aan de automotive.

EDIT:

Zojuist even toyota gebeld voor de prijs van deze lagers. Ze kosten beide 84,75 ex. BTW, wat neerkomt op 201,71 incl. BTW voor beide lagers.

goed bezig!

En mensen zijn nou eenmaal dol op foto's. :adhd:
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
Resolve
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 247
Lid geworden op: 18 jun 2010, 17:19
Type MR2: AW11

Bericht door Resolve »

Foto's zijn helaas weggemod.
Only milk and orange juice comes in 2 litres
Gebruikersavatar
maurizio046
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 jul 2011, 21:55

Bericht door maurizio046 »

dat ziet er weer goed uit
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Resolve schreef:Foto's? 56K mag wat mij betreft wegblijven uit dit topic, foto's zijn slechts <400kb per stuk dus bandbreedte hoeven we ons ook niet direct zorgen over te maken lijkt me.
Je bent dus prima op de hoogte van onze wensen en daarom mag je het een keertje over doen, maar nu in 800 x 600.

1 of 2 foto's in die maat maken we ons ook niet zo druk over, maar 13 is wel weer erg veel in die maat, dus doe je best!
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Surferdude schreef:Je bent dus prima op de hoogte van onze wensen en daarom mag je het een keertje over doen, maar nu in 800 x 600.

1 of 2 foto's in die maat maken we ons ook niet zo druk over, maar 13 is wel weer erg veel in die maat, dus doe je best!


Sjongejonge, de spelling nazi kan ik nog begrijpen..... Maar met een gemiddelde 15,5 Mbit/s verbinding in Nederland.....

Dat zou betekenen dat voor het laden van die 13 foto's wel een hele 6 seconden nodig zou zijn.... ruim genomen.....

Misschien met de tijd meegaan?

Typisch nederlands dit, gaan we omdat er nog 1 iemand met inbel verbinding zit de regels niet aanpassen...?

http://tweakers.net/nieuws/74689/gemidd ... 5mbps.html

Ik zit thuis trouwens op een hele oude en dus beperkte ADSL lijn, en mijn 6Mbit/s max. (die ik zelden haal) geeft nooit een probleem..... met deze content grote....
Gebruikersavatar
Masacur
Zere vingers van het typen..
Berichten: 647
Lid geworden op: 22 sep 2008, 12:44
Type MR2: SW20/21/22
Locatie: Japan

Bericht door Masacur »

Lekker bezig met je project hoor! Ben benieuwd naar het eindresultaat (en geluid ;))


MMaddict schreef:Sjongejonge, de spelling nazi kan ik nog begrijpen..... Maar met een gemiddelde 15,5 Mbit/s verbinding in Nederland.....

Dat zou betekenen dat voor het laden van die 13 foto's wel een hele 6 seconden nodig zou zijn.... ruim genomen.....

Misschien met de tijd meegaan?

Typisch nederlands dit, gaan we omdat er nog 1 iemand met inbel verbinding zit de regels niet aanpassen...?

http://tweakers.net/nieuws/74689/gemidd ... 5mbps.html

Ik zit thuis trouwens op een hele oude en dus beperkte ADSL lijn, en mijn 6Mbit/s max. (die ik zelden haal) geeft nooit een probleem..... met deze content grote....
Arthur doelt volgens mij meer op het feit dat er mensen zijn die met hun telefoon op het forum zitten. En dan duurt het wel ff voordat je alles hebt opgeladen :lach:
De collectie:
1992 MR2 SW20 Targa
2002 S2000 Type-V
1991 Eunos Cosmo 20B
2017 C-HR
1974 Honda SS50
Gebruikersavatar
Resolve
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 247
Lid geworden op: 18 jun 2010, 17:19
Type MR2: AW11

Bericht door Resolve »

Formaat van foto's heeft natuurlijk niks te maken met de laadtijd.

Ik zal de foto's in photoshop wel aanpassen naar 800x600, dan blijft de bestandsgroote wel >3MB per stuk. Maar gelukkig doet dat er niet toe, wat de resolutie zou bepalend zijn voor de laadsnelheid van de foto's. :still_bonk:
Only milk and orange juice comes in 2 litres
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Resolve schreef:Formaat van foto's heeft natuurlijk niks te maken met de laadtijd.

Ik zal de foto's in photoshop wel aanpassen naar 800x600, dan blijft de bestandsgroote wel >3MB per stuk. Maar gelukkig doet dat er niet toe, wat de resolutie zou bepalend zijn voor de laadsnelheid van de foto's. :still_bonk:
+1:dux-blij_thumb-up:
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Resolve schreef:Ik zal de foto's in photoshop wel aanpassen naar 800x600, dan blijft de bestandsgroote wel >3MB per stuk.

Beetje vaag, want eerder schrijf je dat ze minder dan 400Kb zijn..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Resolve
Foto's? 56K mag wat mij betreft wegblijven uit dit topic, foto's zijn slechts <400kb per stuk

Maar fijn dat je medewerking verleent hoor! :applaus-smiley:
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Hij suggereert dat 800x600 niet persee minder laadtijd hoeft te kosten aangezien je ook voor een ander bestandstype kunt kiezen ;)
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Hij (en jij ook) weten precies wat er bedoeld wordt en wat de strekking van de maatregel is.

Nu maar back on topic please..
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

:)

Patrick is het gelukt vandaag of wordt het toch morgen?
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
Resolve
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 247
Lid geworden op: 18 jun 2010, 17:19
Type MR2: AW11

Bericht door Resolve »

alle 400+ foto's zijn hier (ook op groot formaat) te bekijken: http://www.mijnalbum.nl/Album=7UICCJF8




Maar m.b.t. die 400kb, die foto's waren gecomprimeerd om de bestandsgroote van 3-4MB naar 300-400KB te krijgen zodat ze eigenlijk zonder problemen bekeken konden worden. Mocht ik ze niet comprimeren maar puur verkleinen dan zou de bestandsgrootte rond de 2-3MB uitkomen.

De strekking was dus al duidelijk en ik had dus ook al maatregelen genomen om problemen met lange laadtijden te voorkomen. Ik dacht dat dit voldoende zou zijn.

Mijn reactie kwam voot uit het fijt dat ik het vreemd vond dat foto's van 3MB wel zouden mogen zolang ze maximaal 800x600 zijn en grotere foto's van 300-400kb niet zouden mogen.
Ik snap wel dat het controleren van een afmeting makkelijker is omdat het forum al in een textbalkje het originele formaat aangeeft.

Mischien zou eens nader bekeken moeten worden in hoeverre deze regel zijn oorspronkelijke lading nog dekt? Mocht dit al gedaan zijn of totaal niet ter discussie staan, is hij in ieder geval weer eens onder de aandacht geweest.

Niet om met een vinger te wijzen, maar er zijn meerdere topics met grote series te grote foto's. Vandaar leek het ook of de regel wat versoepeld was.

Reageren kan eventueel ook via pm, dan gaan we hier weer on-topic verder :)
Only milk and orange juice comes in 2 litres
Gebruikersavatar
Resolve
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 247
Lid geworden op: 18 jun 2010, 17:19
Type MR2: AW11

Bericht door Resolve »

Eindelijk is hier dan de eerste video dat het beestje loopt. Niet de eerste keer dat hij gestart wordt maar weer voor het eerst sinds ik de bak opnieuw opgebouwd heb en er weer onder heb gehangen.

Met de gemiddelde laptop speakertjes lijkt het nergens op, maar een nette audioset met voldoende bas komt al wat meer in de buurt van de werkelijkheid.

Link
Only milk and orange juice comes in 2 litres
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Leuk, maar wat zijn dat allemaal voor slangetjes boven over het blok?
Afbeelding
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Nice Patrick :)

mr2PUNTfreak schreef:Leuk, maar wat zijn dat allemaal voor slangetjes boven over het blok?

Vacuum slangen die nog op maat moeten worden gemaakt :)
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
Resolve
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 247
Lid geworden op: 18 jun 2010, 17:19
Type MR2: AW11

Bericht door Resolve »

mr2PUNTfreak schreef:Leuk, maar wat zijn dat allemaal voor slangetjes boven over het blok?

Lachgas, water/alcohol, brandstof etc. kunnen gewoon los blijven liggen.


Nee Vincent had het goed.
Vacuum slangen welke nog vast gezet moeten worden, en om op vacuum lekken te testen zaten ze nu aangesloten en tijdelijk even op het blok gelegd.
Only milk and orange juice comes in 2 litres
Gebruikersavatar
Resolve
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 247
Lid geworden op: 18 jun 2010, 17:19
Type MR2: AW11

Bericht door Resolve »

Knal rode uitlaatspruitstukken... weer eens iets anders als die hand warme dingen ;D

Werkt ook in het donker, geen verf dus!
Only milk and orange juice comes in 2 litres
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

:dux-blij_thumb-up: :dux-blij_thumb-up:
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Resolve
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 247
Lid geworden op: 18 jun 2010, 17:19
Type MR2: AW11

Bericht door Resolve »

Volgend probleem...


Me ECU lijkt half stuk te zijn.. ECU blijft in limp mode hangen en geeft totaal geen codes. Zelfs als ik met een lopende motor een wideband sensor los trek geeft hij nog geen codes.

Het vreemde is dat ik wel live data kan lezen, wat dus ook betekend dat de obd2 goed aangesloten zit. De live data en codes komen namelijk door de zelfde pin binnen.

Ik ga nu een afspraak maken bij de locale toyota dealer om hem daar uit te laten lezen. Mochten er daar ook geen codes uit komen dan weet ik zeker dat er iets mis is, waarschijnlijk een defecte ECU dus.

Mocht dit zo zijn dan komt er een leuke uitdaging voor in de plaats, namelijk een Megasquirt 3.
Only milk and orange juice comes in 2 litres
Plaats reactie