Fermr2 Sw20 92
Moderator: Pieten
Fermr2 Sw20 92
Hallo,
Ik zal me even kort voorstellen,
De meeste kennen mij denk ik wel.
Ik ben Ferry van Ekris en ben van bouwjaar 1986
Woon in Breukelen en werk bij familiebedrijf in Toyota Maarssen & Mijdrecht.
Ik bezit sinds sept 2004 een sw20 3SGE 92 duitse import.
Deze auto was bij ons ingeruilt op een yaris 1.0.
De mr2 was dof rood en had div. lekkages en mankementen.
De achterschermen binnen waren ernstig verroest en de deuren aan de onderkant was ook goed rot. Ik liep toen net stage bij een autoschadebedrijf in Maarssen en ik mocht daar mijn auto onderhanden nemen.
Ik begon de auto eerst te bekijken en heb toen besloten om de auto geheel te restaureren. Ik had toen nog geen rijbewijs dus kon lekker me gang gaan. Al snel had ik de auto door:
* Achterscheremen rot
*Achterbinnenschermen verrot c.q verdwenen.
*Onderkant deuren rot.
* Achterklep had deuk.
* Motor olie & koelvloeistoflekkage
* radiateur bijna op
* Targarubbers op
* Remmen op
* Spoiler met bubbels::)
Nou dus de auto strippen en motor verwijderen. Dit duurde een tijdje.
Daarna auto goed schuren en in grondverf zetten. Niewe achterschermen en binnenschermen erin. 2dehands a.klep en deuren.
Dit heeft bij elkaar een tijd geduurd.
De spuiter ging toen dicht dus ik zat met me halve emmer.
Gelukkig zag een andere spuiter mijn probleem en heeft me zeer snel geholpen. Hij heeft keurig de schermen erin gezet en gespoten.
De kleur waar ik voor viel was Silverstone gray van de Honda S2000!
Echter vertelde elke spuiter dat de lijnen minder mooi uitkomen op een sportwagen. maar toen zag ik de blauwe kleur van de lamborghini diablo. Wat een aparte kleur. Toen we de eerste delen spoten was het echt mooi, veel metallic in de lak en sprong er echt uit.
Echter was er een maar, de auto moest in wat donkere grondverf en daarna smurfblauw gespoten worden anders dekte de kleur slecht.
En dat hebben we geweten de auto is 6x gepoten totdat hij echt mooi blauw was. Maar het resultaat is geweldig mooi, en zeer strak gespoten!
Ik kan wel pagina vol schrijven::) maar zal eerst eens wat foto's posten.
( stond toen op het oude forum)
Ik zal me even kort voorstellen,
De meeste kennen mij denk ik wel.
Ik ben Ferry van Ekris en ben van bouwjaar 1986
Woon in Breukelen en werk bij familiebedrijf in Toyota Maarssen & Mijdrecht.
Ik bezit sinds sept 2004 een sw20 3SGE 92 duitse import.
Deze auto was bij ons ingeruilt op een yaris 1.0.
De mr2 was dof rood en had div. lekkages en mankementen.
De achterschermen binnen waren ernstig verroest en de deuren aan de onderkant was ook goed rot. Ik liep toen net stage bij een autoschadebedrijf in Maarssen en ik mocht daar mijn auto onderhanden nemen.
Ik begon de auto eerst te bekijken en heb toen besloten om de auto geheel te restaureren. Ik had toen nog geen rijbewijs dus kon lekker me gang gaan. Al snel had ik de auto door:
* Achterscheremen rot
*Achterbinnenschermen verrot c.q verdwenen.
*Onderkant deuren rot.
* Achterklep had deuk.
* Motor olie & koelvloeistoflekkage
* radiateur bijna op
* Targarubbers op
* Remmen op
* Spoiler met bubbels::)
Nou dus de auto strippen en motor verwijderen. Dit duurde een tijdje.
Daarna auto goed schuren en in grondverf zetten. Niewe achterschermen en binnenschermen erin. 2dehands a.klep en deuren.
Dit heeft bij elkaar een tijd geduurd.
De spuiter ging toen dicht dus ik zat met me halve emmer.
Gelukkig zag een andere spuiter mijn probleem en heeft me zeer snel geholpen. Hij heeft keurig de schermen erin gezet en gespoten.
De kleur waar ik voor viel was Silverstone gray van de Honda S2000!
Echter vertelde elke spuiter dat de lijnen minder mooi uitkomen op een sportwagen. maar toen zag ik de blauwe kleur van de lamborghini diablo. Wat een aparte kleur. Toen we de eerste delen spoten was het echt mooi, veel metallic in de lak en sprong er echt uit.
Echter was er een maar, de auto moest in wat donkere grondverf en daarna smurfblauw gespoten worden anders dekte de kleur slecht.
En dat hebben we geweten de auto is 6x gepoten totdat hij echt mooi blauw was. Maar het resultaat is geweldig mooi, en zeer strak gespoten!
Ik kan wel pagina vol schrijven::) maar zal eerst eens wat foto's posten.
( stond toen op het oude forum)
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
robke schreef:ik heb de kant en klare foto's al gezien
das pas echt renoveren ferry !!!! mooi en goed
ps ..........zit de turbo kap er al op
Ha Rob!
Ja is nu bijna klaar.
Tubbie kap komt er zeker op! Ik denk dat het heel netjes staat.
Maar ik heb ook nog Border skirts gekocht van clublid
rijd met rode metallic sw20 en rijd een ouwde peugeot??
Ik heb ook nog bomex scoops
Dus dat moet nog gespoten worden. Dat doe ik al ik hem ingereden hebt en mijn geldboom weer gegroeid is;D
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11
Dus aan de emmer is het volgende gelast;
L&R Binnenscherm achter
L&R Buitenscherm achter.
Onderkant dorpel en stuk naar boven.
Gat rechts achter in motorruimte.
P.s Geen schadebak hoor, maar roestschade had hij wel
Als je dat doet komt er dit uit:;D
Hittenschilden licht gezandstraald en in de grondverf;
De motorschilden worden verchroomd8)
En de plaat boven de uitlaat is donkergrijs geworden van de corolla.
Want dat had de spuiter over.
Flex.pijp was net 2 maanden van te voren vervangen, was ik wel blij mee! Demper is niet meer, geruild tegen Skytune van 1 jaar oud. Dus kon ik niet laten::)
L&R Binnenscherm achter
L&R Buitenscherm achter.
Onderkant dorpel en stuk naar boven.
Gat rechts achter in motorruimte.
P.s Geen schadebak hoor, maar roestschade had hij wel
Als je dat doet komt er dit uit:;D
Hittenschilden licht gezandstraald en in de grondverf;
De motorschilden worden verchroomd8)
En de plaat boven de uitlaat is donkergrijs geworden van de corolla.
Want dat had de spuiter over.
Flex.pijp was net 2 maanden van te voren vervangen, was ik wel blij mee! Demper is niet meer, geruild tegen Skytune van 1 jaar oud. Dus kon ik niet laten::)
Het laswerk was vorig jaar juni klaar en dan snel gespoten.
Eerst goed geplamuurt en netjes uitschuren, met de hand voor het strakke reslultaat zeg maar;) Dan in de grondverf. En ja dan weer uischuren en het laate maal weer met de hand. Blaren verzekerd!::)
Maar wel super strak!
Daarna de auto blauw spuiten, voor de onderkleur.
Dit alles volgens PPG en blij dat we dat gedaan hebben want de uiteindelijk kleur dekt slecht.
En dit wordt de kleur
Eerst goed geplamuurt en netjes uitschuren, met de hand voor het strakke reslultaat zeg maar;) Dan in de grondverf. En ja dan weer uischuren en het laate maal weer met de hand. Blaren verzekerd!::)
Maar wel super strak!
Daarna de auto blauw spuiten, voor de onderkleur.
Dit alles volgens PPG en blij dat we dat gedaan hebben want de uiteindelijk kleur dekt slecht.
En dit wordt de kleur