Brandstofpomp

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

Of er technisch iets van klopt weet ik niet, maar taalkundig gezien is het een drama. MR2Lover2, ga alsjeblieft een cursus punctuatie volgen voordat je weer iets schrijft op dit forum (de d's en t's goed doen komt daarna wel). Oh, en maak van die volgende post dan gelijk een voorstelpost, is wel zo gezellig dat we ook weten tegen wie we praten hier.
Afbeelding
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

Ik had ook al gevraagd of hij zichzelf kan voorstellen hier, maar dat duurt nog even denk ik. :P
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Mr2lover2 schreef:@ MMAddict
Jou vraag was..-> met een 225lph hoeveel hp kun je maken
Met boosten?

Antwoord zie mijn post.
daar in is verwerkt de boost druk de benzine druk en de bsfc
Met een suggestie voor de te gebruiken injectoren.
422 hp kan je dus veilig halen met een 255 liter pomp
boost van 12~17psi
benzine druk van 43

Wat jij hebt berekent is de flow van de 440 injectoren? waarom dat dan.

De 500hp haal je niet veiling met de 255 pomp.

Ik zeg dat jouwn voorbeeld niet bijdraagd aan mijn vraag.

In jouwn voorbeeld zijn de injectors de bottleneck en niet de pomp.

Jouwn google injectoren van 42lbs/hr geven max 440cc per minut, die kunnen met zijn zessen dus nooit meer als 160LPH geven. Dat is gewoon simpele wiskunde.

Wel grappig dat je nu frankie tegen spreekt, die zegt namelijk dat je wel veilig kunt tot ongeveer 500 PK, hij adviseerd dan wel de leidingen te vervangen.
frankie-turbo schreef:met een 255lph kun je safe tot ongeveer 500pk op euro95/98 en 400pk op E85.. met 80/90% dutycycle. afhankelijk van je afstelling natuurlijk, dus 255lph voldoet prima.. 325lph is een beetje overkill
dus alleen als je op e85 wil gaan rijden kun je een zwaardere pomp nemen om die extra pk's te kunnen halen..

bij een mr2 zijn eerder je brandstof leidingen de bottlenek... retour is maar 5,5/6mm en feed is 7mm.. als je meer als 400pk wil draaien is het wel aan te raden nieuwe leidingen te legge.. ideaal is 2x 6mm feed.. en 1x 10mm retour..
en 2 feed punten op je feulrail, 1 retour.
een swirlpot is dan ook wel fijn.. als je toch bezig bent.
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

met een calculator haal je het.. in de bergen niet.. op zeeniveau wel. met een slechte mapper niet en een goede wel, is je motor niet goed gebouwd niet, wel goed gebouwd wel, een wallbro 255l/h van 5 jaar oud niet een nieuwe wel...koud weer niet warm weer ook niet, gemiddeld weer wel.. inlaat temp?. dikte van leidingen, hoe oud is je brandstoffilter.. knik in de leiding?.. goede stroom voeding van je brandstofpomp... (dikte van stroom kabel beinvloed het aantal liters per uur)

snappen jullie wat ik bedoel..??
cijfers gaan uit van de ideale omstandigheden.. en die heb je nooit..
met een wallbro 255l/h pomp hadden wij op de gemiddelde skyline 450/480pk op ongeveer 90% dutycycle.. maar wie zegt dat hij een goede mapper was...
en dat zijn in-efficiënte motoren..

beter is gewoon een overkill aan geleverde liters te hebben.. ,meer is nooit weg. niet de rand opzoeken als het niet nodig is..

en nogmaals cijfers zijn leuk.. maar als je het echt uit wil rekenen moet je rekening houden met veel meer variabelen...
Afbeelding
Mr2lover2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 144
Lid geworden op: 24 mei 2012, 15:18

Bericht door Mr2lover2 »

440cc haalt hij zeker wel veilig. Opmerking de berekening van de 440cc was op 100% duty
Met een waarde van 40.7 lbs/hr afgerond naar 42lbs/hr
51 lbs/hr bij 80% duty (race doeleinden)

De 440cc is perfect voor die 255lph 6 cilinder op boost tot 17psi

500hp met de 255lph ?
Daar heb je een pomp van 288lph voor Nodig

De 3sgte gen3 motoren zou je bij 300hp en 80% duty
Injectoren moeten hebben van 600cc
Maar iedereen weet dat je dat met een stock injector makkelijk haalt.
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

* Pakt een zak chips en gaat er even rustig voor zitten *
Afbeelding
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

* Gaat virtueel naast Rob op de bank zitten en geeft Rob ook een biertje *
Afbeelding
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

300hp gen3 3sgte loopt ook op 90% dutycycle.. op een powerfc en ongeveer 325hp rijd je gewoon met 100% dutycycle, bij een druk van 1,2/1,25 bar
daarom lopen de meeste rond dat vermogen die gepushed worden ook kapot.. je hebt geen marge meer..

mijn "ervaringen" bewijzen voor mij dat een gemiddelde wallbro veilig tot 500hp gebruikt kan worden.. ik heb er ook gezien die genoeg leverde voor 550 wielpk (630 kruk), maar heb er ook gezien die bij 400pk al de geest gaven

daarom gebruik ik ook bosch 044 pompen.. erg goede kwaliteit en 300l/h
ze maken alleen wat meer geluid.. maar nog veel belangrijker : ze leveren allemaal 300 L/H...
Afbeelding
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

Ik zou naar frankie-turbo luisteren, zoals het hoort:dux-blij_thumb-up:
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

owja die is al is gebruikt:X
waarom krijg ik een soort van dejavu met dit topic, heel vreemd.
Doet me denken aan ........
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

Kijken of ik het snap: 300 liter per uur is in 12 minuten een tank (van 60 liter) leeg, en 255 liter per uur is in 14 minuten diezelfde tank leeg. Dus een keer 15 seconden vol doortrekken kost EUR 1,89....

@MMaddict: kies de kleinste pomp die je kunt vinden!! ;D
Afbeelding
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

El Butre schreef:Kijken of ik het snap: 300 liter per uur is in 12 minuten een tank (van 60 liter) leeg, en 255 liter per uur is in 14 minuten diezelfde tank leeg. Dus een keer 15 seconden vol doortrekken kost EUR 1,89....

@MMaddict: kies de kleinste pomp die je kunt vinden!! ;D



haha ja! klopt wel ongeveer met mijn ervaring gisteren tijdens fast lap...

in 80min tracktime 60liter verbrand :P

maar zo gaat dat niet helemaal.. je voed de feulrail met 255l/h. maar dat is meer om een bepaalde minimale brandstof druk te kunnen garanderen bij een bepaald vermogen.... niet dat hij het allemaal opslurpt.. in 90% van de gevallen gaat er van die 255l/h zoon 230l/h weer terug naar de tank.. daarom is je retour leiding ook zeker zo belangrijk als je feed leiding.. als je retour leiding te dun is loopt je brandstofdruk op door te weinig brandstof afvoer..
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Is er nog plaats op de bank ? (En is er nog chips....)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

* Trekt nieuwe zak chips open en maakt ruimte op de bank vrij *
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

* Gaat zitten en zoekt naar de opener *
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

spannender als het voetbal :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

*Heeft een openener en geeft deze nadat ikzelf een biertje open gemaakt heeft door naar green, en ploft vervolgens bij punt op schoot om wat chips te pikken*
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

* Kijkt vol verbazing hoe Shenron bij de Punt op schoot gaat zitten *
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

* doet het licht uit en zegt tegen Shenron, ik ben de clown van mc donalds, zuig maar aan het rietje dan krijg je vanzelf een milkshake. *
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

* Had dat wel verwacht van de Punt, vandaar mijn verbazing over Shenron's actie.... *
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie