Brandstofpomp

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

daar zijn we toch vrienden voor VRIEND!!!!
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

*neemt de lijken mee terug naar de kist en brengt 4 nieuwe biertjes mee uit de bierkoelkast*

@frankie weer wat geleerd! Dank voor je heldere uitleg! (EN dank voor het gebruik van leestekens!8))
Afbeelding
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

haha ja beter een punt teveel dan te weinig toch ;) als je dan toch geen hol verstand hebt van zinsbouw net als ik, dan kun je dat beter oplossen door een legio punten te plaatsen...... . .... .. .. ..........
Afbeelding
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Thanks frank, ik snapte gelukkig het nut van de overcapaciteit al.

*doet een stoel en een biertje pakken, 1998mr2 zijn reactie afwachtende*
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

*wie riep mij, en wat doen die clubleden in mijn vrieskastje? *
Afbeelding
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

*roept punt dat het bier op is en dat ie gelijk ff wat bruin fruit in de frituur moet gooien als ie toch staat*
Afbeelding
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

*ik heb zojuist bruin fruit in de frituur gegooid.. nog iemand een kroketje?
pak er gelijk een coronatje bij..
Afbeelding
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Dit gaat ook weer nergens over he.....
Afbeelding
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

mr2PUNTfreak schreef:Dit gaat ook weer nergens over he.....
Achjah, wist vanaf post #7 al dat het op niets ging uitdraaien.
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Toen pas ? Ik al vanaf de eerste post !
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Green Goblin schreef:Toen pas ? Ik al vanaf de eerste post !
Gelukkig vond ik de antwoorden van Frankie wel zeer nuttig :P
Don't shoot the messenger!
Mr2lover2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 144
Lid geworden op: 24 mei 2012, 15:18

Bericht door Mr2lover2 »

Dus jij MMAddict gaat je benzineleidingen vervangen met de 225l pomp..
Wahhaha idd nuttig geweest.
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

255l/h pomp.. en nee dat gaat hij niet.. maar hij weet dat het verstandig is boven de 400 of 500pk afhankelijk welke brandstof en wat voor toepassing..
Afbeelding
Mr2lover2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 144
Lid geworden op: 24 mei 2012, 15:18

Bericht door Mr2lover2 »

De standaard mr2 benzine leidingen kunnen bij de v6
Tot de 700hp aan.. icm 850cc/min injectoren.
Ook de retour leiding heeft geen aanpassing nodig.



Zou echter ook geen inline pomp nemen als eentje het begeeft
Gaan je motor er ook aan.
Tenzij je allerlei beveiligingen maakt.
Het is zo dat een intank pompen bij
Gebreken de ecu inspringt en de motor heel houd.
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

de ecu doet helemaal niets als je pomp stuk gaat.. de pomp is dan ook niet ecu gestuurd.. het enige wat de ecu doet is een signaal afgeven voor de 2 snelheden van de pomp.. dit geeft hij enkel af.. of de pomp het nou doet of niet is niet van toepassing en daar reageerd de ecu helemaal niet op.



als een iline pomp het begeeft merk je dit direct... omdat je de pomp duidelijk hoort.. en een pomp gaat eigenlijk nooit helemaal stuk.. ze draaien altijd, ookal geven ze geen vermogen, je intank pomp capaciteit is niet van belang
als je ook een inline pomp hebt.. dit mag gerust van een mr2 n/a of van een kever zijn.. de inline pomp zorgt voor de capaciteit.. en trekt de benzine door de inline pomp.. de in-tank pomp is enkel om benzine aan te geven aan de inline pomp



haal eerst maar eens die 700pk uit je v6 dan.. zet daar eens 2 wallbro's of bosch 040/044 pompen op (want die heb je nodig) en dan 510l/600l/h door een 5,5mm leiding persen.. en proberen een brandstofdruk van 3/3,5 bar te houden.. succes..

ik weet dat ik met een 7mm toevoer leiding icm met 1000cc injectoren op e85, waarmee je zoon 400/450pk kunt draaien, je al een brandstof tekort hebt.. op benzine zou je daarmee tot zoon 550pk kunnen ongeveer/ daarboven kom je brandstof tekort als je het voor een langere duur voluit nodig hebt.

en ik zeg niet dat je geen 600pk kunt hebben op stock leidingen.. het is maar net waar je het voor gebruikt.. gewoon voor op straat gaat dat best.. zolang je maar geen langere hoge snelheidsrun doet of van 0-300 accelereerd.

en je info heb je vast van amerikaanse forums.. en daar gaat alles anders.. daar rijden ze niet veel circuit.. daar doen ze aan dragracen.. en dan heb je 10 seconde lang veel benzine nodig.. geen 20min zoals ik op circuit., aangezien wij hier meer circuit rijden (of ook eens willen rijden) gaan die amerikaanse verhalen niet op.. ze rijden daar ook met 500/600pk op stock 3sgte blokken.. en dat gaat.. zolang het niet langer als 10/15 seconde duurd.
dat is een heel andere wereld..
Afbeelding
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Qua tekst en fouten moet ik toch echt aan 1998 mr2 denken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

mr2PUNTfreak schreef:Qua tekst en fouten moet ik toch echt aan 1998 mr2 denken.
Ik
ook
volgens
mij deed
hij dat ook
altijd
zo
ofnie ??:lach:
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Blijkbaar hebben ze dezelfde leraar Nederlandsch gehad...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Mr2lover2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 144
Lid geworden op: 24 mei 2012, 15:18

Bericht door Mr2lover2 »

Dat bewijst weer dat ik geen 1998mr2 ben. Lijkt er op dat jullie overal
1998mr2 zien.?
In bekant elk draad komt 1998mr2 wel voor.

Informatie van zo juist geposte, komt van walbro en wolfkatz.
Neem aan dat het wel 2 betrouwbare bronnen zijn.
Dus niet als zojuist werd gesuggereerd, usa forums.
Welja de 2 genoemde bedrijven zijn wel Amerikaans.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Sorry jongens, dit is het bewijs. Mr2lover2 is niet 1998mr2, het is Franieturbo zelf !
Mr2lover2 schreef:bekant
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie