info 3sgte

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

sam_MR_TURBO
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 109
Lid geworden op: 08 okt 2012, 13:06

info 3sgte

Bericht door sam_MR_TURBO »

hallo
laatst heb ik meen een mr2 3sgte 2 gen gekocht
deze gaat gebruikt worden voor de cross

nu om wat meer ruimte en problemen te voorkomen zou ik enkele aanpassing willen doen
waar ik aan zat te denken is het volgende

het verwijderen van de water buizen en slangetjes ( bv de bay passe buizen zie foto )
Afbeelding

zijn er verder nog dingen die mogelijk zijn

ik ga wel op een ander ecu rijden (adaptronic )
http://www.adaptronic.nl/home/adaptronic.html

verder heb ik groter koeler
Afbeelding
en men blok tot nu toe
Afbeelding
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door BST »

ik denk dat het helpt als je je vraag duidelijk formuleert. De meeste mensen zijn hier erg behulpzaam, maar je beschrijving is nu wel erg sumier.
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

En leestekens gebruiken, leest ook een stuk pretigger.
Afbeelding
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

Zelfs google translate kan hier niets mee. :P
Mr2lover2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 144
Lid geworden op: 24 mei 2012, 15:18

Bericht door Mr2lover2 »

wat zijn de eisen bij autocross.
denk in iedergeval je lucht inlaat vrijhouden
Van modder e.d
sam_MR_TURBO
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 109
Lid geworden op: 08 okt 2012, 13:06

Bericht door sam_MR_TURBO »

de lucht filter word inderdaad spicaal aangepast tegen slijk en stof

word groter intercooler geplaatst
ook is er een ander radiator voorzien

voor de rest is alles toegelaten
Gebruikersavatar
Paul vd Plas
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 266
Lid geworden op: 28 mei 2011, 23:10

Bericht door Paul vd Plas »

Tja zal ecu toch standaard laten, andere ecu heeft voor jouw doeleinden totaal geen zin. Kost ook nog eens klauwen met geld
sam_MR_TURBO
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 109
Lid geworden op: 08 okt 2012, 13:06

Bericht door sam_MR_TURBO »

ander ecu kan ik vrijwel alles mee

inspuiting
turbo druk
en zo verder

of het zou moeten zijn dat de standaard ecu geen probleem maakt
als je sensors en onderdelen gaat verwijderen of aanpassen

kosten van zo een ecu vallen best mee

ik heb hem ook in mijn ander project zitten
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

handig aan dit ding is dat er dus datalog op zit
en nog veel meer
Gebruikersavatar
Glenn_k
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 250
Lid geworden op: 21 sep 2010, 23:58
Type MR2: AW11

Bericht door Glenn_k »

Welke sensors zou je willen verwijderen dan? Als je doelt op een MAF > MAP conversie kan je gewoon een gen3 ecu erbij nemen.
Afbeelding
MR2|A man in dandism|New rich & sports
Gebruikersavatar
J_MR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 770
Lid geworden op: 25 jul 2007, 18:00
Type MR2: AW11

Bericht door J_MR2 »

Swift! nice .. Heb zelf ook een swift turbo gebouwd vorig jaar ;)
I don't always whistle at girls, but when i do, it's with my turbo :mexico-smile:
sam_MR_TURBO
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 109
Lid geworden op: 08 okt 2012, 13:06

Bericht door sam_MR_TURBO »

bijna juist is een justy dus ja eigenlijk swift maar 4x4

wat ik op voor de tronic nodig heb is
map sensor , air sensor , breedband lamba en het toerental

er zitten er nu een stuk meer op
en hoe minder electronica er op een crossauto zit hoe beter
enkel op het 1 water deel tel ik al 4 sensoren
en in en rondom de inlaat zitte er nog wel enkele

ik heb een generatie 2 daat zitten ook vlinderbladen op onder aan de inlaat of niet ?
worden in het handboek T-VIS VALVE genoemd
ik heb al gemerkt dat ze deze er ook afhalen
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Klopt, de gen2 3S-GTE heeft T-VIS kleppen waarmee de runners van het inlaatspruitstuk naar de cilinderkop "kleiner" gemaakt kunnen worden door ze dicht te zetten. Dat levert wat meer koppel/vermogen onderin de toeren op doordat de lucht sneller door de smallere runners gaat.

Ik zou ze gewoon houden, tenzij:
a. je een ander spruistuk gebruikt met andersvormige runners.
b. je een enorm vermogen uit de motor trekt (de kleppen kunnen dan zelfs in de open stand een belemmering worden, maar bij zulke vermogens had je waarschijnlijk toch al een ander spruitstuk).
c. je computer ze niet kan aansturen.
AfbeeldingAfbeelding
sam_MR_TURBO
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 109
Lid geworden op: 08 okt 2012, 13:06

Bericht door sam_MR_TURBO »

of de tronic de kleppen kan sturen vermoed ik wel

dus het best wel de kleppen laten zitten dan
doel om uit de auto te hallen is 320 pk of zo moet echt geen 400 + hebben
je krijgt het waarschijnlijk toch niet kwijt op het onverhard
Mr2lover2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 144
Lid geworden op: 24 mei 2012, 15:18

Bericht door Mr2lover2 »

Leuk ecu..
Is er een basis map in voor de 3sgte..
Map je het zelf?
Welke injectoren heb jij de 440?

Zou ook wat meter motor rubbers nemen
Of starre..
Mr2lover2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 144
Lid geworden op: 24 mei 2012, 15:18

Bericht door Mr2lover2 »

sam_MR_TURBO schreef:bijna juist is een justy dus ja eigenlijk swift maar 4x4

wat ik op voor de tronic nodig heb is
map sensor , air sensor , breedband lamba en het toerental

er zitten er nu een stuk meer op
en hoe minder electronica er op een crossauto zit hoe beter
enkel op het 1 water deel tel ik al 4 sensoren
en in en rondom de inlaat zitte er nog wel enkele

ik heb een generatie 2 daat zitten ook vlinderbladen op onder aan de inlaat of niet ?
worden in het handboek T-VIS VALVE genoemd
ik heb al gemerkt dat ze deze er ook afhalen

Dat zal wel gaan zo een lichte 4x4 turbo
sam_MR_TURBO
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 109
Lid geworden op: 08 okt 2012, 13:06

Bericht door sam_MR_TURBO »

de justy / Swift is inderdaad lekker snel :p

ecu is idd en erg mooi en handig ding
komt waarschijnlijk een eigen mapping in
gaat op de dyno in goes gaan

wat bedoel je juist met rubbers

en tot nu toe inderdaad ook de gewoon injectoren ja
Mr2lover2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 144
Lid geworden op: 24 mei 2012, 15:18

Bericht door Mr2lover2 »

sam_MR_TURBO schreef:de justy / Swift is inderdaad lekker snel :p

ecu is idd en erg mooi en handig ding
komt waarschijnlijk een eigen mapping in
gaat op de dyno in goes gaan

wat bedoel je juist met rubbers

en tot nu toe inderdaad ook de gewoon injectoren ja
Als het goed is ga je tekeer met de motor dus veel gas er bij en los..
Waardoor de motor veel zal bewegen..
veel beweging heeft echt belasting op de originele
Rubbers. En beetje scheuren e.d..
Waardoor je dp of uitlaatspruit stuk stuk kan gaan..

met de in leg rubbers van de motor steunen verkom je dat
Mr2lover2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 144
Lid geworden op: 24 mei 2012, 15:18

Bericht door Mr2lover2 »

Zo een stapje groter gaan kwa injectoren.. Met 320 hp voor de veiligheid
maar Zou geen probleem zijn mits je het goed map.
Elke cilinder.. Afstellen op air fuel and ontsteking..

Een fuel pressur regulator kan er ook wel bij..
Iets meer benzine druk erbij..
sam_MR_TURBO
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 109
Lid geworden op: 08 okt 2012, 13:06

Bericht door sam_MR_TURBO »

ik heb nu een brandstof pomp die tot 8 bar loopt

zou er inderdaad een ander brandstof druk regelaar op zette
eventuweel ander benzine rail of lukt het zo ook nog wel ?

op zich enkel de voorste en achterste motor rubber vervangen bv powerflex ?
verder tussen de slangen van intercooler ook flex rubbers monteren aangezien deze wel verplaats word of naar waar je achterraam zit of naar da koffer bak
Mr2lover2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 144
Lid geworden op: 24 mei 2012, 15:18

Bericht door Mr2lover2 »

Idd de voorste en achterste is voldoende.
Plaats reactie