Lange reis met MR2

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Michelinmannetje
Zere vingers van het typen..
Berichten: 547
Lid geworden op: 31 mei 2011, 15:22
Type MR2: AW11

Lange reis met MR2

Bericht door Michelinmannetje »

Hey

Ik ben misschien van plan om mijn MR2 mee te nemen op vakantie naar Spanje.(ongv 1400km) Ik ben benieuwd of iemand dat wel eens gedaan heeft en of dat een beetje uit te houden is.
Technisch ben ik er niet zo bang voor, thermostaat blijft wat openstaan dus hij zal eerder onderkoelen dan oververhitten:lach:

Iemand nog tips? Ik zie weinig problemen.
Afbeelding
Burning oil smells royal 8)
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4425
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door erikmr »

8) rij al jaren 2 keer per jaar naar z- frankrijk [ 1450km ]
ooit eens een klapband gehad meer niet

rij wel s,nachts de route du solei en bij orange ga jij dan naar rechts ;D

flitspalen in frankrijk worden van te voren aangegeven [ zijn ook op internet te vinden ] detectie word niet op prijs gesteld
lasergun niet
AfbeeldingAfbeelding

DUDERSTADT 2022 28 07 tot 31 07
Bart.O
Zere vingers van het typen..
Berichten: 750
Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:20
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door Bart.O »

in frankrijk moet jezelf van die blaasdingen meenemen.

neem een litertje olie en koelvloeistof mee voor de zekerheid :P
Green Goblin schreef:Over deze man zijn hele raps geschreven!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Michelinmannetje
Zere vingers van het typen..
Berichten: 547
Lid geworden op: 31 mei 2011, 15:22
Type MR2: AW11

Bericht door Michelinmannetje »

Dat van frankrijk wist ik al, we gaan al jaren naar spanje :)
Was benieuwd of meer mensen een MR2 voor een lange reis gebruiken. Mn ouders zijn bang dat hij het begeeft, maar ik heb er alle vertrouwen in. Gelukkig kan ik slipstreamen achter mn pa met caravan. :D
Omdat ik er jaren kom heb ik al veel mooie wegen gezien waar ik ooit zelf wil rijden. Lekker tussen de bergen!
Afbeelding
Burning oil smells royal 8)
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

Michelinmannetje schreef:Dat van frankrijk wist ik al, we gaan al jaren naar spanje :)
Was benieuwd of meer mensen een MR2 voor een lange reis gebruiken. Mn ouders zijn bang dat hij het begeeft, maar ik heb er alle vertrouwen in. Gelukkig kan ik slipstreamen achter mn pa met caravan. :D
Omdat ik er jaren kom heb ik al veel mooie wegen gezien waar ik ooit zelf wil rijden. Lekker tussen de bergen!
Waarom zou je met een sw geen 1400 km kunnen rijden? Ik rij met de mijne ruim 20.000 km per jaar.
Gebruikersavatar
Jona1985
Zere vingers van het typen..
Berichten: 598
Lid geworden op: 26 jun 2009, 13:44
Type MR2: AW11

Bericht door Jona1985 »

Miin MR begon in de bergen wat meer te verbruiken.. Olie heb ik het dan over. Welff in de gaten houden dus.

Ben er laatst ook mee naar Luxemburg geweest om van de wegen te genieten.

Op olieverbruikna geen gekke dingen.

Ik zeg: gaan met die banaan, en geniet ervan!
Gebruikersavatar
Michelinmannetje
Zere vingers van het typen..
Berichten: 547
Lid geworden op: 31 mei 2011, 15:22
Type MR2: AW11

Bericht door Michelinmannetje »

Dat is netjes, dan stelt 1400 niets voor. Verdelerkap etc. is in 2010 vervangen dus dat zal ook niet zomaar stukgaan. Wel nog mn remmen beter ontluchten, af en toe wat zwakjes.

4500km gereden en olie is nog precies op peil. (valt dus nog wel mee) Zal van te voren nog verversen.
Afbeelding
Burning oil smells royal 8)
dubbeledraaideur

Bericht door dubbeledraaideur »

Zou ook nog de Remblokken, remschijven en bandenprofiel controleren.

Het zou erg vervelend zijn, als je remblokken op zijn terwijl je in the middle of nowhere bent in Spanje.
Dirk
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 279
Lid geworden op: 15 jul 2010, 14:02

Bericht door Dirk »

Ik ben met de mijne 2 jaar geleden op huwelijksreis geweest, lekker rondknallen in Italië. Zeker goed te doen, maar de herrie wordt je gek van op den duur. En ik zou niet meer dan 500km per dag doen, dan is het uit te houden.
Gebruikersavatar
Michelinmannetje
Zere vingers van het typen..
Berichten: 547
Lid geworden op: 31 mei 2011, 15:22
Type MR2: AW11

Bericht door Michelinmannetje »

Banden en voorremmen zijn paar duizend km oud.
Ik was ook niet van plan om in 1x door naar spanje te rijden. Meestal doen we 2 overnachtingen.
Bedankt voor de reacties :D
Afbeelding
Burning oil smells royal 8)
Melle
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3644
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:31
Locatie: Buitenpost
Contacteer:

Bericht door Melle »

ooit met de SW20 (eerste) naar Zuid-Frankrijk gereden. Pyreneeën meegepakt. Was goed te doen. Zelfs nog geslapen in de MR2. Maar dat raad ik je niet aan trouwens. Alles mee wat ik mee wilde hebben inclusief tent ed.

Neem wel een hoofddeksel mee, want de hele dag rijden in de zon zonder dakjes is wel leuk, maar je moet jezelf wel beschermen. Neem ook een handdoek mee voor over het stuur wanneer je ergens parkeert. Je stuur wordt namelijk ontzettend heet. Mocht je leren stoelen hebben, neem dan een badlaken mee en leg deze over de stoelen als je hem ergens parkeert.

Succes!
Gebruikersavatar
flip
Berichten: 574
Lid geworden op: 11 feb 2009, 23:27
Type MR2: ZZW30

Bericht door flip »

heyy,

ik zou wel je uitlaat even fixen ;)

en ik ben met die van mij naar Denemarken geweest en aardig einden en vaak na duitsland en weet ik het waar ;)
-koop nooit een rode bikini dan kan je eigenlijk het beste n witte kope net als met n auto-
-turbo`s are (stil) for people who can't build engines-
Gebruikersavatar
mr2_61
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 437
Lid geworden op: 27 mar 2012, 00:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2_61 »

mij mr2 sw20 non turbo van 156pk
ik rij als ik normaal rij dagelijks 400 km met een volle tank
weet iemand hoeveel kilometers ik maak op snelwegen ongeveer ?
iemand ervaring?
Bart.O
Zere vingers van het typen..
Berichten: 750
Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:20
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door Bart.O »

snelweg (rond de 120/130 km/u) is naar mijn idee (met sw20) zuiniger dan binnendoor.

heb 1x gekeken hoe zuinig die was binnendoor: 1:9.
en 1x op de snelweg 260 km en 60 binnendoor was het 1:11.

houd er maar rekening mee dat je vaak moet tanken :P
Green Goblin schreef:Over deze man zijn hele raps geschreven!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Michelinmannetje
Zere vingers van het typen..
Berichten: 547
Lid geworden op: 31 mei 2011, 15:22
Type MR2: AW11

Bericht door Michelinmannetje »

Uiteindelijk toch besloten om hem in NL te houden. In plaats daar van komen er nieuwe stoelen. Ik wacht nog steeds op een flexibeldeel wat ik besteld heb. Ik twijfel tussen Bride Low max of Recaro SRD replica's.
Afbeelding
Burning oil smells royal 8)
dubbeledraaideur

Bericht door dubbeledraaideur »

Ik heb laatst met mijn mr2 1.12.6 gereden, toen ik op en neer ging naar Luxemburg.
Daarbij had ik iets harder gereden dan 130.

Met mn oude 156PK blok, heb ik ook wel eens 1.12 gehaald, dat was ook voornamelijk snelweg.

Binnendoor en ik haal de 1:10 niet eens en dan doe ik het rustig aan.
Gebruikersavatar
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1930
Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Ricardos »

2 Jaar geleden met de turbo een rondje Europa gedaan, meer als 5.000 km gereden in 2 weken. Ik ga het maar niet over het verbruik hebben want waar het kon ging het gas open :D

Van te voren wel frisse olie in gedaan, goede banden en nieuwe remblokken + remvloeistof. Gewoon alles wat onderhoud nodig heeft even nalopen.
Als alles in goede staat is kan je niks gebeuren en kom je er in de bergen pas achter waarom je een MR2 hebt :lach:
Afbeelding
Gebruikersavatar
flip
Berichten: 574
Lid geworden op: 11 feb 2009, 23:27
Type MR2: ZZW30

Bericht door flip »

volledig met ricardos eens,

en inderdaad, wanneer gaan we dat flex deel er eens onder lassen :P ik sta te wachten :D
-koop nooit een rode bikini dan kan je eigenlijk het beste n witte kope net als met n auto-
-turbo`s are (stil) for people who can't build engines-
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Als je er drie dagen over gaat doen, niet achter een caravan blijven hangen, maar lekker binnendoor rijden.:)

Tijdens die omstandigheden (zowel binnendoor als stukken snelweg) rij je zomaar richting de 1:15 (niet boven de 140 km/h komen) met een 2.0.

Dat getalletje gescoord toen we naar de Weissensee gingen een aantal jaar geleden, natuurlijk wel op minimaal 98 RON. Onderhoud is alles.;)

Spanje is wel een takke eind weg. Enkele reis met de hobby-auto is bij ons gestopt bij zo'n 1.300 km in een dag (smorgens na het ontbijt vertrekken (gewassen haren inmiddels droog) en dan lekker op het gemakje gaan rijden, dan ben je er savonds (wel Autoroute en de eerste paar uur binnendoor) weer. Terugreis was dat. Grotendeels dezelfde route, maar dan vanaf Grenoble binnendoor verder naar de Alpen net boven de Provence.

Met de MR2 was het langste zo'n 1.200 km naar de Weissensee. Terug was korter (1.000 km vanaf Hartkirchen MR2 meeting).

Lekker op het gemakje, dak open, muziekje erbij, elke paar uur een korte stop en weer verder.:) Zo'n rit is vermoeiend, maar ook genieten. Is deel van de fun.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Plaats reactie