Pagina 1 van 1

Japanse MR2 gen3 turbo RHD

Geplaatst: 31 jul 2013, 13:55
door Jix
Na een tijdje flink getwijfeld te hebben, moet het er toch van komen. Ik ga mijn eerste MR2 de deur uit doen. Ik rij er veel te weinig mee en na aankoop van een eigen huis is hij helaas ook te duur geworden.
Het betreft de MR2 turbo uit onderstaande advertentie van Wouter:
Het is tijd dat ik ga opruimen en alvast 1 MR2 de deur uit doe.

Toyota MR2 Gen3 Turbo GT-S Coupe
Bouwjaar; Eind 1993 (moet nakijken welke maand, maar een van de eerste Gen3's)
KM-stand: 68.000km aantoonbaar

Extra's:
- Onderhoudshistorie bekend
- Alarm met afstandsbediening

Onlangs gedaan:

- 4 nieuwe remschijven rondom
- Nieuwe remblokken rondom
- 1 nieuwe remklauw links achter
- Gloednieuwe HKS Legal uitlaat (t.w.v. +/-600 euro)
- Olie ververst (Fuchs Silkolene Titan Race Pro S 10W-50)
- Lexus oliefilter
- Nieuwe NGK bougies
- Originele Rev5 spoiler

"Tuning"

- Apexi intake kit
- HKS Legal uitlaat (met Jasma goedkeuring) niet te luid, wel iets meer vermogen
- SARD bov

Exterieur:

- Toms voorbumper (origineel Toms)
- Fujimura sideskirts (subtiel en zeldzaam)
- Toms achterbumper
- Rev 5 achterspoiler
- Rev5 witte bumperlichten
- Geen steenslag!! Rode lak nog erg goed!

Interieur:

- Standaard Rev3-4 stoelen (niet beschadigd)
- Erg mooi dashboard, als nieuw.
- Climate Control (werkend!)
- Radio CD speler (Sony)
- Optionele Pioneer/Carrozzeria versterker/subwoofer
- Aftermarket speakers (denk ook Pioneer)
- Nieuwe "Harm" Rev3 pookknop zwart leer/ rood stiksel
- Nieuwe "Harm" Pookhoes zwart leer / rood stiksel

Onderstel:

- Standaard Bilsteins (2 nieuwe)

Omschrijving:

De auto heeft pas 68.000km gelopen en dit is overal aan te zien, het interieur is in perfecte staat en is nergens beschadigd. De auto rijdt als een erg verse auto en doet alles perfect. Staat perfect in de lak. Doordat het een coupe is, is de auto erg stil van binnen en is het een perfecte auto voor iemand die een goede turbo zoekt om lekker in het weekend mee te toeren. Uiteraard is een standaard auto ook erg geschikt om mee verder te gaan en ik weet zeker dat deze auto voor jaren lang plezier gaat zorgen. Uiteraard wordt de auto afgeleverd met een verse APK.

Foto's!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Auto moet gezien worden om echt te kunnen waarderen. Ziet er in het echt beter uit dan op de foto's. Iphone's hebben niet zo'n bijzondere camera
Na aankoop is de auto door Marco getaxeerd op €10.400.
Na die tijd is er het volgende aan veranderd:

- TRD tellerbak (€250)
- Bumper en sideskirts opnieuw gespoten (€500)
- HKS air filter kit (€220)
- Nieuwe orginele brons getinte voorruit
- Rays Durlock wielmoeren set (€140)
- TRD strutbar en motorkruis (€550)
- Deatschwerks DW300 fuelpump (met het oog op ooit E85 draaien) (€140)
- Originele bougiekabelset
- Alle remklauwen gereviseerd incl. nieuwe zuigers

Verder zijn netjes om de 5000 km de olie, filter, bougies, etc. vervangen. Auto heeft vrijwel altijd binnen gestaan, is keihard en in zeer goede staat. KM stand is op dit moment 87.300.

Hieronder de foto's zoals hij er nu uitziet:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Clubprijs: €7000,-

Geplaatst: 01 aug 2013, 00:15
door Mr2-wouter
Laatste keer dat ik de auto heb gezien en gereden, was hij absoluut in top staat.

Alles werkt zoals het hoort en auto rijdt perfect!

Geplaatst: 19 aug 2013, 21:15
door Jix
Kickje... Voor €8000,- mag hij weg.

Geplaatst: 05 okt 2013, 12:46
door Jix
Kan ook goedkoper weg zonder TRD tellerbak en struttbar/motorkruis. Doe een goed bod zou ik zeggen.

Geplaatst: 09 okt 2013, 14:52
door frankie-turbo
3500,- ?

Geplaatst: 12 okt 2013, 14:23
door Jix
Dat is wel heeeeeeeeeeel erg weinig...
Auto is in top staat en altijd originele turbodruk mee gereden. Nog geen 90.000 op de klok.

Geplaatst: 17 okt 2013, 16:54
door frankie-turbo
ik wil helemaal niet lullig doen, en ik vind het een mooie auto, maar in goede rijdende staat is een RHD gewoon niet meer waard, voor 1000,- minder kun je een soortgelijk mr2 zelf importeren,
nou kun je iets meer vragen door de aftermarket spullen, maar zeker geen 8000+
als je 4500,- vangt klap ik in mijn handjes

ik heb 5 jaar geleden een 94'er orrigineel tom's t020 turbo gekocht op nl kenteken voor nog geen 7000,- , en die was uniek, en die had toen 105.000 gelopen

Geplaatst: 18 okt 2013, 07:12
door frankie-turbo
http://www.pistonheads.com/classifieds/ ... t/1767210#

om maar even een 5000 euro voorbeeld te geven

Geplaatst: 18 okt 2013, 13:03
door Mr2-wouter
Waar haal jij jouw ponden Frank? Tegen die wisselkoers wil ik best voor 100.000 euro even omwisselen bij je.

4500 pond is 5400 euro +/- + invoeren en in orde maken, zit je wel op 6000 euro.

Maakt ook niet uit, als de vraagprijs teveel is, sla je hem toch over? Staat nergens; Frank moet deze auto kopen ;)

Sinds hij hem heeft gekocht van mij, heeft hij er 20.000km probleemloos mee gereden en voorkant is opnieuw gespoten en is weer helemaal strak. Alles werkt en interieur is zeer netjes.

Geplaatst: 19 okt 2013, 10:21
door frankie-turbo
6000,- dan... voor zo te zien een hele nette trd2000 replica..

auto's met de spec's van de rooie staan in engeland voor 3-4k pond

dat hij er probleemloos mee rijdt, of de voorkant strak is gemaakt maakt hem geen 8k+ waard, maargoed het maakt mij niet uit ,ik wil ook zoiezo geen mr2 meer, en zeker geen RHD van 8000,-+, als je dat betaald voor een RHD jeukt geld toch wel heel erg in je hand, en je weet dat ik gelijk heb
jullie rekenen je rijk op emotionele waarde

Geplaatst: 19 okt 2013, 12:33
door darkevo
:064:

Geplaatst: 19 okt 2013, 16:11
door Jix
Misschien zit ik ook wel iets te hoog qua prijs. Taxatiewaarde is iig 10.400, zonder TRD tellerbak, motorkruis, spuitwerk, etc. Denk dat €7000,- sowieso een hele nette prijs is. Bij deze aangepast.

Geplaatst: 19 okt 2013, 16:36
door frankie-turbo
je hoeft het niet voor mij te doen he!
ik wil er alleen maar mee zegge dat het geen nut heeft iets te koop te zetten voor een prijs wat niet reeel is

Geplaatst: 28 okt 2013, 10:29
door Melle
En weer een discussie over het prijzenvraagstuk. Wat is de juiste prijs voor een MR2? Het is wat de gek er voor geeft... jaartal maakt geen prijs, de staat van het geheel maakt de prijs....

Geplaatst: 29 okt 2013, 11:57
door Jix
Dit topic mag op slot of verwijderd worden. Ik heb besloten om de auto toch zelf te houden!

Geplaatst: 29 okt 2013, 14:32
door Mr2-wouter
Goed zo Sjors!

Geplaatst: 29 okt 2013, 14:47
door Ricardos
Gelukkig, zul je geen spijt van krijgen ;)