Op zoek naar nwe schokbrekers zzw30

Vindt uw droom MR2. Of die onderdelen waar je al zo lang naar op zoek bent.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
MR62
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 58
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:44

Op zoek naar nwe schokbrekers zzw30

Bericht door MR62 »

Laatste ritje Elba met de zzw30 was toch zwaarder voor de emmer dan gedacht. 1 schokbreker lekt wat olie nu, dus dan maar rondom vernieuwen. Zit te denken aan gele koni's, verlagingsveren -30 mm.van Eibach heb ik reeds. Wie kan mij adviseren voor de beste prijs kwaliteit? Of heeft iemand nog een set op de plank liggen? .......:dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
bond
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2202
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:39
Type MR2: AW11

Bericht door bond »

Ik kan alleen zeggen dat ik die gele koni's perfect vond onder mijn aw11. Dus als ik nu onder mijn zzw30 moet kiezen zou ik weer voor gele koni's gaan. Deze zijn in hardheid stel baar.
Afbeelding

Bijna weekend
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Doen!:) Of een KW V3 of BC Racing schroefset, kan ik ook erg aanraden.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Samuel
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 195
Lid geworden op: 08 mar 2010, 11:15

Bericht door Samuel »

Nieuwe Sachs dempers met originele veren of Eibach/Tein S-techs is voor daily drive een prima optie.
1998-2004: Zwarte SW20 van 1993, S14a Racing Edition. Nu een zwarte ZZW30
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door CelicaTwinCAm »

heb zelf BC racing schroefset op mijn sw20 (daily) en daar ben ik heel tevreden over, instelbaar in hoogte en hardheid. Durf niet te zeggen of ze ook sets voor de ZZW leveren maar als ik Marco zo lees wel.
Gebruikersavatar
Yellow Dream
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 203
Lid geworden op: 11 jun 2012, 22:17

Bericht door Yellow Dream »

Bij mij zit er nu meer dan een jaar een BC schroefset onder .
Heel erg tevreden en 3cm lager dan normaal.
Ook heb ik het volledige braces pakket van Ultra Racing eronder zitten , waardoor je een heel erg direct weggedrag krijgt .

Dus ik ben zeer tevreden en echt zeer leuk spul .

Groetjes en succes met kiezen :dux-blij_thumb-up:
Geeellllll besmettelijkkkkkkk , neee johhhhhhh :dux-blij_thumb-up:
MR62
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 58
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:44

Bericht door MR62 »

pfh...........alle gele koni's van de wereld lijken uitverkocht....:'(
Voor achteras nog op voorraad te vinden, maar voor vooras pas over een maand of 2 leverbaar?? Iemand nog een suggestie wie voorraadhoudend kan zijn voor deze schokbrekers?.......:idea8:
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

CelicaTwinCAm schreef:heb zelf BC racing schroefset op mijn sw20 (daily) en daar ben ik heel tevreden over, instelbaar in hoogte en hardheid. Durf niet te zeggen of ze ook sets voor de ZZW leveren maar als ik Marco zo lees wel.
Ik heb geen ZZW30 (nog altijd niet gelukt ;D ).
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door CelicaTwinCAm »

Marco alleen sw20 dan? Of ook aw11?
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Ik heb alleen een VZW20.:) 2 Jaar geleden nog een seizoen een SW20 als reserve gehad om mee te rijden.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door CelicaTwinCAm »

VZW20? Welke uitvoering is dat?:P :D
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Wit.:)
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kees
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 271
Lid geworden op: 01 feb 2014, 11:58
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Kees »

Stroeve motorsport. Heeft mij ook al twee keer koni geleverd voor corolla en lexus sportcross.
MR62
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 58
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:44

Bericht door MR62 »

Kees bedankt. Helaas Stroeve ook niet.
Is het een overweging om Sachs schokdempers te monteren? Iemand hiermee ervaringen?.......:huh:
Gebruikersavatar
Samuel
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 195
Lid geworden op: 08 mar 2010, 11:15

Bericht door Samuel »

ja, ik. reactie #4. Voor daily zeker doen, maar verwacht geen Koni geel prestaties; ze zijn niet instelbaar maar gewoon comfortabel. Ook met Eibach TTE verlagingsveren.
1998-2004: Zwarte SW20 van 1993, S14a Racing Edition. Nu een zwarte ZZW30
MR62
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 58
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:44

Bericht door MR62 »

Setje gele koni voor achterkant inmiddels gevonden en reeds binnen.
Nu lekker aan t sleutelen gelijk de remleidingen vervangen voor rvs exemplaren.
De bedoeling van de koni,s is deze in het oude schokbrekerhuis te plaatsen zodat alle aansluitingen weer passen. Echter...... Ben een beetje onzeker omdat je eerst een gat in de oude schokbreker moet boren??aan de onderkant. Maar..... Er staat met grote letters op de oude schokbrekers niet in boren e.d. Staat hier soms (gas) druk op? Kan ik ongestraft een gat boren in deze schokbreker?? Wie heeft hier ervaring mee en kan me informeren zodat ik veilig kan werken?:::|
Luckyluck
Knop gevonden hoor !
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 dec 2015, 17:34

Bericht door Luckyluck »

Spyder H schreef:Bij mij zit er nu meer dan een jaar een BC schroefset onder .
Heel erg tevreden en 3cm lager dan normaal.
Ook heb ik het volledige braces pakket van Ultra Racing eronder zitten , waardoor je een heel erg direct weggedrag krijgt .

Dus ik ben zeer tevreden en echt zeer leuk spul .

Groetjes en succes met kiezen :dux-blij_thumb-up:
Hoe hard is die schroefset? Ik heb een lekke schokbreker voor en zit er aan te denken om te upgraden. Voor en af en toe circuitgebruik lijkt me dit super, maar ik ben eigenlijk best tevreden over de mate van demping van de standaardset bij dagelijks gebruik...
Gebruikersavatar
Yellow Dream
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 203
Lid geworden op: 11 jun 2012, 22:17

Bericht door Yellow Dream »

Luckyluck schreef:Hoe hard is die schroefset? Ik heb een lekke schokbreker voor en zit er aan te denken om te upgraden. Voor en af en toe circuitgebruik lijkt me dit super, maar ik ben eigenlijk best tevreden over de mate van demping van de standaardset bij dagelijks gebruik...
Dit valt goed mee eigenlijk en wij rijden er heel Europa mee door .
Dus dan mag het ook niet te gek zijn :dux-blij_thumb-up:
Geeellllll besmettelijkkkkkkk , neee johhhhhhh :dux-blij_thumb-up:
MR62
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 58
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:44

Bericht door MR62 »

Om maar antwoord te geven op mijn eigen vraag. Het valt mee.....eerst een 3 mm gaatje onderin in het centre boren ( spuit heel even een klein straaltje olie uit) en de druk is weg. Dan afzagen op de juiste lengte, alle oude zooi verwijderen, schoonmaken afbramen, oude lellen en vellen verwijderen, netjes spuiten en weer gereed voor koni inserts. Inmiddels ook de voor schokbrekers van koni ontvangen en rondom alles netjes vernieuwd en weer opgebouwd met de Eibach verlagingsveren. Mooie set zo al met al bij elkaar! En als je toch bezig bent natuurlijk olie en oliefilter verversen, nieuwe remolie erop en een setje verse bougies......geloof me.....de emmer laat het allemaal gelaten toe en geniet er met volle tuigen van:adhd:

Eerste testrit was veelbelovend voelde strak en direct.
Ik had ook nog een shortshifter liggen, ooit eens van ebay gekocht voor niet al te veel. Deze ook maar gelijk omgebouwd vandaag. Is wel een beetje gepriegel, maar zeker niet al te moeilijk. Aangezien het weer nog goed was vandaag, na alle ombouwen maar eens een wat langere testrit gepland vanmiddag en ik was blij verrast met de diverse aanpassingen:dux-blij_thumb-up: Stuurt,schakelt,spoort en remt als een volbloed emmer.....volgens mij ben ik weer klaar voor een nieuw seizoen. De eerste behoorlijke rit staat gepland naar de Vogezen en de tweede alweer naar Kroatie. Voor wat ons betreft.....laat het voorjaar maar weer komen, wij zijn er klaar voor:mini: :lach: .....kilometers vreten........
Gebruikersavatar
Kees
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 271
Lid geworden op: 01 feb 2014, 11:58
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: Op zoek naar nwe schokbrekers zzw30

Bericht door Kees »

Ben toch heel benieuwd hoe de mede zzw30 rijders op koni geel hun dempers ingesteld hebben staan. En dan bedoel ik met name de verhouding voor achter. Ik heb dus originele veren met koni geel.

Ben nu met alle vier op 180 graden aan het rijden. Maximaal is 360??
Plaats reactie