Op zoek naar nwe schokbrekers zzw30
Moderator: Pieten
Op zoek naar nwe schokbrekers zzw30
Laatste ritje Elba met de zzw30 was toch zwaarder voor de emmer dan gedacht. 1 schokbreker lekt wat olie nu, dus dan maar rondom vernieuwen. Zit te denken aan gele koni's, verlagingsveren -30 mm.van Eibach heb ik reeds. Wie kan mij adviseren voor de beste prijs kwaliteit? Of heeft iemand nog een set op de plank liggen? .......
- CelicaTwinCAm
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
- Type MR2: SW20/21/22
- Yellow Dream
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 11 jun 2012, 22:17
Bij mij zit er nu meer dan een jaar een BC schroefset onder .
Heel erg tevreden en 3cm lager dan normaal.
Ook heb ik het volledige braces pakket van Ultra Racing eronder zitten , waardoor je een heel erg direct weggedrag krijgt .
Dus ik ben zeer tevreden en echt zeer leuk spul .
Groetjes en succes met kiezen
Heel erg tevreden en 3cm lager dan normaal.
Ook heb ik het volledige braces pakket van Ultra Racing eronder zitten , waardoor je een heel erg direct weggedrag krijgt .
Dus ik ben zeer tevreden en echt zeer leuk spul .
Groetjes en succes met kiezen
Geeellllll besmettelijkkkkkkk , neee johhhhhhh
- CelicaTwinCAm
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
- Type MR2: SW20/21/22
- CelicaTwinCAm
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
- Type MR2: SW20/21/22
Setje gele koni voor achterkant inmiddels gevonden en reeds binnen.
Nu lekker aan t sleutelen gelijk de remleidingen vervangen voor rvs exemplaren.
De bedoeling van de koni,s is deze in het oude schokbrekerhuis te plaatsen zodat alle aansluitingen weer passen. Echter...... Ben een beetje onzeker omdat je eerst een gat in de oude schokbreker moet boren??aan de onderkant. Maar..... Er staat met grote letters op de oude schokbrekers niet in boren e.d. Staat hier soms (gas) druk op? Kan ik ongestraft een gat boren in deze schokbreker?? Wie heeft hier ervaring mee en kan me informeren zodat ik veilig kan werken?:::|
Nu lekker aan t sleutelen gelijk de remleidingen vervangen voor rvs exemplaren.
De bedoeling van de koni,s is deze in het oude schokbrekerhuis te plaatsen zodat alle aansluitingen weer passen. Echter...... Ben een beetje onzeker omdat je eerst een gat in de oude schokbreker moet boren??aan de onderkant. Maar..... Er staat met grote letters op de oude schokbrekers niet in boren e.d. Staat hier soms (gas) druk op? Kan ik ongestraft een gat boren in deze schokbreker?? Wie heeft hier ervaring mee en kan me informeren zodat ik veilig kan werken?:::|
Hoe hard is die schroefset? Ik heb een lekke schokbreker voor en zit er aan te denken om te upgraden. Voor en af en toe circuitgebruik lijkt me dit super, maar ik ben eigenlijk best tevreden over de mate van demping van de standaardset bij dagelijks gebruik...Spyder H schreef:Bij mij zit er nu meer dan een jaar een BC schroefset onder .
Heel erg tevreden en 3cm lager dan normaal.
Ook heb ik het volledige braces pakket van Ultra Racing eronder zitten , waardoor je een heel erg direct weggedrag krijgt .
Dus ik ben zeer tevreden en echt zeer leuk spul .
Groetjes en succes met kiezen
- Yellow Dream
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 11 jun 2012, 22:17
Dit valt goed mee eigenlijk en wij rijden er heel Europa mee door .Luckyluck schreef:Hoe hard is die schroefset? Ik heb een lekke schokbreker voor en zit er aan te denken om te upgraden. Voor en af en toe circuitgebruik lijkt me dit super, maar ik ben eigenlijk best tevreden over de mate van demping van de standaardset bij dagelijks gebruik...
Dus dan mag het ook niet te gek zijn
Geeellllll besmettelijkkkkkkk , neee johhhhhhh
Om maar antwoord te geven op mijn eigen vraag. Het valt mee.....eerst een 3 mm gaatje onderin in het centre boren ( spuit heel even een klein straaltje olie uit) en de druk is weg. Dan afzagen op de juiste lengte, alle oude zooi verwijderen, schoonmaken afbramen, oude lellen en vellen verwijderen, netjes spuiten en weer gereed voor koni inserts. Inmiddels ook de voor schokbrekers van koni ontvangen en rondom alles netjes vernieuwd en weer opgebouwd met de Eibach verlagingsveren. Mooie set zo al met al bij elkaar! En als je toch bezig bent natuurlijk olie en oliefilter verversen, nieuwe remolie erop en een setje verse bougies......geloof me.....de emmer laat het allemaal gelaten toe en geniet er met volle tuigen van:adhd:
Eerste testrit was veelbelovend voelde strak en direct.
Ik had ook nog een shortshifter liggen, ooit eens van ebay gekocht voor niet al te veel. Deze ook maar gelijk omgebouwd vandaag. Is wel een beetje gepriegel, maar zeker niet al te moeilijk. Aangezien het weer nog goed was vandaag, na alle ombouwen maar eens een wat langere testrit gepland vanmiddag en ik was blij verrast met de diverse aanpassingen:dux-blij_thumb-up: Stuurt,schakelt,spoort en remt als een volbloed emmer.....volgens mij ben ik weer klaar voor een nieuw seizoen. De eerste behoorlijke rit staat gepland naar de Vogezen en de tweede alweer naar Kroatie. Voor wat ons betreft.....laat het voorjaar maar weer komen, wij zijn er klaar voor:mini: .....kilometers vreten........
Eerste testrit was veelbelovend voelde strak en direct.
Ik had ook nog een shortshifter liggen, ooit eens van ebay gekocht voor niet al te veel. Deze ook maar gelijk omgebouwd vandaag. Is wel een beetje gepriegel, maar zeker niet al te moeilijk. Aangezien het weer nog goed was vandaag, na alle ombouwen maar eens een wat langere testrit gepland vanmiddag en ik was blij verrast met de diverse aanpassingen:dux-blij_thumb-up: Stuurt,schakelt,spoort en remt als een volbloed emmer.....volgens mij ben ik weer klaar voor een nieuw seizoen. De eerste behoorlijke rit staat gepland naar de Vogezen en de tweede alweer naar Kroatie. Voor wat ons betreft.....laat het voorjaar maar weer komen, wij zijn er klaar voor:mini: .....kilometers vreten........
- Kees
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 01 feb 2014, 11:58
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Re: Op zoek naar nwe schokbrekers zzw30
Ben toch heel benieuwd hoe de mede zzw30 rijders op koni geel hun dempers ingesteld hebben staan. En dan bedoel ik met name de verhouding voor achter. Ik heb dus originele veren met koni geel.
Ben nu met alle vier op 180 graden aan het rijden. Maximaal is 360??
Ben nu met alle vier op 180 graden aan het rijden. Maximaal is 360??