3s-ge + turbo

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

Danny0677

Bericht door Danny0677 »

ja inderdat, maar dat kost zelfste als 2 3S-gte in perfecte staat ))

Wat kost dat dan, die nokkenassen enzo?
Silver

Bericht door Silver »

geld
Mr.3S

Bericht door Mr.3S »

Danny0677 schreef:Wat kost dat dan, die nokkenassen enzo?

voor goode druk muet wel weranderen, pistons een meer een meer.. een dat is zeker geen goode koop...

maar ja, dan die motor word een beast :))
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Denk aan duizenden Euro's om alles op te waarderen
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door BST »

Houd het er maar op dat een swap naar een sterkere motor goedkoper is..
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
jeroentje

Bericht door jeroentje »

Hihi van hoeveel mensen wil je horen dat er geen goedkope manier voor is :P:kus:

Als het echt allemaal zo makkelijk was reed iedereen wel in een MR2/Eclipse/300ZX etc, helaas rijden er meer in golf/opel/sunny's, das niet voor niks ::)
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door BST »

Tja, wat leuk is, kost nou eenmaal geld...
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
Gebruikersavatar
MR2DIE4
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 467
Lid geworden op: 28 dec 2006, 12:32
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door MR2DIE4 »

Mr.3S schreef:Phuncz: ja, dat is geen lego, maar dat kan, och voor me, als anders kan ik geen verzekering hebben, dat is nie sempel, maar dat kan.

MR2DIE4 hey ;)
;)
Danny0677

Bericht door Danny0677 »

jeroentje schreef:Hihi van hoeveel mensen wil je horen dat er geen goedkope manier voor is :P:kus:

Als het echt allemaal zo makkelijk was reed iedereen wel in een MR2/Eclipse/300ZX etc, helaas rijden er meer in golf/opel/sunny's, das niet voor niks ::)

Haha, ehm... Nou... Als je het praktische erbuiten laat zou iedereen vast een MR2/Eclipse/300ookniks rijden. Maar die Golf erbij is toch best handig dan als je gaat picknicken ofzo;D

Maar ff serieus: stel je laat een regrind op je nokken doen+andere klepveren, je installeert 300CC injectors (2e hands), vervangt je tvis door losse gasklephuizen van een motorfiets en koopt een 2e hands standalone. Zou je dan meer of minder dan 3K euri kwijt zijn?
jeroentje

Bericht door jeroentje »

Danny0677 schreef:Haha, ehm... Nou... Als je het praktische erbuiten laat zou iedereen vast een MR2/Eclipse/300ookniks rijden. Maar die Golf erbij is toch best handig dan als je gaat picknicken ofzo;D

Maar ff serieus: stel je laat een regrind op je nokken doen+andere klepveren, je installeert 300CC injectors (2e hands), vervangt je tvis door losse gasklephuizen van een motorfiets en koopt een 2e hands standalone. Zou je dan meer of minder dan 3K euri kwijt zijn?
Dat hangt er natuurlijk maar net vanaf hoe goedkoop je die 2e hands onderdelen kan krijgen..:-/ Wordt dan meer een kwestie van geluk..
En omdat dit ( als ik het zo lees ) zn enige auto is zou ik hem zowiezo standaard laten, als je je blok uit elkaar moet halen voor nokken/kleppen etc en er is vertraging op bv een onderdeel dan zit je zo een paar weken zonder auto..

Niemand met dit soort plannen is ooit uitgekomen met zn planning... het duurt altijd langer en kost altijd meer::)
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door BST »

Ik weet het niet hoor, maar als je 3000 euro gaat stukgooien, kan je ook een aardig 3sGTE swapkitje kopen als je een beetje rondkijkt.. overigens is 3k nog steeds een hoop geld voor iemand die niet veel wil uitgeven..
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
Gebruikersavatar
corollaWRC
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 dec 2007, 18:50
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door corollaWRC »

MR2DIE4 schreef:inderdaad niet simpel, maar het kan, hebben zo hoop wagens rijden (non MR).

ik ben meer voor de NA aanpak, in belgie toch iets makkelijker ivm keuring enzo, en rijd minstens zo leuk (maar kost wel veel)


Ik deel de mening van MR2DIE4, ikrij ook liever met n/a. Kan je veel hoger in toeren gaan en blijven dan met een turbo:D Is wel wat trager maar in Be maakt da niet veel uit.
En je hebt nooit geen gezever met nadraaien enzo;D

@Mr.3S: Als je toch een turbo gaat kopen, zou ik het toch ook maar aangeven bij de verzekering. Ik ken iemand die dat ook niet nodig vond en die maakt een zwaar accident mee met doden en die jongen kan heel zijn leven afbetalen omdat hij niet verzekerd was voor zijn "motortuning" en hij was ten volle in zijn recht:'(

Kun je dan eventueel geen verzekering op naam van je ouders nemen ofzo?
Nejezděte rychleji než anděl může létat!!!
Gebruikersavatar
Christopher
Zere vingers van het typen..
Berichten: 828
Lid geworden op: 29 dec 2006, 10:16

Bericht door Christopher »

:bigeyes2:Anders haal je ff oude koeien uit de sloot! Oftewel, een topic van over een jaar oud :fryingpan::still_bonk:

... niet dat het heel erg is, maar wel leuk om op te merken ;D
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

zal een leuke communicatie zijn als ie over 12 maanden reageert...
Gebruikersavatar
Christopher
Zere vingers van het typen..
Berichten: 828
Lid geworden op: 29 dec 2006, 10:16

Bericht door Christopher »

;D
Gebruikersavatar
corollaWRC
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 dec 2007, 18:50
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door corollaWRC »

oeps:*( srry jongens, maar ik was alle topics eens aan het overzien en toen kwam ik deze tegen en vergat ik naar de datum te kijken;)

Nogmaals mijn excuses:102: :*(
Nejezděte rychleji než anděl může létat!!!
Gebruikersavatar
Gidon-V6
Zere vingers van het typen..
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 jun 2007, 13:38
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Gidon-V6 »

Nu lees de topic ook.
Ik denk dat een opleiding nederlands beter is als een turbo ;D ;D ;D
Afbeelding
Gebruikersavatar
base86
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 400
Lid geworden op: 27 jan 2007, 10:59
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door base86 »

corollaWRC schreef:Ik deel de mening van MR2DIE4, ikrij ook liever met n/a. Kan je veel hoger in toeren gaan en blijven dan met een turbo:D Is wel wat trager maar in Be maakt da niet veel uit.
En je hebt nooit geen gezever met nadraaien enzo;D

Een standaard turbo kan je ook gewoon oprijden tot 7250 rpm hoor ;) Alleen heeft de ct26 geen "nut" meer boven de 5500 (uit mn hoofd) schroef je er een andere turbo op die ook nog effectief is hoog toerenbereik ben je van da probleem af ;) en TurboTimer for scheelt ook weer gezever met naadraaien :D

Gr. Base
Gebruikersavatar
corollaWRC
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 dec 2007, 18:50
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door corollaWRC »

base86 schreef:Een standaard turbo kan je ook gewoon oprijden tot 7250 rpm hoor ;) Alleen heeft de ct26 geen "nut" meer boven de 5500 (uit mn hoofd) schroef je er een andere turbo op die ook nog effectief is hoog toerenbereik ben je van da probleem af ;) en TurboTimer for scheelt ook weer gezever met naadraaien :D

Gr. Base

Thx voor de info:dux-blij_thumb-up: weet ik dat ook weeral;) (dus heb ik niet voor niets oude koeien uit de sloot gehaald, ik ben weer wat wijzer geworden door die koe;D ;D )
Ik ben niet zo turbominded, ik vind het persoonlijk geforceerde power, maar dat is mijn mening natuurlijk;D

En hier in Be betaal jeje met een turbo blauw aan verzekering en taksen en dan spreek ik nog niet over het verbruik::) want dat zal wel een pak hoger liggen dan een n/a;)
Nejezděte rychleji než anděl může létat!!!
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

1:10 rijd ik gemiddeld... dat was hetzelfde met de GTi + 1:1000 aan olie ;D
Plaats reactie