3s-ge + turbo

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

Ren0W

Bericht door Ren0W »

Dan moet je toch wel aardig rustig aan rijden, en niet vaak je turbo laten spoolen. Ik denk niet dat je aan dat gemiddelde komt met die rijstijl die je had bij onze introductie. ;D
En zelfs ik, met mijn N/A, moet rustig aan doen, wil ik de 1/10 halen. :-/
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

Haal ik met de Corvette ook, alleen is mijn olieverbruik minder en mijn vermogen hoger...
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Gewoon 1:9.6 met de turbo. Maakt niet veel uit of ik gek doe of normaal rijdt. Op langere afstanden rijdt ie ongeveer 1:11.
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

tilma800 schreef:Gewoon 1:9.6 met de turbo. Maakt niet vel uit of ik gek doe of normaal rijdt. Op langere afstanden rijdt ie ongeveer 1:11.
Zoiets haal ik ook (zie verbruiksmetertje in sig), en als het ding niet zo achterlijk rijk stond had 'ie wel aan de goede kant van de 1:10 gezeten. En dan is het puur een hobbyauto dus worden er geen lange (zuinige) stukken snelweg mee gereden, en wordt er redelijk gas gegeven.

Het verschil tussen de GTi en turbo lijkt dus nog redelijk mee te vallen, of de GTI'ers trappen extra hard door om bij te blijven :P Bij een GTi zou ik toch zeker wel 1:12~13 verwachten, en met een niet te zware voet nog wel beter.
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
base86
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 400
Lid geworden op: 27 jan 2007, 10:59
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door base86 »

corollaWRC schreef:Thx voor de info:dux-blij_thumb-up: weet ik dat ook weeral;) (dus heb ik niet voor niets oude koeien uit de sloot gehaald, ik ben weer wat wijzer geworden door die koe;D ;D )
Ik ben niet zo turbominded, ik vind het persoonlijk geforceerde power, maar dat is mijn mening natuurlijk;D

En hier in Be betaal jeje met een turbo blauw aan verzekering en taksen en dan spreek ik nog niet over het verbruik::) want dat zal wel een pak hoger liggen dan een n/a;)

hehe pas de problem ;)

Ik was vrijdag toevallig in belgie, en die benzineprijzen daar zijn nog een stuk schappelijker als hier bij ons in NL.. :( Dus Njoy er nog even van zou ik zeggen ;D
Gebruikersavatar
ErikV
Zere vingers van het typen..
Berichten: 730
Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:13

Bericht door ErikV »

Ren0W schreef:En zelfs ik, met mijn N/A, moet rustig aan doen, wil ik de 1/10 halen. :-/
johnwoo schreef:Bij een GTi zou ik toch zeker wel 1:12~13 verwachten, en met een niet te zware voet nog wel beter.
Mental note to self: 'Koop nooit een MR2 over van Ren0W'.

Rustig aan en dan geen 1 op 10 halen? Man, je bent niet goed bezig hoor. Tenzij je echt alleen maar korte ritje en files doet. Of je blokkie is ziek. Of beide. Als ik flink mijn best doe, komt ik niet onder de 1 op 12,5, met de N/A. En als ik mezelf beheersen kan, haal ik zeker de 1 op 15.
De dag dat ik dat niet haal, is de dag dat de MR2 weer bij de dokter staat hoor. Dan moet er iets mis zijn, echt.

Trouwens, met het slechte weer van afgelopen week, doe ik de zakelijke kilometers weer met de Corolla. Daarmee ga ik over de 1 op 20. Zo hou ik nog wat over van de kilometervergoeding ;) Toegegeven, dan haal ik niet de snelheden die ik met de MR2 wel zo rijden. Maar goed, met een beheerste rechtervoet kan het dus wel.
Afbeelding
Gebruikersavatar
base86
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 400
Lid geworden op: 27 jan 2007, 10:59
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door base86 »

Op mn laatste tank heb ik 311miles gereden (+ - 500km) Dat is wel over een lang stuk gemeten met continu 100 a 120kmph

Voor de rest zit ik meestal op 200 a 250miles per tank (allerlei ritjes)

EDIT: Dat is met een SW22 (turbo)
Gebruikersavatar
tweakmaster
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2186
Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
Type MR2: AW11

Bericht door tweakmaster »

ik rijd omgerekend ongeveer 550km op een tank (sw21 2.2ltr met turbokit)
en dan bedoel ik lange afstanden (vorig jaar duderstadt)
Surferdude schreef:Je hebt toch wel een beetje gelijk Tweaky
Afbeelding
MII

Bericht door MII »

ErikV schreef:Mental note to self: 'Koop nooit een MR2 over van Ren0W'.

Rustig aan en dan geen 1 op 10 halen? Man, je bent niet goed bezig hoor. Tenzij je echt alleen maar korte ritje en files doet. Of je blokkie is ziek. Of beide. Als ik flink mijn best doe, komt ik niet onder de 1 op 12,5, met de N/A. En als ik mezelf beheersen kan, haal ik zeker de 1 op 15.
De dag dat ik dat niet haal, is de dag dat de MR2 weer bij de dokter staat hoor. Dan moet er iets mis zijn, echt.

Trouwens, met het slechte weer van afgelopen week, doe ik de zakelijke kilometers weer met de Corolla. Daarmee ga ik over de 1 op 20. Zo hou ik nog wat over van de kilometervergoeding ;) Toegegeven, dan haal ik niet de snelheden die ik met de MR2 wel zo rijden. Maar goed, met een beheerste rechtervoet kan het dus wel.

Dat is wel erg gunstig zeg. In mijn beste dagen met de sw20 haalde ik 1:15 op de snelweg met constante snelheid van ca. 130 km/u.
Maar de SW20 is makkelijk onder de 1:10 te krijgen hoor. Doe maar eens een flinke rit in de bergen in Oostenrijk.
Dan rijd je met dezelfde MR2 geen 1:15 meer, maar 1:7.
Maar de NSX doet het nog beter: 1:11 met dezelfde snelheid, maar met bijna het dubbele vermogen (292) en 3.2 ltr. inhoud.
In de bergen met flink blazen door de tunnels is dat snel gereduceerd tot een forse 1:6 (en neem van mij aan: HET IS HET DUBBEL EN DWARS WAARD);D
Maar onder alle omstandigheden zal de SW20 (vanaf 92) toch bijna geen olie mogen verbruiken. Doet ie dat wel, dan zou ik het blok toch maar even (laten) inspecteren.
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

Alle 3sge's verbruiken toch wel olie?
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
MII

Bericht door MII »

Mijn SW20 niet. Zo ken ik er wel meer hoor.
Misschien ligt het aan de soort olie, het gebruik van de auto en de duur van de ritjes en natuurlijk de staat van de motor. Maar ik weet zeker dat toen de sw20 voor het eerst uit de showroom kwam hij geen noemenswaardige olie verbruikte.
Door normaal gebruik van de motor verbrand je altijd een klein beetje olie die als filmlaagje langs de cilinderwand zit. Maar dat is echt minimaal.
Gebruikersavatar
lucca3000
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 168
Lid geworden op: 02 jan 2007, 15:09
Type MR2: AW11

Bericht door lucca3000 »

Mijn sw20 een '92er gebruikt minimaal olie. heeft 175000 gelopen zonder revisie.

Mijn remedie: altijd 15km warm rijden. om de 5000km olie + filter vervangen.
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

base86 schreef:Op mn laatste tank heb ik 311miles gereden (+ - 500km) Dat is wel over een lang stuk gemeten met continu 100 a 120mph

Voor de rest zit ik meestal op 200 a 250miles per tank (allerlei ritjes)

EDIT: Dat is met een SW22 (turbo)

Lijkt me toch vrij netjes!
Gebruikersavatar
base86
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 400
Lid geworden op: 27 jan 2007, 10:59
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door base86 »

voor jou correctie teken ik gelijk, bouw jij om voor me ? ;D
Gebruikersavatar
Gidon-V6
Zere vingers van het typen..
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 jun 2007, 13:38
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Gidon-V6 »

Mijn 3sge gebruikt belachelijk veel. 1,5 keer tanken = 1 liter olie.
Vandaar dus ook de swap naar een v6 over 2 weken.
Afbeelding
Plaats reactie