3s-ge + turbo
Moderator: Pieten
- Dokter Rob
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3886
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
- Type MR2: AW11
- johnwoo
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1025
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Zoiets haal ik ook (zie verbruiksmetertje in sig), en als het ding niet zo achterlijk rijk stond had 'ie wel aan de goede kant van de 1:10 gezeten. En dan is het puur een hobbyauto dus worden er geen lange (zuinige) stukken snelweg mee gereden, en wordt er redelijk gas gegeven.tilma800 schreef:Gewoon 1:9.6 met de turbo. Maakt niet vel uit of ik gek doe of normaal rijdt. Op langere afstanden rijdt ie ongeveer 1:11.
Het verschil tussen de GTi en turbo lijkt dus nog redelijk mee te vallen, of de GTI'ers trappen extra hard door om bij te blijven Bij een GTi zou ik toch zeker wel 1:12~13 verwachten, en met een niet te zware voet nog wel beter.
- base86
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 27 jan 2007, 10:59
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
corollaWRC schreef:Thx voor de info:dux-blij_thumb-up: weet ik dat ook weeral;) (dus heb ik niet voor niets oude koeien uit de sloot gehaald, ik ben weer wat wijzer geworden door die koe;D )
Ik ben niet zo turbominded, ik vind het persoonlijk geforceerde power, maar dat is mijn mening natuurlijk;D
En hier in Be betaal jeje met een turbo blauw aan verzekering en taksen en dan spreek ik nog niet over het verbruik::) want dat zal wel een pak hoger liggen dan een n/a;)
hehe pas de problem
Ik was vrijdag toevallig in belgie, en die benzineprijzen daar zijn nog een stuk schappelijker als hier bij ons in NL.. Dus Njoy er nog even van zou ik zeggen
Ren0W schreef:En zelfs ik, met mijn N/A, moet rustig aan doen, wil ik de 1/10 halen.
Mental note to self: 'Koop nooit een MR2 over van Ren0W'.johnwoo schreef:Bij een GTi zou ik toch zeker wel 1:12~13 verwachten, en met een niet te zware voet nog wel beter.
Rustig aan en dan geen 1 op 10 halen? Man, je bent niet goed bezig hoor. Tenzij je echt alleen maar korte ritje en files doet. Of je blokkie is ziek. Of beide. Als ik flink mijn best doe, komt ik niet onder de 1 op 12,5, met de N/A. En als ik mezelf beheersen kan, haal ik zeker de 1 op 15.
De dag dat ik dat niet haal, is de dag dat de MR2 weer bij de dokter staat hoor. Dan moet er iets mis zijn, echt.
Trouwens, met het slechte weer van afgelopen week, doe ik de zakelijke kilometers weer met de Corolla. Daarmee ga ik over de 1 op 20. Zo hou ik nog wat over van de kilometervergoeding Toegegeven, dan haal ik niet de snelheden die ik met de MR2 wel zo rijden. Maar goed, met een beheerste rechtervoet kan het dus wel.
- tweakmaster
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2186
- Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
- Type MR2: AW11
ErikV schreef:Mental note to self: 'Koop nooit een MR2 over van Ren0W'.
Rustig aan en dan geen 1 op 10 halen? Man, je bent niet goed bezig hoor. Tenzij je echt alleen maar korte ritje en files doet. Of je blokkie is ziek. Of beide. Als ik flink mijn best doe, komt ik niet onder de 1 op 12,5, met de N/A. En als ik mezelf beheersen kan, haal ik zeker de 1 op 15.
De dag dat ik dat niet haal, is de dag dat de MR2 weer bij de dokter staat hoor. Dan moet er iets mis zijn, echt.
Trouwens, met het slechte weer van afgelopen week, doe ik de zakelijke kilometers weer met de Corolla. Daarmee ga ik over de 1 op 20. Zo hou ik nog wat over van de kilometervergoeding Toegegeven, dan haal ik niet de snelheden die ik met de MR2 wel zo rijden. Maar goed, met een beheerste rechtervoet kan het dus wel.
Dat is wel erg gunstig zeg. In mijn beste dagen met de sw20 haalde ik 1:15 op de snelweg met constante snelheid van ca. 130 km/u.
Maar de SW20 is makkelijk onder de 1:10 te krijgen hoor. Doe maar eens een flinke rit in de bergen in Oostenrijk.
Dan rijd je met dezelfde MR2 geen 1:15 meer, maar 1:7.
Maar de NSX doet het nog beter: 1:11 met dezelfde snelheid, maar met bijna het dubbele vermogen (292) en 3.2 ltr. inhoud.
In de bergen met flink blazen door de tunnels is dat snel gereduceerd tot een forse 1:6 (en neem van mij aan: HET IS HET DUBBEL EN DWARS WAARD);D
Maar onder alle omstandigheden zal de SW20 (vanaf 92) toch bijna geen olie mogen verbruiken. Doet ie dat wel, dan zou ik het blok toch maar even (laten) inspecteren.
Mijn SW20 niet. Zo ken ik er wel meer hoor.
Misschien ligt het aan de soort olie, het gebruik van de auto en de duur van de ritjes en natuurlijk de staat van de motor. Maar ik weet zeker dat toen de sw20 voor het eerst uit de showroom kwam hij geen noemenswaardige olie verbruikte.
Door normaal gebruik van de motor verbrand je altijd een klein beetje olie die als filmlaagje langs de cilinderwand zit. Maar dat is echt minimaal.
Misschien ligt het aan de soort olie, het gebruik van de auto en de duur van de ritjes en natuurlijk de staat van de motor. Maar ik weet zeker dat toen de sw20 voor het eerst uit de showroom kwam hij geen noemenswaardige olie verbruikte.
Door normaal gebruik van de motor verbrand je altijd een klein beetje olie die als filmlaagje langs de cilinderwand zit. Maar dat is echt minimaal.
- Dokter Rob
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3886
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
- Type MR2: AW11