Motor swap talk

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 380
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
Type MR2: AW11

duur project.....

Bericht door Quadc@msix »

decipherer schreef:Komt 'ie nu mee :P
Alhoewel jouw motor nog wel iets duurder zal zijn geweest dan die van mij.

De motor an sich viel nog redelijk mee, maar ALLES wat er bij komt kijken en wat je nog ff nodig hebt om het aan de gang te krijgen.....tel daarbij nog ff de RDW keuring op iets waar ik nog geen één "swapper"over gehoord heb, terwijl je dat wel degelijk moet doen als je wezenlijk meer vermogen gaat toepassen. Dit hele verhaal komt, buiten de aanpassingen daarvoor, gewoon ook nog een klein K€ bij:( hupsakeeeeeej ............

ALs ik zo eens even terugreken had ik voor het geld dat dit gekost heeft en de opbrengst aan onderdelen een hele knappe ZZW-30 (GEN I) kunnen kopen:huh: maar goed....ik denk dat ze straks elke investering meer dan waard is

John / TettjeTRDtw8)
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Ik begrijp wat je bedoelt ja. Je hebt gewoon erg veel losse onderdeeltjes nodig wat alles bij elkaar flink oploopt. Elke keer als ik bedenk wat ik allemaal nog moet hebben en wat dat gaat kosten begint het te duizelen, dan stop ik daar maar snel weer mee :) Keuring heb ik trouwens wel naar gekeken, zie ook:
http://www.mr2club.nl/forum/showpost.ph ... stcount=10


Gebruikersavatar
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 380
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
Type MR2: AW11

3.0 3mz-fe

Bericht door Quadc@msix »

decipherer schreef:Ik begrijp wat je bedoelt ja. Je hebt gewoon erg veel losse onderdeeltjes nodig wat alles bij elkaar flink oploopt. Elke keer als ik bedenk wat ik allemaal nog moet hebben en wat dat gaat kosten begint het te duizelen, dan stop ik daar maar snel weer mee :) Keuring heb ik trouwens wel naar gekeken, zie ook:
http://www.mr2club.nl/forum/showpost.ph ... stcount=10


Dat is dus wat ik bedoelde met de RDW enzo, komt nog wel ff wat bij dus....Ik begrijp dat jij gaat voor de 3.0 V6 uit de camry? bij mij ligt het ff iets anders. Het beste kun je een complete halfcut halen in de UK en probeer er dan een handgeschakelde versie te vinden, de bak an sich heb je niks, maar je hebt wel alles er bij.....dat scheelt je een hoop gezoek en geploeter!!

John / TettjeTRDtw8)
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Motor heb ik inmiddels (is een 1mz-fe geworden ipv 3vz-fe die ik eerst op het oog had). Heb in principe een losse motor. Wel kabelboom, tellerbak etc erbij, maar vliegwiel, koppeling enzo moet ik nog wel hebben. En een andere versnellingsbak, assen :P, naven, brandstofdrukregelaar, remschijven, uitlaat, versnellingsbakkabels, leidingen, radiateurfan.. de lijst gaat door.

Denk trouwens ook wel te weten hoe het bij jou zit. Of het moet zijn dat je die motor ook weer teruggestuurd hebt ::)

Ontopic: tot nu toe voornamelijk dingen uit elkaar geschroefd, dat kan iedereen lijkt me :)
Gebruikersavatar
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 380
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
Type MR2: AW11

Bericht door Quadc@msix »

decipherer schreef:Motor heb ik inmiddels (is een 1mz-fe geworden ipv 3vz-fe die ik eerst op het oog had). Heb in principe een losse motor. Wel kabelboom, tellerbak etc erbij, maar vliegwiel, koppeling enzo moet ik nog wel hebben. En een andere versnellingsbak, assen :P, naven, brandstofdrukregelaar, remschijven, uitlaat, versnellingsbakkabels, leidingen, radiateurfan.. de lijst gaat door.

Denk trouwens ook wel te weten hoe het bij jou zit. Of het moet zijn dat je die motor ook weer teruggestuurd hebt ::)

Ontopic: tot nu toe voornamelijk dingen uit elkaar geschroefd, dat kan iedereen lijkt me :)

Nope, ik heb deze niet teruggestuurd, om precies te zijn zit alles op zijn plek en ben ik'm nu electrisch aan elkaar aan het knopen;D

Een 1 MZ-FE?? Okay!! heb je het contactslot, -sleutel en transponder ECU er ook bij? Anders kun je starten wel vergeten! die motoren hebben een startonderbreker af fabriek er in gebakken, en dat zit in de ECU, die kan je heel erg moeilijk omzeilen. Is het een GENII, met V-VTI ? dan heb je helemaal prik zat, dan hoef je hem niet eens te "blazen"om er vermogen uit te krijgen.........

Suc6 er mee!!

John / TettjeTRDtw8)
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Jammer dat je geen (of toch niet veel iig) foto's post, ben wel benieuwd hoe dat er nu uit ziet bij je!

Heb de sleutel en contactslot wel, maar transponder ECU? Zit wel een immobiliser ECU in maar die is volgens mij van het alarm, niet van de startonderbreking. Als ik het goed begrepen heb zit in de oudere types alles in de motor ECU. Ik heb dus het eerste type, uit een camry van '97.

Mag ik je trouwens uitnodigen eens een kijkje te nemen in mijn project topic:

http://www.mr2club.nl/forum/showthread.php?t=2428

Daar kunnen we evt ook verder praten want we gaan hier wel erg offtopic :)

En wellicht had je deze ook nog gemist:
http://www.mr2club.nl/forum/showthread.php?t=1711
http://www.mr2club.nl/forum/showthread.php?t=1991
Gebruikersavatar
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 380
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
Type MR2: AW11

fotootjes......

Bericht door Quadc@msix »

Okee......
Ik heb foto's gepost in het topic "she went out with a bang" op de mr2.nl site.....kan je daar ff smullen.
Als hij klaar is (motorisch) ga ik een verslag maken met tips and trics en die post ik ook op dt WB forum......

John / TettjeTRDtw8)
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Kan daar niet reageren, dus maar ff hier.

Echt een hele dikke motor die je daar hebt! Of supercharger in ieder geval, dat ding is zo groot dat je de rest van de motor niet eens ziet :) Nog ff puzzelen met de bedrading zie ik wel. Maar echt goed bezig!
Heb je geen problemen met lucht aanzuiging? Gasklephuis lijkt nogal dicht bij de wand te zitten?

Succes met de laatste loodjes!
Gebruikersavatar
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 380
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
Type MR2: AW11

Dikke charger....

Bericht door Quadc@msix »

hahahaha:D
is idd. een hele dikke motor, en daarom is die bladblazer er bovenop ook zo groot.
Qua peekaa's valt het trouwens heel erg mee (ik denk nu rond de 260 op de wielen), maar het koppel is monsterachig, ik denk dat ik de 1e en 3e versenlling wel kan overslaan bij sprintjes..........dat is dan dus weer winst.;D ......
Ik kan presies met een haakse bocht het hoekje om voor de aanzuiging van lucht, achter de motor heb ik ruimte zat, en dat moet ook, want ik heb nog (turbo) plannen hiermee in een later stadium..."twincharger-techniek" heet dat............eerst maar eens zorgen dat dit van de vloer komt.....

John / TettjeTRDtw8)
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Vind 260pk op de wielen toch wel een behoorlijk vermogen. Is toch al meer als 300 krukas pk's. Hoe hoog denk je dat het koppel uit gaat komen? Moet wel ontzettend vroeg al heel hoog zijn. Zal wel lekker rijden! Maar ben je niet bang dat je je homokineten kapot draait?

Hoe zit het met het electrisch aansluiten van die motor? Is dat vergelijkbaar met een 3vz-fe of toch ingewikkelder?
The Honda Kit

Bericht door The Honda Kit »

2uzfe of 1 uzfe .. optisch verschil nagenoeg niet te zien omdat die een compressor op ze kop heeft :)
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

v8 toch?
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
The Honda Kit

Bericht door The Honda Kit »

yup , en optioneel een trd compressor te krijgen
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Alleen jammer dat een v8 niet in een mk2 past zonder eraan te gaan zagen ofzo ;)
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

decipherer schreef:Alleen jammer dat een v8 niet in een mk2 past zonder eraan te gaan zagen ofzo ;)
is dat erg dan??? hier en daar een extra stabilisatorstang en dan is het toch goed ;D;D;D
Afbeelding
funn is never a straight line::)
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Op het twobrutal forum zit iemand die bezig is een v8 in de lengterichting in een mk1 te plaatsen. Hij moet wel in de 'firewall' (weet nl benaming niet eerlijk gezegd) zagen maar dat lijkt me een stuk eenvoudiger dan de plaatsing van de veerpoten aanpassen. Vind hem er in de lengterichting ook veel mooier in liggen. Misschien ook een oplossing voor een mk2 :)
The Honda Kit

Bericht door The Honda Kit »

decipherer schreef:'firewall' (weet nl benaming niet eerlijk gezegd)

Vuurmuur of schutbord soms ? ;D
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Vuurmuur leek me een beetje erg letterlijk vertaald. Schutbord dus inderdaad :)

Tja.. heb voorheen nooit veel aan auto's gesleuteld en ken dus niet altijd de juiste benaming van alle onderdelen. Daarbij is de meeste informatie in het engels te vinden op internet. Het komt dan ook regelmatig voor dat ik wel de engelse en niet de nederlandse benaming weet. ;D
roald

Bericht door roald »

tettjetwo schreef:tel daarbij nog ff de RDW keuring op iets waar ik nog geen één "swapper"over gehoord heb, terwijl je dat wel degelijk moet doen als je wezenlijk meer vermogen gaat toepassen.

John / TettjeTRDtw8)

wie let daar nu op of je meer vermogen hebt?
bij de apk kijken ze ook al niet meer naar het aantal cilinders is mij door de monteur verteld
dus schijt aan die rdw en die v6 er in hangen en knallen maar
Gebruikersavatar
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 380
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
Type MR2: AW11

RDW en swappen.....

Bericht door Quadc@msix »

roald schreef:wie let daar nu op of je meer vermogen hebt?
bij de apk kijken ze ook al niet meer naar het aantal cilinders is mij door de monteur verteld
dus schijt aan die rdw en die v6 er in hangen en knallen maar

Dat is dus wat jij denkt.......en je hebt min of meer gelijk......TOTDAT je een serieus ongeval krijgt, en de politie stelt een onderzoek in, dan komen ze er ineens achter dat je twee keer zo veel cilinders hebt (bijvoorbeeld) als op het kenteken vermeld staat:huh: . en de verzekeraar vraagt altijd dit soort raporten op, en dan hebben die witte-borden-criminelen gelijk een reden om niet uit te hoeven keren, want je overtreed de voorschriften opgesteld in de WVW......en aangezien de politie dit soort onderzoeken insteld asl er doden of gewonden zijn gevallen, lijkt het me heel erg wijs om een 1K€ extra uit te geven aan je swap, en deze auto ter keuring aan te bieden bij de RDW........noem me maar een schijterd!!:P

Dit is trouwens een openbaar forum, er werken bij de RDW net zulke autofanaten als wij zijn, mogelijk weten zij meer als wij met z'n allen vermoeden.......

John / TettjTRDtw8)
Plaats reactie