Engine compariment ventilator
Moderator: Pieten
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Engine compariment ventilator
Net na een stukje rijden, ff tanken (15km), naar stad. Uurtje later weer terug. Starten begint rode lampje van ventilator op de intercooler branden.
Zekeringen nog in orde, bij het loskoppelen van de stekker aan de temp sensor deed hij nog steeds niks. Terwijl dan meestal al begint te lopen.
Komt het door de regen? Kortsluiting en is die overleden of vocht in een kabeltje gekropen? Wat kan ik proberen
Groeten
Wouter
Zekeringen nog in orde, bij het loskoppelen van de stekker aan de temp sensor deed hij nog steeds niks. Terwijl dan meestal al begint te lopen.
Komt het door de regen? Kortsluiting en is die overleden of vocht in een kabeltje gekropen? Wat kan ik proberen
Groeten
Wouter
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Misschien de wind die in tegengestelde richting te hard blaast zodat de fan stilstaat?
[Fluistermodus on]
'T is een turbo man, dan weet je toch genoeg? We hebben je gewaarschuwd... nee das flauw, maar kon het niet laten...
[Fluistermodus off]
Johnwoo zal je vast wel uitleg kunnen geven. Meestal is het zo dat als je de sensor lostrekt dat de fan begint te draaien, maar dat geld voor de fan van het motorcompariment, of dat voor de intercooler ook geld durf ik niet te zeggen.
[Fluistermodus on]
'T is een turbo man, dan weet je toch genoeg? We hebben je gewaarschuwd... nee das flauw, maar kon het niet laten...
[Fluistermodus off]
Johnwoo zal je vast wel uitleg kunnen geven. Meestal is het zo dat als je de sensor lostrekt dat de fan begint te draaien, maar dat geld voor de fan van het motorcompariment, of dat voor de intercooler ook geld durf ik niet te zeggen.
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
wow da was ik weer vergeten .......bedankt voor herrineren.
ik heb dat engine fannetje nog nooit horen/zien draaien......maar het oranje waarschuwings lampje reageert niet....brand wel met contact aan zetten...
ik heb horen zeggen dat mischien temp meter stuk is waar kan ik deze vinden want t devies was ff een fohn op die meter houden dan moet je fan gaan draaien...
grt Coen
ik heb dat engine fannetje nog nooit horen/zien draaien......maar het oranje waarschuwings lampje reageert niet....brand wel met contact aan zetten...
ik heb horen zeggen dat mischien temp meter stuk is waar kan ik deze vinden want t devies was ff een fohn op die meter houden dan moet je fan gaan draaien...
grt Coen
Sensor zit aan de onderzijde van je Motorkap en als je de stekker eraf trekt gaat de fan draaien en doet ie dat niet dan is er iets kapot,MR2_SW20 schreef:wow da was ik weer vergeten .......bedankt voor herrineren.
ik heb dat engine fannetje nog nooit horen/zien draaien......maar het oranje waarschuwings lampje reageert niet....brand wel met contact aan zetten...
ik heb horen zeggen dat mischien temp meter stuk is waar kan ik deze vinden want t devies was ff een fohn op die meter houden dan moet je fan gaan draaien...
grt Coen
zal nog ff kijken of ik een foto ergens heb
- rmmr2
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1999
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
- Type MR2: AW11
dus als je bij die sensor een fohn houd dan gaat als het goed is de ventilator van de intercooler draaien, geld dit dan ook voor de gti uitvoering?? maar i.p.v. de intercooler die er geen op zit begint dan de ventilator in het motorruim en die van de radiator te draaien??
funn is never a straight line::)
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 30 dec 2006, 00:38
- Type MR2: AW11
Ik heb laatst precies het zelfde gehad...lampje gaat branden en je schrikt..want rode lampjes die gaan branden zijn nooit fijn...
Als je de stekker los klikt zoals in een vorige post omschreven (met foto) en de auto op het contact hebt staan (stand voor het starten) dan moet de fan gaan lopen doet hij dat niet dan kun je als het goed is bij het losklikken van de stekker (temp sensor onder de kap) een relais horen klappen. Het is dan zeker je fan die defect is... Ik heb net een bijna nieuwe fan gekocht en mooi opgepoetst die heerlijk werkt en te koop is, ik heb hem van een 2.2 afgehaald ( dus weing gedraaid want daar blijft het onder de kap een stuk koeler dan bij een turbo) Een nieuwe fan kost bijna 200 Euro de mijne mag je hebben voor 30 Euro.
Ik heb namelijk een IC kit gekocht met een Spal fan erbij, en heb hem daarom niet meer nodig.
Als je de stekker los klikt zoals in een vorige post omschreven (met foto) en de auto op het contact hebt staan (stand voor het starten) dan moet de fan gaan lopen doet hij dat niet dan kun je als het goed is bij het losklikken van de stekker (temp sensor onder de kap) een relais horen klappen. Het is dan zeker je fan die defect is... Ik heb net een bijna nieuwe fan gekocht en mooi opgepoetst die heerlijk werkt en te koop is, ik heb hem van een 2.2 afgehaald ( dus weing gedraaid want daar blijft het onder de kap een stuk koeler dan bij een turbo) Een nieuwe fan kost bijna 200 Euro de mijne mag je hebben voor 30 Euro.
Ik heb namelijk een IC kit gekocht met een Spal fan erbij, en heb hem daarom niet meer nodig.
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
- Type MR2: AW11
- Contacteer: