3sgte inhouden

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
black thunder

3sgte inhouden

Bericht door black thunder »

ik heb net mijn mr2 gen 3 turbo weer opgehaald, eerst even rustig warm gereden.
na een tijdje wilde ik hem iets meer lostrekken en hij houdt dan 1/10 van een seconde in icm motormanagementlampje en trekt vervolgens weer vlot door:huh:

lampje gaat ook direct weer uit!

degene die achter mij reed had het wel over veel zwarte rook uit de uitlaat?

weet iemand wat dit kan zijn?
franksmits

Bericht door franksmits »

Kabeltje van speedlimiter door geknipt ofzo?
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Kan je de ecu uitlezen?
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
black thunder

Bericht door black thunder »

ik heb verder niks gedaan met de auto, hij heeft wel 4 maanden stil gestaan omdat de spuiter zijn tijd ervoor genomen heeft.

ecu heb ik nog niet uit laten lezen, weet ook nog niet of dit mogelijk is.

ik vind het wel raar omdat hij perfect start en loopt behalve wanneer ik het gas iets meer in trap.
gisteren gaf ik wat meer gas vanf 40 km/u in de 3 turbo sloeg netjes in en bij 5500 toeren leek het alsof hij zich verslikte, het gaf wel een behoorlijke vertraging. maar hij trekt vervolgens gewoon nog keihard door, lijkt me dan niet dat de turbo het is want vermogen heeft hij nog zat.

2e probleem is dat mijn benzinemeter niks meer aangeeft terwijl er zeker weten nog een kwart in zit, jongens van de spuiterij gevraagd en die hebben niks onder motorkap gedaan of met de teller.
franksmits

Bericht door franksmits »

Klinkt een beetje als een probleempje in het midden/hoge segment van RPM. Is dat slangetje bij jou los gemaakt van de T-vis of T-vsv (sorry als ik de naam verkeerd heb). Bij rev 4 & 5 hebben ze die slang er standaard vanaf gehaalt. Hierdoor krijg je in het middengebied meer vermogen en valt het in de lage een stukje weg...

Misschien zit er een klepje vast in het gasklephuis? Als ik jou was zou ik even de 3s-gte workshopmanual erbij pakken en even zoeken bij 'stotteren' of iets in die geest.
jrb

Bericht door jrb »

dan moet je hem vol tanken dan weet je zeker of je meter het wel of niet doet.

en ik zou hem idd eens uitlezen en een goed stuk gaan rijden en hem als hij goed warm is eens lekker intrappen zodat alles lekker schoon kan branden.

als je even zoekt op het forum kun je wel wat over het uitlezen van de ecu vinden dit is gewoon zelf tedoen thuis.
black thunder

Bericht door black thunder »

wat betreft de benzinemeter weet ik gewoon dat er meer in zit dan hij aangeeft maar goed dat is ook niet zo belangrijk.

ik zal eens wat dingen gaan controleren die jullie aangegeven hebben.

vind het alleen zo'n rare manier van inhouden net alsof de motor een miliseconde uitgaat
franksmits

Bericht door franksmits »

Tjah.. het klinkt ook wel een beetje als een turbo-lag ofzo. Misschien een lekke intercooler slang ?
jrb

Bericht door jrb »

meestal hoor je het wel als er een lekke interkoelerslang is
jrb

Bericht door jrb »

en ben je al wat verder?
subke

Bericht door subke »

luchtfilter verstopt mischien? door schuren en spuiten? weet niet wat voor luchtfilter je hebt?
babbel

Bericht door babbel »

Hmm, als ik het zo zie lijkt het alleen voor te komen bij accel-fuel. Check je bougies eens??

Als je in een keer je gasklep opentrekt dan slaat de brandstof neer in je inlaat. Om hiervoor te compenseren spuit je ECU dan even meer in. Als de bougies oud zijn of aangeslagen dan houdt hij op dit punt vaak even in om het later gewoon weer op te pakken.
black thunder

Bericht door black thunder »

hij rijdt inmiddels weer prima, er bleek een stekker los te zijn. benzinemeter blijkt ook gewoon in orde alleen die idioten van de spuiterij hebben dat ding elke keer bij het verzetten van de auto warm laten lopen. kwart tank weg zonder 1 km gereden te hebben :-/
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

Hahaha, ach ze bedoelden het goed :) Je hebt ook genoeg idioten die hem gewoon met koude motor vol wegtrekken.....
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
black thunder

Bericht door black thunder »

Xhermes schreef:Hahaha, ach ze bedoelden het goed :) Je hebt ook genoeg idioten die hem gewoon met koude motor vol wegtrekken.....

dat is waar... maar ga wel twijfelen aan het verbruik van de mr2 :huh:
Etter

Bericht door Etter »

black thunder schreef:dat is waar... maar ga wel twijfelen aan het verbruik van de mr2 :huh:
blijft een sport autootje :D die hoort bezine te zuipen :D
Ren0W

Bericht door Ren0W »

Goede bedoelingen, maar nog steeds schadelijk. Motor stationair warm laten worden vind ie ook niet zo leuk :'(
shiftimports

Bericht door shiftimports »

Oude topic.. maar ik heb het nu ook! Inhouden... heel erg.. en stotteren.. maar ikd enk dat het bij mij MAF sensor is... zou dat kunnen? blijft openstaan dus krijgt de motor enorm veel brandstof en smoort hem.. met veel zwarte rook..? en een tel later loopt ie weer zoals het moet... heel raar.. Welke stekker was het die bij jou los zat?
black thunder

Bericht door black thunder »

shiftimports schreef:Oude topic.. maar ik heb het nu ook! Inhouden... heel erg.. en stotteren.. maar ikd enk dat het bij mij MAF sensor is... zou dat kunnen? blijft openstaan dus krijgt de motor enorm veel brandstof en smoort hem.. met veel zwarte rook..? en een tel later loopt ie weer zoals het moet... heel raar.. Welke stekker was het die bij jou los zat?

een stekker onderaan de inlaatmisschien wel van de maf/mapsensor maar een collega had het opgemerkt dus heb er niet na gekeken (behalve dan of hij weer goed liep)
shiftimports

Bericht door shiftimports »

ja dat had ik net ook gevonden.. denk ook dat dat het is... bedankt iig ;)
Plaats reactie