V6 swap

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gidon-V6
Zere vingers van het typen..
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 jun 2007, 13:38
Type MR2: AW11
Contacteer:

V6 swap

Bericht door Gidon-V6 »

Nog effe wachten en ik kan bij woodsport tercht voor mijn v6 swap. Ik ga mijn mr de 16 e juni brengen overzee naar Paul. Het kan zijn dat het dan nog effe duurt voor hij met de swap begint. Hij zal in ieder geval begin augustus zoiezo klaar zijn.
Ik had de swap in eerste instantie zelf willen proberen, maar de prijs van de onderdelen en de complete swap incl. blok ligt zo weinig uit elkaar dat ik het toch maar laat doen.
Afbeelding
franksmits

Bericht door franksmits »

Gaaf, wat kost het precies om daar te komen. Ik wil weten hoe jij dat precies doet. Grtzz en succes
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Er gaan nog eens net zo veel V6'en rondrijden als turbo's :)
Het zelf ombouwen heeft natuurlijk wel iets. Maar ik denk dat het qua prijs inderdaad niet veel scheelt.

Veel succes en we verwachten veel foto's natuurlijk :)
Gebruikersavatar
Gidon-V6
Zere vingers van het typen..
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 jun 2007, 13:38
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Gidon-V6 »

franksmits schreef:Gaaf, wat kost het precies om daar te komen. Ik wil weten hoe jij dat precies doet. Grtzz en succes

De veerpond van IJmuiden naar Newcastle (vlakbij woodsport) koste 211 euro. Retour voor 2 personen excl. ontbijt.
Als ik de auto ga halen pak ik nog een enkeltje op de veerpond (105 euro) en dan rij ik de 900 km terug. Reken dan de benzinekosten en de eurotunnel (tussen de 70 en 100 euro).
decipherer schreef:Er gaan nog eens net zo veel V6'en rondrijden als turbo's :)
Het zelf ombouwen heeft natuurlijk wel iets. Maar ik denk dat het qua prijs inderdaad niet veel scheelt.

Veel succes en we verwachten veel foto's natuurlijk :)

Het zelf doen heeft zeker zijn scharme. Was ook in de eerste instantie de bedoeling.
Ik denk ook dat er wel meer v6'en gaan komen.
Afbeelding
franksmits

Bericht door franksmits »

Waarom ga je de terugweg dan 900km ? Om de motor in te rijden of om kosten te besparen? Mag je direct zon stuk rijden?
Gebruikersavatar
Gidon-V6
Zere vingers van het typen..
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 jun 2007, 13:38
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Gidon-V6 »

Om te wennen aan de motor, en nog ergens tussenstoppen te maken om ook nog iets van het land te zien. Maar het is nog niet zeker. Kan ook zijn dat ik gewoon de boot terug pak. Rijden is duurder als met de boot.
Afbeelding
franksmits

Bericht door franksmits »

Ja, het lijkt mij ook mooi om de boel te verkenne. Mij lijktt het wel gevaarlijk om zo ver te rijden. Als er wat gebeurt, ben je niet 1-2-3 bij een garage (tenzij ANWB).

Misschien is dit met een v6 anders dan met de turbo.

Ik breng mijn wagen misschien ook in Juni.
roald

Bericht door roald »

na de zomer wil ik mijn mr2 er laten turbo'en
Plaats reactie