iemand ervaring met turbo upgrade (davinci motorsports)
Moderator: Pieten
iemand ervaring met turbo upgrade (davinci motorsports)
Hallo allemaal,
Ik heb een paar weken geleden een 3sgte blok inlaten bouwen. Nu ik zo´n 2.000 km verder ben en het blokje wat ingereden/losgereden heb ben ik me aan het orienteren op nog wat meer vermogen. Naar wat surfen kwam ik dit tegen. Is er misschien iemand die hier ervaring mee heeft en me kan aangeven of dit een goed of een slecht plan is!?
http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/stre ... ID=1850731
alvast bedankt,
Ik heb een paar weken geleden een 3sgte blok inlaten bouwen. Nu ik zo´n 2.000 km verder ben en het blokje wat ingereden/losgereden heb ben ik me aan het orienteren op nog wat meer vermogen. Naar wat surfen kwam ik dit tegen. Is er misschien iemand die hier ervaring mee heeft en me kan aangeven of dit een goed of een slecht plan is!?
http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/stre ... ID=1850731
alvast bedankt,
- johnwoo
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1025
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Voor dat geld kan het haast geen fatsoenlijke kwaliteit zijn. If it sounds too good to be true, it usually is. De T3T4 is al een wat oudere turbo en je kunt ze wel vinden voor onder de 800 euro maar da's dan alleen de turbo (laatst stond er nog een te koop op dit forum, ik meen van bernhards?). Ik gok dus dat dit een imitatie is. Verder zijn zulk soort goedkope spaghettispruitstukken doorgaans erg snel stuk (scheuren langs de flenzen of soms simpelweg in de buizen) door dun materiaal en slechte lassen.
Vergelijk het even met een bewezen goede T3T4 kit, die van KO racing: http://www.koracing.net/viewproduct.php ... product=98
Het prijsverschil moet je een indicatie geven van de kwaliteit van de naamloze kit
Daarbij komt nog een punt: de kit waar je naar linkt geeft dezelfde specs als de SB50 van KO. Dat is een turbo die je MR2 400+ pk kan geven. Zo'n kit schroef je niet even op je blok zonder andere ingrijpende mods, dan smelten je internals bij de eerste run onder boost (of je moet 0.5 bar erop draaien, maar daar koop je geen T3T4 voor, heb je alleen maar de extra lag van zo'n ding). Sowieso zal je moeten aanpassen om zo'n formaat turbo veilig te kunnen gebruiken: intercooler, zuigers, brandstofsysteem, engine management. Reken op zeker 5000 euro aan ondersteunende mods voordat je een 50 trim de sporen kan geven zonder iets te slopen.
Conclusie: ik zou deze overslaan
In wat voor staat is je 3S-GTE nu? Stock nog? Begin dan met wat basic performance upgrades (BPU): downpipe, uitlaat, intake, boost controller, fuel-cut defense en een goede intercooler. Daarmee moet je al 50 tot 70 pk kunnen winnen op een verder standaard motor en turbo, en da's een goed begin.
Vergelijk het even met een bewezen goede T3T4 kit, die van KO racing: http://www.koracing.net/viewproduct.php ... product=98
Het prijsverschil moet je een indicatie geven van de kwaliteit van de naamloze kit
Daarbij komt nog een punt: de kit waar je naar linkt geeft dezelfde specs als de SB50 van KO. Dat is een turbo die je MR2 400+ pk kan geven. Zo'n kit schroef je niet even op je blok zonder andere ingrijpende mods, dan smelten je internals bij de eerste run onder boost (of je moet 0.5 bar erop draaien, maar daar koop je geen T3T4 voor, heb je alleen maar de extra lag van zo'n ding). Sowieso zal je moeten aanpassen om zo'n formaat turbo veilig te kunnen gebruiken: intercooler, zuigers, brandstofsysteem, engine management. Reken op zeker 5000 euro aan ondersteunende mods voordat je een 50 trim de sporen kan geven zonder iets te slopen.
Conclusie: ik zou deze overslaan
In wat voor staat is je 3S-GTE nu? Stock nog? Begin dan met wat basic performance upgrades (BPU): downpipe, uitlaat, intake, boost controller, fuel-cut defense en een goede intercooler. Daarmee moet je al 50 tot 70 pk kunnen winnen op een verder standaard motor en turbo, en da's een goed begin.
Dat is een duidelijk verhaal typische een gevalletje goedkoop wordt duurkoop!!! De 3sgte is nu nog redelijk standaard, ik heb alleen een andere uitlaat en in airintake gemonteerd op dit moment. Ik zal dan eens beginnen met een andere intercooler en een downpipe kijken wat dat voor verschil met zich mee brengt. Super bedankt voor je reactie!!:dux-blij_thumb-up:
Ik heb trouwens mijn pm een suggestie gekregen om een ct20b turbo te monteren. Scheelt dit veel vermogen en kan dit wel zo direct gemonteerd worden op gen2 3sgte of komen hier nog andere aanpassingen bij?
Ik heb trouwens mijn pm een suggestie gekregen om een ct20b turbo te monteren. Scheelt dit veel vermogen en kan dit wel zo direct gemonteerd worden op gen2 3sgte of komen hier nog andere aanpassingen bij?
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3347
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Volgens mij past de CT20B wel direct erop, pin me er niet op vast, ben er niet zo in thuis. Deze zou vooral hoger in de toeren wat meer lucht kwijt kunnen...
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Website:http://mymr2.nl/
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3347
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Zat ik net aan te denken, is het niet verstandiger om eerst de IC, boostcontroller en downpipe. Dan kan je vervolgens rustig doorsparen voor een nieuwere turbo met ondersteunende mods
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Website:http://mymr2.nl/
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
ik heb die turbo ook gehad, mijn blok is 2 weken later overlede
hij is niet bolt-on, je hebt zoiezo een stand alone systeem en feul upgrades nodig
de turbo opzich is nog niet zo slecht, spruitstuk ook niet als je je turbo goed ondersteund..
mijn advies, koop eerst een stand alone systeem, feul upgrades en monteer dan een garret gt28rs of gt30r.. dan kun je al tot 400whp..
en dan ga je al heeel erg hard
oja.. de wastegate die je erbij krijgt loopt al gelijk vast als ie warm word
hij is niet bolt-on, je hebt zoiezo een stand alone systeem en feul upgrades nodig
de turbo opzich is nog niet zo slecht, spruitstuk ook niet als je je turbo goed ondersteund..
mijn advies, koop eerst een stand alone systeem, feul upgrades en monteer dan een garret gt28rs of gt30r.. dan kun je al tot 400whp..
en dan ga je al heeel erg hard
oja.. de wastegate die je erbij krijgt loopt al gelijk vast als ie warm word
- dooierick
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
- Type MR2: AW11
ik ben opdit moment oorlog aan het voeren met een xs power kit
ik denk vergelijkbaar aan deze kit
alleen heb ik wel een :
apexi power fc
550 cc injectoren
walbro pomp
en bij behorende dingen besteld om er een gen 3 van te maken
ignitor en map sensor gehaald bij de toyo dealer met korting nog 700 eu
de andere 2 sensoren zaten er gelukkig bij
ik denk vergelijkbaar aan deze kit
alleen heb ik wel een :
apexi power fc
550 cc injectoren
walbro pomp
en bij behorende dingen besteld om er een gen 3 van te maken
ignitor en map sensor gehaald bij de toyo dealer met korting nog 700 eu
de andere 2 sensoren zaten er gelukkig bij
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
- tweakmaster
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2186
- Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
- Type MR2: AW11