iemand ervaring met turbo upgrade (davinci motorsports)

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
gorsche
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 456
Lid geworden op: 12 apr 2008, 19:57
Type MR2: AW11

iemand ervaring met turbo upgrade (davinci motorsports)

Bericht door gorsche »

Hallo allemaal,

Ik heb een paar weken geleden een 3sgte blok inlaten bouwen. Nu ik zo´n 2.000 km verder ben en het blokje wat ingereden/losgereden heb ben ik me aan het orienteren op nog wat meer vermogen. Naar wat surfen kwam ik dit tegen. Is er misschien iemand die hier ervaring mee heeft en me kan aangeven of dit een goed of een slecht plan is!?

http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/stre ... ID=1850731


alvast bedankt,
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Voor dat geld kan het haast geen fatsoenlijke kwaliteit zijn. If it sounds too good to be true, it usually is. De T3T4 is al een wat oudere turbo en je kunt ze wel vinden voor onder de 800 euro maar da's dan alleen de turbo (laatst stond er nog een te koop op dit forum, ik meen van bernhards?). Ik gok dus dat dit een imitatie is. Verder zijn zulk soort goedkope spaghettispruitstukken doorgaans erg snel stuk (scheuren langs de flenzen of soms simpelweg in de buizen) door dun materiaal en slechte lassen.

Vergelijk het even met een bewezen goede T3T4 kit, die van KO racing: http://www.koracing.net/viewproduct.php ... product=98
Het prijsverschil moet je een indicatie geven van de kwaliteit van de naamloze kit ;)

Daarbij komt nog een punt: de kit waar je naar linkt geeft dezelfde specs als de SB50 van KO. Dat is een turbo die je MR2 400+ pk kan geven. Zo'n kit schroef je niet even op je blok zonder andere ingrijpende mods, dan smelten je internals bij de eerste run onder boost (of je moet 0.5 bar erop draaien, maar daar koop je geen T3T4 voor, heb je alleen maar de extra lag van zo'n ding). Sowieso zal je moeten aanpassen om zo'n formaat turbo veilig te kunnen gebruiken: intercooler, zuigers, brandstofsysteem, engine management. Reken op zeker 5000 euro aan ondersteunende mods voordat je een 50 trim de sporen kan geven zonder iets te slopen.

Conclusie: ik zou deze overslaan ;)
In wat voor staat is je 3S-GTE nu? Stock nog? Begin dan met wat basic performance upgrades (BPU): downpipe, uitlaat, intake, boost controller, fuel-cut defense en een goede intercooler. Daarmee moet je al 50 tot 70 pk kunnen winnen op een verder standaard motor en turbo, en da's een goed begin.
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
gorsche
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 456
Lid geworden op: 12 apr 2008, 19:57
Type MR2: AW11

Bericht door gorsche »

Dat is een duidelijk verhaal typische een gevalletje goedkoop wordt duurkoop!!! De 3sgte is nu nog redelijk standaard, ik heb alleen een andere uitlaat en in airintake gemonteerd op dit moment. Ik zal dan eens beginnen met een andere intercooler en een downpipe kijken wat dat voor verschil met zich mee brengt. Super bedankt voor je reactie!!:dux-blij_thumb-up:

Ik heb trouwens mijn pm een suggestie gekregen om een ct20b turbo te monteren. Scheelt dit veel vermogen en kan dit wel zo direct gemonteerd worden op gen2 3sgte of komen hier nog andere aanpassingen bij? :huh:
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

Volgens mij past de CT20B wel direct erop, pin me er niet op vast, ben er niet zo in thuis. Deze zou vooral hoger in de toeren wat meer lucht kwijt kunnen...
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Yup een CT20b (of CT27, al schijnen daar nog wel wat problemen mee te zijn) is een directe vervanging voor de CT26. Daarmee kun je de 300 pk wel halen op een stock brandstofsysteem. Zou ik overigens wel ook meteen de intercooler en downpipe doen.
AfbeeldingAfbeelding
franksmits

Bericht door franksmits »

johnwoo schreef:Yup een CT20b (of CT27, al schijnen daar nog wel wat problemen mee te zijn) is een directe vervanging voor de CT26. Daarmee kun je de 300 pk wel halen op een stock brandstofsysteem. Zou ik overigens wel ook meteen de intercooler en downpipe doen.

YEs :D
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

Zat ik net aan te denken, is het niet verstandiger om eerst de IC, boostcontroller en downpipe. Dan kan je vervolgens rustig doorsparen voor een nieuwere turbo met ondersteunende mods ;)
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
franksmits

Bericht door franksmits »

Downpipe moetie ook weer veranderen als er een andere turbo op komt. Kan je misschien wel op bezuinigen... :p.

Maargoed een downpipe op een stock blok scheelt wel een hoop performance. dus gewoon een XS power voor 100 euro kopen :)
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

ik heb die turbo ook gehad, mijn blok is 2 weken later overlede
hij is niet bolt-on, je hebt zoiezo een stand alone systeem en feul upgrades nodig
de turbo opzich is nog niet zo slecht, spruitstuk ook niet als je je turbo goed ondersteund..

mijn advies, koop eerst een stand alone systeem, feul upgrades en monteer dan een garret gt28rs of gt30r.. dan kun je al tot 400whp..

en dan ga je al heeel erg hard

oja.. de wastegate die je erbij krijgt loopt al gelijk vast als ie warm word
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

franksmits schreef:Downpipe moetie ook weer veranderen als er een andere turbo op komt. Kan je misschien wel op bezuinigen... :p.
Niet als hij later een CT20b of CT27 neemt... die hebben dezelfde outline/afmetingen/flens als de CT26.
AfbeeldingAfbeelding
franksmits

Bericht door franksmits »

dat is waar. Maar ik d8 dat het ging over de t3t4 of GT30r
Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

Bericht door dooierick »

ik ben opdit moment oorlog aan het voeren met een xs power kit
ik denk vergelijkbaar aan deze kit

alleen heb ik wel een :

apexi power fc
550 cc injectoren
walbro pomp
en bij behorende dingen besteld om er een gen 3 van te maken
ignitor en map sensor gehaald bij de toyo dealer met korting nog 700 eu
de andere 2 sensoren zaten er gelukkig bij
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
franksmits

Bericht door franksmits »

Die kits kan je toch wel goekoper aftermarket kopen? Die worden regelmatig aangeboden op mr2oc. (ignitor & sensors)
Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

Bericht door dooierick »

ja maar iedereen die mij kent weet dat het binnen 4 minuten werkend moet zijn

kosten wat het kost

mja heb al besloten dat ik er klaar mee ben der komt gewoon een ct 20 turbo op
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
Gebruikersavatar
tweakmaster
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2186
Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
Type MR2: AW11

Bericht door tweakmaster »

yup, kan ik beamen :P
Surferdude schreef:Je hebt toch wel een beetje gelijk Tweaky
Afbeelding
franksmits

Bericht door franksmits »

apexi fc mag anders wel mijn kant op hoor :D
Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

Bericht door dooierick »

die gaat vorlopig niet weg :P en als de zwarte weg gaat dan hang ik hem wel in de witte (A)
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

Bericht door dooierick »

ik heb evt wel binne kort een t3 t4 turbo kit te koop !

vergelijkbaar met deze in het topic

grt
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
Gebruikersavatar
gorsche
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 456
Lid geworden op: 12 apr 2008, 19:57
Type MR2: AW11

Bericht door gorsche »

Heb besloten om eerst maar eens een andere downpipe, ic en boostcontroller te installeren en daarna is een andere turbo te gaan overwegen. Jullie bedankt voor de reacties!! Oh ja mocht iemand hier nog tips of suggesties voor hebben dan hoor ik dat graag.;D
Plaats reactie