turbo druk valt weg en krijgt motor storing na 0,7 bar ??
Moderator: Pieten
turbo druk valt weg en krijgt motor storing na 0,7 bar ??
Ik heb een HKS hi power geinstaleerd maar nu kan ik niet meer
vol gas geven want bij 0,7 bar vliegt de auto in motorstoring en moet ik hem eerst aan en uit zetten voor hij het weer normaal loopt heeft iemand hier
een ervaring mee ?? Dan zou ik zeer geholpen zijn ik had iets gehoord over een fuelcut ?? alsvast bedankt.
vol gas geven want bij 0,7 bar vliegt de auto in motorstoring en moet ik hem eerst aan en uit zetten voor hij het weer normaal loopt heeft iemand hier
een ervaring mee ?? Dan zou ik zeer geholpen zijn ik had iets gehoord over een fuelcut ?? alsvast bedankt.
Ik heb nog een andere vraag bij ongeveer 210 kmh begindt de auto te stotteren en verlies ik ineens heel veel vermogen en bij 180 kmh ofzo heb ik weer vermogen kan dat er iets meer te maken hebben ? Alleen gaat er dan geen motorstorings lampje branden.
Ik heb nog wel de brandstof pomp van een 3sge blok er inzitten ik weet niet of dat een oorzaak is ?
Ik heb nog wel de brandstof pomp van een 3sge blok er inzitten ik weet niet of dat een oorzaak is ?
Vermogens verlies 3sgte
Ik was eigenlijk al wel van plan om een boost controller te instaleren maar als ik hogere turbo druk wil behalen moet ik dan ook een fuel cut defense hebben?? En ik had nog een vraagje bij ongeveer 210kmh begind de auto ineens vemogen te verliezen en stotterd die een beetje maar er gaat geen storings lampje aan en bij 180 kmh krijg ik weer vermogen kan dat er iets mee te maken hebben ?? Ik heb nog wel een orginele 3sge brandstof pomp in me auto maar ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
johnwoo schreef:Dat is inderdaad fuel cut.
Gebruik een boost controller om de turbodruk in toom te houden. Of, als je die hogere druk wel wilt, een fuel-cut defense om die beveiliging naar een hogere druk te verleggen.
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Standaard turbodruk voor een 3rd gen is toch 17 PSI = 1.1 bar?
Of is dit bij een MR2 ECU misschien dan toch anders?
Ik kreeg gisteren op de Dyno ook slechte resultaten, en ik vermoed dat het ook allemaal met de ECU of speedsignal te doen heeft (zie andere topic hierover)
Als je het paarse draadje doorknipt, springt je ecu dan juist niet in veilige modus en komt ie dan juist niet hoger dan 0.6 bar?
Of is het een combi van speed en RPM signal dat bepaald hoeveel boost je kan/mag draaien?
Of is dit bij een MR2 ECU misschien dan toch anders?
Ik kreeg gisteren op de Dyno ook slechte resultaten, en ik vermoed dat het ook allemaal met de ECU of speedsignal te doen heeft (zie andere topic hierover)
Als je het paarse draadje doorknipt, springt je ecu dan juist niet in veilige modus en komt ie dan juist niet hoger dan 0.6 bar?
Of is het een combi van speed en RPM signal dat bepaald hoeveel boost je kan/mag draaien?
Ik heb geen stuurbekrachtiging maar het lijkt me verder geen probleem
als je een boostcontroller installeerd kun je de turbodruk ook hoger laten worden. Maar ik weet nog niet hoe hoog die nu op loopt zowieso tot 0.9 en heb ik alleen nog maar HKS Hi power uitlaat geinstalleerd en een autobahn 88 downpipe en standaard ging die niet verder dan 0.7 het is een gen 2 van 93
als je een boostcontroller installeerd kun je de turbodruk ook hoger laten worden. Maar ik weet nog niet hoe hoog die nu op loopt zowieso tot 0.9 en heb ik alleen nog maar HKS Hi power uitlaat geinstalleerd en een autobahn 88 downpipe en standaard ging die niet verder dan 0.7 het is een gen 2 van 93
- johnwoo
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1025
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Even wat cijfertjes om het een en ander verduidelijken
De USDM gen2 standaard turbodruk is ~0.70 bar en fuel-cut slaat in bij ~0.85 bar (12 psi).
De gen3 standaard turbodruk is ~0.90 bar en fuel-cut slaat in bij ~1.25 bar (18 psi).
De gen2 fuel-cut kun je uitschakelen door het slangetje los te trekken en af te doppen of een draadje door te knippen. Of je kunt een FCD gebruiken die de beveiliging wel behoudt maar het ingrijppunt verhoogt (meestal naar ~17 psi). Op de gen3 kun je fuel-cut niet omzeilen omdat de gen3 ECU het MAP sensor signaal gebruikt voor de inspuitberekeningen.
De USDM gen2 standaard turbodruk is ~0.70 bar en fuel-cut slaat in bij ~0.85 bar (12 psi).
De gen3 standaard turbodruk is ~0.90 bar en fuel-cut slaat in bij ~1.25 bar (18 psi).
De gen2 fuel-cut kun je uitschakelen door het slangetje los te trekken en af te doppen of een draadje door te knippen. Of je kunt een FCD gebruiken die de beveiliging wel behoudt maar het ingrijppunt verhoogt (meestal naar ~17 psi). Op de gen3 kun je fuel-cut niet omzeilen omdat de gen3 ECU het MAP sensor signaal gebruikt voor de inspuitberekeningen.
- base86
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 27 jan 2007, 10:59
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Even een vraagske tussendoor dan, mijn USDM (toen ik m kocht) en er stock een boostmetertje op aansloot stond die op + - 0,4 0,5... dan is dit te laag gok ik.
Dan zijn er uiteraard allemaal mogelijkheden waarom die zo laag is, maar draai nu 0,65 met een boostcontroller eraan.
Een van de weinige upgrades is alleen een 3" downpipe met de stock IC en uitlaat.. kan ik m dan gewoon nu lukraak op 0,7 a 0,8 zetten (omdat ie daar stock toch al op hoort te draaien. Of staat ie stock toch wel net iets lager ??
Dan zijn er uiteraard allemaal mogelijkheden waarom die zo laag is, maar draai nu 0,65 met een boostcontroller eraan.
Een van de weinige upgrades is alleen een 3" downpipe met de stock IC en uitlaat.. kan ik m dan gewoon nu lukraak op 0,7 a 0,8 zetten (omdat ie daar stock toch al op hoort te draaien. Of staat ie stock toch wel net iets lager ??