turbo druk valt weg en krijgt motor storing na 0,7 bar ??

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

Lucien

turbo druk valt weg en krijgt motor storing na 0,7 bar ??

Bericht door Lucien »

Ik heb een HKS hi power geinstaleerd maar nu kan ik niet meer
vol gas geven want bij 0,7 bar vliegt de auto in motorstoring en moet ik hem eerst aan en uit zetten voor hij het weer normaal loopt heeft iemand hier
een ervaring mee ?? Dan zou ik zeer geholpen zijn ik had iets gehoord over een fuelcut ?? alsvast bedankt.:-/
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Dat is inderdaad fuel cut.
Gebruik een boost controller om de turbodruk in toom te houden. Of, als je die hogere druk wel wilt, een fuel-cut defense om die beveiliging naar een hogere druk te verleggen.
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

Bericht door dooierick »

of het slangetje van de map sensor aftrekken
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
Lucien

Bericht door Lucien »

Ik wou zowieso al een keer een boost controller instaleren maar zou ik dan ook een fuelcut defense nodig hebben om een hogere turbo druk te krijgen??
Lucien

Bericht door Lucien »

Het slangetje er af halen schijnt niet zo goed te zijn dan instaleer ik liever een fuelcut als dat helpt
Lucien

Bericht door Lucien »

tog bedankt
Lucien

Bericht door Lucien »

Ik heb nog een andere vraag bij ongeveer 210 kmh begindt de auto te stotteren en verlies ik ineens heel veel vermogen en bij 180 kmh ofzo heb ik weer vermogen kan dat er iets meer te maken hebben ? Alleen gaat er dan geen motorstorings lampje branden.
Ik heb nog wel de brandstof pomp van een 3sge blok er inzitten ik weet niet of dat een oorzaak is ?
Lucien

Vermogens verlies 3sgte

Bericht door Lucien »

Ik was eigenlijk al wel van plan om een boost controller te instaleren maar als ik hogere turbo druk wil behalen moet ik dan ook een fuel cut defense hebben?? En ik had nog een vraagje bij ongeveer 210kmh begind de auto ineens vemogen te verliezen en stotterd die een beetje maar er gaat geen storings lampje aan en bij 180 kmh krijg ik weer vermogen kan dat er iets mee te maken hebben ?? Ik heb nog wel een orginele 3sge brandstof pomp in me auto maar ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft?
Alvast bedankt!
johnwoo schreef:Dat is inderdaad fuel cut.
Gebruik een boost controller om de turbodruk in toom te houden. Of, als je die hogere druk wel wilt, een fuel-cut defense om die beveiliging naar een hogere druk te verleggen.
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Gaat die wel harder dan 210? Zo niet, dan is je auto nog begrenst. Wederom 2 opties, Speed delimiter halen of het paarse kabeltje (speedpulse) doorknippen ;D
franksmits

Bericht door franksmits »

Even een vraagje van mij voor de kenners, bij de 3e Gen heb je geen fuelcut defencer meer nodig toch?
Lucien

Bericht door Lucien »

Ik heb het slangetje er af gehaald en afgesloten en nu ben ik van het probleem af ik heb nu het volle vermogen en ongeveer 0.9 bar druk en geen storingen meer.!!:D

Ik had idd ook begrepen dat het om een begrenser ging maar welk kabeltje gaat het hier over dan en wat zijn de gevolgen ??
Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

Bericht door dooierick »

als je stuur bekrachtiging hebt dan werkt die op de lichtste stand volgens mij zijn er verder geen gevolgen
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
jeffry3sgte

Bericht door jeffry3sgte »

Standaard turbodruk voor een 3rd gen is toch 17 PSI = 1.1 bar?
Of is dit bij een MR2 ECU misschien dan toch anders?

Ik kreeg gisteren op de Dyno ook slechte resultaten, en ik vermoed dat het ook allemaal met de ECU of speedsignal te doen heeft (zie andere topic hierover)
Als je het paarse draadje doorknipt, springt je ecu dan juist niet in veilige modus en komt ie dan juist niet hoger dan 0.6 bar?

Of is het een combi van speed en RPM signal dat bepaald hoeveel boost je kan/mag draaien?
franksmits

Bericht door franksmits »

Volgens mij draait hij standaard op 0.8 bar boost. veilige modus naar 0.4 of 0.6 ?

Als je het paarse kabeltje doorknipt gaat af en toe het motorlampje branden. Volgens mij kon dat geen kwaad. Maargoed een HKS SLD heb je voor een eurotje of 50
Lucien

Bericht door Lucien »

Ik heb geen stuurbekrachtiging maar het lijkt me verder geen probleem
als je een boostcontroller installeerd kun je de turbodruk ook hoger laten worden. Maar ik weet nog niet hoe hoog die nu op loopt zowieso tot 0.9 en heb ik alleen nog maar HKS Hi power uitlaat geinstalleerd en een autobahn 88 downpipe en standaard ging die niet verder dan 0.7 het is een gen 2 van 93
franksmits

Bericht door franksmits »

een intercooler is ook belangrijk voor hogere boost. Dan kun je veilig tot 1.1 (volgens mr2controls).
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Even wat cijfertjes om het een en ander verduidelijken :P

De USDM gen2 standaard turbodruk is ~0.70 bar en fuel-cut slaat in bij ~0.85 bar (12 psi).
De gen3 standaard turbodruk is ~0.90 bar en fuel-cut slaat in bij ~1.25 bar (18 psi).

De gen2 fuel-cut kun je uitschakelen door het slangetje los te trekken en af te doppen of een draadje door te knippen. Of je kunt een FCD gebruiken die de beveiliging wel behoudt maar het ingrijppunt verhoogt (meestal naar ~17 psi). Op de gen3 kun je fuel-cut niet omzeilen omdat de gen3 ECU het MAP sensor signaal gebruikt voor de inspuitberekeningen.
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
base86
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 400
Lid geworden op: 27 jan 2007, 10:59
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door base86 »

Even een vraagske tussendoor dan, mijn USDM (toen ik m kocht) en er stock een boostmetertje op aansloot stond die op + - 0,4 0,5... dan is dit te laag gok ik.

Dan zijn er uiteraard allemaal mogelijkheden waarom die zo laag is, maar draai nu 0,65 met een boostcontroller eraan.

Een van de weinige upgrades is alleen een 3" downpipe met de stock IC en uitlaat.. kan ik m dan gewoon nu lukraak op 0,7 a 0,8 zetten (omdat ie daar stock toch al op hoort te draaien. Of staat ie stock toch wel net iets lager ??
franksmits

Bericht door franksmits »

ik ben geen expert, maar ik zou zeggen dat je hem dan idd gewoon omhoog kan zetten...
Gebruikersavatar
base86
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 400
Lid geworden op: 27 jan 2007, 10:59
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door base86 »

hehe dan hebben we denk een meningsverschil :P Ik denk dat de stock waarde geen 0.7 is ;D

Maar evengoed zou ie miss nog wel wat omhoog kunnen hoor, maar heb gewoon even geduld tot ik een nieuwe IC heb.. dan kan ie 100% veilig omhoog.
Plaats reactie