koplampen naar h4 omzetten

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
franksmits

koplampen naar h4 omzetten

Bericht door franksmits »

Hoi,

Aangezien ik een setje H4 bi-xenon heb besteld, vroeg ik mij af of dit in de USDM turbo kan, in de standaard lampen.
Het schijnt dat deze dicht gekit zitten en dat de lamp 'houder' lastig te vervangen is.

Nu kun je bij rpmgarage van die lampen kopen waarbij de h4 ' projector' zit. Kunnen deze zo in mijn 91 usdm turbo? Ik weet dat ze in japan rechts sturen, maar weet niet zeker of ze ook op de andere rijbaan rijden. Als dit wel zo is, neem ik aan dat het lichtbeeld van die lampen verkeerd om is?

Iemand hier ervaring mee ?
Tomr2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:33
Type MR2: AW11

Bericht door Tomr2 »

Ik heb geen ervaring met dié lampen maar wel met japanse koplampen.
In mn Soarer zaten nog de orginele koplampen (Japans dus), en deze gaven inderdaad een 'verkeerd' lichtbeeld.
Gebruikersavatar
Peter-MR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 43
Lid geworden op: 16 sep 2008, 21:38
Type MR2: AW11

Bericht door Peter-MR2 »

en ze rijden in japan inderdaad op de andere rijbaan
franksmits

Bericht door franksmits »

sucks :D
Gebruikersavatar
robbert
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 dec 2006, 10:13
Type MR2: AW11

Bericht door robbert »

Misschien een dom idee hoor, maar zijn ze niet 180 graden te draaien? Of zit er ook een onder en bovenkant op die lens?
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

Is het niet zo dat als je die H4 lampen in deze behuizingen zet dat je een onwijs verstrooid lichtbeeld krijgt?
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
franksmits

Bericht door franksmits »

Ik heb werkelijk geen idee, wil het wel graag weten.
Gebruikersavatar
-RdV-
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 145
Lid geworden op: 29 jan 2007, 16:26
Type MR2: ZZW30
Contacteer:

Bericht door -RdV- »

je zal er toch een andere oplossing voor moeten zoeken, ik heb wel eens gelezen dat japlampen aan te passen zijn voor nederlandse eisen maar standaard gaan ze niet werken.
herbie65
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 aug 2008, 23:57
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door herbie65 »

franksmits schreef:Hoi,

Aangezien ik een setje H4 bi-xenon heb besteld, vroeg ik mij af of dit in de USDM turbo kan, in de standaard lampen.
Het schijnt dat deze dicht gekit zitten en dat de lamp 'houder' lastig te vervangen is.
De H4 bi-xenon lampen kun je gewoon er inzetten. Ze hebben dezelfde maat als de gewone H4, ze gaan dus in de H4 houder.

Gaat de koop nu wel door? ;)
link naar de blog van mijn MR2 --> F360 project.
Afbeelding
franksmits

Bericht door franksmits »

In de 91 mr2 turbo zit geen H4 ;) (geloof ik)

Als dat wel zo is neem ik hem sowieso :p
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Bij mij wel, zaten gewoon H4 lampen in (van Bosch, maar ze zijn er ook van Hella, het is een standaard formaat lamp behuizing). Als het goed is is dit bij de import vervangen om aan de Europese/Nederlandse regelgeving te voldoen.
In Amerika rijden ze inderdaad rond met behuizingen waar de lamp in is geïntegreerd.
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
franksmits

Bericht door franksmits »

dan moet het bij mij dus ook h4 zijn? nice :)
Gebruikersavatar
ROB-E
Berichten: 2505
Lid geworden op: 02 apr 2007, 23:05
Type MR2: AW11

Bericht door ROB-E »

franksmits schreef:In de 91 mr2 turbo zit geen H4 ;) (geloof ik)

Als dat wel zo is neem ik hem sowieso :p

zelfs een AW11 heeft H4;D
dus moet gewoon passen. als het geen Japkoplampenzijn... no problemo met je lichtbeeld voor de apk
en nee heb geen ervaring met niksnos, maar H4 is H4 ;-)
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
Plaats reactie