Remschijven

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
robbert
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 dec 2006, 10:13
Type MR2: AW11

Remschijven

Bericht door robbert »

Daar staat ie dan, mooi te zijn met de nieuwe schijven (wat zaten die weer vast zeg :boos: ). Helaas kan ik er niet mee rijden, ik zit te wachten op een nieuwe wielmoer, die brak af tijdens het bevestigen van de velg ....

Overigens gewoon de standaard MR2 schijfjes bij toyota gekocht (gelukkig met korting)

Vandaag komt m'n luchtfilter binnen en gelukkig ook m'n wielbout. :D
jack
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 79
Lid geworden op: 28 dec 2006, 15:05
Type MR2: AW11

Bericht door jack »

mag ik vragen wat je voor de schijven betaald hebt,en welke blokken worden er geadviseerd????
Phuncz

Bericht door Phuncz »

In 2007 zal ik toch ook eens voor nieuwe remmerij moeten gaan.

Maar ik wil van mijn N/A '91 remschijven naar een grotere/betere set gaan. Ik heb namelijk dat als ik bv. 2x ietwat deftig van 120km/u naar 0 moet remmen, dat de remmen geluid maken. Een soort stil wooeehhhhh geluid, en hij wordt wat malser in remkracht dan. Papa de auto mechanieker zegt kromme remschijven,de schijven afdraaien gaat zowiezo ook niet want ze zijn niet meer dik genoeg. Dus dan ga ik voor wat betere remmen ook al is dat illegaal in Belgie (oh boy). Maar: Aftermarket of MR2Turbo rempartij ?

Liefst iets waar niet de halve auto voor afgebroken dient te worden, liefst niet meer dan 1000 euro voor beide kanten en liefst iets degelijks als dat er nog vanaf kan :)
Gebruikersavatar
robbert
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 dec 2006, 10:13
Type MR2: AW11

Bericht door robbert »

Ik kreeg bij de toyota dealer gewoon de default blokken en schijven 4x schijf en setjes blokken voor ongeveer 420 euro inc. (met garage korting via een vriend van me). Volgens mij komt is de standaard prijs rond de 700 euries.

Maar ik zat nog even te twijvelen tussen die brakemax schijven + blokken, maar ik vind hem sowieso al goed remmen en weet niet hoe het passen en meten is (das wel de uitdaging natuurlijk, maar die kan ik nu niet gebruiken). Via http://www.hbase.nl/ kan je makkelijk zoeken. Ook naar prijzen
Joske
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 360
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:05

Bericht door Joske »

Ik zou daarbij rekening houden met je toekomstplannen,
als je je auto sneller wilt maken, zou ik zeker ook voor betere remmen gaan.

Als ik me goed herinner zijn de 93++ modellen standaard al uitgerust met grotere remmen dan de 91 en 92ers.
-
xplorer

Bericht door xplorer »

hey phuncz,

Ik heb laatst een setje bigbrakes van rsevo overgekocht en onder mijn auto gemonteerd, nu is het zo dat ik standaard al het grotere remsysteem had van een 93+ en dat nu over heb.
De schijven zijn nog in hele goede staat en de blokken ook maar de reden dat ik de big brakes heb gekocht is omdat mijn klauw linksvoor niet meer terug kwam in neutrale positie en dus aan liep..
Je krijgt voor de klauwen complete revisiekitjes en die kun je dus zonder heel veel kosten zo reviseren.
Dus mocht je interesse hebben in dat systeem (alleen voor) moet je het mij maar even laten horen.
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

@Robbert: ik mag toch aannemen dat je ALLE wielmoeren dan gelijk vervangt, en niet alleen degene die afgebroken is?
Gebruikersavatar
robbert
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 dec 2006, 10:13
Type MR2: AW11

Bericht door robbert »

Dokter Rob schreef:@Robbert: ik mag toch aannemen dat je ALLE wielmoeren dan gelijk vervangt, en niet alleen degene die afgebroken is?

Ik heb er nu inderdaad 5, eerst even kijken wat de staat is van die dingen. Het kan best zijn dat die ene afgebroken is omdat die de klappen heeft opgevangen van het verwijderen van de vastgeroeste remschijven.
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

dan valt het misschien nog mee.

Succes in elk geval!
Gebruikersavatar
robbert
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 dec 2006, 10:13
Type MR2: AW11

Bericht door robbert »

Dokter Rob schreef:dan valt het misschien nog mee.

Succes in elk geval!

Viel mee, was binnen een uurtje voor elkaar. Ik had ergere rampen verwacht. Gelukkig had ik nu een goeie hefboom, van de buurman ;D
Phuncz

Bericht door Phuncz »

xplorer schreef:hey phuncz,

Ik heb laatst een setje bigbrakes van rsevo overgekocht en onder mijn auto gemonteerd, nu is het zo dat ik standaard al het grotere remsysteem had van een 93+ en dat nu over heb.
De schijven zijn nog in hele goede staat en de blokken ook maar de reden dat ik de big brakes heb gekocht is omdat mijn klauw linksvoor niet meer terug kwam in neutrale positie en dus aan liep..
Je krijgt voor de klauwen complete revisiekitjes en die kun je dus zonder heel veel kosten zo reviseren.
Dus mocht je interesse hebben in dat systeem (alleen voor) moet je het mij maar even laten horen.
Bedankt voor het aanbod maar ik zou graag volledig nieuwe schijven en blokken nemen, de klauwen mogen wel tweedehands zijn. Ik heb echter voor en achter nodig, maar heb zowiezo de voorkeur naar aftermarket spul. Iemand tips hiervoor ? 16" velgen heb ik rondom.
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

Phuncz schreef:ook al is dat illegaal in Belgie (oh boy). Maar: Aftermarket of MR2Turbo rempartij
hoe gaan ze dat controleren?? via APK ofzo??
Afbeelding
funn is never a straight line::)
Phuncz

Bericht door Phuncz »

Bij de jaarlijkse keuring ja. Best haal ik ze juist na mijn keuring, zodat ze lekker aangesleten en gebruikt uitzien tegen die tijd :)
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

maar dan kunnen ze dan niet meer controleren of wat??

dus stel dat ik in bels woon en vlak voor de keurin heb ik een nieuw setje schijven gemonteerd dan gaan ze uitzoeken of deze wel legaal zijn??

hebben ze daar een apart databestand voor dan ofzo?
Afbeelding
funn is never a straight line::)
Phuncz

Bericht door Phuncz »

Nee hoor zo gaat dat niet. Maar ik vermoed dat als ze glimmende volledig nieuwe remmen zien bij een auto van 16 jaar dat ze dat wel verdacht vinden.
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

hmmm net mag niet maar niemand weet hoe het moet worden gecontroleerd....
Afbeelding
funn is never a straight line::)
MR 2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 574
Lid geworden op: 28 dec 2006, 15:40
Type MR2: AW11

Bericht door MR 2000 »

Nu juli toch over remmen bezig zijn.
Als ik vertrek met de mr blijven deze soms plakken.:-/
Wat kan daar aan gedaan worden?
En dit heeft ie ook soms als ik aan het rijden ben dat ze soms wat blijven hangen en een beetje piepen(nog tegen de schijf vrijven)
Afbeelding
Phuncz

Bericht door Phuncz »

rmmr2 schreef:hmmm net mag niet maar niemand weet hoe het moet worden gecontroleerd....
Je hebt overduidelijk nog geen ervaring met de fantastische autokeuring van Belgie die zoooo "natte-vinger-in-de-wind" is als het maar kan zijn. Auto's worden hier in Belgie afgekeurd voor de meest onnozele dingen en het gebeurt vrij lukraak. Toch leuk he.
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Goed schoonmaken om maar eens mee te beginnen.
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
MR 2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 574
Lid geworden op: 28 dec 2006, 15:40
Type MR2: AW11

Bericht door MR 2000 »

Phuncz schreef:Je hebt overduidelijk nog geen ervaring met de fantastische autokeuring van Belgie die zoooo "natte-vinger-in-de-wind" is als het maar kan zijn. Auto's worden hier in Belgie afgekeurd voor de meest onnozele dingen en het gebeurt vrij lukraak. Toch leuk he.

Het is nu wel moeilijk om te zien of ik een Nederlander ben of een Belg ik ben namelijk wel het laatste.
En waar ik op controle ga dat is te Geel en dat is een opleidings centrum.
En daar kennen ze er wat van.
Staat er bekend in de omgeving om voor niks is te laten terug kommen.(kassa kassa)je weet wel.
Afbeelding
Plaats reactie