Remschijven

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Phuncz

Bericht door Phuncz »

Dat is overal in Belgie wel zo hoor :) Ik bedoel er niets slechts mee met betrekking tot onwetendheid ofzo he, gewoon even ter info. Die regel is zover ik weet ook vrij jong, namelijk een hoofdstuk van die tuningwetgeving die verschillende dingen alsook het aanpassen van de remmen verbied. Misschien dat dat ondertussen weer veranderd is, dat doen ze nogal graag heb ik de indruk :)
Gebruikersavatar
Christopher
Zere vingers van het typen..
Berichten: 828
Lid geworden op: 29 dec 2006, 10:16

Bericht door Christopher »

MR 2000 schreef:Nu juli toch over remmen bezig zijn.
Als ik vertrek met de mr blijven deze soms plakken.:-/
Wat kan daar aan gedaan worden?
En dit heeft ie ook soms als ik aan het rijden ben dat ze soms wat blijven hangen en een beetje piepen(nog tegen de schijf vrijven)

Zet je je handrem altijd vast als je stilstaat, of zet je hem in de versnelling?
xplorer

Bericht door xplorer »

hey maar dat is wel raar??? mag je in belgië wel je vermogen opkrikken? je zou toch zeggen dat het alleen maar veiliger is wanneer iemand betere remmen onder z'n auto monteerd...
Phuncz

Bericht door Phuncz »

Op motorisch vlak weet ik het niet, maar wat ik wel weet is dat als je het type motor (N/A, geblazen, etc.) aanpast, deze zowiezo opnieuw moet worden gehomologeerd schijnt. Eveneens moet de verzekering op de hoogte zijn en ze zullen je dan wel een gepaste verzekering aansmeren. Dus effe een turbokitje erop is niet te doen, zeker niet voor de belachelijke prijzen die er hangen op auto's met meer prestatie dan een gemiddelde personenvervoerder.
MR 2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 574
Lid geworden op: 28 dec 2006, 15:40
Type MR2: AW11

Bericht door MR 2000 »

Christopher schreef:Zet je je handrem altijd vast als je stilstaat, of zet je hem in de versnelling?

Nee deze zet ik zelden aan hij staat meestal in versnelling.
Afbeelding
MR 2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 574
Lid geworden op: 28 dec 2006, 15:40
Type MR2: AW11

Bericht door MR 2000 »

xplorer schreef:hey maar dat is wel raar??? mag je in belgië wel je vermogen opkrikken? je zou toch zeggen dat het alleen maar veiliger is wanneer iemand betere remmen onder z'n auto monteerd...

Kit wil zijn spyder ook laten aanblazen met een turbo.
Maar hij krijgt het niet in orde bij toyota Belgum.
Hij kende iemand die een Lexus met turbo uit Duitsland wouw laten regularise'ren en deze krijgd het niet voor elkaar.
Dus daar zit je dan met je auto:-/ :'(
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Joske schreef:Ik zou daarbij rekening houden met je toekomstplannen,
als je je auto sneller wilt maken, zou ik zeker ook voor betere remmen gaan.

Als ik me goed herinner zijn de 93++ modellen standaard al uitgerust met grotere remmen dan de 91 en 92ers.

Vanaf MY92 zijn er grotere remmen gemonteerd (in Duitsland vanaf december 1991 uitgeleverd).

Herkenbaar aan de 15" standaard, korte pook, voorspoiler, kruis, balken in portieren en andere bekleding.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MR 2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 574
Lid geworden op: 28 dec 2006, 15:40
Type MR2: AW11

Remschijven kleven

Bericht door MR 2000 »

Als ik met de mr vertrek dan kleven soms mijn remmen met als gevolg een ferme krak.
En soms schrapan ze.
Mijn handrem staat bijna nooit op.
Weet er soms iemand wat er aan te doen is:huh:
Afbeelding
Plaats reactie