Roest wegwerken.
Moderator: Pieten
Roest wegwerken.
Ik heb roest dat bij het rechter achterscherm gaten veroorzaakt. Heeft iemand goede ervaringen met een bedrijf of persoon die een achterscherm kan vervangen. Ik ga liever naar iemand met ervaring met een aw11 dan zomaar iemand.
En natuurlijk zoek ik dan een spuiter om hem weer rood te maken.
En natuurlijk zoek ik dan een spuiter om hem weer rood te maken.
showthread.php?t=12170
Hier staan een paar wielbakranden
De roest komt meestal van binnenuit, dus kaalschuren plamuren en spuiten heb je meestal niet zo heel lang plezier van.
Suc6
Hier staan een paar wielbakranden
De roest komt meestal van binnenuit, dus kaalschuren plamuren en spuiten heb je meestal niet zo heel lang plezier van.
Suc6
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Jammer maar helaas. Deze plaatdelen liggen inmiddels bij mij in de schuur.
Als je iemand met ervaring zoekt: http://www.autobedrijfhermans.nl
Als je iemand met ervaring zoekt: http://www.autobedrijfhermans.nl
Heb ze ooit ook laten kaalschuren in 2002. Bleef een jaar goed en dan begint het weer. De wielrand moet er helemaal af, en je moet het binnenscherm aanpakken. de overzet randen kan je kopen bij twosrus.com. De randen zijn niet al te duur, maar soms is het de auto niet meer waard. Ik heb mijn aw11 al 13 jaar. Dan loont het wel.
Ik heb het hele scherm laten vervangen, links en rechts omdat de hele rand weg was. begin er niet aan zonder een specialist.
De roest zit vaak tot onder de balk waar de deur begint, en in het onderste gedeelte van de rand onder de kofferbak.
1e poging na 1 jaar weer roest.
Dit kan je verwachten onder het scherm, bij de eerste poging is deze roest gewoon afgedekt en niet verwijderd. Klassieke fout.
Na behandeling. Er is ook aan gelast uiteraard. Niet zelf uitgevoerd.
Ik heb het hele scherm laten vervangen, links en rechts omdat de hele rand weg was. begin er niet aan zonder een specialist.
De roest zit vaak tot onder de balk waar de deur begint, en in het onderste gedeelte van de rand onder de kofferbak.
1e poging na 1 jaar weer roest.
Dit kan je verwachten onder het scherm, bij de eerste poging is deze roest gewoon afgedekt en niet verwijderd. Klassieke fout.
Na behandeling. Er is ook aan gelast uiteraard. Niet zelf uitgevoerd.
- bond
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2202
- Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:39
- Type MR2: AW11
Kijk deze plaat delen kan je bestelen bij Twos R Us-Parts.
Kompleet $275.00
Voor de wielkast $90.00/32,50 pond
Wielkast rand $125.00/47,50 pond
Na de wielkast $90.00/35,00 pond
Maar ze zijn ook in engeland te verkrijgen.Hier het adres http://tandk-mr2-mk1-spares.piczo.com/?g=55717876&cr=5 Ik weet niet zeker of dit nu nog de prijzen zijn.
Kompleet $275.00
Voor de wielkast $90.00/32,50 pond
Wielkast rand $125.00/47,50 pond
Na de wielkast $90.00/35,00 pond
Maar ze zijn ook in engeland te verkrijgen.Hier het adres http://tandk-mr2-mk1-spares.piczo.com/?g=55717876&cr=5 Ik weet niet zeker of dit nu nog de prijzen zijn.
Bijna weekend
Zo kan het ook , en als die delen toen beschikbaar waren had ik het ook zo laten doen met inzet stukken.
Zelf begin ik er niet aan want ik eindig met een hoop oud ijzer.
Hoe zit het met de pasvorm, en sterkte van de gehele auto na het inzetten van zulke stukken metaal ?
Zo te zien mis je wel de gaten voor bevestiging van Skirts of Spatlappen.
Zelf begin ik er niet aan want ik eindig met een hoop oud ijzer.
Hoe zit het met de pasvorm, en sterkte van de gehele auto na het inzetten van zulke stukken metaal ?
Zo te zien mis je wel de gaten voor bevestiging van Skirts of Spatlappen.
- Metal_Carnage
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 732
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 15:30
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
De bovengenoemde set is goed passend te maken.
Af fabriek zijn ze niet 100% maar vereist niet erg veel werk om netjes te krijgen. Zeker niet voor een beetje lasser.
Meestal wordt er een flink stuk uit de schermen geslepen, vervolgens het setje passend gemaakt.
Vervolgens spuiten etc.
Niet vergeten goed te tectyleren naderhand anders roest het binnen een jaar weer van je auto af.
Af fabriek zijn ze niet 100% maar vereist niet erg veel werk om netjes te krijgen. Zeker niet voor een beetje lasser.
Meestal wordt er een flink stuk uit de schermen geslepen, vervolgens het setje passend gemaakt.
Vervolgens spuiten etc.
Niet vergeten goed te tectyleren naderhand anders roest het binnen een jaar weer van je auto af.
- Metal_Carnage
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 732
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 15:30
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- bond
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2202
- Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:39
- Type MR2: AW11
Ik heb nu alleen het achter zetje liggen en ook dezen moeten nog aangepast worden. Want als je hem er zo tegen aan houd past het niet. Maar je help de plaat werker een end op weg. Waar ik kom hebben ze nog een plaatwerker van de oude school als met het handje kloppen. Maar als het mee zit ga ik van avond even achterbumper scooren. En dan met de tijd even langs de plaatwerker. Bumper er af nieuw stukje plaatwerk er in want volgens mijn zit hij in de weg met las werk.
Bijna weekend
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Metal_Carnage
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 732
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 15:30
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11
Metal_Carnage schreef:Ik heb weleens iets gelezen over kunststof achterschermen. Die schijnen ook te bestaan. Dat heeft natuurlijk als voordeel dat het niet roesten kan. Kan alleen even zo snel geen linkje vinden voor je! Weet iemand hier meer van misschien?
Weet zo geen link.
maar dat noemen ze FRP schermen
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.