Stock bov

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Leliev
Zere vingers van het typen..
Berichten: 4462
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:56
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Leliev »

Kom op jongen. Waar blijf je nou met je PK's? Ik ben afgelopen maandag nog geweest. Wees dan zo eerlijk dat je met feiten komt.

Hier mijn uitdraai.

Afbeelding
Afbeelding
El Butre schreef:Paul zegt niet vaak wat nuttigs, maar zijn avatar klopt nog steeds....
mr2PUNTfreak schreef:Paul jij snapt het tenminste!:dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1930
Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Ricardos »

Misschien moet ik die turboslang ook eens aansluiten dan...
Afbeelding
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

ik ben iig van de partij als die race ooit nog gebeurd....

zoals ik al eerder zei : dan ga ik om hem heen slalommen..
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

frankie-turbo schreef:ik ben iig van de partij als die race ooit nog gebeurd....

zoals ik al eerder zei : dan ga ik om hem heen slalommen..
dan doe ik mee;D
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
1998mr2
Berichten: 1043
Lid geworden op: 12 mar 2010, 09:26

Bericht door 1998mr2 »

frankie-turbo schreef:ik ben iig van de partij als die race ooit nog gebeurd....

zoals ik al eerder zei : dan ga ik om hem heen slalommen..
mooi een 330hp toch..kijk er echt naar uit.

dit vind ik nou leuk..
rwd
licht van gewicht
veel vermogen..
en je was nog sneller dan roderick
en wat zei je nou appels met peren he.

appels met racelogic
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

nee appels met peren.. de manier hoe jij redeneerd gaat gewoon niet op in de praktijk.. je snapt gewoon totaal de variabelen niet, en dat kunnen we uit blijven leggen maar dat dringt toch niet tot je door

als je wint van een auto met 500pk.. wil dat niet zegge dat jij meer vermogen hebt. je start reactie bij vertrekken kan je de winst al opleveren, ookal heb je de helft van het vermogen van de andere..
en met jou vermogen heeft je TRC alleen nut in de eerste versnelling.. en eigenlijk dan niet eens want als je goede banden hebt kun je met dat vermogen zonder spinnende wielen heel erg snel wegrijden, sneller als met TRC, want die vreet altijd meer vermogen weg als dat nodig is, puur omdat je hem nooit perfect afgesteld krijgt,
zo gauw je in de 2de versnelling zit doet heel je racelogic niets meer naast flatshift, maar ook daar heb je geen winst van.. je load valt weg zo gauw je de koppeling induwt en dus ook je redement vanuit de turbo, wellicht hou je iets meer druk over na schakelen, maar dat geeft je geen winst bij een sprint, de winst voor het niet in hoeven drukken van je gaspendaal is er niet, omdat je dit bij snel schakelen op de normale manier tegelijk doet met de koppeling indrukken en loslaten

anti-lag daarin tegen wel.. deze houdt de turbodruk maximaal.. maar flatshift niet, dat is alleen leuk voor luie mensen die zen poot niet van het gaspendaal willen halen.. of voor de gene die een sequentiele bak hebben (daar is flatshift eigenlijk voor bedoeld)

maargoed.. ik ben er heilig van overtuigd dat undaground hier de winnaar is
en als je dat keihard wil bewijzen zullen we toch een meeting moeten organiseren.. maar dan zul je wel weer ergens een smoes hebben

p.s. ik ben maar minimaal sneller als roderick.. voornamelijk op hoge snelheid ben ik sneller.. waarschijnlijk door mijn grotere intercooler en het daarbij gegenereerde koppel. ik ben op 1bar druk net zo snel als roderick op 1,2 bar.. op de zelfde druk ben ik wel sneller ja.. maargoed ik heb dan ook geen comfort, tapijt,radio, bling bling meer..
Afbeelding
Gebruikersavatar
1998mr2
Berichten: 1043
Lid geworden op: 12 mar 2010, 09:26

Bericht door 1998mr2 »

denk dat je dat systeem maar eens zelf moet ervaren
als we naast elkaar staan.

dan zullen de meeste theorieen zo de prullebak in kunnen.
overgens is trc altijd actief welke versnelling dan ook.
launch alleen de 1e natuurlijk
en flatshift in alle versnellingen.

trc is variabel in te stellen meer of minder wiel spin
ervaren of een onervaren rijder

rij op stock boost 0.9 dus
Gebruikersavatar
Leliev
Zere vingers van het typen..
Berichten: 4462
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:56
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Leliev »

Heb jij ook stickers geplakt?
Afbeelding
El Butre schreef:Paul zegt niet vaak wat nuttigs, maar zijn avatar klopt nog steeds....
mr2PUNTfreak schreef:Paul jij snapt het tenminste!:dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Ik ben laatst ook op de dyno geweest. Bij die rare kronkel had ik wat turbuletie.

Maar ok, duidelijk dat ik VEEL pk's had. Ik denk zelf wel 500 of zo.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Leliev
Zere vingers van het typen..
Berichten: 4462
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:56
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Leliev »

Ook bij JDW tuning bv geweest zie ik?
Afbeelding
El Butre schreef:Paul zegt niet vaak wat nuttigs, maar zijn avatar klopt nog steeds....
mr2PUNTfreak schreef:Paul jij snapt het tenminste!:dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

dus jij hebt op 0,9 bar wielspin bij 120km/h? terwijl ro en ik dat met meer vermogen en bredere banden niet hebben?
TRC werkt ALLEEN ALS JE WIELSPIN HEBT, en dat heb jij boven de 40km/h niet meer.. alleen bij nat weer (alleen bij heel erg nat weer), maar dan trekt TRC 200pk van de 275 die je hebt weg.. en kom je dus alsnog niet harder weg als iemand die zijn gaspendaal wel kan doseren

TRC is alleen leuk als je zoveel vermogen hebt dat je het never nooit in de eerste 3 versnellingen op de weg kan zetten. en je turbo zo groot is dat je niet kan doseren met het gaspendaal

de rede waarom diverse fabrikanten TRC op hun auto's monteren is omdat dan ook de mensen zonder skills niet bij de eerste bocht uit de showroom crashen, puur uit veiligheid.. niet omdat dit nou zoveel sneller is

launch control is gewoon puur een verstelbare rev limiter.. je zet gewoon je max toerental op 4000rpm(bijvoorbeeld).. dit is geen mega hokus pokus..
nogmaals, je hebt geen antilag dus je launchcontrole bouwt geen turbodruk op.. en dus doet het niet meer als dat je voetmatig je rpm op 4000 houdt.

jou hele racelogic is weggegooid geld op de manier zoals jij het gebruikt, je hebt er echt helemaal geen baat bij.
het hoort thuis in de Supra MKIV van men maat uit someren, 3,2L 2JZGTZE
980pk twincharged met mercedes supercharger en GT45 turbo...
die heeft enkel TRC omdat hij anders bij 250km/h 2x315mm rubbere strepen op de snelweg achter laat... ja dan reed ik ook niet graag zonder TRC
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Nee, bij TurboPepe Tjuning
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Leliev
Zere vingers van het typen..
Berichten: 4462
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:56
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Leliev »

Die weet wel een en ander van paardenkrachten ja.
Afbeelding
El Butre schreef:Paul zegt niet vaak wat nuttigs, maar zijn avatar klopt nog steeds....
mr2PUNTfreak schreef:Paul jij snapt het tenminste!:dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
1998mr2
Berichten: 1043
Lid geworden op: 12 mar 2010, 09:26

Bericht door 1998mr2 »

frankie-turbo schreef:dus jij hebt op 0,9 bar wielspin bij 120km/h? terwijl ro en ik dat met meer vermogen en bredere banden niet hebben?
TRC werkt ALLEEN ALS JE WIELSPIN HEBT, en dat heb jij boven de 40km/h niet meer.. alleen bij nat weer (alleen bij heel erg nat weer), maar dan trekt TRC 200pk van de 275 die je hebt weg.. en kom je dus alsnog niet harder weg als iemand die zijn gaspendaal wel kan doseren

TRC is alleen leuk als je zoveel vermogen hebt dat je het never nooit in de eerste 3 versnellingen op de weg kan zetten. en je turbo zo groot is dat je niet kan doseren met het gaspendaal

de rede waarom diverse fabrikanten TRC op hun auto's monteren is omdat dan ook de mensen zonder skills niet bij de eerste bocht uit de showroom crashen, puur uit veiligheid.. niet omdat dit nou zoveel sneller is

launch control is gewoon puur een verstelbare rev limiter.. je zet gewoon je max toerental op 4000rpm(bijvoorbeeld).. dit is geen mega hokus pokus..
nogmaals, je hebt geen antilag dus je launchcontrole bouwt geen turbodruk op.. en dus doet het niet meer als dat je voetmatig je rpm op 4000 houdt.

jou hele racelogic is weggegooid geld op de manier zoals jij het gebruikt, je hebt er echt helemaal geen baat bij.
het hoort thuis in de Supra MKIV van men maat uit someren, 3,2L 2JZGTZE
980pk twincharged met mercedes supercharger en GT45 turbo...
die heeft enkel TRC omdat hij anders bij 250km/h 2x315mm rubbere strepen op de snelweg achter laat... ja dan reed ik ook niet graag zonder TRC


laten we maar eens een keertje rijden.. dan kunnen we verder praten.
Gebruikersavatar
1998mr2
Berichten: 1043
Lid geworden op: 12 mar 2010, 09:26

Bericht door 1998mr2 »

Green Goblin schreef:Ik ben laatst ook op de dyno geweest. Bij die rare kronkel had ik wat turbuletie.

Maar ok, duidelijk dat ik VEEL pk's had. Ik denk zelf wel 500 of zo.

Afbeelding
normaal vind ik jou niet grappig maar deze is wel leuk
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

1998mr2 schreef:normaal vind ik jou niet grappig
Hm, nou ben ik bedroefd en ik denk dat ik vannacht niet kan slapen...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Leliev
Zere vingers van het typen..
Berichten: 4462
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:56
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Leliev »

Green heeft gelijk..
Afbeelding
El Butre schreef:Paul zegt niet vaak wat nuttigs, maar zijn avatar klopt nog steeds....
mr2PUNTfreak schreef:Paul jij snapt het tenminste!:dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

tss ik ben ook even geweest net.

hier is mijn dyno sheet.

ATC Rulezzzzz

Afbeelding
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Zelfs ik moest lachen om Green's Dyno..;D
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
Masacur
Zere vingers van het typen..
Berichten: 647
Lid geworden op: 22 sep 2008, 12:44
Type MR2: SW20/21/22
Locatie: Japan

Bericht door Masacur »

Morris52 schreef:@1998mr ik denk dat je beter van naam veranderd ipv je naam te zuiveren, je maakt je onsterfelijk belachelijk zowel in nederland als in Belgie.

Als ne gast van bijna 40j zich op zo'n manier nog moet bewijzen , da zegt genoeg.


Mvg, Guy
Oh, en ik maar denken dat 1998 zijn geboortejaar was.

1998mr2 schreef:normaal vind ik jou niet grappig maar deze is wel leuk
Normaal vind ik jouw comments niet grappig, maar deze vond ik weer leuk.


p.s. "Dont feed the forum trolls :eten: " of iets dergelijks.
De collectie:
1992 MR2 SW20 Targa
2002 S2000 Type-V
1991 Eunos Cosmo 20B
2017 C-HR
1974 Honda SS50
Plaats reactie